Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Kingpin

Pages: [1] 2 3 ... 48
1
По-добре беше един кош с калцуни да сложите. Тия изтривалки ще трябва постоянно да ги перете.   :rolleyes:

2
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 22.11.2023, 19:41:37 »
Quote
Също от 30 единични Conecto вече са бракувани 5
От 6-те O345S на Земляне (демек къси зелени) в движение е само един - червеният 1767, другите са брак (отдавна). От 30-те O345S Conecto дефакто в движение към момента се водят 10 бройки. Няма никакъв шанс бройката движещи се да се увеличи.

Много красива картинка. То само като сметнеш автобусите, които са взели-дали в гараж Земляне - това са 25 Мерцедес о345s, 35 Конекто ЛФ и 17 Конекто Г - това прави почти половината гараж за неотложна подмяна.

3
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 21.11.2023, 21:48:10 »
Което не е чак толкова лошо, защо не задействат поръчка на съчленени?

То не е ясно дали изобщо ще заработи общинският съвет, та....  :laugh:

Но все пак не може при бюджет от над 2,5 млрд. лв. понастоящем, който расте всяка година, ние да залагаме толкова на европейските проекти. Нищо не пречи с наши пари ежегодно да се купуват нови автобуси на дизел или метан, а европейските да бъдат само едно допълнение.

4
БМЦ-тата отново се доказаха като некачествени автобуси. Както винаги са сбъркани като проект. Няма да се изненадам, ако турците просто са наслагали частите без да мислят кое къде и как. Всички имат проблеми с охлаждането на въздушният компресор и инсталация. Не са и на много километри да ги жалите само на по 250 000-280 000 км са. Няколко са и с хидравлични удари на двигателите.
Като цяло ако си купувате китайски и турски боклуци в началото излизат евтино като цена с около 100 000 по-евтини от Ман и Мерцедес, но след 4-тата и пета година почват да илизат много скъпо. Само за сравнение Мановете са вече на по 600 000 и не се поддържат както трябва.

БМЦ-тата по 111 не са ли с по-голям пробег?
Интересно ми е за сравнение при Мановете за 600к км има ли някакви сериозни проблеми? Или при газовите Ютонги?

5
Сдружение ГТИ / Re: Чавдар В1420
« on: 11.11.2023, 09:41:01 »
Какъв е смисъла да купуваш нещо морално остаряло, за да го пращат непрестанно в АРЗ белким изкара 15 години.

Е не беще ли точно такъв случаят с о305-ците. За Б14-20 наистина е по-добре, че не са купили този модел и че о305 е на светлинни години.
Но когато ударно се внасяха о305/г, актуалните модели Чавдар бяха 130, 140, както и 120 и 141.
Даже след доставката 1996 г. от завода са отстранили редица дефекти по 141-ците, докато са били в гаранция, също и на чисто концептуално ниво. От друга страна са "изпилили" цената, за да спечелят конкурса - което означава компромис с качеството. Имало е намерения 1997 година да бъдат закупени още 120 Чавдара 141, но това така и не се е случило. Между 1996 и 1999 (когато затваря заводът) всички знаем какви автобуси са доставяни, на какви цени и колко са били морално НЕостаряли. 

6
То ако става въпрос за тропане от предницата, еми нормално е за тия километри да са се разтропали. Мановете на същата възраст да не би да не тропат като луди и те. Иначе аз като пътник имам наблюдения с малашевските БМЦ-та и въобще не ми се виждат лоши автобуси, единствено на някои избива ръжда на едни конкретни места в салона.

7
Журналистите какво се очаква да направят? Те не могат да направят финансов одит на ЦГМ.

8
Сдружение ГТИ / Re: Чавдар В1420
« on: 09.11.2023, 21:55:53 »
Мерси за инфото. Но толкова ли кофти машини са били, че само по 5 години са изкарвали?
В Благоевград изкараха чак до 2017 г., макар и при по-слабо натоварване.  В София трябва да са били някакви единични бройки и сигурно не е било рентабилно да ги поддържат?

