Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Magirus deutz

Pages: [1] 2 3 ... 153
1
Чавдари м65, м80 и 11г5 и Шкода 9tr, заснети на 4.11.1976г. в Пловдив:

Източник

2
Здравейте! Първо да отбележа че се радвам от факта, че тук е имало такава голяма тема с информация за регистрационните номера и сериите им, поздравявам ви за положения труд и желанието! На мен също ми е интересна тази тема попринцип и затова ще ви споделя нещо, което съм забелязал. Например в Сливен серията СН ХХХХ ВВ е с българското знаме, обаче пък тези серии СН ХХХХ АМ и СН ХХХХ АТ са с европейското знаме, на какво се дължи това разминаване в последователността на сериите?
Здравей и добре дошъл. Сливен е една от областите, в които в миналото  сериите са издавани в доста разбъркан ред. От септември 2014г. насам, обаче и там започнаха да ги издават подред и в момента върви СН **** ВА. Ето тук можеш да намериш таблица с издадените сливенски серии и техния ред.

3
Тогава е обнародването на наредбата, а тя влиза в сила от 14.04.2000 г. и това е датата, от която се появява синята линия. Както знаем, първата серия за София е КА, а това е първия номер със синя лента.
Според мен издването на номерата със синя лента, въпреки датата на обнародване на наредбата, не е започнало през април 2000г., а поне около месец по - рано или в самото начало на годината. Ето една снимка на СТ **** СС от 2 април 2000г.:


4
А долния червен номер трябва да е от категория  в) Постоянни пробни (гаражни) номера. Вероятно по-късно е имало и някакво друго разделение при тези номера и черния Сф 837 е от тази категория или някакъв транзитен.
Да, изглежда това наистина е бил такъв постоянен пробен/гаражен номер. Както и коментирахме, интересен е фактът, че пластината с регионалния код е подвижна и може да бъде сменяна - възможно е тези номера да са издавани централизирано за цялата страна.

Днес изрових стария талон-москвича е регистриран на 8.09.1965г.
9 - ти и 10 - ти септември 1965г.(съответно четвърък и петък) са били почивни дни и ако дядо ти наистина е получил едни от последните номера със СфВ, то първите табели СВ трябва да са монтирани на 11 - ти септември 1965(събота тогава е работен ден). По снимките  пуснал Метан, изглежда и, че  от края на 1965 или началото на 1966 започва и постепенната подмяна на табелите със стария дизайн(по какъв ред и начин все още не знаем). Впрочем имам една теория за въпросната "пререгистрация", но ще я изложа по - нататък.

5
СфВ със сигурност е стигнала до 6446-дядо ми се хвали винаги,че е регистрирал москвича в последния ден на СФ с вписаната буква.(трябва да открия снимки)Точната дата обаче не може да си спомни,но по спомени казва,че е ходил в края на деня и е нямало повече коли-най много 2-3 ,а от следващия ден такива стилизирани номера е нямало.Така че СфВ най-много да е стигала до 645х.
Благодаря, че сподели това! Може ли да питаш дядо си дали помни месеца, или поне сезона в който  регистрирал Москвича си?

Да, Сф нестилизирано и С са съществували паралелно през втората половина на 60-те. А номера от стария вид със стилизирано Сф за последно съм виждал по снимки през първата третина на 1970 (както бели номера, така и черни).
И възниква въпросът дали С не са пререгистрирани Сф(нестилизирано), които пък от своя страна да са пререгистрани Сф(стилизарно)? При всички случаи такава подмяна на табелите само в рамкит на няколко години, изглежда странна, но май няма много други възможности, щом се оказа, че Сф(нестилизирано) не е първата серия за Софийски окръг.

