Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 687
1
По този повод се сещам, че преди около 14-15 години се случваше състава на ПВ до Лакатник да е със състава на експрес Яантра примерно. Ама със все багажния вагон,  вагон-ресторанта, първата класа 7-8 вагона състав, всички салонни климатизирани. Но тогава населението ни още не се беше стопило така и имаше толкова много пътници че дори на ПВ всичко се запълваше.

А съвсем наскоро като се връщах от Пловдив ме изненада че обикновен следобеден ПВ Пловдив-София беше със състава на експрес Слънчев бряг, пак с новоремонтираните вагони, 2 първокласни и вагон-ресторанта, 7 или 8 вагона. Нямам идея как може тоя състав да е попаднал на ПВ по това време трябва да е бил в Бургас този състав.

2
Това обяснява защо някой път ми кажат че няма места за 1-ва класа, а вагона е пълен едва наполовина...мислех че са някакви противоепидемилогични мерки и просто не дават всички места, а то било че може местата да са заети от Горна, или чак от Търговище, Шумен до Варна ама ще излезнат заети ако пътуваш от София до Плевен или Мездра.

Същото се случва и в Слънчака, уж няма места а от София е наполовина пълен, а то всички останали са заети от Пловдив или от Стара Загора до Бургас. Няма ли начин да се обадят по телефона да питат, ако не пътуваш по целия маршрут от коя гара кое място е купено и да ти дадат ако пътуваш до предишна?

3
Разни / Re: Коронавирус
« on: 22.10.2021, 19:54:34 »
Без да разибирам, имам съмнение че един от основните разпространители на вируса са именно децата и училищата. В работата въпреки че ежедневно работим с клиенти в пряк контакт, голям колектив сме и при най-тежките вълни нямахме нито един болен, но имаме доста хора с антитела. Само няколко болнични по-тежки, които са с деца. Тези, които живеят сами или с приателката си ходят на работа, по молове, но така и не се разболяха, за разлика от тези с деца.

Дечицата няма как да ги накараш да пазят физическа дистанция, те искат постоянно да се събират и да си играят, би било противопоказно за развитието им ако се ограничават.

Въобще не претендирам че разбирам, това са само мои наблюдения, защото около мен по-сериозно се разболяха предимно такива с деца. За ваксините в кобектива сме горе-долу 50/50. Аз с още 10-20% се ваксинирахме от пъривте още като пуснаха ваксината, тогава беше нормално другите да ги е страх още в начална фаза, вече като мина време и видяха че нищо ни няма постепенно още доста се престрашиха, другата част упорито се дърпат, като сега покрай тия тестове се оказа че доста имат антитела, без да подозират.

Друго интересно, че пак покрай зеления сертификат бройката заразени остана същата, но процента положителни падна а тестовете минават 40 000 на ден. Явно наистина има мноого много повече скрити безсимптомни заразени отколкото си представяме, които не са болни а са само преносители и в това се крие опасността. Може наистина случаите рязко да нарастнаха, заради лошото време и събиранията на хората вкъщи, тия 2-3 седмици като е по-хубаво времето и хората са навън на слънце ще спаднат и ще кажат че мерките дават резултат. Вече дали резултата е заради мерките или чисто природно едва ли някой може да каже.

4
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 18.10.2021, 20:52:48 »
И аз мисля, че като цяло не трябва да има проблем, освен при някакви инцидентни ситуации.

5
То билетите за влак у нас са толкова нереално евтини, че от където и да си го купиш все тая. Пропътуваш над 1000 километра София-Варна-София в първа класа и платиш само 60 лева. В Германия, Австрия, Франция, Италия какви пари ще дадеш за 1000 пропътувани километра в 1-ва класа? У нас пътуване с влак е по-евтино от това с автомобил.

Но да, от каса човек трябва да си предвиди и чакането на опашки и да дойде поне още 15 минути по-рано. Случвало ми се е например в Земен, една каса работи има 10 минути до влака и опашка се вие от поне 30 човека през цялата чакалня чак на перона, също подобно и на Дупница. На Искърско Шосе като гледам понякога какви тълпи има също трябва да се предвиди повече време.

6
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 18.10.2021, 20:29:01 »
:eek: ... и също така предвид че е електробуса няма ДВГ и съответно разхода на място се ограничава до евентуално работещия климатик. Точно за такива линии, които висят в задръствания е идеално.

Това е така, обаче електроавтобусите са на въздушно окачване и с въздушни спирачки, като стандартните, значи че дори да изключват парното и климатика ще трябва да работи компресора за въздух.

7
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 18.10.2021, 20:24:26 »
Не е чак толкова рядко да спират Газ-а за някаква профилактика, или да се повреди нещо по станцията. 2009-та нямаше доста време газ например. Иначе ние добиваме и известни количества нефт, край Дъбниците има работещи сонди, но никаква идея нямам в какви количества и дали могат да задоволят примерно потреблението поне на обществения транспорт, не съм се интересувал.

