Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Magirus deutz

Pages: [1] 2 3 ... 153
1
Spark пусна услугата си и в Пловдив
Quote
4 гoдини cлeд ĸaтo дeбютиpa в Coфия литoвcĸo-бългapcĸaтa ĸoмпaния зa cпoдeлeнo пътyвaнe Ѕраrk cтъпи в oщe eдин гpaд в Бългapия. Eлeĸтpичecĸитe aвтoмoбили пoд мapĸaтa вeчe щe мoгaт дa бъдaт пoлзвaни и в Πлoвдив.

B Гpaдa пoд тeпeтaтa ycлyгaтa зa cпoдeлeнo пътyвaнe щe мoжe дa ce пoлзвa зa paйoнa нa цeнтъpa, ĸaĸтo и зa ocнoвнитe тъpгoвcĸи и бизнec paйoни.

Eлeĸтpoмoбилитe нa Ѕраrk oфициaлнo cтaнaxa дocтъпни зa житeлитe нa Πлoвдив в пoнeдeлниĸ, ĸaтo тe щe мoгaт дa ги нaeмaт зa пepиoд oт 15 минyти дo няĸoлĸo дни.
Koмпaниятa зaпoчнa дeйнocттa cи y нac в ĸpaя нa 2017 гoдинa c 25 aвтoмoбилa в Coфия. Kъм тoзи пepиoд тя oпepиpaшe oщe във Bилнюc.

Kъм днeшнa дaтa в бългapcĸaтa cтoлицa Ѕраrk имa oĸoлo 500 aвтoмoбилa, a пpeз 2019 гoдинa нaвлeзe и нa пaзapa в cъceднa Pyмъния.

2
Перник / Re: Снимки (автобуси)
« on: 16.05.2021, 17:20:10 »
Чавдар 11г5 в покрайнините на Перник, заснет през 90 - те години:

Източник

3
По въпроса за петцифрените номера. Ето един регистрационен талон на мотор, от 1946г:

4
Два Икаруса 180 в Бургас, 70 - те години:

Източник

5
Чавдари м65, м80 и 11г5 и Шкода 9tr, заснети на 4.11.1976г. в Пловдив:

Източник

6
Здравейте! Първо да отбележа че се радвам от факта, че тук е имало такава голяма тема с информация за регистрационните номера и сериите им, поздравявам ви за положения труд и желанието! На мен също ми е интересна тази тема попринцип и затова ще ви споделя нещо, което съм забелязал. Например в Сливен серията СН ХХХХ ВВ е с българското знаме, обаче пък тези серии СН ХХХХ АМ и СН ХХХХ АТ са с европейското знаме, на какво се дължи това разминаване в последователността на сериите?
Здравей и добре дошъл. Сливен е една от областите, в които в миналото  сериите са издавани в доста разбъркан ред. От септември 2014г. насам, обаче и там започнаха да ги издават подред и в момента върви СН **** ВА. Ето тук можеш да намериш таблица с издадените сливенски серии и техния ред.

7
Тогава е обнародването на наредбата, а тя влиза в сила от 14.04.2000 г. и това е датата, от която се появява синята линия. Както знаем, първата серия за София е КА, а това е първия номер със синя лента.
Според мен издването на номерата със синя лента, въпреки датата на обнародване на наредбата, не е започнало през април 2000г., а поне около месец по - рано или в самото начало на годината. Ето една снимка на СТ **** СС от 2 април 2000г.:


8
А долния червен номер трябва да е от категория  в) Постоянни пробни (гаражни) номера. Вероятно по-късно е имало и някакво друго разделение при тези номера и черния Сф 837 е от тази категория или някакъв транзитен.
Да, изглежда това наистина е бил такъв постоянен пробен/гаражен номер. Както и коментирахме, интересен е фактът, че пластината с регионалния код е подвижна и може да бъде сменяна - възможно е тези номера да са издавани централизирано за цялата страна.

Днес изрових стария талон-москвича е регистриран на 8.09.1965г.
9 - ти и 10 - ти септември 1965г.(съответно четвърък и петък) са били почивни дни и ако дядо ти наистина е получил едни от последните номера със СфВ, то първите табели СВ трябва да са монтирани на 11 - ти септември 1965(събота тогава е работен ден). По снимките  пуснал Метан, изглежда и, че  от края на 1965 или началото на 1966 започва и постепенната подмяна на табелите със стария дизайн(по какъв ред и начин все още не знаем). Впрочем имам една теория за въпросната "пререгистрация", но ще я изложа по - нататък.

