Транспортът по света и у нас > Републиканска пътна мрежа

А6 Европа

(1/13) > >>

blagun:
Подписан е договорът за изграждането на 17 км от път I-8 между Драгоман и Сливница

На дата: 28.12.2018  |   Категория: Новини  |   Автор: Вестник Строител  |   Прочетена: 376

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов подписа договора за проектиране и строителство на 16,98 км от път I-8 Калотина – Софийски околовръстен път в участъка между Драгоман и Сливница от км 15+500 до км 32+447,20 и етапни връзки. Предвижда се строителството да започне през следващата година и да завърши в края на 2021 г.
Изпълнител на отсечката ще е ГБС „Инфраструктурно строителство“ АД. Стойността на договора е 97 800 298,60 лв. без ДДС. Участъкът ще бъде изграден изцяло със средства от републиканския бюджет.
Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Срокът на договора е 910 календарни дни, от които 180 дни са за изработването на техническия проект, а 730 дни са за строителство.

На 15 ноември 2018 г. беше подписан и договорът за проектиране и строителство на 14,5 км от път І-8 в участъка от ГКПП „Калотина“ до пътния възел при Драгоман (от км 1+000 до км 15+500). Тази отсечка ще се изгражда от „СТРАБАГ БПА“ ДЗЗД, с участници: „Щрабаг“ ЕАД, „Страбаг Сп. з.о.о., Полша“ и „Битумина ГмбХ-България“ ЕООД. Стойността на договора е 137 491 883.28 лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“. Срок за изпълнение - 852 дни.

Път І-8 е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина” – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.
Модернизацията на пътния участък ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия и завършеността на магистралната мрежа по направлението запад-изток на българска територия. С изграждането на отсечката ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят удобни и безопасни условия за движение.

http://vestnikstroitel.bg/news/196158_podpisan-e-dogovort-za-izgrazhdaneto-na-17-km-ot-pt-i-8-mezhdu-dragoman-i-slivnica/

Северен мраз:

--- Quote from: blagun on 28.12.2018, 23:58:17 ---...Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране...

--- End quote ---
Не мога да разбера от какво пестят - направлението не е от спокойните, та да не е с 3 ленти...

difian:
То е цяло чудо, че ще има подве ленти и аварийна... Преди време плановете бяха да направят едва ли не едно лентов коларски път с места за разминаване... С посредствеността си управляващите в последните десетилетия вече скопиха метрото, но и други проекти.... Не разбирам логиката да премахваш съоръжения, стесняваш габарити и други подобни "рационализации"  за неща, които ще се експлоатират още 100+ години, за да спестиш 50-100 милиона.....

blagun:
Е, 3 активни ленти точно на тази магистрала са доста пресилени! Чакащите за гранично преминаване не ги бъркат лентите, за тях са необходими адекватни места за престой. Разширяването на ГКПП Калотина/Градина е друг въпрос и е първостепенна необходимост. От Храбърско магистралата тръгва към Волуяк и ССТ, така че няма да се товари от трафика от индустриалната зона между СОП и Божурище.
Икономията на средства е по-скоро в преразглеждането на трасето. Предишният вариант се провираше между Калотина и Драгоман през баирите южно от пътя, сегашният вариант копира трасето на първокласния път, така че надали ще е с проектна скорост над 100 км/ч западно от Драгоман.

stankos:
Калотина - Драгоман проектна 100 км/ч. Драгоман - Сливница 120 км/ч. Терена не е от лесните , но и сроковете ми се струват прекалено дълги . Може би се страхуват от изоставане , а пък , ако стане по-рано ще се бият в гърдите с предсрочно пускане !  :D

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version