Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Teo

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
При покупко-продажба и запазване на старите табели в Кат, табели от преди ЕС задължително се подменят с нови с еврозвездите.

Това не е вярно. Табелите се подменят само при желание на собственика. Иначе, същите стари табели се съхраняват и поставят на новия автомобил.
Закрепям почти нов Ford Ka+ Active със шуменски номера Н 6006 АМ с трибагреника, който заснех това лято в Златни Пясъци.  :D


2
Може ли някой да ми разясни как точно се "преиздава" номер с чужд шрифт? Кой (коя институция) го преиздава, в какви случаи и на базата на какво?

За разлика от България, в много държави, включително Украйна, регистрационните табели се произвеждат от голям брой частни фирми из цялата страна. Ходиш при тях за да ти направят номерата след като си вземеш талоните. Много често тези фирми правят и номера с декоративна или друга цел. Съответно нищо не им пречи да ти направят табели с "BG" в синята лента и комбинация по твое желание използвайки техния си шрифт на номерата. Какво ти ще правиш с тези табели след това като собственик на колата си е твоя отговорност.

Докато си в чужбина ако си изгубиш номерата това е общо взето единствения вариант да се прибереш вкъщи. Аз работя като международен шофьор и съм виждал не малко колеги от България и други страни с такива нестандартни номера из Европа. Тънкия момент е когато прекосиш границата в България, защото тук вече можеш да отнесеш солена глоба за тези нестандартни табели.

В Украйна когато беше доста срещано да карат коли с български номера, (заради високите им вносни такси за регистрация в Украйна) пък си правиха копия на номерата с украински шрифт за да съхранят оригиналните табели и да ги предпазят от кражба. Чувал съм за случаи в които крадат номерата в Украйна и ти искат откуп да ти ги върнат... Някои от тях вероятно са го правили и просто за да се слеят по-добре с трафика, тъй като българските номера съвпадат по формат с украинските :)

Иначе за примерите пуснати тук снимани из България, вероятно са купувани от производители на декоративни табели в OLX и прочие. Хора, които не са образовани за закона и смятат че ще им се размине да карат с такива табели, но реално ги грози сериозна глоба. Има си официални методи да подмениш повредена табела но не всеки ги знае, а за изгубена трябва да ходиш в КАТ да ти сложат нови номера с нова комбинация и може би това избягват...

3
Аз лично живея в търновска област и на мое име съм имал коли с номера ЕН, СВ, А, Т.  :D
Не виждам смисъла да плащам повече за нови номера. Едни съседи в моя блок имат една кола ЕВ и една кола Р, пък са си местни. Малко по малко тези области губят смисъла си.

Забелязвам, че младите хора най-рядко сменят табелите. По-старото поколение още им е вкоренено това мислене, че първите букви на номера имат някакво значение, че щели да ги спират полицията, че някой съсед ще им вандализира колата защото са спрели на неговото място и имат номера от друга област и т.н. :neznam:

4
Каква латинска буква? Буквата I влиза в украинската азбука,  даже има I с 1 и с 2 точки.

Номерата им за ремаркета вече се възползват от латински букви:



И електрическите коли до миналата година ползваха Z* серии, но решиха да я махнат тази буква и сега пък издават Y* серии за електричките.




И също имат поръчкови номера които могат да се изписват както с всички букви от латиницата, така и от кирилицата (но не смесено).






5
Идеята още не е узряла, но и това ще стане. В момента електрическите автомобили са на отделна серия обща за цялата страна, а до 2035 трябва всички нови автомобили в продажба да са електрически, дотогава и новия внос ще е в голямата си част електрически. Просто ще дойде един момент в който от самосебе си мнозинството автомобили в цялата страна ще са с ЕА/В/С регистрации и тогава ще махнат и областните кодове.

