Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Kingpin

Pages: [1] 2 3 ... 59
1
Наистина не е нищо ново под слънцето. Това не е "задна вратичка", както го наричат в статията, това са т.нар. OTA (over the air) софтуерни ъпдейти. Марки като Тесла, БМВ, Мерцесес, ФВ и др. отдавна имат тази функция.

2
Изчетох отгоре-отгоре решението. В доклада не пише, че са отстранени, а че са предложени за отстраняване. Също така изборът на изпълнител е все още предложение, а не крайно решение.

Малко е куриозен случаят с турската строителна фирма. Оказва, че е тази строителна фирма е доставчик на Ютонг. Само че поръчката е за тролеи, а тролеи Ютонг няма, та заради това не покриват изискванията. Друга причина да ги предложат за отстраняване - пратили са оферта на турски, а изискването било офертата да е на български.  :laugh:

3
Хубава работа. На автотранспорта някои автобуси не се знае дали имат изправни спирачки, а тука за някаква табелка голям проблем.
Няма ли да има аналогична тема "Автотранспорт сбирщайн"?  :help:

4
В обявлението за обществената поръчка пише прогнозна стойност за всички 4 позиции - 51 млн. лв.
 :arrow: По груби сметки 70 нови газови, по 500К лв. бройката, правят 35М лева
Остават 16М  за общо 52 употребявани. Това означава по 300К лева средно за брой.
Това означава, че могат да вземат почти нови дизелови автобуси евро 6.


5
Други градове / Re: Видин, Монтана
« on: 21.10.2025, 17:21:32 »
Местната власт кой знае какви чудеса не може да направи. Може да разчита на подобни евро проекти и горе-долу дотам. Видинският регион по принцип има голям потенциал. Но за да идват нови инвеститори, да влагат пари и да създават качествени работни места - трябва добра инфраструктура - голям проблем на тази област. И разбира се политическата обстановка - това е не по-малък проблем. Все пак ред неща от местното управление зависят от централната власт. Значително могат да се раздвижат нещата след пускането на Магистралата Видин-Ботевград. А още повече - бъдещия тунел под Петрохан - надявам се все някога да го направят.

6
Други градове / Re: Видин, Монтана
« on: 16.10.2025, 12:02:50 »
Една блага вест...
https://bnr.bg/vidin/post/102226096/vidin-privlicha-57-mln-leva-po-evropeiska-programa
Quote
Единадесет проекта на Община Видин на обща стойност 57 млн. лева са одобрени за финансиране по Програма „Развитие на регионите“.
Quote
С близо 15 млн. лева ще бъдат закупени нови електрически автобуси, зарядни станции, както и ще бъдат модернизирани транспортната инфраструктура и улици по маршрутните линии на обществения транспорт.


7
Съгласен съм с горното. А и замислете се за друго. Казвате, че като излизат за кафе, трябва да заключват. Това ок. Но горкият ватман от къде въобще да предположи, че баш в 5 сутринта, като отиде за 1 минута за кафе, някое камикадзе ще му гепи трамвая и ще се забие в подлеза на Ситняково  :laugh: :help:

8
Наистина е абсолютно нагласена работа. Но най-важното - тия верно ли се гласят да докарват 20-годишни милионници и то цели 45? Тая кочина автотранспорта що не вземат да се самозакрият и най-сетне да сложат край на мъките  :angry:

9
Мерси за инфото. Явно съм се заблудил. Значи за 3 години са се изредили толкова регистрации, колкото в София за 1 месец...

10
Други градове / Re: Видин, Монтана
« on: 22.08.2025, 00:21:35 »
Вътрешноградските линии във Видин са 4-5 на брой, но са на един час, та нищо чудно да не ги видиш   :laugh:
Иначе има хубави спирки, но общината не се е погрижила нито електронни табла да монтира, нито поне един нормален сайт с разписания и маршрути да изработи. И едно мобилно приложение, колко му е... Ама не.
Монтана - само в moovit излиза информация за 3 вътрешноградски линии. В сайта на общината има списък само с междуградски линии, който не е актуализиран от 4 години....
Общо взето и в двата града, за каквото и да става дума, цялата им работа е такава все още, за съжаление.

