Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 709
1
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: Yesterday at 23:17:10 »
Че защо им е тол? Знакът е след разклона за Божурище  - E80
https://maps.app.goo.gl/ekZywbLvCcCqDWeYA

2
По някакви причини по Дунава западно от Русе няма даже черен път.

3
Да, определено няма да се реши по съществуващото трасе, както и Русе-Каспичан. Линията Русе-ГО е част от международния коридор север-юг и Бяла-ГО не може да бъде пренебрегвана в името на коридора Букурещ-София-Атина (и Левски, разбира се). Тегавите финтифлюшки през Синдел и Карнобат не са трайно решение.
Казвам образно Бяла, не казвам, че от Левски ще се цели сегашната гара Бяла и голямата дъга за качване на беленския баир (някога това беше единственото място от София до Москва/Берлин, преодолимо с 2 локомотива на тогавашните дълги международни влакове). В един момент гара Бяла може да се окаже на друго място както гара Попово, Костенец и други случаи.

4
Също така - нова линия от Левски до Русе с оперативно съвместими наклони.
Т.е. Левски-Бяла. Не е лесно, там само името е Дунавска равнина, иначе си е твърде хълмиста. Надали ще се случи скоро. АМ Хемус, както и втора главна жп линия, ползват долината на р. Росица до вливането ѝ в Янтра - единственото що-годе равно място в района. По-добре 4-та линия да се модернизира поне от Русе до Горна Оряховица, че трасето не се е променяло от повече от век. Някога имаше байпас между 2. и 4. линия за избягване на ГО: Поликраище-Янтра, не знам има ли го още, на БГ-мапса не излиза.
Русе-Каспичан също чака на пангара, после да не се сърдим, че украинските товари отиват в Констанца, не във Варна.

5
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: Yesterday at 16:29:48 »
То, ако на слизане произведе повече енергия от изразходената на качване, значи е перпетум мобиле :)

6
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 15:23:38 »
Е и Югославия е можела да мобилизира народ и е имала голяма армия, ама 99та това не спира американците да си направят гавра с Белград и сърбите да гледат само.
Югославската народна армия мобилизира през 1991, но ефектът беше, че оръжие в ръце получиха хърватски, словенски и босненски войници, който тутакси дезертираха с него. По този начин сръбското командване на армията допринесе за въоръжаването на противниците си.

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 15:11:10 »
Ами то може и да са можели да превземат Константинопол, но да не им е поставяно като задача.
Можел той. Надутият пуяк Фердинанд, вместо да стабилизира фронта с Турция и да закрепи позиции на запад и юг, се напъвал да стигне и надмине Крум и Симеон, които така и не са завладели Константинопол.

8
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 14:55:36 »
По бай Тошово време не сме имали никаква армия в сравнение с Балканската и ПСВ. Нашата тогава е била втора или трета в света.
Гледай тука в началото на 20ти век.
Нещо куцо са си изсмукали цифрите. Ясно е, че България е мобилизирала, но мобилизирали са и Турция, и другите балкански държави (Сърбия, Гърция и Черна гора). При това Турция воюва от 1911 г. с Италия. Излиза, че сме имали двойно по-голяма армия от Турция и е истински подвиг за турците, че са опазили Константинопол от нас.

За ВСВ също са абсурдни данните: излиза, че Германия е имала числено превъзходство чак до 1944 г., а точно тогава тя е с изчерпани резерви и търпи най-големите си поражения (през 1945 е само агония).

9
Няма как да отклониш транзита оттам. Цялата селяния от Костинброд и района използва най-прекия път.
Кел файда, че е най-прекият, като е накичен със светофари. Ломско между МС Ломско шосе и Хан Кубрат е на ръба на възможностите си - нито К2Н, нито кръгово може да се направи.
Връзката между кръговото на МС Ломско шосе и Адам Мицкевич ще даде връзка към Орион и ускорителя, която ще е удобна за по-западните квартали. След като АМ Европа стигне до Костинбродското шосе между Волуяк и СОП, доста хора, не само от надеждите и обелите, ще зарежат бул. Европа, който между Божурище и Орион си е голяма досада, както отбеляза. Така че тази връзка плюс разширението на Ломско до СОП трябва да изпреварят завършването на Лот 3 на АМ Европа.