8
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 18.10.2021, 20:19:30 »
За номера не съм се заглеждал, но на 76 или 305 почти всеки ден виждам такъв зелен, минават до мен. Чат-пат и на 111 къс такъв, даже 1-2 пъти ги виждам как се нареждат на спирката един зад друг къс на 111 и дълъг зелен на 76, като преди години.

Някъде беше писано, че на 111 са резерви по наряд вече не ги пишат там, а съчленените трябва да са по наряд.

9
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 18.10.2021, 11:34:17 »
И като спрем газта какво правим? Старо Конекто има всеки ден на 111 и днес също видях.

10
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 17.10.2021, 18:15:49 »
По евтино ще излезе да направят качествен ОР на дизелови те двигатели като нищо ресурса да се увеличи повече от 6-7 години от този на батерията и на по ниска цена. А пък и по практично не ти трябват зарядни станции. Къде иначе в Железница и на Златните мостовете станции

Да не забравяме е цената на индустриалния ток която с политиката на ЕС само ще се покачва като спрем ТЕЦовете.

11
Има автобусче до гарата синхронизирано с влаковете, понеже е малко преди пандемията трудно успяваше да събере хората от влаковете с багажите.

То единствения нормален транспорт до Сандански остана влака, даже почнаха да пускат напоследък все климатизирани прясно ремонтирани вагони 63-та серия с калъфки на седалките по това направление. Автобуси от София в истинския смисъл не знам дали има, има някакви подобия тип бус, които все закъсняват и са адски неудобни. В другия форум четох коментари от човек пътувал тия дни с цел туризъм от София до Сандански и Петрич, и пише че безпричинно закъснявали автобусите с 30-40 минути а разписанията и цените били нещо условно, докато влака бил навреме.  Пише че само с влак се пътува нормално. И аз като ходих останах с такова впечатление, с влака всичко и е така както е посочено в сайта, и разписания и цени и тип вагони. Ето снимка на вагона от пролетат, когато последно пътувах в тая посока.

12
Долу в подлеза има билетна каса, пише си "билети БДЖ" или нещо подобно, като отиваш посока перона мисля че отляво се падаше.

13
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 10.10.2021, 18:27:48 »
По въпроса колко е хубаво да се купуват само автобуси на газ и на ток, днес нещо нямало газ и на 111 са старите Конекта високи и ниски. Ако бяха купували само автобуси на газ, какво щеше да се движи днес? Това не е за пръв път.

А цените на индустриалния ток скачат до небесата.

14
Брей, преди толкова години поръчан и с климатик. Винаги съм се чудел при Икаруса как 180-200 коня двигател се е справял и с климатик още 50-60 киловата, то на по-новите автобуси с по 300 коня понякога при продължителен голям баир спират замалко климатика, защото губи мощност. Дори при МАН-овете съм го виждал, при потегляне от спирката на полиграфическия нагоре по баира като закъснява спира замалко климатика и като изкачи пак го пуска, защото иначе не върви така.

15
Разни / Re: Коронавирус
« on: 07.10.2021, 15:17:26 »
Все повече се убеждавам, че България е на път да стане най-готиното място за живеене в целия ЕС, а ЕС да се провали, вече все повече го чувам и от чужденци заселили се у нас.

Хамбург откога е в СССР, а не в ЕС :)  Колега ти нали беше от Шумен. Пробвай да си намериш работа там, особено ако имаш и твой имот ще си много по-добре. Ще си ходиш свободно на море и на планина, на фризьор и на заведение, по курорти, ще си пътуваш без маски във влаковете и ще си харчиш парите за забавления, вместо да пълниш гушите на хазяите в Хамбург. Мечтаната Европа отдавна не е това което беше. Някаква пълна пародия взе да става.

Дори апартамент в Шумен е много по-достъпен от такъв в Хамбург. Преди 8 години Хамбург много ми хареса и ми се струваше космически години напред, но сега разликите все повече се стопяват в наша полза. Язък че имат хубави влакове и гара.

16
А по-добре ли е нищо да няма? Знам, че беше голяма беднотия и криза, но след всяка криза идва нов икономически възход. Това не трябва да е причина да се закрива и съсипва всичко. Ето, сега ако ДАП-овете бяха запазени можеше по европрограми да се обнови целият подвижен състав, примерно да се купят ако ще 500 китайчета. Евтини, но нископодови, с климатик, комфортни, да имат връзки с влаковете във възлови гари и най-отдалечените села да имат редовен транспорт.

И един хубав сайт, като на БДЖ, в който можеш да следиш автобусите в реално време, да си купуваш билети, автобусите да са обвързани с влаковете и да изчакват връзка. Пък токувиж тогава изведнъж се окаже че и пътници имало, и че дори да живееш на отдалечено място в гората ще можеш да разчиташ на редовен комфортен автобус до града, да отидеш наработа, на кино, на заведение, да направиш връзка с влак за София.

