Транспортът по света и у нас > Републиканска пътна мрежа

Магистралите в България - обща тема

(1/141) > >>

borosport:
Обща тема за магистралите в България

burtan:
Веселин Георгиев, директор на Фонд “Републиканска пътна инфраструктура” пред “Монитор”: Пускаме три магистрали до края на 2009 година
Не по-малко от 5000 км шосета се нуждаят от ремонт


- Г-н Георгиев, колко километра автомагистрали ще бъдат построени в страната ни до края на годината?
- До края на тази година ще завършим още 42 километра магистрали или общо въведени в експлоатация през 2006 г. ще бъдат 92 километра. Те са ситуирани по следния начин: 17 км от магистрала "Тракия"  (участъкът Оризово-Чирпан, който беше въведен в експлоатация на 30 юни), 35 км автомагистрално трасе пак от "Тракия"(участъкът Карнобат-Бургас, който беше пуснат на 1 октомври), предстои ни да въведем в експлоатация 22 км отсечка от автомагистрала "Марица", което ще стане най-вероятно в периода 10-15 декември и ще пуснем 19 км от автомагистрала "Струма" също в този период (това е участъкът между Даскалово и Долна Диканя).
- А колко пари са инвестирани в изграждането на тези участъци?
- Ако сметнем, че цената е около 1,8-2 млн. евро на километър, това означава, че са инвестирани приблизително 200 млн. евро.
- Кога най-рано в България ще има поне една завършена магистрала?
- Смятам, че ако се запазят тези темпове, автомагистралите "Тракия", "Люлин"  и "Марица" могат да бъдат завършени в края на 2009 година. Това са реални срокове, които ние ще преследваме и сме задължени да изпълним. През това време ще започнат усилено да се изграждат магистралите "Струма" и "Хемус". При правилна политика мисля, че до края на 2009 година България може да има три завършени магистрали.
- Как решихте казуса с фирма "Продефтики" за изграждането на отсечката Струмяни-Берово?- Към днешна дата "Продефтики" са страна по договора за рехабилитация на отсечката Гоце Делчев-Разлог. До края на тази година ще бъде завършен участъкът между Разлог и Банско, което означава, че скиорите няма да бъдат притеснени да пътуват. До края на следващата година ще приключи и ремонтът на отсечката между Гоце-Делчев и Банско. Що се отнася до другия търг, Струмяни-Берово, там нещата са доста по-сериозни. Водят се преговори относно бъдещите взаимоотношения с "Продефтики" по реализацията на проекта с Дирекция ФАР към МРРБ. Определено има изоставане , но смея да кажа, че през следващата година ще съумеем да спазим сроковете.
- Какво става с ремонта на пътя Велинград-Сърница, който се извършва от фирмата "Екохидро"? Знаете, че бизнесмените в Сърница от лятото протестират срещу бавния ремонт.
- Там наистина има доста сериозен проблем. През 2005 г. проливните дъждове отнесоха по-голямата част от трасето. През тази година влагаме над 2,5 млн. лева, за да бъдат изградени част от мостовите съоръжения, да бъдат възстановени част от подпорните стени и част от пътното тяло, за да могат жителите на Сърница и гостите на региона да изкарат зимния сезон, а през следващата година ще завършим окончателно тази отсечка. Може би тук е и мястото да спомена, че през тази седмица въвеждаме в експлоатация пътя Белово-Юндола, в който влагаме над 8 млн. лв. Този път беше разрушен също от дъждовете и остана затворен за движение повече от година. Строителните работи са изцяло изпълнени. Общо за двете пътни отсечки тази година ще бъдат инвестирани над 10 млн. лв.
- Колко пари има за ремонти на второкласна и третокласна пътна мрежа през следващата година?
- Около 200 млн. лв. ще бъдат вложени общо за рехабилитацията на пътищата от първи, втори и трети клас през 2007 г. След влизането на България в ЕС сигурно ще кандидатстваме за усвояване на средства, главно  за изграждането на  автомагистрала "Марица". Там има проектна готовност и се надявам в периода септември-октомври 2007 г. да съумеем да започнем отсечката. Аналогичен е и случаят с участъка от главен път Е-79 Видин-Монтана между Димово и Ружинци. Там също имаме проектна готовност. Както и отсечката от магистрала "Хемус" до гара Яна. Там също сме готови с проекта. Предстои до май-юни да бъдат направени отчужденията и, тъй като тя е част от коридор №4, ще кандидатстваме за пари от ЕС. По-сериозен е въпросът с автомагистрала "Струма", тъй като там все още нямаме проектна готовност. До края на годината ще бъде изготвен доклад по ОВОС и се надявам до февруари да има съответното положително решение от Министерството на околната среда и водите, за да започнем строителството.
- Колко километра от шосетата в страната се нуждаят от незабавен ремонт?
- Ако говорим за третокласната пътна мрежа, те са не по-малко от 5000. През тази година ремонтирахме около 1600 км, което не е малко. Ако се запазят тези темпове, през следващите две години гражданите ще могат да пътуват по-спокойно.
- Ще се въвеждат ли ТОЛ такси за новопостроените отсечки?
- Със сигурност, но това няма да се случи по-рано от 2008 г. Няма как по-рано да бъде въведено такова платено преминаване, тъй като не сме изградили и алтернативните трасета, и съответните пунктове за събиране на ТОЛ такси. Трябва да бъдат вложени доста сериозни инвестиции, да се съгласуват с ЕС.