10
Ломско има огромно количество пресечки и второ ниво означава тунел открай докрай. Решението е байпас на транзита покрай гробищата, Мицкевич и Хан Кубрат.

В Младост, за да се реализира замисляната преди траншея, трябваше метрото да се заложи по-дълбоко и сигурно отпуснати пари нямаше да стигнат до БПС. И още нещо - канализацията е заложена плитко. В нашия бизнес център, който е до МС Малинов, каналите от етаж -1, -2 и -3 се изпомпват.

Настоящият ремонт е в полза на двата основни входа в Обеля. Не решава проблема с изхода от Мраморско шосе, а и транзитът по основното направление пак ще има тясно място.

11
Quote from: DarikNews.bg
Започна разширението на бул. „Ломско шосе“
   24 юни 2022 17:13

От днес, 24 юни, започват строителните дейности по разширение на пътните платна на бул. „Ломско шосе“  в участъка след  кръговото кръстовище при метростанция „Ломско шосе“ до ул. „107-ма “ в София. Общата дължина на изграждания участък е 660 м. В рамките на строителството се предвижда разширение на булеварда с две пътни платна по 10.5 м, изграждане на средна разделителна ивица, източен локал и прилежащи тротоари. Проектът включва още и реконструкция на всички инженерни мрежи и съоръжения, както и изграждането на нови ВиК-мрежи, ревизионни шахти и осветление, съобщиха от Столична община.

„На практика това ще бъде един изцяло нов булевард с две платна по 10.5 метра , с по три ленти в посока и с локал от източната страна, с изцяло нова инфраструктура, с LED- остветление и нови тротоари. Започваме изпълнението на първия етап по бул. „Ломско шосе“ от ул. „107“ в посока кръговото при метростанция „Ломско шосе“.
От 24 юни се въвежда временна организация на движение, като за нея са предвидени необходимите пътни знаци и маркировка. Организацията на обществения транспорт по време на строителството  ще бъде  съобразен със строителните дейности. Не се предвижда пълно затваряне на булеварда, но имайки предвид, че той е входна артерия на София, апелираме за търпение от страна на шофьорите“, коментира зам.-кметът по строителство на Столичната община инж. Ангел Джоргов.

В рамките на строителните дейности ще бъдат обособени места по тротоарите за засаждане на 72 нови дървета.

Изпълнението на строителните дейности от този етап на разширението на бул. „Ломско шосе“ ще продължи до края на октомври.

Източник

За протокола - крайният срок. Дано годината е 2022.

12
За да се получи това трябва университетите и ЦГМ да обменят актуални списъци със студентите, няма нормативна база на основание на която да се извършват такива обмени на данни. Но нищо  не пречи да се въведе семестриална карта.
Университетите подават Декларация 1 в НАП за всички студенти, тъй като бюджетът внася ЗО вноски за тях. Но у нас обмяна на информация между институции, особено държавна и общинска, е все още добро пожелание.

13
Целта е да си правите заключения на базата на данни, а не на базата на лично преживяване.
Ами в сегмента на еднократните карти десетките носят 1/3 от приходите, въпреки че не се предлагат от шофьорите, а и често ги няма в билетните пунктове. Така че не е оправдано ликвидирането им. Те запълват сегмента между съвсем инцидентно пътуващите и тези с абонаментни карти. При това хората с десетки инвестират в МГТ, тъй като плащат преди да са ползвали услугата.
Абсолютно нищо не пречи електронните носители да се зареждат с 10 импулса както е в метрото от време оно. Всъщност "новата" еднократна карта за 30 минути включва сегашната стандартната еднократна карта - дава право на неограничено пътуване, ако регистрацията на входа е до 30 минути от активацията.

