Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dimitar Dragnev

Pages: [1] 2 3 ... 26
1
Аз предлагам:
Тролей 3 да се закрие.
Тролей 8 да се върне до Окръжна, но оттам да пътува само до Сточна Гара.
Тролей 4 да си остане непроменен.
Тролей 5 да стане с повече коли, а и си мисля още нещо... В момента на обръщалото почти няма хора, общо взето само на спирката на новия бул. Андрей Сахаров при бл. 245 слизат и се качват повече пътници. От друга страна тролей 5 за малко не стига до спирката на пазара / бл. 206 / РУМ Младост 2, а точно тази спирка беше най-натоварена и генерираше най-голям пътникопоток, когато 206 се движеше! Не може ли да се удължи тролей 5 до кръстовището при ХИТ метростанция Акад. Александър Теодоров-Балан? Така и спирката на РУМ-а ще се включи, и тролея би обслужвал почти целия Младост 2, а и ще довозва до метрото.
Тролей 11 да се махне от Сточна Гара и да стане до ВМА. Винаги съм се чудел, защо от малкия централен ринг (бул. Васил Левски / бул. Патриарх Евтимий / бул. Прага) се пускат тролеи само: 1. към бул. Владимир Вазов или 2. по Цариградско само към жк. Младост? В същото време няма линия от централния ринг, отиващ към жк. Дружба?!?
По този начин остава непокрита тролейбусната мрежа през пазара "Иван Вазов". Иначе, в предложението има логика само ако ТБ 11 не е само до ВМА, а до "Гоце Делчев". Както и е бил в оригиналния си вариант при откриването през 1990 г., това е изпитано.

2
Може би линиите с единични автобуси 65 и 74 биха могли да минават по Нишава и Костенски водопад, улиците изглеждат достатъчно широки. :rolleyes:

Накратко казано, не могат, по тези улици трудно се разминават два автомобила, какво остава за два автобуса.

За съжаление, поредно лято без тролейбусен транспорт до "Гоце Делчев", и то заради нещо, което беше изградено сравнително скоро (през 2010 г.), когато заради този колектор повече от половин година кварталът беше без тролейбуси.

3
Гледах снимки из спирката и попаднах на ето тази: http://www.spirka.org/?action=gallery_file&file_id=11762
Въпросът ми е, дали трамвай е завивал от Стамболийски по Отец Паисий, ако да - до кога е било това и дали е било на редовна линия. Ако е минавал по тази улица, вероятно е пресичал Тодор Александров и се е включвал по Пиротска, както 20ката в днешни дни?

Било е планирано колело по "Отец Паисий" и "Странджа", нереализирано. Има писано в някоя от темите.

4
Чакана спирка от повече от десетилетие. Дано тролейбусите по "Цар Освободител" да спират на автобусната спирка също.

Под въпрос е дали 1  2 и 8 трябва да спират там. От една страна се бавят, от друга страна - спират по-близо до метростанцията.

Близостта е съмнителен аргумент, тъй като към времето, което евентуално се спестява в ходене, трябва да се прибави това, което се прекарва в чакане на светофара. За трудноподвижни откъм "Аксаков" е по-трудно да достигнат до метрото, отколкото откъм ремонтирания тротоар срещу университета.

5
Шанс има само ако някоя чужда община реши да спаси някой за музеен. За Хасково да допълня, че от няколко месеца се движат, купени втора употреба от Чехия 5 на брой Skoda 24Tr, освен тях стоят и 2 Skoda 14Tr в движение, а в града в делничен ден се движат точно 2 тролейбуса, уикендите 1. При седем налични, а само два-три нужни шансът да проявят интерес към софийските икаруси е 0%.

Не е по темата, но като го чета това ми хрумва въпроса за какво се поддържа изобщо там тролейбусна мрежа щом движението е толкова минимално? За 2-3 тролейбуса по-добре да се обърне на автобуси.

А още по-добре би било да се развие. Да не говорим, че това съответства на тенденциите за зелена икономика и т.н.

6
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 23.06.2021, 20:19:01 »
1641 от първите партиди на 76, вероятно в Емил Марков, от Bus Memories.

Да, това е мястото на старото обръщало, всъщност по-скоро на самата улица "Тодор Каблешков". В момента е строителна площадка. Вляво е бл. 254, а вдясно се вижда кръстовището с ул. "Луи Айер", точно този ъгъл разрушиха миналата седмица.

7
Клипът към песента на Милена Славова "Истина", сниман с и в 92+501. Според коментар във Фейсбук поводът е бил 100 години трамваен транспорт.


