Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 ... 707 708 [709] 710 711 712
14161
Трансградските маршрути (Люлин-Дружба и Люлин-Младост) не са много уместни, тъй като линията трябва да се обслужва от двете депа или в противен случай пъследният тролей към Люлин ще е в 21.30.
Мисля, че няма смисъл от голямо засукване в центъра, тъй като и бездруго тролеи няма в изобилие. Отсечката от Попа до пам.Левски е силно натоварена и надали СО би кандисала да прати още един тролей по нея (имаше идея за скромната и нередовна ТБ8, което остана без резултат засега).

Аз съм фен на кръговите линии и би могло ТБ7 да е Люлин-Сливница-Руски паметник-Раковска-Сточна гара-Сливница-Люлин, а ТБ6 - Люлин-Сливница-Раковска-Руски паметник-Люлин. Но тук ще писнат хората, че трябва да купуват карти за 2 линии, за да могат да отиват и се връщат от едно и също място (подобно на 213/214). Така че мисля, че и опитите с кръгови линии нямат особен шанс.

Според мен най-голям шанс има най-простото решение - ТБ7: Люлин-Сливница-Опълченска-Одеон и обратно, ТБ6 - без изменение или пък ТБ6: Люлин-Сливница-Опълченска-Одеон и обратно, ТБ7 - без изменение.  Второто е по-добро, тъй като в момента ТБ6 и А309 се дублират много повече, отколкото ТБ7 и А310.

14162
Трети метродиаметър ще минава през СУ и НДК под бул.Левски. Разстоянието не е малко и мисля, че Попа е идеално местоположение за метростанция.

14163
Архивирани теми / София 2014
« on: 08.02.2006, 15:28:33 »
Маниак, към Овча купел ще върви ІІІ метродиаметър. Но може ІІ метродиаметър след Хемус да се раздели на два лъча - Хладилника и Гоце Делчев, а ІІІ диаметър след Хиподрума да се раздели също на два лъча - Красно село-Павлово и Овча купел. Свързваща ооколовръстна линия между метродиаметрите не е необходима, тъй като мащабите на София са далеч от тези на Москва.

14164
Кръстовището на Горнобански път ще е ключово, даже и след построяването на автомагистрала Люлин. Вярно е, че тировете ще намалеят, но то ще продължава да бъде основна входна точка на София от югозапад, само пътуващите към Люлин, Обеля и Надежда ще ползват АМ Люлин.
Затова мисля, че там трябва не просто да се построи кръстовище на две нива, а пълна детелина, така че и по Цар Борис ІІІ да няма ляв завой или светофар. Другата възможност е по Цар Борис ІІІ да идва входящият трафик, а по Любляна - изходящият (разделят се на автогара Овча купел по съществуващата улица Букет по потока). Разбира се, Любляна-Войводина могила трябва да се продължи до Черния кос, а трамвайното трасе на петицата да се съкрати до края на широката част или да се разположи в южния край на бул.Цар Борис ІІІ вместо по средата.

14165
Quote from: Dragon
И защо само до Симеоновско а не до Бистришкото? Така се губи ефекта. Сега ще има задръствания в този участък.
Все отнякъде трябва да се почне. Прав си, че тапите ще се пренесат в Павлово и на светофара на Бистришко шосе. Даже етапът трябва да е не до Бистришко шосе, а до Технополис (дали и как ще се използва полуизоставения ъптел възел над Бизнес-парка, не знам). Вероятно на Драгалевското, Симеоновското и Бистришкото шосе няма да има пълни детелини - (няма да е изключен левият завой от напречните шосета), друга възможност - околовръстното - отгоре по естакада, отдолу - кръгово движение - подобно на Винарово колело.
 Всъщност, в какъвто и ред да се разширява околовръстното, най-сериозният проблем ще е пресичането с Цар Борис ІІІ. Там ще е необходима пълна детелина, а освен това наоколо има къщи, далекопровод, трамвайно трасе с  обръщало. Трябва сериозно да се разшири и отсечката през Павлово. Не е ясно, два пътни възела на две нива ли се предвиждат на Бъкстон и Пушкин или ще се запазят светофарите със забранени леви завои (както е сега на Пушкин)?