14
Все едно сегашният 122 не е адекватен транспорт за ИКЕА и Ринг мол.  :rolleyes:
Да, на 2 часа само през почивни дни - мноооого адекватен. Изпитан хитър номер на ЦГМ - правят една линия адски разредена, следва отлив на пътници, което е аргумент за закриването ѝ.

15
Същественото различие от повечето повременни системи е това, че при нашата система времето тече от регистрацията при входа в първото возило до регистрацията при входа в последното. Примерно от СУ до с. Плана при познаване разписанието на А70 може да ползваш билет от 30 минути, които ще са достатъчни за метрото и за качването на А70. Колкото и време да се возиш на А70, времето не тече за теб. Докато в обратната посока и билет от 60 минути не е достатъчен. Т.е. печелят прекачванията от късо към дълго возене. Аргументът за тази асиметрия беше, че дългото возене може да е обусловено от причини не по вина на пътника като задръствания.

16
Все едно има 63 и 66, които са удобни и предпочитани при сегашните цени на лифта. Също 123 има връзка с МД1, ТМ20, автобусите и тролеите на Площад на авиацията и достъпът до него от много райони е достатъчно удобен.  :rolleyes:
Не е само до лифта. ИКЕА и Ринг молът имат доста посетители, а и кварталът наоколо се разраства. Те метро искат да му правят, ти за един автобус на половин час се стискаш.

17
122 при сегашното разписание е напълно безмислен въздуховоз, освен това цените на лифт Симеоново са прекалено високи за да бъде атрактивен за ходене в планината при наличието на автобуси 63 и 66. Също до лифта има 123 с що-годе вменяемо разписание.
Най-смислено е Е123 да се удължи до Хладилника, като почивките в двете посоки са на лифта. По СОП да спира само на кръговото за Драгалевци за връзка с А111, да минава по естакадата над Симеоновско шосе, за да се избегне попадането в задръстване там, да прескача междинните спирки по Черни връх от СОП до Хладилника и да завърта на Сребърна/Люба Величкова без престой. Лифта-Хладилника-Лифта е преодолимо за ултракондензаторите. На обръщалото на лифта има място за отделни спиркознаци към Гео Милев и Хладилника, а и всички електробуси имат табели и хората няма да се бъркат в коя посока заминават от лифта.

18
След като вече видяхме СВ хххх ТЕ, ето друга интересна комбинация, която явно върви във Варна в момента - В хххх ЕО.
http://platesmania.com/bg/nomer19357954
ЕС e серията,  не ЕО - пише си го. О в СО и ОВ се изписва като яйце,  именно за да не се преправя С на О.

19
Трасето по Хан Кубрат може да се обособи почти изцяло.  :rolleyes:
Е къде ще го обособиш това трасе, особено след завоя преди Триъгълника? Иди им кажи на обществено обсъждане на хората в блоковете по Хан Кубрат, че ще се изсече зелената им ивица, която ги дели от булеварда, за да направят трамвай, който ще им скърца!
Транспортното обслужване в Надежда си е балансирано. Не могат да се оплакват - отпадна им трамвайно трасе, получиха друго. За разлика от Дървеница примерно.

20
Хан Кубрат е периферна за Надежда и предназначението и е да поеме транзита от Ломско шосе. Този транзит, и сега значителен, ще нарасне след изграждане на Лот 3 от АМ Европа. За целта трябва да се изпълни връзката от кръговото при МС Ломско шосе покрай Бакърена фабрика. Така че не е удачно да се товари с трамвайно трасе. Който иска бързо да стигне от Обеля до гарата и центъра, ползва метрото - двата метродиаметъра са при тях. Трамваят е с друго предназначение и покрива други части на Надежда.

Pages: [1] 2 3 ... 709