Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 221
1
Отговорил си си в първото изречение - няма разписания и никой не знае точно кога ще минават влакове предварително.
По-точно разписания има, но са пожелателни.

2
Началникът на влака трябва на всяка гара и спирка да се показва на вратата и да "пуска" влака, затова ползват местата най-близо до вратата.
По някои забутани линии, където всички се познават и рядко някой се заяжда за глупости, се случва началникът да се показва от прозореца на кабината, а на спирките да не се показва изобщо и машинистът сам да си гледа. В тези случаи е напълно възможно да сядат и зад кабината.
Дори във вагоните с купета се случва, ако първото купе не е наред, превозната бригада да окупира второто на своя глава. Правилата за служебните места не са толкова стриктни и при празни влакове без места, няма голямо значение кои са официално служебни - всеки сяда където му хареса.

3
Първото и последното купе на първия вагон, а ако няма купета, първото сепаре. При вагони и мотриси, където вратите не са в края, служебно е най-близкото сепаре до първата врата.

4
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 01.07.2022, 09:52:12 »
И винетка не се изисква. Обръщалото е преди излизането на главния път I-8, за който се говори в документа.
Даже още по-конкретно е написано - винетката се изисква от разклона за Божурище, а не от изхода на Божурище.

5
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 01.07.2022, 00:19:27 »
И да е било така явно са се усетили, защото знакът за винетка на III-181 е след разклона за Плана.
Не помня къде сложиха знака за винетка в посока Самоков отначало, върти ми се да беше още след Горубляне, но веднага стана проблем именно заради ГТ и бързо ги преместиха отвъд крайните спирки на автобусите. Затова към Ярема е след Брезите, а към Самоков - след Пасарел.
Мисля, че сме го коментирали и тук тогава.

6
Сега се замислям, колко удобно щеше да бъде, ако някои влакове от Банкя продължаваха към Пловдив, но от БДЖ не са се сетили за това. Ама то и като няма достатъчно Сименс, ще е неудобно защото на Банкя иначе трябва да се прави маневра.
Вече имаше прецедент с влак до Банкя с локомотив серия 61.
Не се беше случвало локомотив с вагони на редовен влак за Банкя от 2011 г, когато имаше парна атракция, а с електрически локомотив не знам да се е случвало изобщо преди.

7
Контактната мрежа е нова.
По-важно е дали ще спазят плана да пуснат новата част без работеща осигурителна техника, което ще доведе до невероятна бъркотия.

8
Винаги трябва да си мислиш за това как задния може да не успее да спре, когато спреш рязко. Всеки участник в движението е длъжен да мисли както за превозното средство и водача пред себе си, така и за този зад себе си.
По принцип е така, за да си спестиш главоболия, но формалната вина почти винаги е на този отзад, който не е съобразил възможностите си за реакция и спиране в случай на неадекватно поведение на тези пред него. А както ти си длъжен да имаш адекватно и предсказуемо поведение на пътя, така и трябва да очакваш от всички останали точно обратното. Ако не искаш да те ударят, не спираш рязко, ако не искаш ти да удариш предния виновно - спазваш дистанция. Това последното съм забелязал, че водачите на големи возила - камиони и автобуси, много по-често не го спазват по причини, които не мога да измисля... чисто спекулативно предполагам, че просто не искат да дават възможност на някой да се мушне пред тях, ако оставят твърде много място.

9
Всички товари по жп линия в момента от Русе пътуват към Каспичан, защото няма наклони.
Първият наклон от Русе към Каспичан е още непосредствено след Русе-разпределителна - 29­‰ (меродавен нагоре). И в двете посоки има по няколко стръмни изкачвания и спускания.
На практика нямаме нито една главна линия и нито едно транзитно направление без големи наклони.

10
Идейни проекти за връзка Троян - Христо даново има от много години... няма обаче необходимия интерес и лоби, както например за автомобилния тунел под Шипка.

11
Значи освен до скорост е и до колко квалифициран и опитен е персонала, и отколко години работи професията.
Годините в професията не са меродавни. Неслучайно в някои железници на запад от нас заплащането е еднакво за всички с повече от 3-5 години стаж. Горе-долу толкова е времето, през което един нов кадър се оформя по отношение на умения и продуктивност, след което развитието на практика спира. Всъщност най-некадърния машинист, който изобщо съм срещал някога, е пенсионер.

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 29.06.2022, 10:25:36 »
Човек, който го дразни да си обратен и да не пречиш никому (това беше останка от винителен падеж, нали?) и го кефи да си хитро мошениче, търгашче, дето му рекламираш сложната техника дето я ползва като чук, мистрия, кози крак, лопата.
И сложната техника я метнал на някой друг, който може да бачка с осцилоскоп и от няколко седмици се мъчи за леко удоволствие с IPv6? Е много е нагло като МОЛ в Кременчук!
Веднага се сещам за колегите ми, които мрънкат, че чистачката в мола взимала повече от тях... но не знам за нито един, отишъл да чисти мол.

13
Това беше подъл въпрос... мисля, че серия 45 вече са малцинство в БДЖ-ПП.

Зависи от разписанието... сещам се веднъж със "Слънчев бряг", когато беше до 150 км/ч и пътуваше за нещо около 6 часа, на бързия локомотив му падна ъгловото стъкло някъде около Стамболийски и до Пловдив карахме с 80 км/ч, там изгубихме още 20 мин да сменим локомотива със серия 44 и въпреки, че беше до 130 км/ч, стигнахме точно навреме в Бургас.

А още по-отдавна, "Златни пясъци" с локомотив или вагони до 100 км/ч закъсняваше не по-малко от 10 мин до Мездра, но после по дефилето те се избиваха и още около Реброво беше навреме, а до София-север даже 3-4 мин по-рано. Това разбира се не пречеше на някои колеги да закъснеят 15-20 мин до Мездра, след което съзнателно да ги поддържат до София с идеята, че така си увеличават извънредния труд.

В посока Бургас със серия 45 може би ще се закъснява на финалната права, но в обратната посока ще може да се избива закъснението, защото след Сливен почти няма скорости над 110.

14
Шкода не може да го спази и пак ще има закъснение....
Може разбира се. Разликата във физическите възможности на двата модела локомотиви е незначителна и няма решаващо значение за времепътуването.

15
Изгледите са да получат нови колела, което се прави, но е бавно.

16
Колко са трайно спрените!?
Към момента поне 5 ако не се лъжа.

17
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 19:07:10 »
А това е белег за държава без институции.
Държава без общество. Лекарят, който ти дере кожата без да те излекува, си кара колата в евтиния сервиз, където на него му одират кожата без да му оправят колата. Ти като си закара колата да я гледат и оправят, гаранция дадоха ли ти?! Не разбира се... ако трябваше да ти дадат, щеше да струва три пъти повече.
Системата е затворен кръг от балъци и тарикати и всеки от тях е и двете едновременно и от това всички губят, но не могат да го осъзнаят, защото се изисква колективна мисъл, каквато у нас няма. И ти не изпадаш встрани от правилото, щом институциите са ти виновни за това.

18
Само с един проблем, няма друг - пределно износени колела.

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 16:44:05 »
Затова пари не се взимат за дейности, ако няма краен ефект от тях!
Не е който яде баницата, а който му я дава...
Както всеки гледа да прецака непознати и да ги одере за нищо дори в официалните сервизи, така и всеки гледа да мине тънко в случаен гараж и после се оплаква. Изключенията са малко и се знаят общо взето от уста на уста.
Народопсихология.

20
Не се очаква.

Pages: [1] 2 3 ... 221