История > История на превозните средства
Най-големите боклуци, обслужвали МГТ през годините
blagun:
Инициирам ретроспекция на най-големите гафове по подвижния състав на София. Ето моите номинации (без класация):
Нормалнорелсовите български трамваи Т1000. През втората половина на 80-те се планираше бързо и поголовно преминаване към нормално междурелсие. В тази повеля достойно трябваше да се включи и Трамвайният завод. Е, включи се, и още как - с производство на стотици тонове старо желязо!
Автобуси Чавдар 141. През 1993 беше спусната директива ботевградският завод Чавдар да бъде съживен. Но не чрез инвестиране в нови технологии, а чрез изкупуване на боклуците им. Правителствата на Беров и Виденов доброзорно включиха СО в процеса, като ни пробутаха Чавдарите с инв.номера 26**. За съжаление, тази партида все още не е напълно в историята.
Първите автобуси Чавдар 11 Г се произвеждаха с двукрили отварящи се навън врати. Това се оказа убийствено за софийските претоварвания. Слава Богу, заводът си взе бележка и най-напред за София започна производство на автобуси с врати-хармоники.
Българо-румънски тролеи ДАК Плодовете на соц-балканския технически гений все още могат да се видят в Перник.
Тролеи Греф унд Щифт, закупени на старо през 1984 за ТБ7. Тези любопитни ретро-возила не се доказаха от добрата си страна на софийска територия.
Италиански автобуси ИВЕКО, дошли в началото на 90-те по А404. Вероятно с подобно возило Мусолини е карал публика на масовките.
RADOCVET:
Mисля че недоразумението, наречено тролей 2525 също трябва да се спомене. :rolleyes:
vasko456:
Аз гласувам за най-големия боклук - Чавдар 141. Оставете, че шасито му било като такова за камион. Те не са могли да завиват. Още в първия ден от пристигането им са започнали да им режат гредите над предния мост. Припълен ляв/десен завой щангата е опирала в шасито.
Имаше нещо и са редукторите. Наливаш масло от ляво, то се стича от дясно...
emo:
Честно казано съм съгласен само с италианските автобуси Ивеко.
останалите, с изключение на Чавдар 11 Г си ги харесвах и не виждам нищо лошо.
Вярно е, че при Чавдар 141 е имало конструктивен дефект още на проектантско ниво, но все пак тези автобуси 4 год. работиха по най-натоварените линии в София - 94 и 280. А ако не бяха започнали да ги режат, можеха да изкарат още много.
difian:
Е, те не са ги рязали, защото им е био на кеф и е нямало, какво да правят въпросния ден.
Но наистина най-ясно изпъкват 2525 и може би искърските български трамваи. Другите са се задържали по-дълго на линия, докато въпросните, колко са били. Трамваите май са изкарали две години някъде.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version