14166
Quote from: x3m
Благун обогати информацията. можеш ли да ми дадеш малко повече разяснения за табелата на 150 - убил съм се да разбера къде и как е правена, сравнявал съм с купища други и съм питал също толкова познати шофьори - никой не помни подобен шрифт и цвят боя. тя обаче е факт, а лошото е, че не помня как ми е попаднала в ръцете. за мен тва е пълна мистерия, след като отзад е за гараж в шрифт от стария стил.
Да не е някъде от провинцията? Не че има някъде 150 линии, но обичат да ги номерират с една нула отзад (то май и софийската не е поредна) - примерно в Търново А70 и 110 са варианти на А7 и 11.

14167
Quote from: Balkanton
Друго, което искам да питам е дали на табелите от 80-те години, от обратната страна е бил начертан маршрута на съответната линия. Наскоро се возих в един тролей, на който дупката на капака над вратата беше запушена с парче пластмасова табела с цветни линии и имена на спирки. Може би го е имало само при тролеите и то бързо е било забравено.
Не си спомням такова нещо в София. В провинцията го имаше - във Варна, Русе, Смолян съм сигурен. Имаше стикери в трамваите с шарена схема.

14168
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 07.02.2006, 20:20:23 »
В края на 70-те почти 100% от тролейбусния парк беше на Шкоди (номерата на моделите не помня, исгурно някой друг от участниците ще допълни) - тогава без електронно управление. Имаше няколко тролеи, получени от вехти автобуси Икарус, а също така скачени по две Шкоди - по ТБ3. През 1981 започна внос на нови Шкоди - със същите каросерии, но с електронно управление - те тръгваха меко, без щракане на релета и контактори и издаваха специфичен бръмчащ звук. Най-напред вървяха по ТБ1, после като се размножиха, тръгнаха и по други линии.
През 1984 пуснаха ТБ7 - Одеон-Люлин, който беше оборудван с вехти швейцарски тролеи. Те не надживяха една петилетка.
Към 1985 вкараха Шкоди с ново купе - с големи прозорци, също с електронно управление - те бяха по ТБ9, след което на бурни талази заприиждаха Икарусите. Новите шкодички по деветката заминаха в провинцията, а старите - към Стомана-Перник (за претопяване).
Тези талази бяха разнообразени с руските бракми ЗиУ, както и с българорумънските ДАФ - най-голямото тролейно недоносче.
За експерименталните - не си струва да търкаме клавиатурите...

14169
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 07.02.2006, 17:06:09 »
Quote from: Ivo
утре ще ви дам подробности и технически данни и за княжевският кабинков лифт,че днес нещо не мога да си намеря материалите.
Това вече ще е само за бъдещия музей на техниката. Чувал съм за ужасна катастрофа с този лифт през 60-те с жертви.
Ето технически данни  
тук

Ето една друга статия за лифтовете, макар и отпреди 2-3 години - тук

14170
Тези табели са от периода след 1983. Дотогава табелите на всички возила бяха с черни издължени букви на бял фон, като бързите автобуси бяха с червена диагонална линия. Спиркознаците бяха сини, като на син фон за всяка линия имаше отделен ред с номера и крайната спирка. На другата страна имаше (рядко) нещо като разписание - минути, първи, последен рейс.

