Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 175
1
Тези гръцките не знам дали са на 12 метровите шасита за Атлас, май са си стандартните нашенски, но надстройката си е гръцка. При нас нищо подобно не се е правило като изключим стъклопластовите каросерии на Кента Омуртаг. 11М3, М4 и Г5 почти не са променяни през целия период на производство до 90-те. Дори страничните отварящи се прозорци са малките от Сетра 130.

2
Каквото и да си говорим, голяма свинщина си беше. По Гарибалди паркирали коли навсякъде, трамваите се изпреварват отляво, коли паркирани навсякъде.

3
Браво, Боби! Превъзходни снимки. Повечето ги датирам от 1961. Явно смените на петицата са били пред сегашния служебен ход на Съдебната палата откъм Алабин, на снимката с 237 се вижда и телефона за връзка с диспечера. Иначе не всички петици са ходили до Княжево, доста от тях са въртяли на колелото на Горнобански път. През следващите години се появява помощната линия 15, която се е движили само във върхов момент да подпомагат 5 и е въртяла на Горнобански път.
Обаче за мен по-интересни са снимката от Банишора с 31 и бъдещия Надлез надежда с въздушната ГАЗ-ка, която опъва мрежата за новопостроеното троейбусно депо. Вижда се, че между трамвайното и тролейбусното депо все пак е имало улица и трамваите са излизали както и сега, а не откъм Надлеза. Интересно защо се е наложило да преправят така влизането в депото по-късно.

4
Защото управлението на София е инертно и некомпетентно. Мисля, че от години е очевидно за повечето хора. Или искаш да кажеш, че не може да се надяваме на нищо по-добро от Фандъкова.
Така кажи че нямаш доводи и ще говориш общи приказки. Няма смисъл от дискусия тогава.

2. Доказано е с изследвания, че строежа на нова и разширението на съществуваща инфраструктура само увеличава автомобилния трафик и в крайна сметка тя пак се задръства! Единствения изход е повече хора в по-малко превозни средства!
Под нова инфраструктура имах по-скоро предвид когато се прави зона в дадено място то да се облагороди, тротоарите да се направят, пътното платно да се преасфалтира, да се оразмерят нормални паркоместа, да се остави достатъчно широк тротоар за хората, да се залеси и други подобни мероприятия.

3. Тук има архитекти и урбанисти, които могат да внесат яснота, но според скромните ми познания това се води промишлено строителство, което е законово ограничено в града ни! Дори да ги има болшинството едва ли ще ги ползват, защото искат да паркират безплатно и последните репортажи в случая от Димитровград с потрошените бариери го доказват.
Хасково, но това не е толкова важно. Паркирането в многоетажни паркинги няма как да е безплатно, но цената все пак трябва да е поносима. Безплатни места за паркиране няма как да има в такъв тип съоръжения и шофиращите трябва да се примирят с факта, че в центъра паркирането не е безплатно. Това включва и санкции за всичко което задръства улиците на аварийки "за малко", спира по тротоари, в тревни площи, запушва кръстовища и спира неправилно. И глобите трябва да са доста по-високи от времето за час престой на някой паркинг (и най-вече да бъдат връчвани на момента).

Аз много харесвам идеята - първи автомобил паркира безплатно или някаква малка сума, за всеки следващ значителна сума.
Обаче българинът и на това ще му намери цаката - ще го пише на жената, на тъста, на бабата и пак няма да стане.
Идеята е добра и би могла да се осъществи. Не е нужно да се паркира безплатно или платено, може данъкът на втория автомобил да е доста по-висок спрямо стойността му като за единствен автомобил.