И през 2035 още ще внасяме 10-20-30 годишни "курници" с ДВГ, и традиционно вноса ни е в пъти повече от местно продадените нови автомобили, та може да отнеме още малко. Но смятам че ще имаме национални номера без кодове още преди това. Като нищо повече страни да почнат да гледат от Словакия и в близките години да измислят свои нови национални формати.

6
Реално това е испански номер, от старата структура на Барселона. Сложена е лепенка BG, виждал съм и други такива например със CA, не само B

Ето тук може да се видят кодовете в Испания: https://licenseplatemania.com/landenframes/spanje_fr.htm




Докато е вярно, че в Барселона също имат номера от серията В **** РМ, това не е никакъв испански номер със стикер.

На долната снимка съм сложил реален такъв испански номер и очевидно се вижда нередността в размера и разположението на символите в българската табела. При нашенеца табелата изглежда е просто пластмасова с картинката на номера принтирана върху нея (напълно плоскa). Да, възможно е това да е копие на испански номер, но не виждам смисъла, и не е испанска табела със стикер.


7
С едно изключение, авторско. ;)

Общо взето във всяка област има разминаване за междинните номера когато говорим за квадратните табели. Те изглежда се заделят отрано и се произвеждат непаралелно с обикновните правоъгълни номера.

Примерно за Велико Търново, докато при обикновените номера първият със звездите е ВТ 7301 ВК, при квадратните не е така. Целият интервал 5001 ВК до 5099 ВК е заделен за предна правоъгълна и задна квадратна табела. Някъде може би от 5080 почват да бъдат със звездите. Лично една от нашите коли беше 5091 със звездите, регистрирана 2008 г.

8
Във Велико Търново след няколко дни започна издаването на ВТ **** МА за поръчкови номера.

9
Днес видях някакъв странен номер в началото го взех за украински, но си беше български с BG, но номера беше ЕА.7717.АА  Това  ЕА на кой град е....? Или явно става дума за електрически автомобили...

Може би си видял ЕА 0171 АА или ЕА 1717 АА. Все още няма толкова висок номер от тази комбинация като 7717. Като цяло не знам дали може да си избираш цифрите, или ако можеш, интервалите във всеки град са толкова случайни и кратки, че изборът е много малък.

Бяха по 60лв, да. От няколко години насам вече са по 300 лв.
Вярно, увеличена е таксата. Но пък не виждам да са платени номера от типовете аааб, ааба, абаа и бааа, а преди бяха платени като моя - 9993.

Интересното е, че номерата от този този тип (АААБ, АБББ, АБАА, ААБА) никога не са фигурирали в тарифа №4, и винаги съм се чудел дали се плащат. Разбира се ако платиш таксата можеш да си избереш всякакви цифри каквито ти харесат, но имам предвид дали се пазят отделно и не се издават случайно.

10
В Русе вече върви Р **** КТ

11
Като стана дума за комбинации от О-та и 0-ли, наскоро експериментирах как би изглеждала подобна регистрация, и ето един резултат:



Според мен в движение тези номера трудно ще се прочитат. Чудя се дали и нашите камери на пътя могат да направят разликата. :D

Другият вариант е с комбинация от В-та и 8-ци



Едит: Бих искал да използвам момента и да споделя някои мои идеи за възможни регистрации, които бих искал да си купя, но не ми се намират излишни 7000 лв  :neznam:



"В. Търново" като както на картинката бих сложил едно "случайно" черно нитче да спомогне прочита



За любителите на народния автомобил

12
От 28.11.2022 вече и във Велико Търново се издават номерата за електрически автомобили. Лично видях как на една Тесла върнаха търновските номера и излезе с ЕА 0231 АА. Вероятно вече са ги пуснали по всички КАТ в страната.

13
Явно серия С за София е възродане за поръчковите номера, гледам я на доста нови коли.


При поръчковите номера в София можеш да си избираш между С, СА и СВ при поръчката. Има снимки на всякакви нови коли с трите кода.