9
Сдружение ГТИ / Re: Чавдар В1420
« on: 09.11.2023, 18:26:44 »
Какъв е тоя край на 5-годишна възраст  :help:
Сигурно ли е, че е произведен 1991 г. - този модел не е ли произвеждан до 1988 г., когато пускат в производство Чавдар 130 и Чавдар 140?

10
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 09.11.2023, 18:18:46 »
Кога се е чуло и видяло комунист да губи с достойнство. Нищо ново под слънцето, само дето и при рекордно ниска избирателна активност, масирана пропаганда и маса налети пари, пак не успяха да прокопсат. Колко ли ги е яд  :)

11
Дайте публичност в медиите

Наскоро мернах тази статия https://fakti.bg/bulgaria/830583-ekspert-avtotransportat-v-sofia-varvi-kam-kolaps

Дори се споменява за "плаца на смъртта" в  гараж Земляне.
А положението с покриването и редовността на разписанията изглежда става все по-трудно, поради големия брой аварирали автобуси.

12
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 28.10.2023, 22:47:52 »
Това "не им остава още много" е доста относително. Ако ги поддържат на командно дишане както о305г, ще добутат и те до 30   :P
Иначе скоро не виждам как ще излязат от употреба. Ако ще утре да пуснат обществена поръчка за нови автобуси, година и половина - две, докато минат всичи процедури по избора на доставчик и изпълнение на самата доставка. А има и други неотложни автобуси за подмяна. За нови концесии изобщо и дума не става.

13
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 28.10.2023, 16:03:34 »
Тези автобуси са може би единствените, които след 20 години в София, са си едни добри автобуси, въпреки лошата поддръжка и амортизацията. Имам предвид от гледна точка на пътник.
За сравнение о305г и о345г - когато стигнаха 20 години, бяха общо взето тотални гробници. Но на тези Конекто Г някак си не е такова усещането поне за мен като пътник. Возят съвсем прилично, въпреки разбитото окачване. Не са шумни - дори и като седя на последния ред седалки, точно при двигателя, не е шумно. Метановите автобуси определено са по-шумни. А какво беше в о305г на последния ред....

14
Аз също не разбирам. Би ли обяснил за неразбралите ?

 :neznam:

15
Снимки / Re: Снимки (тролейбуси)
« on: 29.09.2023, 19:10:40 »
В Русия като нищо има и по-стари.

16
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 28.09.2023, 19:11:42 »
stankos, аз те разбрах и не оспорвам това, което ти казваш. Казвам, че това по принцип е несъстоятелна практика от страна на автотранспорта (или който там е отговорен за тези неща). Такива остатъчни стойности може да се смятат на нов или сравнително нов автобус, чиито ресурс е ясен. Или след пълен основен ремонт от-до. Но такова нещо не се е правило на Мановете, така че това са просто някакви сметки без кръчмар.

17
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 27.09.2023, 21:10:13 »
Тука не са релевантни разни счетоводни хамалски сметки. То може да му е правен ремонт на двигателя, но например шасито да е ръждясало до невъзможност за ремонт. И къде отива счетоводството тогава? Нормалното беше след 2019 г. да бъдат изведени от експлоатация. Достатъчно работа са свършили, меко казано. Общо взето са крайно амортизирани.

18
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 26.09.2023, 20:52:12 »
И каква ли пък остатъчна стойност има един 24-годишен двумилионник? 
По-скоро ще отпадат един по един, тъй като не са от толкова критична важност. Ежедневно надали излизат повече от 15 на линия. И това от общо 188 автобуса в Малашевци.  По 78, 79 и 285 дори може да вървят смесено соло и съчленени.

19
2048, 2076 и 2078 са с ПТП-та.
2049, 2058 и 2070 също са спрени...
Та май затова често има Белдета на геомилевските линии...

По 72 ежедневно има Ютонги. По 9 са Е12-ки. На станция Гео Милев почти всичко е Ютонг.

20
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 17.09.2023, 13:28:23 »
Все едно кога е, те и без това ретро автобуси ежедневно показват по 78, 79 и 285  ;)


Pages: [1] 2 3 ... 48