През 1983 всичко се подмени. За челните и задните табели - бавните автобуси и трамваите - бели цифри на зелен фон (цифрите на трамвайните линии бяха по-обли, а на автобусните - по-тънки), на червен фон - за бързите автобуси, на син фон - за тролеите. Всъщност оттогава се появиха масово табели на задните стъкла, преди слагаха само на Икарусите, които си идваха с място за табела от същия формат.
Страничните табели - мисля, че на дружбенските автобуси номерът фигурираше два пъти, а в малашевските и земланските - веднъж, а на тролеите - първата табелка на екстрем - с жълто-черни номера. Оттогава са и тенекиените табели на трамваите.
Също оттогава са и разточителните спиркознаци с квадратна "шапка" и маршрутите на возилата спирка по спирка. Тези знаци бяха рай за лепачите на обяви, драскачите на нецензурии. Спомням си спирката на А120 на Семинарията със заличени букви (сещате се кои) в имената на спирките "Подуенска" и "Поп Груйо". Отначало се изготвяха тенекиени бели, после преминаха на пластмасови жълти. Тенекиен бял спиркознак все още съществува на бул.Кл.Охридски - на спирката на Американския колеж на А68,69,70,123.

14171
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 07.02.2006, 15:49:19 »
Quote from: CKD
Най-реалистично е по Ив.Асен и някак си да го натикат по Кракра, да излезе при словашкото посолство и от там десен завой за станция Изток.
Чакайте,бе,хора! Какви Кракри! Кой е луд да бутне турското посолство, чешкия клуб или хотел Кристал палас?!
Пендел до СУ си е напълно достатъчно и напълно реалистично решение. Нали метростанция ще има там, и то ключова метростанция на два лъча!

14172
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 07.02.2006, 15:38:20 »
Quote from: Dragon
Линията ан а. 11 е доста дълаг и сега а да бъде удалжавана до места като Онкологията би станало вече прекалено много.
Винаги споменавам за А11 с уговорката, че ТМ22 ще достигне ОК-2 и А11 ще се лиши от западната си половина и ще ходи до Сточна или Централна гара. Но тъй като гледам, трамваят до ОК-2 го няма и в бюджет-2006, така че...
За А72 уговорката е да свърши (най-сетне) договорът за аренда със СИББУС.

14173
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 06.02.2006, 16:59:02 »
Quote from: borosport
А и какво ще стане с маршрута на 72 покрай ВМА? До къде според теб трябва да се движи А72?
До Военна болница или по Яков Крайков - до Пирогов.
Нали оплакванията на шофьорите все са, че А72 няма участък, в който да навакса закъснението си.
Примерно, ако разменим А9 и 72 - А72 да си върти около Орлов мост или СУ, а А9 да се търкаля до Красна поляна, не решаваме нищо - А72 ще се оправи, но А9 ще обере критиките за нередовен автобус. От друга страна - пробивът на бул.Акад.Гешов е добра връзка и не бива да се оставя без транспорт.

Колкото до малките автобуси по А604 - безспорно те са неудачни даже и по сегашния и маршрут. Наистина при едно продължаване връщането на съчленените автобуси ще е наложително.

14174
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 06.02.2006, 16:27:51 »
Quote from: bgpower
Този автобус от край време си е бил безсмислен и неизоплзван.Имам наблюдения за последните 15 години. Винаги празни рейсове на рядко...

Виж А9 допреди 7-8 години беше от най-важните на София, но му скъсиха маршрута и стана веднъж на час...
Съгласен съм с теб. Затова искам двата да се влеят в един автобус, а не на А75 да му се измислят какви ли не "отвъдморски" дестинации - Изложбен център, гарата, НДК, Левски... До нито едно от посочените места няма да върши работа, ако е на 30-40 минути.

14175
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 06.02.2006, 13:00:15 »
Quote from: c.r.u-to
1. категорично съм против олимпядата да е в банско
2. дивите селяни да забравят  за олимпядата да е при тях. да е на витоша за да оправят града ни, всичко което е извън територията на софия е село
1. Спускането посмъртно не може да се осъществи на Витоша (цената е резерватът Бистришко бранище, за което еколозите ще вдигнат врява и ще са прави). Да се разделят алпийските дисциплини е невъзможно, тъй като има ски-комбинация и не може състезателите да хвърчат от Витоша до Банско и обратно.
Може, разбира се, алпийските и северните дисциплини да са на Рила, ски-шанца си има просечена на Боровец, защо да се прави нова? Може би най-силният ход е да се обявят и Боровец, и Банско като центрове в зависимост от метеорологичните условия, което съвсем не е без значение, независимо от снежните оръдия.