5
Благодаря, неоспорими аргументи! Убеди ме, че Любо Георгиев и другите там урбанисти нищо не разбират.
Е да де, цитирай коректно и бъди по-аргументиран в доводите си
Quote
Празни приказки. Бъдете по-аргументирани как това ще стане, защото досега не виждам нещо подобно да се случва.
Ако закупуването на превозни средства е елементарно, защо сега не се случва? Финансирането ти ли ще го осигуриш? За подбора на персонала защо сега не се прави нищо след като има толкова голям недостиг на кадри (освен водачи липсва и сервизен персонал, особено квалифициран, а там проблемът е още по-голям)? Какво очакваш да получиш като отговор на "търсим решение" и "ако има желание се търси начин"?

На първо място трябва да се разчертае и зонира всичко в обсега на СОП. Синя,зелена и жълта зона с право на безплатно паркиране на апартамент на един автомобил.
Зоните изобщо не са пример за добро решение и както се вижда от дългогодишното им експлоатиране са основен генератор на безотчетни пари за партийни касички. Не се стимулира строежа на нова инфраструктура, използва се съществуващата (която в повечето случаи дори не се облагородява, само се набиват колчета и се маже една боя). Не се строят многоетажни подземни и надземни паркинги (проблем, който съществува още от средата на 90-те години, когато колите бяха значително по-малко).

6
Просто не знам, как в Западна Европа нямат по 2-3 коли на семейство? Хората там нямат деца или не ходят на работа може би? Не, просто там влизането с кола и паркирането в центъра е скъпо, данъците за автомобилите са високи и се дава предимство на пешеходци, велосипедисти и градски транспорт.
Изброй по градове, защото ми се струва, че обобщаваш много повърхностно. Можеш да даваш и примери от останалата част на света, който не свършва със Западна Европа.

Светофарите могат да облекчат в някаква степен трафика, но без други промени това само ще направи пътуването с автомобил по-атрактивно и по никакъв начин няма да забави ръста на броя на автомобилите в София (100% ръст за 10 години и вече сред най-високите в Европа). И не след дълго положителният ефект ще изчезне.
Приказки

Е, и? Търсим решение на проблема или оправдания защо не може да стане? Закупуването на превозни средства е сравнително елементарно и шофьори могат да се намерят ако сериозно се работи за тази цел.
Човек когато има желание- търси начин, когато няма желание - търси оправдание.  ;)
Празни приказки. Бъдете по-аргументирани как това ще стане, защото досега не виждам нещо подобно да се случва.

Ще имаш редовен и бърз градски транспорт и няма да имаш необходимост от кола. ;)
Как ще имаш като нямаш?

7
За повечето колата не е истинска необходимост, особено ако има алтернативи, които са достатъчно бързи. Имам книжка и използвам кола, но рядко в града, защото градският транспорт ми върши добра работа и не съм разглезен мързел.
А сега излез от чисто егоистичната си представа за живота и си представи, че вече имаш семейство (жена и деца) и се налага да ходите насам-натам (болници, прегледи, разходки) и пак помисли дали няма да използваш кола за целта. Втора ситуация - живееш в някой краен или среден квартал, а се налага да ходиш на работа в някоя от многобройните работни зони в периферията на София, до които нямаш градски транспорт, нямаш редовен такъв или пътуването би ти отнело прекалено много време с много прекачвания и чакания. Мога да продължа до безкрай с подобни примери в които колата в града наистина е необходимост и не става въпрос за мързел.

Дори чисто хипотетично да си представим, че хората бъдат свалени от колите - как ще бъдат превозвани? С какво? Даваш ли си сметка колко още превозни средства трябва да се закупят и колко драстично трябва да се съкратят интервалите? Колко нови шофьори и ватмани трябва да се появят от някъде. Трябва да се строи и нова инфраструктура (нови депа и гаражи). До началото на 90-те личните коли бяха изключение и хората масово разчитаха на градски транспорт. Направи сметка колко са били превозните средства тогава и колко трябва да станат сега, за да се удовлетвори тази нужда. Сега имаш метро, но сметките пак не излизат с много. Влаковете са къси и няма възможност да се закачват нови вагони (а и такива няма откъде да се вземат).


