Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 712
2
При отсъствието на локални платна едва ли има как трафикът да се отвежда и привежда по друг начин безконфликтно, но времепътуването всъщност се увеличи, поне с автомобил. Евентуалният "рингов трамвай" би бил автономен, но не и "скоростен", ако не му се дава предимство на вече изградените светофари – за около 2,5 км по целия "Тодор Каблешков" има 11 светофара – средно на всеки 250 м!
Единственият напълно готов участък - от България до Луи Айер е илюстрация да не си правим илюзия за бързо придвижване по бъдещия ринг. Безброй пробиви и светофари, засега без никакъв синхрон между тях, пресоляване на манджата с бус лентите - засега само А204 ги ползва по цялата им дължина. Предполага се, че при наличие на трамвай няма да има много автобуси, вървящи успоредно на трамвайното трасе и налагащи бус ленти. Ако пък има, нека изпълнят трамвайното трасе като споделено за трамваи/автобуси/тролеи.

P.S. Като имам повече свободно време, ще обособя отделна тема за ринга Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров. Засега имаме само за трамвайното трасе.

3
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 16.08.2022, 14:23:25 »
Сигурно търгът за синята боя се обжалва на втора инстанция :)

4
Дювагът не е мръднал. Яка немска стомана от танковете от ВСВ :)

5
❗️ До края на годината ще започнем строителството и на изцяло новото южно платно на бул. „Филип Кутев“ в целия участък между „Черни връх и Сребърна“.

🟢 Двата пробива – на бул. „Филип Кутев“ от „Сребърна“ до кръстовището на бул. „Симеоновско шосе“ и бул. „Г. М. Димитров“ и на бул. „Тодор Каблешков“ от ул. „Луи Айер“ до бул. „Черни връх“ – в момента са в процедура за избор на изпълнител.
✅ Средствата за тях са осигурени в бюджета на общината.
След като средствата ги има, логично е по-напред да се изпълни едно платно от Сребърна до Симеоновско или от Луи Айер до Черни връх. Филип Кутев в 2 платна ще докара адски опашки при изходите към Могилата и при Парадайз мол. Като минимум трябва да се изпълни южното платно при Парадайз  - там поне няма трудност да се усвои паркинга.

6
https://www.dunavmost.com/novini/zatvaryat-krastovishteto-na-ulitsa-dorostol-s-ulitsa-yarebichna-do-8-septemvri
Честито на ползващите ГТ в Русе.
За пръв път по нашата скромна уличка Алеи Възраждане ще минава ГТ. ККМ прекараха ли или тролеите ще карат на нафта?

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 05.08.2022, 09:42:11 »
Пропутинските тролове в Германия не ни интересуват, не ни пречат и не са ни проблем, защото това е БЪЛГАРИЯ, ние сме български форум и тук живеят българи!

Напомням любезно т.5 от Правилата на форума: "Теми и мнения с невярно съдържание се изтриват по преценка на модераторския екип. Системното публикуване на лъжлива информация води до наказания!". Така че пропутински лъжи НИ ИНТЕРЕСУВАТ и смятам да взема по-активна позиция по въпроса! Въобще не ми пука за доходите на някой трол (ако го прави безплатно, толкова по-зле за него, че се е прецакал). Това да се счита за предупреждение!
 
А пропутински мекерета да употребяват името и символите на България (макар че обикновено знамето, което веят, не е това от Конституцията на РБ) си е наглост и кощунство.

8
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 04.08.2022, 16:16:42 »
Браво, blagun и IKAR станаха жертва на фалшивите новини. Имайте малко хигиена, моля.
Премествам си отговора в Политика, за да не замърсяваме излишно темата за АМ Струма.

Новината не е фалшива, има я във всички медии, вкл. Медияпул и Дневник.

Колкото до квалификацията ми за Сандов и Белев. Терорист е човек, който действа срещу държавните интереси. Ако спираш 20-етажен хотел на шофьорския плаж, действаш срещу интереса на частния инвеститор. Но АМ Струма е интерес на България - не за да си спестим 15-тина минути до Гърция, а заради ужасната опасност на настоящето трасе. Спирането ѝ нито ще повиши пенсиите, нито ще купи нови влакове на БДЖ. Това, че асфалтът не се яде, беше аргумент на една партия, срещу която преди бяхте, но какво да се прави - коалиционна култура.
Когато за 7 месеца като министър не правиш никаква стъпка за алтернативния проект - двете платна горе в Пирина и в 12 без 1 минута просто събаряш кулата (която от 20-тина години се гради все още от хартиени документи), това не е държавническа политика или поне - не за държавата, чийто министър си.
Точно това убиване с бездействие е порочно поведение на еколозите: Убиваме всеки ОВОС на Кресна и няма нищо там. Убиваме всеки ОВОС на Банско и лифтът изнемогва. Убиваме всеки ОВОС на Витоша и всичко до последния болт стои както е било през 1970 г. А варианти и на трите места има:
1. На Кресна - проекто-сметен анализ на двата варианта: двете платна - разделени и двете платна - горе (споменаването на 15-километров тунел е явен саботаж - подобно съоръжение не може да се направи там). А ОВОС да не базира на строеж на магистрала в девствена долина, а на разликата между сегашното и бъдещото положение. А сегашното, даже да не броим човешките жертви (както еколозите по традиция не броят), включва - нула тунелчета за пресичане на животни, димно и шумово замърсяване от задръстванията.
2. На Банско - не е нужно да се сече втора просека. Може вторият лифт да е на високи пилони над първия. Да не говорим, че и началната станция не е адекватна на капацитета на кабинките - няма достатъчно дължина, за да се качат или слязат 8 човека със ски и бордове.
3. На Витоша - модерни лифтове, естествено - незадължително в дрехите на ветераните, проектирани през 50-те.

