Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 181
1
Днес подлезът на СУ се мие с маркуч, дори се чисти мръсотията и драсканиците по стените.

2
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 05.02.2024, 12:16:50 »
С абсолютна сигуност помня жълти Икаруси по 304 навремето, но не помня точно кога.
3277 беше на 304. Обаче икарусът от снимката на Пирогов е с черна броня, а съветската партида бяха оригинално с бели брони. Този като нищо може да е от внесените в началото на 90-те.

Тази снимка май не е публикувана тук. Може би е снимана някъде по бул. Стамболийски.
=AZUAoHsChHtutX2ua8On-bvd0ZBYCYnweY6BCKAEEMMh6diBosabBPj2rotAsmgHt4XQ4IwpTrgYsQ24fJCXkPp925lVYPay5NM5kC0o34DWhh-DBjdltOo2bCiQmmqIJP9cT6PpsG5MlZGXc0tbbyfhalMBjjZgnp1Ti_Lbphzx1_9pz3f_zULJ_s6y2BoAHLY&tn=-UC*F]Източник
Пускана е отдавна, но в много по-добро качество. А мястото на снимката в момента изобщо не изглежда така. Това са последните метри от Ботев след Струга към Мария Луиза отпреди да го изкривят заради гаровия площад. В Стара София има много хубава статия на тази тема.

4
Това е някъде тук

5
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.12.2023, 17:36:55 »
А май даже от 1967 когато строят Кубадиновата кула (Министерство на транспорта), че снимката прилича да е правена оттам.

6
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 07.12.2023, 17:10:41 »
Цирк Буш гостува в София на 22 април 1960 г. Зелената Шкода РО Сф 69 67 е с инвентарен номер 57. Отзад наистина се вижда закачено ремарке. Линията е 1, ІІ направление (ако правилно се разчита табелката на предното стъкло).

7
Много хубави снимки с доста полезни цветни детайли от това време. Правени са някъде през април 1960, на всякъде има пропагандни материали за 1 май.
Високата сграда на магазин София е готова някъде през втората половина на 1961 или началото на 1962.

8
Много високо идва удара за лека кола.

9
Знае ли се защо е тази дъъълга промяна?
Quote
Временно се променя маршрутът на автобуси №№ 85 и 285
Във връзка с изграждане на канализация по ул. „Уошбърн“ се въвежда промяна в организацията на движене.
....

10
Официалната статистика казва - средната скорост на метрото в София е 39 км/ч (но Метрополитен обича да послъгва, както ги бяхме хванали наскоро с разминаване на данните между официалниия брой пътници и броя на валидиранията). Това не е малко и е далеч от пешеходна скорост, за сравнение най-бързото метро в Германия, това в Хамбург дава като средна скорост 35,1 км/ч в мрежата си, това в Мюнхен 34,7 км/ч, берлинското едва 31,7 км/ч
Статистиката е наука, която се използва за манипулиране на даден резултат в една или друга полза. Средната скорост е малко като яденето на свинско със зеле - простолюдието е на зеле, висшата класа е на свинско, но средно всички ядат свинско със зеле. Нощно време може и да се кара, но през деня масово се влачат. Ако си се возил когато пуснаха метрото (някъде допреди да пуснат втората линия) може да сравниш как се караше тогава и как сега.

11
Един град може да има много коли и същевременно да има и добре организиран и редовен транспорт (и бърз).
Обаче интервалите от разписанията от 1956 са малко подвеждащи. Капацитетът на превозните средства е бил в пъти по-малък от сега. Тогава е имало работеща промишленост, работило се е на три смени, събота е бил работен ден до ранния следобед. Сутрешният пик е започвал още от 5:30, до 8:00 всичко е било по работните си места. Сега почти няма промишленост (или ако има се ползва ведомствен транспорт или никакъв), чиновниците започват работа в 8:00-9:00 и сутрешният пик би трябвало да се измести доста по-късно. Коментирали сме го много пъти - не може градският транспорт да е най-редовен в 5:30 сутринта и всичките коли да са на линия (и да возят вятъра), а в най-натовареното време сутрин между 8:00 и 9:00 да се падат големите почивки и интервалите да стават големи. Не може автобусите да се прибират още в 8:30-9:00 и да остават само редовните коли на убийствените интервали. Не може метрото да е спасението за всички транспортни проблеми и същевременно да е на такива големи интервали делник (особено през събота и неделя), а скоростите на движение да си остават малко по-бързи от пешеходни. Използва се изолирано автономно трасе, има и подсигуряваща електроника и нищо не пречи (освен Братоев) скоростите да са двойно по-високи.

12
Нищо, сега като се покажат и профилите отдолу и започнат да режат гумите на колите ще стане още по-интересно.
Аз нали ви казах, че след "ремонта" на ремонта циганите, които чоплиха преди това паветата, до обяд дежуряха пак там и хвърляха по няколко колички пясък дневно по платното, беше станало като пустиня, прахоляк се носеше из целия център. От две седмици ги няма и фугите се отвориха.
Може да затворят целия участък за още 5 месеца или направо да го направят пешеходен, за по-лесно. Тъкмо няма да им се налага да се мъчат отново. И без това не могат да редят паветата, поне да не ги съсипват като ги режат.

13
След може би стотици катастрофи най-накрая са обозначили грамотно свършването в нищото на Северната тангента при разклона за Мрамор/Обеля. Още на километър-два преди възела с околовръстното има големи жълти табели за ремонтна дейност (даже май както си трябва - на два километра първата), сложили са и бетонни заграждения за стеснение в една лента (както правят при смяна на платната по магистралите при временно движение), има множество знаци от двете страни на платното и вече няма начин някой да пропусне края на пътя. Е, двата огромни кратера при прехода между платната не са ги пипали. Появила се е и маркировка, има и нови табели по цялата тангента. Ще видим как ще е като паднат мъглите, че миналата година нощно време изобщо не беше ясно къде и по какво се движиш. Половината осветление по пътните възли продължава да не свети, ама това май никога няма да го оправят. Настилката също е започнала да се поразбива там където са икономисали от основата.

14
Внимавайте много ако карате или вървите по жълтите павета в участъка пред Народното събрание (истинското). След ремонта на ремонта на ремонта на ремонта през ден се изсипва пясък, за да не се разместят паветата от трафика, няма никакво сцепление и е опасно както при спиране, така и при потегляне. Пясък има и по пешеходната зона пред паметника на Цар Освободител.

20
Малка компилация на снобарски номера, някои са пускани по-назад. Лошата новина за тези е, че свободните комбинации стават все по-малко и все по-безлични, но някои проявяват и завидно творчество.

Pages: [1] 2 3 ... 181