14


Ето нещо интересно което намерих наскоро. Един приятел колекционер преди няколко дни си купи тази табела от антикварен магазин в Пловдив. Изглежда в Пловдив при номерата преди 86-та са стигнали до серия за ремарке "БЕ", т.е. трябва да са изразходили "Е" и "АЕ". Към момента не се сещам за друга област от която да съм виждал серия за ремарке "БЕ".

15
То че аз съм много назад с материала е ясно, но откога са позволени некирилски букви върху табелите?

Не са, тази табела дори не беше релефна, а плоска. Пълен фалшимент, но номерата красят това BMW пред един цигански блок. :D

16


Малко смях от махалата... снимката не е редактирана.  :D

17
На мен също ми стана доста интересно това явление и точно заради това отправих запитване към собственика на обявата. Нищо чудно и да вземе да я изтрие заради това че е ,,спипан"  :D  :D .

Дано получиш отговор. Ще си струва да питаш ако задната табела е същата и ако може да направи снимка за архива, защото сигурно ще е в по-добро състояние.

Иначе мисля че този номер  "С 9471 ВА" си е издаван в периода 1992 - 1999 г. и бас ловя че е преправян, а оригиналът е или  "С 9471 ВВ" или пък  "С 9471 ВК" защото само тези две серии с първа буква В са издавани преди синята лента.

Само че това няма как да бъде, поради няколко факта. Първото и най-явно е че липсват тиретата между буквите и цифрите. Заедно с това същите са по-близко едни до други отколкото при стандартните номера от 1992 - 1999 г., както и е оставено доста място в началото на табелата за синята лента, която не изглежда на стикер, а си изглежда точно като от "бланка" за номер от 1999 г. нататък.

Номерът е доста очукан, но аз не виждам разрези, че примерно да е "сглобяванa" или преправяна табела. Всичко изглежда автентично според мен.

Проверих го преправения номер за преглед и гражданска и не са му валидни. Впрочем това не е нито първата, нито последната подобна аномалия, на която ще се натъкваме. Сещам се към момента за още две подобни - ИФА-та с номер "Х **** ТВ" с добавена впоследствие синя лента, както и автомобила с номер  "Р **** НН" , за който се оказа че е бил софийски, преправен на русенски.

Ако си спомням ИФА-та, то на нейните табели беше просто сложен син евростикер който е бил популярен при влизането ни в евросъюза, не нещо особено. А "Р **** НН" беше просто номер от филм, преправен за да се прикрие за снимките. Та двете не са реално някакви аномалии, а просто "украсени" номера.

18
Много интересна аномалия намерих днес из обявите

https://www.cars.bg/offer/6283909b56b91f36660951a3



Привидно, това е номер от софийската серия С **** ВА, която е издадена след въвеждането на номерата със синята лента и трибагреника, но използва стария по-широк шрифт от жълтите и белите безлентови номера. За пръв път виждам подобно чудо.

Изключва се варианта да е номер издаден през ерата на белите безлентови номера, тъй като не би имало място за добавяне на синя летна, "С"-то седи по-вляво на тях, пък и серията не е пускана тогава.

Директна съпоставка:

19
Толкова ли е трудно да започнат да преиздават номера, които са излезли от употреба преди повече от 5- 10 години например? Ако за номера няма започнато някакво дело или нещо подобно, не виждам какъв е проблемът.

Фактически в момента би било лесно да въведат преиздаване на номера, тъй като вече е възможно презаписването на един номер върху нов автомобил с въведената миналата година опция за трансфер на табели. Т.е. преиздаването не би било по-различно от "преноса" на регистрацията върху нов автомобил, но и с нов собственик.

20
Защото
Аз пък винаги съм се чудил защо, когато бракуваш кола, при връщането на табелите не ти връщат и парите, които си дал за тях? Един вид прибират пари, без да са ги заслужили.

Защото регистрационните табели са държавна собственост. Един вид парите които даваш са по-скоро за монтажа и документите, отколкото за табелите. ;)

Pages: [1] 2 3 ... 5