Между другото, колко пъти повече дървета са изсечени нелегално от дървената мафия, отколкото от евентуален втори лифт на Банско? Някой екоминистър казал ли е ГЪК по въпроса?

9
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 04.08.2022, 15:25:13 »
По-скоро такива инциденти са тревожни... Сигурно и при ДВГ е имало такива в началото на 20-ти век, така че да се надяваме да се преодолеят.

10
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 04.08.2022, 14:39:08 »
Кои са тези сервизи за миксери, някой от големите играчи или просто ентусиасти?
Става дума за оторизирани сервизи, инакви може да открие и бай Пешо в гаража си в Горубляне. Не е голямо успокоение, че вместо на 1000 км до Виена трябва да закараш Теслата си само на 800 км в Атина. А ако тези километри са на репатрак? В противен случай, ако си в сервиза на бай Пешо, ще ти кажат да пиеш студена вода за батерията, както в цитираните по-горе казуси.

Друго неудобство на електричките: Да речем, че зарядните стават все повече и повече и няма проблеми да стигнеш до Дуранкулак или Дубровник. Да речем, че си фен на спокойното пътуване и ти харесва през 300 км да пиеш по за половин час кафе, докато електричката събере някой друг ампер. Да речем, че те кефи не просто да седнеш в точка А и да слезеш в точка Б, а предварително да си подредиш маршрута и местата, където ще се отбиеш за дозареждане. Все едно си правиш маршрут за разглеждане на забележителности. Но лоша е организацията на зарядните станции - в конвенционална бензиностанция плащаш с банкова карта или кеш и си заминаваш. Тук трябва да си изтеглиш емнайсет приложения и да се регистрираш в тях, докато ти светне контактът. Това автоматично изключва полуграмотни мутри и кифли от собствениците на електрички, а и по-възрастни хора, за които банковата карта и смартфонът са тера инкогнита.

11
То с тези тапи човек се замисля за още по-отдалечени маршрути:
Това с времето е много относително, особено на юг от Благоевград.
Всички времена са без тапи. За тапите си е тото. Някаква ориентация може да има от Гугъл Карти - колко дълги са тъмночервените линии пред ГКПП. Оттам може да се ориентираш за поредния сакатлък около Симитли или Кресна. Във Фейса има група ГКПП Кулата-Промахон, където преминаващите докладват колко дълго за чакали и в колко часа са преминали.

12
Идвайки от София по магистралата, вместо да караш по нея до КПП-то, на Марикостиново отбиваш в дясно и слизаш на стария път. Минаваш покрай разклона за Петрич, сетне през Маринополе, Чучулигово, главната улица и центъра на Кулата. В края на Кулата завиваш надясно, минаваш един прелез, след което веднага в ляво - има една бензиностанция и си пред портите на КПП-то.
Научиха го хората (всъщност пътуващите го знаят, защото при изграждането на магистралата пътят минаваше оттам) и ченгетата не пускат никой да мине през релсите наляво (обяснения, че идваш от Катунци примерно, не вървят, може би само за Е - номерата има компромис). Ако няма ченгета там, няма и сериозна опашка на границата. Запират трафика още на изхода на ОМВ и опашките се редят по магистралата - в дясната лента - колите, в аварийната - тировете, в лявата има спрели полицейски коли, насочени срещу движението. Ако някой тръгне по лявата лента, го връщат в началото на опашката. Някои шофьори практикуват хитрости от Формула 1: минават през бокса - бензиностанциите Лукойл+ОМВ и излизат пред стюардите, които на око пускат коли от бензиностанциите, колкото им кефне.

Иначе в Македония не се стига чак до магистралата, защото на Гевгелия е много по-голям ужас от Промахон - там гърците правят обстойни проверки на всички сърби и македонци. Затова се минава кротко през Струмица и Дойран.

Колкото до Кресна, очакваше се това от екотерориста Сандов, той и аверът му Тома Белев дивяха 6 месеца в министерството. Да се надяваме на чудо след октомври. Нека отбележим, че даже великият Джипко Бибитков беше вдигнал ръце от тях и прехвърли парите за Лот 3.3. към АМ Европа.

13
Тихо и полека АПИ са направили Околовръстното с тол такса за камиони и автобуси от Чепинци.
Струва ми се, че и на Южната дъга след кръговото за Драгалевци видях знак за тол.