6
Не е било толкова просто. Двата москвича са снимани по едно и също време - началото на 1966. СфВ 61-31 все още е със стария тип номера, докато СВ 6330 е с новия тип.
Нещата стават все по - интересни. Очевидно СфВ за частни автомобили е достигнала доста по - далеч отколкото предположих, вероятно до около 6200. Остава неясно, обаче защо през лятото или есента на 1965г. се вижда онзи Фолксвген със СВ 5679.Ако ти прави впечатление при снимките има и още един интерсен детайл - СфВ 61-31 е Москвич 407, докато СВ 6330 е по - старият Москвич 403, дали вторият Москвич е закупен втора употреба от някъде извън София или софийски окръг  през 1965 г. или пък е бил държавен и при продажбата му на частно лице, е получил  нови номера, с новия дизайн?

Ето още хипотези за "Сф" нестилизирано - На долната снимка (от същия период като горните две) регистрационният номер е Сф 9907, а на каросерията е изписан С 9907.
Както казах, нещата стават все по - интересни. Наистина, тази разлика между номера на табелата и номера изписан на каросерията е напълно непонятна. И за да стане още по - голяма неяснотата със Сф(нестилизирано), ето и три снимки от времето на провеждане на Младежкия фестивал в София(юли - август 1968г.):

Тук се вижда Волга с номер Сф 28-30(стилизирано):


Мерцедес W110 с номер Сф 88-80(нестилизирано):


И... Волга с номер С 3187 с добре  познатия дизайн с ромбче между кода и цифрите, и без тире между цифрите:


Изглежда ще се окаже, че Сф(нестилизирано) и С **** са съществували успоредно. Малко вероятно е и Сф(нестилизирано) да са прергистрирани Сф(стилизарано) при условие, че и двете серии са съществували по едно и също време.

7
1010 (бивш софийски 1510) и неизвестен 14Tr на обръщалото в кв. "Железник", снимани от мен на 25. юли 2003 г.

Къде намери тези стари снимки? Има ли още? Снимки на автобуси? На снимката се вижда автобус 112  - Заурер, който никога не съм виждал в движение, а само бракуван в гаража. От номера му, се вижда само буквите ТС и нищо друго. Ако е бил със старозагорска регистрация, би било изненадващо, защото не съм предполагал, че някога е имало серия ТС без синя лента в Стара Загора. Знам за номера СТ****СТ, СТ****ТА,  СТ****АС и СТ*****НА, но за ТС не бял чувал. Може номера да е бил софийски пък. Има номера С****ТС без синя лента.
Потрбителят си е написал, че снимките са негови. Заурерът би трябвало да си е със старозагорски номера, защото има и серия СТ **** ТС без синя лента. Ето и един номер от серията:

8
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.04.2021, 22:39:08 »
Да, това е първият ретро парад за автомобили, организиран  в България. Проведен е на 11 и 12 юни 1966г. За да не става повече офтопик ще дам повече снимки и информация в темата за автомобили.
Да си спазя обещанието, коeто бях дал в eдна друга тема. Първият български парад за ретро автомбили е проведен на 11 и 12 юни 1966г. в София. До участие са допуснати автомобили произведени до 1939г. Програмата е била следната - на 11 юни 1966, на площад Александър Невски е проведена изложба на ретро автомобилите, заедно с всички модели МПС, продавани от Мототехника. Същия ден от 18 до 20 часа  е проведена и обиколка на ветераните по улиците на София. На следващия ден - 12 юни, от 10 часа, със старт и финал пред лятната къпалня "Република", е проведено рали на  автомобилните ветерани и състезание за майсторско кормуване.
 
Автомобилите на пл.Александър Невски:



Снимки от обиколката по софийските улици, вляво се вижда най - старият автомобил участвал в събитието - Мерцедес от 1907г, собственост на Киноцентъра в Бояна:



Още две снимки от състезанието по майсторско управление, проведено на 12 юни:



Димитър Соколов, заедно със своето БМВ(снимката я обсъждахме в темата за регистрационните номера):



9
Чавдар м81 сниман някъде из Старозагорски окръг, 70 -те години:

10
Ботевградско изделие на шаси Шкода, с емблемата на Балкантурист, снимано в Димитровград през 1956г.:


11
Перник / Re: Автобуси
« on: 16.04.2021, 18:49:20 »
Мирише на цензура :angry:  Досега никога не е трито нищо, дори за далеч по-фрапантни разкрития в други теми от раздела.

