1
Изтрити теми / Re: Пътищата по света
« on: 09.08.2014, 03:42:20 »
Как си поддържат банкета и канавките швабите
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
В случая възстановяването трябва да е за сметка на Гражданската отговорност на микробуса... Възстановяват, да, мога да си разкажа горчивия опит, но ще е оффтопик!![]()
![]()
Новата сграда на БНР я има, но се вижда само покрива. Снимано е от кулата на КНСБ.
Нещо не ми ги отваря
Автомобилен салон София 2008
за товарни автомобили и автобуси
Осемнадесетoто издание на най-голямото автоизложение, организирано от Съюза на вносителите на автомобили в България, ще се проведе от 13 до 22 юни в залите на Интер Експо и Конгресен Център - гр.София, бул. “Цариградско шосе” № 147.
За втори път в историята на “Автомобилен салон София” акцентът се поставя върху индустриалните превозни средства. Представят се всички класове товарни автомобили, автобуси, специализирани превозни средства, строителни и пътностроителни машини, подемнотранспортна техника, а така също и съпътстващи автомобилната индустрия продукти – оборудване за бензиностанции и автосервизи, резервни части, гуми, масла, автоаксесоари и други.
Марките, които cе представят на “Автомобилен салон София 2008”:
CITROEN, DACIA, DAF, FIAT, FORD, GAZ, IRISBUS, ISUZU, IVECO, KIA, KING LONG MAN, MAZDA, MERCEDES-BENZ, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, OTOKAR, PEUGEOT, PIAGGIO, RENAULT, SSANG YONG, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO, AVIA, BMD и други.
Други участници:
ACTIA-MULLER, ANTEO, COMETTO, FRIGOS, HAKO WERKE, HS PENTA, HYDROMETAL, HYDROVEN, ITW, KOBIT, LAMBERET, LIMIT, LUNA, LUXIMA, ESSO, PALAZZANI, PALKIT, PZB, MAZ, MERKER, MOBIL, MP FILTRI, TAVOLA, TENG TOOLS, TOTAL, WIELTON и други.
"Български държавни железници" ЕАД обявяват обществена поръчка за доставка на 58 бр. компютърни конфигурации , 58 бр. комуникационни устройства PDA - PC и 350 бр. преносими компютъра /PDA/ за "Система за компютърно издаване на билети в крайградски и пътни
12/02/2008
Обявление за обществена поръчка от секторен възложител
№ 59 от 12.02.2008 г.
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
I.1) Наименование, адреси и лица за контакт:
• Официално наименование: "Български държавни железници" ЕАД
• Пощенски код: 1080
• За контакти: отдел "Доставка и продажба на движимо имущество"
• Факс: 02 9800424
• Адрес: ул. "Иван Вазов" № 3
• Град: София
• Лице за контакти: инж. Д. Христова
• Адрес за изпращане на заявления: 1
• Телефон: 02 9324742
• Държава: България
I.2) Основна дейност/и на възложителя
• Вид на възложителя: Железопътни услуги
РАЗДЕЛ ІI: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
ІІ.1) Описание
ІІ.1.1) Наименование на поръчката
• Наименование: Доставка на 58 бр. компютърни конфигурации , 58 бр. комуникационни устройства PDA - PC и 350 бр. преносими компютъра /PDA/ за "Система за компютърно издаване на билети в крайградски и пътнически влакове", за нуждите на "БДЖ" ЕАД - 2008 год.
ІІ.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение
• Код NUTS: София - столица (BG211)
• Място на изпълнение: гр. София, бул. "Кн. М. Луиза" " 114А
• Тип доставки: Покупка
• Обект на поръчката: Доставки
ІІ.1.3) Предназначение на обявлението
• Предназначение: Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.4) Информация относно рамково споразумение
• Брой изпълнители:
• Прогнозна стойност:
• Срок в месеци:
ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката
• Описание: Доставка на 58 бр. компютърни конфигурации, включващи: компютър, монитор, принтер, UPS и 58 бр. комуникационно устройство за връзка PDA – РС и 350 бр. преносими компютъра /PDA/ със зарядни устройства и допълнителна SD памет.
ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП
• 30211400
ІІ.1.7) Споразумение за държавни поръчки
• Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки: Не
ІІ.1.Обособени позиции
• Обособени позиции: Да
• Подаване на оферти: за една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Варианти
• Ще бъдат приемани варианти: Не
ІІ.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем
• Описание: Поръчката е делима: І позиция - за 58 бр. компютърни конфигурации, включващи: компютър, монитор, принтер, UPS , ІІ позиция - 350 бр. преносими компютъра /PDA/ със зарядни устройства и допълнителна SD памет и 58 бр. комуникационни устройства за връзка PDA – РС.
ІІ.2.2) Опции
• Опции: Не
• Брой месеци:
• Брой дни:
ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
ІІ.3.1) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
• Срок в дни: 15
РАЗДЕЛ ІІІ: ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
ІІІ.1) Условия, свързани с изпълнение на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции
• Описание: Гаранция за участие за цялата поръчка – 15 000 лв., със срок на валидност 150 дни от крайния срок за подаване на заявленията. Гаранция за участие за Поз. 1 - 58 бр. компютърни конфигурации включващи: компютри, монитори, принтери, UPS - 500 лв., за поз.2 - 350 бр. PDA компютъри със зарядни устройства и допълнителна SD памет и 58 бр. комуникационни устройства PDA- РС- 14 500 лв. Гаранция за изпълнение на поръчката 3% от стойността на договора със срок на валидност един месец след изпълнение на договора. И двете във вид на банкова гаранция или депозит внесен на името на "БДЖ" ЕАД, при ТБ "Алианц България" АД, IBAN: BG02BUIN7604 1010 026513, BIC: BUINBGSF.
ІІІ.1.2) Условия и начин на финансиране и плащане
• Условия: по банков път - минимум 20 дни след доставката
ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице
• Изискване: Когато определеният за изпълнител кандидат е обединение на физически или юридически лица, следва да се регистрира като дружество по Търговския закон
ІІІ.1.4) Други особени условия
• Други особени условия: Не
• Условия:
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците
• Документи и информация: 1. Кандидат за изпълнител на обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техните обединения. 2. Изискуеми документи по чл.47, ал.1, 5 и 7 от ЗОП, подробно описани в образец – заявление към документацията.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
• Документи и информация: 1. Копие от годишния баланс и отчета за приходите и разходите на Кандидата за предходната година - заверен от кандидата. 2. Копие от идентификационния номер по ДДС, в случай, че лицето е регистрирано по ЗДДС и копие от регистрацията по БУЛСТАТ, или копие от Единния идентификационен код, определен от Агенцията по вписванията, в случай, че лицето е регистрирано по реда на Закона за търговския регистър. 3. Други доказателства /по преценка на кандидата/
ІІІ.2.3) Технически възможности
• Документи и информация: 1. Декларация съдържаща списък на основните договори през последните три години, включително стойностите, датите и клиентите на които са доставяни компютърна техника и/или преносими компютри PDA. 2. Списък на изградената стуктура от оторизирани сервизни бази на територията на РБългария. 3. Документ за сертифициране на производителя по ISO 9001:2000 – копие заверено от кандидата, за всички изделия, за който участва кандидата. 4. Сертификати за произхода на всички изделия, за който участва кандида и други доказателства /по преценка на кандидатата. 5. Когато кандидата не е производител представя оригинален документ/ може и нотариално заверено копие/ от производителя, доказващ правото на кандидата да предлага и извършва доставки на неговата продукция през 2008 г. /дистрибуторски договор, пълномощно или оторизационно писмо/. 6. Референции от предишни възложители за: компютри, монитори, принтери, UPS и Референции за практическо приложение на преносими компютри PDA в международен жп транспорт. 7. Други доказателства по преценка на кандидата.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки
• Запазени поръчки: Не
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изискване за определена професия
• За изпълнението на услугата се изисква определена професия: Не
• Нормативни разпоредби:
ІІІ.3.2) Юридически лица
• Трябва да се посочат имената и професионалната квалификация на персонала: Не
РАЗДЕЛ IV: ПРОЦЕДУРА
ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура
• Избрани кандидати: Не
• Вид процедура: Договаряне
ІV.2) Критерий за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерий за оценка на офертите
• най-ниска цена
ІV.2.2) Електронен търг
• Ще се използва електронен търг: Не
ІV.3) Административна информация
ІV.3.1) Идентификационен номер на поръчката
• Номер:
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка
• не
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи
• Платими документи: Да
• Време: 16:00 ч.