11
Аз не знам има ли изобщо някакъв ред, по който изреждат сериите.
Сега явно карат по азбучен ред каквото не е попълнено от серия А* , защото последните месеци минаха ВН****АН и ВН****АМ.
А иначе има например ВН****ВК още от преди...

12
Най-видима е корозията на предната гума от страната на шофьора.

Еми да я сменят тази гума с некорозирала и готово  :P

13
Други градове / Re: Видин, Монтана
« on: 16.08.2025, 08:41:40 »
https://www.bulnews.bg/article/492285

Quote
През следващата седмица в Монтана ще пристигнат 6 нови електробуса и очаквам до края на месеца те да бъдат регистрирани и пуснати в движение по градските линии и до селата в общината

14
170 :eek: е няма завой в София, който да позволява такава скорост. Сега чакаме клипчето да се появи в мрежата.
Има видео тук...

Направо нямам думи! Това не е просто катастрофа, това направо мяза на терористичен акт по подобие на 11.09.2001 !

15
На 141 удължаването с 20 см между предна и втора ос им е изиграло много лоша шега.

Какъв е проблемът с това удължаване? Доколкото си спомням, проблемно място при нашите 141 беше около/над 3-та врата. Там каросерията се измяташе и в един момент се скъсваше на това място. При 140 няма провисване на ремаркето (изгърбване), а предната част е по-къса от 141. Тогава, щом при 141 има удължение с 20 см на предната част, значи това добавя повече тежест там. Тогава излиза, че балансът на тежестта м/у двете секции по-скоро не е причината за изгърбването. То не беше постоянно - нещо го провокираше това изгърбване. Дали не е просто нещо, свързано с въздушни възглавници (те бяха ли с такива изобщо) или друго по окачването....

16
Прототипът е с по-къса база на предницата. На българските гении им е било много трудоемко да си скрояват различни конструкции и са уеднаквили базата на 140 и 130, което ражда 141 и 120. Това води след себе си съответните конструктивни дефекти.

Може ли малко повече инфо по този въпрос?
Знае ли се дали при прототипа на 141 и при 140 (този на снимките горе) е имало същото провисване при претоварване?
Ако разбирам правилно, при 141 няма правилен баланс на тежестта между предната част и ремаркето, така ли?
Ако няма правилен баланс на тежестта в двете секции, провисване не би ли трябвало да има постоянно?
Ако при 141-ците провисваше ремаркето само при претоварване - тогава при празен автобус защо оставаше изгърбената стойка?
При бургаските имаше ли го тоя дефект?


17
Значи имаш къса памет, приятелю  ;)

18
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 26.07.2025, 23:35:21 »
Ама защо мислите, че 79 е цигански рейс? Майка ми цял живот ходи на работа с него. И аз си го ползвах, без да ме е страх, като ходех сам при нея. Навремето беше една от линиите, получаващи нови Икаруси при всяка доставка. Стар автобус не съм видял...Докато примерно 11, 80, 85, 86, 94, 120 преди голямата партида от 87а си бяха с по-стари рейсове, с белите дръжки.

Защото минава през Абисиния (кв. Христо Ботев). Заради тази тънка подробност  :P
И какво е значението, че е получавала нови Икаруси, като те са същите като старите  :rolleyes:
Иначе, ако изключим маршрутa през Абисиния, 79 си е една нормална линия. Имаше преди време намерения да се отреже маршрутът от там, поради поредния инцидент.

19
Ти да видиш! Браво на тях, ето така се набира персонал и това са вече адекватни условия.
Но шофьорите в МТК дали взимат такива пари в момента? Защото, ако едни взимат заплати колкото в автото, а други двойно, ще имат проблем.
Дано да не се окаже измама, колкото бързо да наберат персонал и после знае ли човек...

Quote
Първите 15 кандидати, които кандидатстват и бъдат одобрени до 5 септември 2025 г., ще получат стартова парична премия!

От това разбирам, че наесен ще тръгнат новите 10 бройки.
И друго - тези автобуси едва ли ще са нови, защото ще се ползват само 4 години. По-вероятно ще са на възрастта на БМЦ-тата, ще видим каква марка и какви.

20
Или четвърто, най-вероятно: фейк нюз   ;)

Pages: [1] 2 3 ... 59