Иначе снимките си ги има на много места, информацията къде са също. Потърсете - линк няма да дам, за да не изтрият и това мнение.

С риск и моето мнение да бъде изтрито, пускам снимките от тази статия:




12
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 16.04.2021, 18:24:56 »
Събитието е ретро парад за класически автомобили, провел се през 1966
Да, това е първият ретро парад за автомобили, организиран  в България. Проведен е на 11 и 12 юни 1966г. За да не става повече офтопик ще дам повече снимки и информация в темата за автомобили.

13
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 16.04.2021, 12:41:21 »
МТБ - 82 или някой от българските му варианти, с инвентарен номер 17(?), заснет през юни 1966г:

Източник

14
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 16.04.2021, 10:42:52 »
Днес е пуснато движението по бул. Св.св. Константин и Елена/ул.30 - та, а  обслужването на 31А се възстановява от неделя:
Quote
От 18.04.2021 - неделя, движението по линия 31 А ще бъде възстановено с обслужване по редовните си курсове от Градски транспорт ЕАД Варна.
Източник

16
През 2015 колата получава последния си (засега) номер - А 1936 МК
Серията А **** МК е от 2013г. съответно БМВ - то е получило този номер тогава, а Сф 837 изглежда е специално поставян за ретро парада и снимките за списанието "Автокласика & мотоциклети".


Оттук нататък мога да направя няколко предположения/спекулации.

1. Странният номер Сф 831 е заден мотоциклетен номер на някой от състезателните мотори на Соколов и той го слага за първата снимка на автомобила си (който още няма регистрационни табели). Вижда се, че този номер е запазен и се използва и през 21 век (вероятно има някаква историческа и сантиментална стойност)

2. Номерът Сф 837 е транзитен или някакъв временен. 37 може да е годината.

Най - вероятно наистина това е бил номер от някой от моторите на Соколов. Теорията, че това е транзитен(или някакъв друг вид специален номер), обаче, не е за отхвърляне. При внимателно вглеждане си личи, че частта с кода "Сф", всъщност е отделна пластина прикрепена към цялата табела:


Това се вижда и на тази табела:


На парада за ветерани през 1978 номерът вече е С 01-07. Това дава отговор на въпроса дали Сф е софийска регистрация на преномерирани/нови автомобили или е нова регистрация на софийски окръг (между другото, Сф нестилизирано се срещат още от 1965).

Ако се вгледаш, обаче ясно се вижда, че "ф" - то си е там, просто(случайно или не) бялата боя върху него се е изтрила. И все пак ако наистина серията Сф(нестилизирано) не е за коли от Софийски окръг, то какви номера са получавали автомобилите от софойски окръг между 1965 и 1969г.?

СВ 3161
Очевидно държавните номера са осъществили прехода от СфВ към СВ малко по - рано от частните, предполгам първият държавен номер с новия дизайн е бил СВ 3000. При частните както е видно от снимката, която качих в предишното мнение, преходът  е станал от СВ 4500 нагоре или най - много от СВ 5000 нататък. Във филма "Рицар без броня"(сниман през лятото или есента на 1965г.) се вижда един Фолксваген Тип 3 с номер СВ 5679:

17
Регистрационни номера с такава форма мисля, че слагаха като задни на по-късните камиони в българската армия, май и на мотоциклетите отзад слагаха по някое време.
Регистрационните номера с тази форма са наистина странни, аз също съм виждал такава табела на мотор, но изглежда са поставяни и на автомобили.
Такава табела се вижда и на БМВ - то на състеатля Димитър Соколов, изглежда регистрационният му номер (първоначално) е бил Сф 1339 с "обикновена" табела:



По някое време, регистрационният му номер става Сф 837, като табелата вече с "другата" форма:

Ето и още една такава табела, интересна е комбинацията - СфБ, но предполагам най - вероятно това си е табела за мотор:


През 1965 буквите Сф са изместени от С. До това време буквените индекси в София са стигнали до началото на серия СфВ. От серията СфВ е имало превозни средства със старото обозначение, както и такива с новото СВ. Не съм попадал на документ, в който да се посочва кога става пререгистрацията на старите номера Сф със стилизираното малко ф, но според снимките някъде през 1969 за последно се виждат превозни средства със стария тип номера (не само за софийските номера, а за цялата страна). Някъде от 1969 или от 1970  стария тип регистрационни табели престават да се използват.
Благодаря за отговора! Радвам се, че малко по малко започва да се изяснява историята около регистрационните номера през 60 - те години. Можеш ли да кажеш горе - долу от къде нататък СфВ продължава като СВ? Какви са били номерата на камионите Mercedes Benz LP/LPS 1418 на ДАП "Международни превози", закупени през 1965г.? Най - високият СфВ, който аз лично  съм виждал е СфВ 43-18 на тази снимка от 1966-7г.:


Относно валидността на старите номера - информацията, че крайният й срок е бил през 1968г. идва от това мнение по - назад в темата, но може би наистина този срок  бил до 1969г.

предполагам, че по подобен начин е ставало и с останалите превозни средства от сериите Сф, СфА и СфБ (които са оцелели след гратисния период за смяна на номерата и им се е наложило да сложат новите регистрационни номера). Затова не съм сигурен, че серия Сф (малкото ф, което не е стилизирано в С-то, ами е отделна буква) е първата серия за Софийски окръг, а не се използва за пререгистрирани автомобили със серия Сф отпреди 1965 г. Със Сф (нестилизирано) съм виждал както нови автомобили (Москвич 408 с 4 фара), така и класически автомобили от 20-те и 30-те.
Може би точно, защото Сф(нестилизирано) е била първата серия в Софийски окръг си виждал толкова разнообразни коли - както акуални така и такива на 40 - 45 години, към момента на регистрирането с този номер. Освен това ако приемем, че това е била серия за пререгистрирани коли от Софи я- град, то защо при СфА, СфБ, СфВ, новите табели изобщо не съдържат "ф", а при Сф, просто "изваждат" "ф" - то от "С"-то?

18

Хубаво клипче, може би ако беше пуснал дрона да снима от единия до другия край без да го накъсваш щеше да стане още по-хубаво, но това е мое мнение. Кога трябва да е готов Лот 10?
Отговарям тук, защото все пак става въпрос за АМ "Хемус". Първата копка на лот 10 беше направена през август 2018, като по договор отсечката трябваше да бъде готова през юли  2020г., пролетта на 2020г. удължиха срока до декември, а през декември го удължиха още веднъж - до средата на тази година. От видеото на skypoint се вижда докъде е стигнало  строителството и според мен през юли или август тази година, лот 10 най - накрая ще бъде открит.

19
В Пловдив вече върви РВ **** НВ.

Иначе, по темата за петцифрените номера, открих снимка от 1949г. и  на един софийски такъв. Интересно е, че формата на табелта е доста различна, а освен това е с бели символи на черен фон, за разлика от останалите петцифрени номера, които бяхме виждали досега -  с черни символи на бял фон:

Източник

20
Без каквито и да било изненади, новата серия във Варна е ТХ:
Quote
На 08 април 2021 година

В Деловодството на сектор «Пътна полиция» към отдел «Охранителна полиция» на ОДМВР – Варна, на бул. «Ян Хуняди» № 5 ,
започва приемането на заявления за право на използване на регистрационни номера по избор от В 0201 ТХ до

В 1000 ТХ. Табелите са от тип 1 - две правоъгълни табели.

Номерата са изложени в списък, с който гражданите могат да се запознаят на място и да направят своя избор.
Източник

Pages: [1] 2 3 ... 153