• Ако да, цена без ДДС (в цифри): 300
• Условия: по банков път или платими в касата на "БДЖ" ЕАД, гр. София, ул. "Иван Вазов" № 3
• Дата: 14/03/2008
• Прогнозна стойност (валута): BGN
ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
• Време: 16:00 ч.
• Дата: 14/03/2008
ІV.3.5) Език/ци, на който могат да бъдат изготвени офертите
• Друг език: Български
ІV.3.6) Срок на валидност на офертите
• Брой дни:
• Брой месеци:
ІV.3.7) Условия при отваряне на офертите
• Място: "БДЖ" ЕАД – ЦУ, гр. София, ул. "Иван Вазов" № 3 , зала 125 - партер
• Време: 14:00 ч.
• Лица: упълномощени представители на кандидатите при действията на комисията по чл.68, ал.3 и 4 от ЗОП
• Дата: 18/03/2008
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VІ.1) Периодично възлагане на поръчка
• Това представлява периодично възлагане на поръчка: Не
• Прогнозен график:
VІ.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
• Поръчката свързана ли е с проект/програма, финансирана от фондове на ЕС: Не
• Проект/програма:
VІ.3) Допълнителна информация
• Допълнителна информация: Решение № 21/06.02.2008 г. за откриване на процедурата
• За тази обществена поръчка е попълнен формуляр в базата SIMAP на Службата за публикации на Официален вестник на Европейския съюз на 06.02.2008 г.
VІ.4) Процедури по обжалване
VІ.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
• Официално наименование: Комисия за защита на конкуренцията
• Пощенски код: 1000
• Email:cpcadmin@cpc.bg
• Факс: 02 98007315
• Адрес: бул. "Витоша" № 18
• Град: София
• Адрес на възложителя:www.cpc.bg
• Телефон: 02 9356113
• Държава: България
VІ.4.1)Орган, който отговаря за процедурата по медиация
VІ.4.2) Подаване на жалби
• Информация относно крайния срок: информация относно крайния срок: 10 дни от уведомлението съгласно чл.120, ал.2 от ЗОП
VІ.4.3) Служба за информация относно подаването на жалби
VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление
• Дата: 06/02/2008
ПРИЛОЖЕНИЕ А
ДОПЪЛНИТЕЛНИ АДРЕСИ И ЛИЦА ЗА КОНТАКТ
I) Адрес за допълнителна информация
II) Адрес за документация
III) Адрес за изпращане на заявления
ПРИЛОЖЕНИЕ Б
Обособена позиция
• Наименование: доставка на 58 бр. компютърни конфигурации
• Номер: 1
ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ
1) Кратко описание
• Описание: Доставка на компютърни конфигурации, включващи:компютър, монитор, принтер, UPS
2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
• 30211400
3) Количество или обем
• Прогнозна стойност:
• Описание: 58 бр. - подробно описани в Спесификацията - Приложение № 1 към документацията
4) Информация за начална дата / краен срок за изпълнение
• Срок в дни:
• Срок в месеци:
5) Допълнителна информация
• Информация:
ПРИЛОЖЕНИЕ Б
Обособена позиция
• Наименование: доставка на преносими компютри PDA със зарядно устройство , допълнителна CD памет и комуникационни устройства за връзка PDA – PC
• Номер: 2
ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ
1) Кратко описание
• Описание: доставка на преносими компютри PDA със зарядно устройство , допълнителна CD памет и комуникационни устройства за връзка PDA – PC
2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
• 30211400
3) Количество или обем
• Прогнозна стойност:
• Описание: 350 бр. преносими компютри PDA със зарядно устройство , допълнителна CD памет и 58 бр. комуникационни устройства за връзка PDA – PC, всичките подробно описани в Спесификацията - Приложение № 1 към документацията
4) Информация за начална дата / краен срок за изпълнение
• Срок в дни:
• Срок в месеци:
5) Допълнителна информация
• Информация:
От София до Лакатник в кабината на стар локомотив
24 Януари 2008 Стефан Галибов
Петър Каменов и неговият локомотив. Снимка: Стефан Галибов
Да пропътуваш от София до Лакатник с 30-годишен локомотив „Шкода” е преживяване. Особено, ако си в кабината на машиниста Петър Каменов. Погледната оттам, България изглежда по-различно.
Всъщност, за пръв път срещнах Петър на… Витоша.