9
СфВ със сигурност е стигнала до 6446-дядо ми се хвали винаги,че е регистрирал москвича в последния ден на СФ с вписаната буква.(трябва да открия снимки)Точната дата обаче не може да си спомни,но по спомени казва,че е ходил в края на деня и е нямало повече коли-най много 2-3 ,а от следващия ден такива стилизирани номера е нямало.Така че СфВ най-много да е стигала до 645х.
Благодаря, че сподели това! Може ли да питаш дядо си дали помни месеца, или поне сезона в който  регистрирал Москвича си?

Да, Сф нестилизирано и С са съществували паралелно през втората половина на 60-те. А номера от стария вид със стилизирано Сф за последно съм виждал по снимки през първата третина на 1970 (както бели номера, така и черни).
И възниква въпросът дали С не са пререгистрирани Сф(нестилизирано), които пък от своя страна да са пререгистрани Сф(стилизарно)? При всички случаи такава подмяна на табелите само в рамкит на няколко години, изглежда странна, но май няма много други възможности, щом се оказа, че Сф(нестилизирано) не е първата серия за Софийски окръг.

10
Не е било толкова просто. Двата москвича са снимани по едно и също време - началото на 1966. СфВ 61-31 все още е със стария тип номера, докато СВ 6330 е с новия тип.
Нещата стават все по - интересни. Очевидно СфВ за частни автомобили е достигнала доста по - далеч отколкото предположих, вероятно до около 6200. Остава неясно, обаче защо през лятото или есента на 1965г. се вижда онзи Фолксвген със СВ 5679.Ако ти прави впечатление при снимките има и още един интерсен детайл - СфВ 61-31 е Москвич 407, докато СВ 6330 е по - старият Москвич 403, дали вторият Москвич е закупен втора употреба от някъде извън София или софийски окръг  през 1965 г. или пък е бил държавен и при продажбата му на частно лице, е получил  нови номера, с новия дизайн?

Ето още хипотези за "Сф" нестилизирано - На долната снимка (от същия период като горните две) регистрационният номер е Сф 9907, а на каросерията е изписан С 9907.
Както казах, нещата стават все по - интересни. Наистина, тази разлика между номера на табелата и номера изписан на каросерията е напълно непонятна. И за да стане още по - голяма неяснотата със Сф(нестилизирано), ето и три снимки от времето на провеждане на Младежкия фестивал в София(юли - август 1968г.):

Тук се вижда Волга с номер Сф 28-30(стилизирано):


Мерцедес W110 с номер Сф 88-80(нестилизирано):


И... Волга с номер С 3187 с добре  познатия дизайн с ромбче между кода и цифрите, и без тире между цифрите:


Изглежда ще се окаже, че Сф(нестилизирано) и С **** са съществували успоредно. Малко вероятно е и Сф(нестилизирано) да са прергистрирани Сф(стилизарано) при условие, че и двете серии са съществували по едно и също време.

11
1010 (бивш софийски 1510) и неизвестен 14Tr на обръщалото в кв. "Железник", снимани от мен на 25. юли 2003 г.

Къде намери тези стари снимки? Има ли още? Снимки на автобуси? На снимката се вижда автобус 112  - Заурер, който никога не съм виждал в движение, а само бракуван в гаража. От номера му, се вижда само буквите ТС и нищо друго. Ако е бил със старозагорска регистрация, би било изненадващо, защото не съм предполагал, че някога е имало серия ТС без синя лента в Стара Загора. Знам за номера СТ****СТ, СТ****ТА,  СТ****АС и СТ*****НА, но за ТС не бял чувал. Може номера да е бил софийски пък. Има номера С****ТС без синя лента.
Потрбителят си е написал, че снимките са негови. Заурерът би трябвало да си е със старозагорски номера, защото има и серия СТ **** ТС без синя лента. Ето и един номер от серията:

12
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.04.2021, 22:39:08 »
Да, това е първият ретро парад за автомобили, организиран  в България. Проведен е на 11 и 12 юни 1966г. За да не става повече офтопик ще дам повече снимки и информация в темата за автомобили.
Да си спазя обещанието, коeто бях дал в eдна друга тема. Първият български парад за ретро автомбили е проведен на 11 и 12 юни 1966г. в София. До участие са допуснати автомобили произведени до 1939г. Програмата е била следната - на 11 юни 1966, на площад Александър Невски е проведена изложба на ретро автомобилите, заедно с всички модели МПС, продавани от Мототехника. Същия ден от 18 до 20 часа  е проведена и обиколка на ветераните по улиците на София. На следващия ден - 12 юни, от 10 часа, със старт и финал пред лятната къпалня "Република", е проведено рали на  автомобилните ветерани и състезание за майсторско кормуване.
 