От гледна точка на инфраструктурата - дали олимпиадата ще е в 3 или 1 планина, олимпийското село ще е в югоизточните квартали на София и това означава - довършване на метрото от аерогарата до Младост, южната дъга на околовръстния път. Също - и нов лифт на Витоша, и то - в западната и част.

Поантата трябва да е на екологията, на трите планини в близост до София, на достъпността на София отвсякъде (за разлика от планниски курорт, който при по-сериозен снеговалеж може да остане блокиран за няколко дни).

2.       Тази изцепка не е много подходяща за настоящия форум. Нека не превръщаме форума в говорилня "столица-провинция" и ако някой иска да избива подобни комплекси, може да се упражнява във форумите с имена на градове в дир.бг.  Да не говорим, че от гледна точка на МОК всички българи са "диви селяни" и всичко на изток от Триест е село.

14176
Quote from: bgpower
3.МС Изгрев
4.МС Въртопо
Изпусна тази на Онкологията

14177
Може да са били най-хубавите возила, но при всички случаи това са най-натоварените линии - и то целодневно, даже и късно вечер.

От икарусните времена през 1978-83 по А80 вървяха сини двуврати съчленени Икаруси. Кой знае кой гений беше насочил тези междуградски автобуси за натоварена градска линия?

Иначе като маршрути:
А80 въртеше на пам.Левски-ЯЬнко Сакъзов-театър София-по Цариградско шосе спираше по всички спирки и през обиколния маршрут в Студентски град. Закриха го към 1986.
А280 - до 1986 вървеше по ул.Шипка-Цариграско (сегашните спирки без Винарово колело)-УНСС-директно към обръщалото. След 1986 - по сегашния си маршрут
А94 - до 1986 и от 1988 - сегашния маршрут 1986-88 - директно към обръщалото
А294 - 1977-79 - по маршрута на А94, 1986-88 - по същия маршрут - през зала Христо Ботев. След това - закрит.
А294 -

14178
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 06.02.2006, 12:12:28 »
Quote from: c.r.u-to
преди беше хубаво когато 75 идваше до сухата река
И какво му беше хубавото? И колко души са се възползвали от това "хубаво" нещо? Просто поредният безсмислен маршрут отникъде заникъде...

14179
Идеи / Re: А102
« on: 06.02.2006, 11:52:43 »
Quote from: vesko76
Според мен Земляне се страхуват,че то ще бъде доста бързо разбито в района на гара Пионер
Нищо подобно! Прелезът на гара Пионер е сред най-читавите в София. Само около мелничния комбинат го бива повече. Иначе оокол ПЖИ, към Биримирци, кв.Кремиковци, Чепинско шосе и т.н. са пълна скръб. А пък и А94 минава през този прелез, но не може да се оплаче от липса на нови возила.
Мисля, че А102 се разви добре през последните години - преди беше мнооого по-нередовен от А94 и по-нарядко - от А88- доста добре за линия, неминаваща през центъра.

14180
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 06.02.2006, 11:41:48 »
И още нещо - в източните квартали - Слатина, Гео Милев, Изток всички линии са в посока изток-запад, вкл. и изграждащото се метро. Единствената напречна връзка е А72 до Плиска. Мисля, че би било добре да има някаква напречна връзка до метрото. А72 трудно може да се прекара по ул. Незабравка под цариградско и после по тесните улици в жк Изток. Но А11 може от Гео Милев да продължава до Винарово колело и МС Онкологията.

Pages: 1 ... 707 708 [709] 710 711 712