14
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 03.08.2022, 14:53:07 »
https://fakti.bg/technozone/700512-bateriata-na-elektricheski-ford-struva-poveche-ot-samia-avtomobil
Ето това ги чака транспортните оператори по света и у нас, които ударно инвестираха в електрички. Въпрос на време е, да ги питаме какво ще правят тогава...

https://profit.bg/svezho/finlandets-vzrivi-svoyata-tesla-s-30-kg-dinamit-video/
Финландецът, който взривява теслата си, барабар с Мъск вътре, след като му казват, че трябва да се смени батерията, която струва 20 бона евракис, колкото половин нова кола.
И в двата случая става дума за гаранционни ремонти. Те определено се отнасят и за батерията, освен ако човек не е изминал 300000 км с нея или е обслужван от гаражен сервиз.
Специално за България най-тъпото е, че най-близкият фирмен сервиз на Тесла е във Виена.

15
То с тези тапи човек се замисля за още по-отдалечени маршрути:
По Гугъл Карти дават:
София - Белград през Калотина - 4:37 ч., 393 км
София - Белград през Стрезимировци - 6:01 ч., 470 км (т.е. има смисъл, ако чакането на Калотина е с 1:30 часа повече от чакането на Стрезимировци)
София - Белград през Връшка чука - 6:52 ч., 488 км (т.е. има смисъл, ако чакането на Калотина е с 2:15 часа повече от чакането на Връшка чука)

Пътуващите откъм Унгария в началото на август и към Унгария в края на август по-добре да минат през Видин и Румъния.

Подобна статистика за байпас на Кулата:
София - Солун през Кулата - 3:33 ч. 293 км
София - Солун през Илинден-Гоце Делчев - 5:29 ч. 423 км
София - Солун през Дойран-Северна Македония - 4:59 ч. 347 км.

16
Чудя се защо са тези големи престои, при положение че преди 20 години, като пътувах за Будапеща, на Русе митничарят и граничният полицай минаха и подпечатиха паспортите за не повече от 10 минути.....А сега уж сме в ЕС.
Това знаят само дървените глави в МВР и МинФин, отговорни за граничните проверки. По онова време се качвах в Русе на международни влакове, т.е. са ме проверявали на гарата. Само веднъж цялата група за братския СССР беше проверявана обстойно, вкл. мачкане на туби с пасти за зъби и крем за бръснене (хипотезата беше, че можем на напълним тубите с рубли!). Но под фуражка - милиционерска или митничарска, акъл не вирее.

17
Хубаво би било да се намали времепътуването особено София-Букурещ е пълни 10 часа с два дълги престоя на Горна Оряховица и Русе. :rolleyes:
Трансграничният престой у нас ни най-малко не се намали от соца насам. Още при соца Панонията, която минаваше през всички "братски" държави без СССР и Полша, си отстояваше 2 часа на BG/RO,час и половина на RO/HUN и нататък - по няколко минути. И да влезем в Шенген с румънците, пак ще намерят причини за престой на Русе (най-малко за смяна на локомотива). Отделно румънците протакат няколко петилетки възстановяването на прякото трасе Гюргево-Букурещ.

18
Значи в този случай си е чиста необходимост. А доколко е законно е друг въпрос.
Гърците не са като косоварите и сърбите да си играят дърварски номера. Като не признават държавата MK, не значи, че ще връщат гражданите ѝ - просто скриват на номера нежеланата абревиатура.
А сегашният конфликт Сърбия-Косово започна като конфликт на регистрационните табели. Старите косоварски табели бяха във формат nnn-KS-nnn. И нямаха синя лента като държавно обозначение. Табелите от 2011 са със синя лента RKS, което вече си е деноминация на държава. Затова сърбите скачат заради непризнатата от тях държава. Косоварите, за да не останат назад в дърварството, отказват да признават сръбски лични документи и настояват сръбските жители на Косово да сложат косоварски табели на колите си (те си карат със сръбски с абревиатури като обикновени области на Сърбия - PR=Прищина, KM=Косовска Митровица и т.н.). При предната експлозия на този конфликт нещата са отложени с 10 години, но тези 10 години изтекоха вчера.

Друга фалшификация върху сините ленти се наблюдава в Барселона и Каталуния - върху синята лента с E се лепи лента с CAT.

В периода преди ЕС в Хърватия върху този участък от табелата проявяваха голямо стикерно творчество - освен HR + европейски звезди (без да е член на ЕС) и лого или име на застраховател и т.н.

19
Македонски табели с MK на синята лента не се допускат в Гърция  - преди трябваше да лепнат нещо върху MK,  сега могат да лепнат нов стикер с NMK.

20
Модерните шрифтове на цифрите и буквите в табелите трябва да изключват възможност за подправка с флумастер - примерно 3 да стане 8, 1 - 4 или F - E.
Най-популярен е немският FE-Schrift, но повечето европейски държави също имат разработки. Кривината и асиметрична е търсена умишлено.

Pages: [1] 2 3 ... 712