И как по-точно предлагаш да стане по-бърз градският транспорт без да се разваля рахатът на колите? Уличното пространство е ограничено и за да се извади градският транспорт от задръстванията трябва да се вземе от пространството за автомобилите, които и без това заемат непропорционално много място по улиците.
На първо време да се преосмисли глупавата политика със светофарите в този им вид. Не дават приоритет на градския транспорт, имат прекалено много цикли, времето за изчакване между всеки цикъл е прекалено голямо, светофарите са на прекалено често и няма никаква синхронизация между тях. Навсякъде където светофар се сменя с такъв от новия вид (т. нар. "умни") се получават задръствания и движението се усложнява. Само три примера ще дам -
1. По Ботев между Мария Луиза и Сливница има 4 светофара за 600 метра. Този на Ботев и Сливница държи над минута, на Ботев и Клокотница е най-добре, само около 25 секунди, но следващия на Ботев и Струга е по-зле и от този на Сливница, на Гарата също държи прилично. Няма никаква синхронизация между светофарите и когато единият светне зелено, другият светва червено. На съседната Опълченска е същата работа.
2. На Мария Луиза и Козлодуй има 4 цикъла за всяко направление и се чака по минута и половина, а доста често не се минава на първия цикъл. Преди да сложат "умен" светофар там имаше само 2 направления и се чакаше не повече от 25 секунди.
3. На Г.М. Димитров и Климент Охридски/Драган Цанков сега се чака по няколко минути и се минава на втори и дори трети цикъл.
На всичките тези места минават по няколко линии на градския транспорт, които чакат чинно в задръстванията. Тук не е нужно нищо да се пипа допълнително или да се строи, само се оправят светофарите и където са ненужни се махат и движението ще се разтовари значително без да се налага да се противопоставят леки коли срещу градски транспорт.

Нека дискусията да се премести в подходяща тема.

8
Мит е друг път. Автомобилът в София е необходимост, а не лукс или глезотия. Самата идея да искаш спъване на единия вид транспорт за сметка на другия само защото нямаш книжка и не използваш кола е глупава. А метрото не се ползва масово поради много причини (не е удобно за много хора, бавно е, интервалите са големи, няма удобен довозващ транспорт).

9
Тролейбуси / Re: ТБ-51/55
« on: 31.01.2023, 13:11:06 »
Отново БРАВО! Снимките трябва да са от 1961 при откриването на депото. От тази година е и експеримента с безкондукторния 154 по 1.

10
Според Любо Георгиев е точно обратното, превозните средства се влачат, средните скорости са безумно ниски и трябва да се увелиличат значително, а ватманите карат много бавно.

Това е добре, обаче след следващото изречение:
Quote
Успоредно с това трябва да се работи за ограничаване на колите, като един от начините е да се увеличи цената за паркиране, както и да се въведе такса задръстване
директно унищожи всичко хубаво в зародиш. Когато градският транспорт стане привлекателен хората сами ще започнат да го ползват и ще слязат от колите.

11
Браво, много добър подбор. Първите две снимки са от представянето на 231(101), 701, 702, 703, 704 и 705 в настоящия Трамкар през 1960 г (първите два трамвая са произведени няколко години по-рано, те не се и виждат на снимката). И ако не беше коментара на Balkanton доста щях да се чудя какво е това на покрива на 901. Като гледам повечето снимки (ако не и всичките) трябва да са от първите години на 60-те. Иначе си личи бутиковото производство и как почти няма един с един еднакъв трамвай.

12
Същият е. През октомври 2019 го има сниман там, при последното минаване през август 2022 вече го няма. Явно са го местили междувременно на друго място (например Юнак).

13
Това е т.нар. "седмична карта с агрегация" и я има в Наредбата.
По-тъпо име не можаха ли да измислят? Само по себе си освен всичко друго не носи и никаква допълнителна информация.

14
Първоначално серия С вървеше доста ударно защото се подменяха старите номера паралелно с новорегистрираните.