8
И в моя блок, 16 етажа ПК в София, има такива отвори и шахта, които, доколкото знам, не са използвани, макар че капаците могат да се отворят и до днес, тоест теоретично може да се използва системата. Мазето има такъв изход навън, но той води към пътека, която е далеч от улицата, явно околоблоковото пространство въобще не е било планувано за такова извозване.

9
Бих казал, само чехи наистина засега биха дръзнали подобно нещо, защото там тролейбусите са част от градската култура подобно на трамваите в София да речем. Сигурно и от това зависи спонсорството.

Виждам, че последният етап през 2024 г. се предвижда да завърши и през България.

10
С....ХА беше през юли 2004 г.

11
Други градове / Re: Враца
« on: 04.06.2021, 20:04:26 »
Според последна информация БКМ идват до края на юни. През юли спират всички Зиу от улиците на града.

Това означава край на редовната експлоатация на ЗиУ в България. Вероятно само в Плевен ще можем да виждаме понякога някой екземпляр в движение, в Хасково едва ли.

12
По повод днешния ремонт на стрелка на "Възраждане" да припомним, че някъде през 1998 г. е имало и нощен такъв и явно не е имало маршрутни промени.

13
Към 13:15 ч - 2693 по ТБ7 с ПТП на "Кино Одеон" - знакът на завоя беше повален, отвори се блокът със светлините, поражения и по бронята отдолу.

14
1608 по ТБ8 имаше днес някакъв проблем, стоеше към 19 ч на спирката на "Иван Вазов" в посока "Гоце Делчев" без пътници.

15
Други градове / Re: Сливен
« on: 24.05.2021, 00:02:56 »
Днес, 24. май, се навършват 35 години от откриването на тролейбусния транспорт в Сливен. По този повод пускам няколко снимки, направени от мен на 29. август 2004 г. 312, 307, 300, 316 са снимани при гаража, а 314 - по линия 201.

16
А за недългото разстояние по Графа от канала до Алабин напълно достатъчни са два трамвая 5** в двата коловоза.

Да припомня, че някъде през 2003-4 имаше период заради някакъв ремонт, в който по този начин се движеше 503, доколкото помня, в коловоза посока Журналист.

17
Жената най-вдясно носи лента, на която се разчита "BVG", тоест Berliner Verkehrsbetriebe, значи най-вероятно става дума за Берлин.

Инвентарният номер вляво над вратата го разчитам като 1952, но по него не мога да открия за каква мотриса става дума.

18
Тролей 10 имаше и по Патриарха през 1980-те, беше с Икаруси.

За първи път чувам, преди това е имало и люлинска ТБ10, но тази конкретно, която е от снимката, я откриха през 2000 г., когато, както и другаде писахме, пренасочиха ТБ7 през Лъвов мост. Първо беше със ЗиУ, после и с Икаруси.

19
Вестник "Софиянец", 21.08.2001 г.

"Токови удари ни дебнат в тролеите"

Статия, в която е посочен актуалният брой на тролейбусите тогава - 157. Ако е правилен (защото е допусната и грубата грешка Икарусите да бъдат преброени като чешки тролейбуси), е много показателен за намаляването на тролейбусния парк в сравнение с ден днешен. Виждаме и неизпълнени обещания до 1-2 години (2002-2003 г.) да има нови тролейбуси, което въобще не се случи.

Има снимка на 2744 по сравнително новата линия 10 от Сточна гара. Към статията върви и не много адекватен редакционен коментар.

20
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 20.04.2021, 23:12:39 »
Последната очевидно трябва да е обърната огледално. Не мога обаче да позная точното място.
На мен също не ми е познато. Може би е някъде в Югославия и по грешка в сайта е надписано, че е близо до София (гледам, че маршрутът е минал и през Югославия). Бялата кола прилича на стара малка Застава със задно разположен двигател, а камионът с изнесен напред двигател и големи калници може би е ФАП. Държачите на тролейбусните жици излизат от стълбовете под ъгъл нагоре, което ми се струва, че не сме го имали тук  :neznam:

Точно така. Мястото е Земун в Белград, когато там все още е имало тролейбуси: https://www.google.com/maps/@44.8164869,20.4302946,3a,75y,123.52h,90.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbxV3RYT4Ti08te6UowuEfg!2e0!7i13312!8i6656 .

Ето тук още една снимка от същото място, блокът вдясно вече е завършен:
https://i.pinimg.com/736x/2a/c5/1a/2ac51afebce0aa39f2edd020affd085f.jpg .


Pages: [1] 2 3 ... 26