burtan:
Четири магистрали ще се дострояват през 2007 г.
23.1.2007 г.
    Отчуждаванията по Околовръстното ще погълнат 80 млн. лв.
   
   Всички публични търгове и обществени поръчки от България и ЕСТърговете за строителство на магистралите "Марица" (Оризово - ГКПП Капитан Андреево) и "Струма" (Даскалово - ГКПП Кулата) ще бъдат обявени съвсем скоро, съобщи изпълнителният директор на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" Веселин Георгиев. Двата аутобана ще се изграждат със средства от Кохезионния фонд на ЕС.
   
   През февруари ще бъдат обявени процедурите за "Марица". Участъкът от 67 км от Оризово до Харманли ще бъде разделен на три отсечки, за да се построи по-бързо. Прогнозната стойност е 200 млн. евро. В момента консорциум "Пътни строежи - Мостстрой" изгражда 45 км от Харманли до турската граница. От консорциума неотдавна заявиха, че ще участват в търговете за останалите лотове.
   
   Търговете за изграждането на два участъка от "Струма" ще бъдат пуснати през март. Това са отсечките от гръцката граница до Кресненското дефиле, която е проблемна заради протести на екоорганизации, и от Долна Диканя до Дупница.
   
   До дни ще бъде направена първата копка на магистрала "Люлин", съобщи Веселин Георгиев. Търгът за 19 км обходно трасе на София беше спечелен от турския консорциум "Мапа - Ченгиз".
   
   Отсечка Чирпан - Стара Загора (25 км) от магистрала "Тракия" трябва да е готова до лятото, а от май да започне строителството на останалото трасе, обеща пътният шеф. Според него договорът за концесията в сегашния му вид не трябва да бъде продължен. Трябва да се защити държавният интерес и да не се поемат никакви ангажименти по заместващи плащания и банкови гаранции, каза Георгиев. Най-голямата гаранция за рентабилността са построените вече 200 км, както и непрекъснато увеличаващият се поток от автомобили, като през 2006 г. трафикът от София до Пловдив се е увеличил с 30%, допълни той. Ако правителството вземе решение за разваляне на концесията за магистралата, пътният фонд вече е готов с документацията за провеждането на търговете.
   
   Около 80 млн. лв. ще бъдат изплатени на собственици на всякакви постройки по Околовръстното шосе на София за разширението от "Симеоновско шосе" до бул. "България", което е два пъти повече от стойността на самото строителство, каза Георгиев. Предишните управници на София трябва да се срамуват, защото до 2000 г. имотите са били общински, заяви той.

Repcho:
този Веселин Георгиев много ме кефи, ако е и истина това дето го приказва че Марица ще може да е готова до няколко години-евала. За Струма малко се съмнявам ама ... Тракия си я правят малко по малко и докато правителството се начуди на тая концесия магистралата ще е готова

Repcho:
според мен Чирпан-Бургас трябва да си се строи от държавата както и досега. За Северната дъга + трасето до Калотина трябва да се търси инвеститор но той да не е тия кирливи португалци а някой сериозен инвеститор. Наскоро големите БГ компании се обединиха и това е добре-те могат да взимат поръчки, но да видим как ще се развие Марица и Струма.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version