Автомобилите на пл.Александър Невски:



Снимки от обиколката по софийските улици, вляво се вижда най - старият автомобил участвал в събитието - Мерцедес от 1907г, собственост на Киноцентъра в Бояна:



Още две снимки от състезанието по майсторско управление, проведено на 12 юни:



Димитър Соколов, заедно със своето БМВ(снимката я обсъждахме в темата за регистрационните номера):



13
Чавдар м81 сниман някъде из Старозагорски окръг, 70 -те години:

14
Ботевградско изделие на шаси Шкода, с емблемата на Балкантурист, снимано в Димитровград през 1956г.:


15
Перник / Re: Автобуси
« on: 16.04.2021, 18:49:20 »
Мирише на цензура :angry:  Досега никога не е трито нищо, дори за далеч по-фрапантни разкрития в други теми от раздела.

Иначе снимките си ги има на много места, информацията къде са също. Потърсете - линк няма да дам, за да не изтрият и това мнение.

С риск и моето мнение да бъде изтрито, пускам снимките от тази статия:




16
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 16.04.2021, 18:24:56 »
Събитието е ретро парад за класически автомобили, провел се през 1966
Да, това е първият ретро парад за автомобили, организиран  в България. Проведен е на 11 и 12 юни 1966г. За да не става повече офтопик ще дам повече снимки и информация в темата за автомобили.

17
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 16.04.2021, 12:41:21 »
МТБ - 82 или някой от българските му варианти, с инвентарен номер 17(?), заснет през юни 1966г:

Източник

18
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 16.04.2021, 10:42:52 »
Днес е пуснато движението по бул. Св.св. Константин и Елена/ул.30 - та, а  обслужването на 31А се възстановява от неделя:
Quote
От 18.04.2021 - неделя, движението по линия 31 А ще бъде възстановено с обслужване по редовните си курсове от Градски транспорт ЕАД Варна.
Източник

20
През 2015 колата получава последния си (засега) номер - А 1936 МК
Серията А **** МК е от 2013г. съответно БМВ - то е получило този номер тогава, а Сф 837 изглежда е специално поставян за ретро парада и снимките за списанието "Автокласика & мотоциклети".


Оттук нататък мога да направя няколко предположения/спекулации.

1. Странният номер Сф 831 е заден мотоциклетен номер на някой от състезателните мотори на Соколов и той го слага за първата снимка на автомобила си (който още няма регистрационни табели). Вижда се, че този номер е запазен и се използва и през 21 век (вероятно има някаква историческа и сантиментална стойност)

2. Номерът Сф 837 е транзитен или някакъв временен. 37 може да е годината.

Най - вероятно наистина това е бил номер от някой от моторите на Соколов. Теорията, че това е транзитен(или някакъв друг вид специален номер), обаче, не е за отхвърляне. При внимателно вглеждане си личи, че частта с кода "Сф", всъщност е отделна пластина прикрепена към цялата табела:


Това се вижда и на тази табела:


На парада за ветерани през 1978 номерът вече е С 01-07. Това дава отговор на въпроса дали Сф е софийска регистрация на преномерирани/нови автомобили или е нова регистрация на софийски окръг (между другото, Сф нестилизирано се срещат още от 1965).

Ако се вгледаш, обаче ясно се вижда, че "ф" - то си е там, просто(случайно или не) бялата боя върху него се е изтрила. И все пак ако наистина серията Сф(нестилизирано) не е за коли от Софийски окръг, то какви номера са получавали автомобилите от софойски окръг между 1965 и 1969г.?

СВ 3161
Очевидно държавните номера са осъществили прехода от СфВ към СВ малко по - рано от частните, предполгам първият държавен номер с новия дизайн е бил СВ 3000. При частните както е видно от снимката, която качих в предишното мнение, преходът  е станал от СВ 4500 нагоре или най - много от СВ 5000 нататък. Във филма "Рицар без броня"(сниман през лятото или есента на 1965г.) се вижда един Фолксваген Тип 3 с номер СВ 5679:

Pages: [1] 2 3 ... 153