Беше в началото на зимата, когато планината изчезва в синята мараня на здрача, а температурите бързо падат. Той просто спря колата и с чувство за хумор попита: “Искате ли да ви откарам към София или предпочитате да си изчакате автобуса?” Качихме се с едногодишната ми дъщеря и от дума на дума разбрах, че Петър е машинист от тези, за които това е не просто една от многото избрани по-късно професии, а детската мечта. Беше ходил на Витоша да гледа залеза и много ми заприлича на Антоан Дьо Сент Екзюпери, който съчетава инженерен дух с поетична душа.
Когато не е по жп линиите из страната, Петър обича да отпуска нервите с каране на ски, уиндсърф и в бъдеще, ако успее да сбъдне още една своя детска мечта - с парапланеризъм.
„Железопътният транспорт е лицето на една държава”, обясняваше ми Петър. “Нашето е доста грозно и остаряло в такъв случай”, отговорих наум.
„Едно време тази професия беше много високо платена. Получавахме колкото летците. Сега сме на дъното на социалната стълбица”, обяснява Петър. Научавам, че той не е от разговорливите още този ден по пътя от Драгалевци към центъра.
За да го срещна в естествената му работна среда, се качвам на един от последните, оставени на доизживяване чешки соц-локомотиви марка „Шкода”. Засега само два такива локомотива са минали през рециклиране и обновяване в един завод в Хърватия.
Петър Каменов в кабината на 30-годишния локомотив “Шкода”. Снимка: Стефан Галибов
„Трябваше да дойдеш вчера, пътувахме с един чисто нов „Сименс”, който немците са ни докарали за зарибявка. Ще си го вземат след някой друг месец. Дано шефовете се навият да купят такъв.” Петър обяснява, че изоставането дори спрямо балканските ни съседи е огромно – „всичките години на прехода, вече 17-18, почти не сме мръднали в техническо отношение. Няма никакъв стремеж към обновяване и се кара на мускули. Този локомотив е правен през 1979 година , а пък концепцията му е от шейсете, че и по-рано”. Петър със светнали очи ми описва кабината на рециклираните стари локомотиви. „Имат бордови компютър и управлението е съвсем друго. Автоматична система следи движението, скоростта и всичко останало и не ти се налага непрекъснато да дърпаш разни ръчки като хамалин. Това се нарича европулт за управление, признат от повечето развити европейски държави.” После Петър свежда очи и връща съзнанието си в сегашния, все още непреминал „пластична операция”, допотопен локомотив.
Но въпреки лъхащата на развалина вътрешност на локомотива, усещам че машинистът си го обича като верен приятел, изоставен в беда, предаден от всички, но не и от него. Отвсякъде стърчат жици, сякаш старите вени на влака са изскочили като на достолепен мъдрец. „Сърцето му обаче е швейцарско”, обяснява ми Петър и се усмихва по начин, с който може да накара и най-лайняната ситуация да ти се стори не толкова лоша и обезнадеждаваща. Петър ми показва една тиктакаща кутия с нещо като вграден часовник в нея. „Тук се записва всяка една команда, подадена от мен. Това е черната кутия на влака. Осигурява неговата сигурност и е произведена в Берн, затова макар и вече на доста годинки, си работи като… швейцарски часовник”, хили се машинистът. После се надига от подвижния си дървен стол, изваден сякаш от час по трудово обучение и за последен път поглежда назад към гарата, дали някой няма да се качи в последния момент. Огромното червено чудовище с напукана боя издиша като за последно и отлепя от София. На таблото за управление светва едно копче и Петър ми разяснява, че това е проверката на локомотива за състоянието на машиниста. Ако той е заспал и не го натисне до пет минути, влакът сам спира.
„Отстрани изглежда просто, но всъщност си е цяла наука.Ако възникне повреда във влака, трябва да съм способен да я отстраня за десет минути, някой път дори и по време на движение.” Друга полезна придобивка от соц-времената е дългият стаж, преди сам да поемеш отговорността за целия влак. „Като излезеш от училището като начинаещ кадър, първо пътуваш пет години като второ лице, дори и да си взел изпитите с отличен, преди да станеш първи машинист. На пръв поглед изглежда съвсем просто, но много е висока отговорността и винаги трябва да помниш, че с единия крак си в гроба, а с другия в затвора.”
