Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 218
1
В някои гари със средно голям пътникопоток дежурните издаваха билети по договор между НКЖИ и БДЖ, но в началото на пандемията това приключи и няма изгледи да се поднови.
Тази функция на дежурните обаче се изчерпваше единствено с продаването и нищо повече.

2
Ръководител-движение е служител на друго предприятие и няма никакво вземане-даване с билети и белетни системи.

Решението дали даден влак да чака или не е на превозвача и той трябва да си следи тия неща. На практика тази дейност е вменена на превозните бригади - да следят дали във влака има пътници за връзка и да докладват на диспечера на БДЖ-ПП, който решава дали връзката ще чака или не и ако не - какво да правят пътниците. Случвало се е за големи групи и големи закъснения дори да се назначават извънредни влакове. Най-често обаче, за малко закъснение връзката чака, за голямо - не и пътниците остават за следващия влак. Ако е среднощ, може да им се предложи нощуване в стаите за почивка... което понякога си е почти подигравка предвид къде са забутани тия стаи и в каквото състояние са.

3
След един от курсовете за машинисти на парна тяга, се реши стажът им да се направи на един чифт редовни влакове София-Банкя-София.
Така, три дни подред, въпросните влакове пътуваха вместо с ЕМВ, с локомотив 01.23 и няколко вагона. Естествено това бързо се разчу и огромни тълпи се стекоха да се возят на парен влак за 80 стотинки - нещо, което естествено никой не беше предвидил, защото и никой до тогава не беше правил атракционно пътуване с публичен достъп и се считаше, че няма потенциал за особен интерес. Между тези влакове, локомотивът откара и няколко товарни влака в софийския район, най-далече мисля до Драгоман.
След това, в резултат на тези влакове, започнаха да се правят периодични атракционни пътувания, естествено на съвсем други цени.

След този прецедент имаше още един през същата година - товарната проба на 03.12 като втори локомотив на един чифт влакове Горна Оряховица - Русе и обратно.

4
На различни места има различни дати, но всичките са септември - ноември 1975 за последният редовен влак с парен локомотив.
Важното е, че парната тяга е съществувала доста години паралелно с тестовете на TGV.

А между другото, у нас последният (засега) редовен влак, обслужен с парен локомотив е чак през 2011 г.

5
Имали са до 1975 г.

6
И се е пътувало от София до Бургас за 4 ч 40 мин....
Това, че французите са тествали TGV съвсем не значи, че не са имали и те парни локомотиви в редовна служба по същото време.

7
Може да има първокласен вагон, защото се ползва състава от бърз влак, но в него се пътува по условия за 2-ра класа.

8
Предимството е, че има по-малко прошляци.

9
Какво транзисторно те гони. Слага се инверторно за управление за асинхронни двигатели.
Инверторите работят с транзистори.

10
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 05.05.2022, 12:29:15 »
Само като проучите в кои страни се правят военни паради, трябва да ви стане ясно какво ни е политическата насока.
Само че парадът на 6-ти май е отменен през 1947 г и възстановен след 1989 г, и не съм убеден, че това съвпада с твоята теза.

11
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 04.05.2022, 21:04:43 »
Тръгваш от тезата, че се кланям на Русия и си подбираш аргументите селективно, за да я потвърдиш.
Активността ти в тази тема води до впечатление именно за фанатична русофилия, без значение ти какво си мислиш и каква цел гониш докато пишеш, но в случая с парада си е просто подигравка с традицията, според мен съвсем не на място. Това имаме, това показваме... предлагаш да няма парад изобщо ли? Очевидно е, че такъв като в Москва няма как да направим, не е и необходимо.

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 04.05.2022, 20:16:11 »
Трябва се смеем ли на горното?

Имаме някаква войска, макар и със замиращи функции, имаме някаква военна техника (не много по-стара и различно от тази на Русия между другото), имаме и традиция за военен парад. Не виждам какво точно е смешното в провеждането му както преди.

А и никой никого не е спрял да се пресели в Русия и да се възхищава наживо на парада на 9-ти. Северна Корея е много затворена точно сега, иначе и там може за най-големите фенове, техните паради са още по-пищни.

13
На Сливница и К. Величков има ли отделни фази за завиващите автобуси на лунния светофар?
Докато чаках за ляв завой в най-лявата лента, там светеха само двете крайни горни точки (безсмислен сигнал), а от лявата ми страна, в обособеното трасе, имаше чакащ автобус за завой наляво, който за моя изненада тръгна заедно с колите на разрешаващия сигнал на обикновения светофар и естествено след завоя се стигна до сложната ситуация автобусът да се опитва да се навре в дясно през всички коли, които пък се опитваха да влязат в средната лента, защото най-дясната е бус-лента.

14
Серия 33 не е боклук, а просто попада при нас случайно и страда от всички несгоди на бутиковите изделия, най-вече различна и нетипична за нас спирачна система, за която няма запас от оборотни части и сложно и капризно електронно управление, за което няма добре усвоен опит.
Но е вярно, че понеже югославяните са искали 32 с промени по тяхно желание, се е получил някакъв мелез, с който обаче те са си свикнали и още си ги карат, макар и само половината да са останали, но ние нашите ги унищожихме скорострелно.

15
Бинкос
Близкото село наистина така се казва, но спирката е Орешак.

16
Каква е идеята за започване на ремонт, за какво ще се ползва връзката?
Навремето се ползваше интензивно за многото влакове между Обединена (МК Кремиковци) и Лом. Сега предполагам идеята е транзитните влакове по 2-ра линия да заобикалят София без да се бутат в Илиянци и в разкопаните участъци между София и Казичене, където капацитетът ще е ограничен още дълго време. По същата причина беше възстановена и отдавна откраднатата контактна мрежа между Мусачево и Яна.

17
Лошото състояние е съвсем друга история.
Лесната и евтина поддръжка е предпоставка за точно обратното, но когато е оставено на доизживяване, всичко е в лошо състояние. Сименсите също са пълни с хлебарки и дървеници, нищо че прозорците им не са затъмнени от калодков прах.

18
Разбира се, трамвай няма как да се вмести в сегашното локално, но автобусите, които возят доста повече хора от трамваите, могат спокойно да минават там.

19
Пред входа на гарата индивидуалният транспорт тип "паркинг" не може да е приоритет. Спираш, слизат, качват се хора и заминаваш. Както на летището.
Гарата е дълга, под козирката има място и за спирка, и за места за престой на лични автомобили, и за стоянка за таксита. Абсурдно е да е паркинг, както в момента.

20
В локалното няма място за почивки - тясно е и заобикалянето на почиващ автобус е трудно. 305 и 413 не са чак толкова дълги линии и нямат нужда от две почивки. :rolleyes:
Това не е вярно. Локалното е достатъчно широко за спрял автобус и място за поне още един да го заобиколи.

Pages: [1] 2 3 ... 218