15
Не е като да няма човекопоток натам, ама повечето са моторизирани. Дори само Практикера, Хита и околните магазинчета генерират достатъчно поток, крайните блокове на Обеля 1 също са на един хвърлей. Имаше и някакви планове в близкото минало да се очетворява линията от гробищата на Бакърена до Централна гара, да се прави скоростен градски влак и други подобни фантазии. Мен повече ме вълнува като почнат да копаят дали няма да прецакат движението в района или ще се дълбае в полето само.

16
Не, че е кой знае какво песата , но е една идея по-добре от българския трамвай от към условия за работа.
Точно така. Една-две идеи само. Лятото температурата в кабината не достига 60 градуса, зимата не мръзнеш като куче, прозорците не ти се изпотяват при първия дъжд и чистачките успяват да смогнат при по-силен порой да ти изчистят стъклото, не всичко шуми и дрънчи вътре, да не говорим за спирачни системи и ускорение. И това е само много малка част от едната идея разлики.
Подбирай си приятелите които те возят или поне подлагай на някакво критично мислене това което ти се казва. В Банишора има ватмани, които са карали Песи и могат да ти обяснят предимствата и недостатъците им.

17
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 21.01.2023, 23:59:45 »
Пушещата химия трябва да е АТЗ Стара Загора, а зимният курорт е Боровец.

18
На първо четене по визуализацията освен дотук казаното:

Станция Изток е с двоен кръг

София-Север е с един коловоз

Колелото на Света Неделя не е изглеждало по този начин. От Стамболийски към Съдебната палата има трети коловоз, липсват и доста връзки между отделните направления.

На Хемус колелото не е изглеждало така

На Семинарията също

19
И съвсем закономерно вече са се появили първите ограничения за скоростта в тази част на Марица - между 29-ти и 30-ти километър двупосочно 80 км/ч заради пропадания. В посока към Оризово пропаданията са по-опасни, защото са през цялата средна лента (или както й викат - активна). В посока към Свиленград пропаданията са в крайната част на средната лента. Сега трябва да изчакаме още малко ако все още има някаква гаранция и след като изтече някой държавен паразит да се активизира по познатата схема.

20
Ако започнат да се изчакват всички тичащи, разписанието никога няма да стига, затова не би трябвало и да се чакат. Това не би било проблем ако интервалите между отделните коли бяха нормални. Също така хората би трябвало да са доста по-експедитивни при качване и слизане. Не е нужно да се седи до последно и на спирката да започва ставане и запътване към вратите бавно-бавно все едно сме на разходка. До 90-те транспортът беше точно така - караше се бързо, нямаше влачене и тичащи се чакаха по изключение. Трафикът беше доста по-малък от сега, но и превозните средства не бяха толкова пъргави (основно трамваите, а и повечето автобуси). За последно докато трамвай 9 се движеше по класическия си маршрут се караше стегнато и бързо. Затова и там ватмани от други линии не работеха (най-вече ватмани от петицата) или ги пишеха по изключение.
Друг проблем за бързите разписания са глупавите светофари, които са античовешки в този си вид. Ненужно много са и изчакванията са големи, няма никаква преоритизация на градския транспорт.
Не на последно място за пореден път ще се върна на болната тема с безумно бавните скорости в метрото, които не се пипат от десетилетие вече. Това трябва да е най-бързия транспорт, изцяло автономен е и нищо не му пречи.
Това вече стана за друга тема.

Ще питате - другите как успяват да карат навреме . Отговарям - тръгват с аванс от начална спирка , влизат в преразход за което си плащат
Тази простотия, както и работното време на парното в превозните средства трябва да се изкоренят веднъж завинаги. Не съм сигурен на колко други места има горивна норма (не съм сигурен и дали преди 1990-та е имало такава норма и тук, най-старата заповед която се цитира е от този период).

Pages: [1] 2 3 ... 175