Машинистът и неговият помощник много приличат на Дон Кихот и Санчо Панса. Петър е висък и слаб, а бай Добри е нисък и набит. Мен са ме сложили по средата. „Имаш късмет, в новите локомотиви столовете са вградени и няма как да сложим от тия”, сочи към дървения изкорубен стол. Разминаваме се с друг влак и Петър с детски ентусиазъм надува свирката за поздрав. На лицето му са изписани чувства, които само обществото на машинистите разбира напълно. Сигналът при среща е вид общуване между приятели и, както при параходите, те кара да не се чувстваш толкова самотен в дългия път.
„Още в основното училище, когато ме питаха какъв искам да стана, а аз отвръщах машинист, никой не вярваше, че това ще се случи. Просто повечето момчета искат да станат все такива работи - пожарникари, космонавти, машинисти, полицаи.”
Но от 1983 година Петър се качва на своя влак и още не смята да слиза. Пропътувал е хиляди пъти цяла България - Видин, Лом, Русе. Докато учи във военното полувисше училище за курсанти машинисти, веднъж отиват с приятели на море. И там, докато свалят едно момиче, то им казва учудено:”А аз си мислех, че машинистите ги взимат само от затворите.” Следването за машинист е свързано и „с едни много хубави униформи със златни копчета. На всичките зари в София полкът ни участва в парадния строй на една от предните линии”.
Петър имал кратко колебание дали да не се насочи към пилотирането на самолет. „Само, че исках да съм в София. Не ми хареса базата в Долна Митрополия, много беше отдалечена от всякаква цивилизация.” Освен това по онова време, статутът и заплатите на машинистите са равни на тези на пилотите, а възможностите за развитие изглеждат безкрайни., за разлика от малките граждански самолети с витла. Днес Петър се връща към тази мечта с намерението да подкара делтапланер.
По линията София - Лакатник. Снимка: Стефан ГалибовВлакът неочаквано е стигнал до следващата гара и машинистът се показва на прозорчето, за да получи сигнализация от диспечера. После потегляме. Слънцето е зад отсрещната планина и в синьото проблясват първите лампи на къщи и малки гари. „Ей там, горе, има леден водопад - даваха филм по телевизията за момче и момиче, които се катереха там. Ако беше светло, щяхме да го видим”.
Неусетно сме стигнали крайната точка от маршрута си - Лъкатник. Докато влакът се движи на обратно, за да се престрои в посока София, аз съм оставен сам в кабината. Петър и помощникът му са влезли в машинното отделение, където напрежението е 22 хиляди волта и непосветени не се допускат. За момент си помислям какво би станало, ако трябва сам да управлявам влака и ме хваща треска. Влиза Петър и ми обяснява, че е време да слизам от локомотива, тъй като на връщане ще пътувам с по-ранния влак. По тясна ивица асфалт в тъмните коловози стигаме в помещение преди чакалнята на гарата, за да си заверя билета. „Я, ама вас са ви зазидали входа към чакалнята”, обръща се Петър към накатурените един върху друг колеги железничари в тясната стаичка. Секунди по-късно разбираме защо не искат да имат връзка с чакалнята. Вътре е кучи студ, а пейките са напълно разбити, по пода има паднала мазилка, за осветление не може и да става дума. Продължаваме зъзнещи към импровизирана кръчмичка. А вътре отново се чудим как се е побрала шумната, подпийнала компания. Всички ни хвърлят по един изпитателен поглед, с какъвто са удостоявани новодошлите в кръчмите от уестърните. После отново се отдават на веселбата си. По масите са разхвърляни пластмасови чинийки, пълни с всякакви лакомства - кюфтета, пържени картофки, салати. На бара жената охлажда ентусиазма ни с репликата „Всичко свърши, съжалявам. Ако искате може да си купите вафла или чипс.” При това положение не си купуваме нищо. Замислям се какви нови вагони и локомотиви да очакваме в България, щом могат да оставят един гладен машинист да кара в тъмното по обратния път към София, щом след дългия преход по пътя към демокрацията, на гарите храната все още не достига.
Излизаме отново на тъмния студен перон и сядаме в празно купе на един от вагоните, теглени от локомотива на Петър. И докато чакаме влака от Мездра, с който аз ще се прибирам към София, Петър ми разказва как карал уиндсърф.
Влакът от Мездра пристига с прилично закъснение от пет минути, аз ставам един от многото окъснели пътници, натоварени на вагони, а Петър отива да стегне своя стар приятел за обратния път към София…