Иначе, то да беше само Тетевен! На частниците са им е толкова скапана и неактуална информацията че въобще не можеш да разчиташ на разписания там, а пристигането е както дойде, относително. Например скоро ми трябваше автобус Добрич-Каварна. Отварям сайта пише едно, обаждам се казват ми съвсем друго, разбира се на сайта има поне 6-7 курса, по телефона казват че сасамо 2 и нямат нищо общо с нито един от обявените на сайта. Как пък така на сайта на държавния первозвач БДЖ, отварям и разбирам до минута кога ще тръгна и пристигна, купувам си билет през телефона и всичко си е точно така, пристигам в другия край на България точно на минутата, а при нито един частник не е? Естествено че се случват закъснения, но в повечето случаи не.

Иначе според вас какво трябва да е спасението и изхода от тая патова ситуация?

17
Точно такъв тролейбус, но единичен имаше на Пловдивския панаир още преди 10-15 години и помня че един шофьор многого хареса и го хвалеше. Точно от тоя род, каква удобна отделна кабина има с отлична видимост, без да ти се качват пътници на главата, колко по-удобно ще се шофира така защото предницата не се изнася като на другите тролейбуси. На панаира поседях малко в шофьорската кабина и наистина ми се видя много комфортно и просторно. Още 2007-2008-ма някъде беше изцяло климатизиран, както салона така и кабината, имаше камери за наблюдение, удобни тапицирани седалки с висока облегалка за всички пътници, изцяло нисък и равен под без стеснения от калниците отпред, ел. табла и вътре и вън, нищо че е правен в Беларус, тогава ми се видя голяма работа. Спомнете си 2006-2007-ма ние какви тролейбуси имахме по градовете а те са правели вече това.

18
https://btvnovinite.bg/bulgaria/avtobusni-firmi-sa-pred-falit-zaradi-lipsa-na-patnici.html?fbclid=IwAR0_Dizjl1uO4RvkhfvJ0MEx0CMHdBQxct5ky7freZ3ViU6ydQQEEQm7rVs

Ето нещо за феновете на частниците. Та докъде се докарахме след като навремето някой реши да приватизира ДАП-овете вместо да останат на държавата като БДЖ. Цели населени места остават поетапно без абсолютно никакъв транспорт, други орязани до краен предел с по 2-3 курса на седмица, хората викат таксита няма с какво да пътуват. Виждаме частниците колко са читави и докъде го докараха. Да не говорим че ДАП-овете имаха и напълно печеливши товарни превози. А такива населени места имаха редовен превоз до областните градове, подобно на селата около София и Варна.

И какво стана сега, единствените места, където може да живееш що-годе нормално без автомобил, само в големите градове с общински транспорт, или ако населеното място има ж.п.линия и влакове. Аз още преди няколко години предрекох, че скоро БДЖ ще остане единствен превозвач на пътници междуградско, ето сега това е на косъм вече да се случи. Единствената компания, която има читав сайт, актуално разписание, че дори можеш да си купиш билет онлайн, да се прекачваш с чакане на връзки, обслужването е нормално това е БДЖ и логично само те ще оцелеят накрая, и в тях си струва да се наливат пари. Тия частници ходи ги разбери, един читав сайт и разписание нямат, повечето въбоще не са актуални, някакви телефони на които никой не вдига.

Ето че когато става въпрос за нещо важно стратегическо, частника е възможно най-лошото нещо. Частинка му дай там да върти сергии, магазинчета и кръчми в това ги бива само, но не и за нещо стратегически важно. Май скоро ще трябва държавата да мисли как да възстанови ДАП-овете и да оправи транспорта най-накрая като хората, иначе голяма част от страната е обречена.

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 25.09.2021, 15:00:21 »


Като говорят за инфлация, вижте на какво попаднах, емисия навини на БНТ от 90-та. Вижте от 12.06 нататък. Тогава положението е било много по-тежко, кофичка кисело мляко 1.90, кюфтета в ресторанта по 6 лева на фона на тогавашните заплати. Електрическите крушки са стрували 4 лева. Хубавото е че хората са били много по-обединени и са направили бойкот на високите цени, за разлика от сега. Сега например ако направят бойкот на високите цени на имотите ще сринат пазара за отрицателно време при толкова много празни жилища.

Отделно гледайте за банковите заеми и лихвите по кредитите за бизнес. Над 40% лихва, това наистина ли е било така? Цяло чудо е че е имало само за година толкова много регистрирани частни фирми, над 90 000 при такива кредити за бизнеса. Но явно като нямаш конкуренция почти и имаш набрана инерция и спестени пари от предишния период е било по-лесно. Например един пенсиониран колега от работата ми разказва, че точно края на 89-та началото на 90-та си купил Газ 53 от някакъв търг и извършвал на частно превоз на товари, преместавания и какво ли не и само за 2-3 дена изкарвал пари колкото една заплата, а за няколко години построил къща в Лозен и живял като цар. Работа имало постоянно даже не можел да насмогне. Хубавата страна като ги няма големите компании, че малките процъфтяват.

20
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 20.09.2021, 11:44:57 »
Мисля че са ЕВРО 3.

Pages: [1] 2 3 ... 687