Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Magirus deutz

Pages: 1 [2] 3 4 ... 154
21
Перник / Re: Автобуси
« on: 16.04.2021, 18:49:20 »
Мирише на цензура :angry:  Досега никога не е трито нищо, дори за далеч по-фрапантни разкрития в други теми от раздела.

Иначе снимките си ги има на много места, информацията къде са също. Потърсете - линк няма да дам, за да не изтрият и това мнение.

С риск и моето мнение да бъде изтрито, пускам снимките от тази статия:




22
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 16.04.2021, 18:24:56 »
Събитието е ретро парад за класически автомобили, провел се през 1966
Да, това е първият ретро парад за автомобили, организиран  в България. Проведен е на 11 и 12 юни 1966г. За да не става повече офтопик ще дам повече снимки и информация в темата за автомобили.

23
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 16.04.2021, 12:41:21 »
МТБ - 82 или някой от българските му варианти, с инвентарен номер 17(?), заснет през юни 1966г:

Източник

24
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 16.04.2021, 10:42:52 »
Днес е пуснато движението по бул. Св.св. Константин и Елена/ул.30 - та, а  обслужването на 31А се възстановява от неделя:
Quote
От 18.04.2021 - неделя, движението по линия 31 А ще бъде възстановено с обслужване по редовните си курсове от Градски транспорт ЕАД Варна.
Източник

26
През 2015 колата получава последния си (засега) номер - А 1936 МК
Серията А **** МК е от 2013г. съответно БМВ - то е получило този номер тогава, а Сф 837 изглежда е специално поставян за ретро парада и снимките за списанието "Автокласика & мотоциклети".


Оттук нататък мога да направя няколко предположения/спекулации.

1. Странният номер Сф 831 е заден мотоциклетен номер на някой от състезателните мотори на Соколов и той го слага за първата снимка на автомобила си (който още няма регистрационни табели). Вижда се, че този номер е запазен и се използва и през 21 век (вероятно има някаква историческа и сантиментална стойност)

2. Номерът Сф 837 е транзитен или някакъв временен. 37 може да е годината.

Най - вероятно наистина това е бил номер от някой от моторите на Соколов. Теорията, че това е транзитен(или някакъв друг вид специален номер), обаче, не е за отхвърляне. При внимателно вглеждане си личи, че частта с кода "Сф", всъщност е отделна пластина прикрепена към цялата табела:


Това се вижда и на тази табела:


На парада за ветерани през 1978 номерът вече е С 01-07. Това дава отговор на въпроса дали Сф е софийска регистрация на преномерирани/нови автомобили или е нова регистрация на софийски окръг (между другото, Сф нестилизирано се срещат още от 1965).

Ако се вгледаш, обаче ясно се вижда, че "ф" - то си е там, просто(случайно или не) бялата боя върху него се е изтрила. И все пак ако наистина серията Сф(нестилизирано) не е за коли от Софийски окръг, то какви номера са получавали автомобилите от софойски окръг между 1965 и 1969г.?

СВ 3161
Очевидно държавните номера са осъществили прехода от СфВ към СВ малко по - рано от частните, предполгам първият държавен номер с новия дизайн е бил СВ 3000. При частните както е видно от снимката, която качих в предишното мнение, преходът  е станал от СВ 4500 нагоре или най - много от СВ 5000 нататък. Във филма "Рицар без броня"(сниман през лятото или есента на 1965г.) се вижда един Фолксваген Тип 3 с номер СВ 5679:

27
Регистрационни номера с такава форма мисля, че слагаха като задни на по-късните камиони в българската армия, май и на мотоциклетите отзад слагаха по някое време.
Регистрационните номера с тази форма са наистина странни, аз също съм виждал такава табела на мотор, но изглежда са поставяни и на автомобили.
Такава табела се вижда и на БМВ - то на състеатля Димитър Соколов, изглежда регистрационният му номер (първоначално) е бил Сф 1339 с "обикновена" табела:



По някое време, регистрационният му номер става Сф 837, като табелата вече с "другата" форма:

Ето и още една такава табела, интересна е комбинацията - СфБ, но предполагам най - вероятно това си е табела за мотор:


През 1965 буквите Сф са изместени от С. До това време буквените индекси в София са стигнали до началото на серия СфВ. От серията СфВ е имало превозни средства със старото обозначение, както и такива с новото СВ. Не съм попадал на документ, в който да се посочва кога става пререгистрацията на старите номера Сф със стилизираното малко ф, но според снимките някъде през 1969 за последно се виждат превозни средства със стария тип номера (не само за софийските номера, а за цялата страна). Някъде от 1969 или от 1970  стария тип регистрационни табели престават да се използват.
Благодаря за отговора! Радвам се, че малко по малко започва да се изяснява историята около регистрационните номера през 60 - те години. Можеш ли да кажеш горе - долу от къде нататък СфВ продължава като СВ? Какви са били номерата на камионите Mercedes Benz LP/LPS 1418 на ДАП "Международни превози", закупени през 1965г.? Най - високият СфВ, който аз лично  съм виждал е СфВ 43-18 на тази снимка от 1966-7г.:


Относно валидността на старите номера - информацията, че крайният й срок е бил през 1968г. идва от това мнение по - назад в темата, но може би наистина този срок  бил до 1969г.

предполагам, че по подобен начин е ставало и с останалите превозни средства от сериите Сф, СфА и СфБ (които са оцелели след гратисния период за смяна на номерата и им се е наложило да сложат новите регистрационни номера). Затова не съм сигурен, че серия Сф (малкото ф, което не е стилизирано в С-то, ами е отделна буква) е първата серия за Софийски окръг, а не се използва за пререгистрирани автомобили със серия Сф отпреди 1965 г. Със Сф (нестилизирано) съм виждал както нови автомобили (Москвич 408 с 4 фара), така и класически автомобили от 20-те и 30-те.
Може би точно, защото Сф(нестилизирано) е била първата серия в Софийски окръг си виждал толкова разнообразни коли - както акуални така и такива на 40 - 45 години, към момента на регистрирането с този номер. Освен това ако приемем, че това е била серия за пререгистрирани коли от Софи я- град, то защо при СфА, СфБ, СфВ, новите табели изобщо не съдържат "ф", а при Сф, просто "изваждат" "ф" - то от "С"-то?

28

Хубаво клипче, може би ако беше пуснал дрона да снима от единия до другия край без да го накъсваш щеше да стане още по-хубаво, но това е мое мнение. Кога трябва да е готов Лот 10?
Отговарям тук, защото все пак става въпрос за АМ "Хемус". Първата копка на лот 10 беше направена през август 2018, като по договор отсечката трябваше да бъде готова през юли  2020г., пролетта на 2020г. удължиха срока до декември, а през декември го удължиха още веднъж - до средата на тази година. От видеото на skypoint се вижда докъде е стигнало  строителството и според мен през юли или август тази година, лот 10 най - накрая ще бъде открит.

29
В Пловдив вече върви РВ **** НВ.

Иначе, по темата за петцифрените номера, открих снимка от 1949г. и  на един софийски такъв. Интересно е, че формата на табелта е доста различна, а освен това е с бели символи на черен фон, за разлика от останалите петцифрени номера, които бяхме виждали досега -  с черни символи на бял фон:

Източник

30
Без каквито и да било изненади, новата серия във Варна е ТХ:
Quote
На 08 април 2021 година

В Деловодството на сектор «Пътна полиция» към отдел «Охранителна полиция» на ОДМВР – Варна, на бул. «Ян Хуняди» № 5 ,
започва приемането на заявления за право на използване на регистрационни номера по избор от В 0201 ТХ до

В 1000 ТХ. Табелите са от тип 1 - две правоъгълни табели.

Номерата са изложени в списък, с който гражданите могат да се запознаят на място и да направят своя избор.
Източник

31
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 06.04.2021, 13:48:57 »
Отново ВиК дейности по бул. Св. св. Константин и Елена/ул. 30 - та и съответно ново спиране на 31А  :fan: Поне ще има организиран(от "Явор" АД) превоз за част от засегнатите спирки.
Quote
Считано от 07.04.2021 г. - сряда, ще бъде преустановено обслужването на автобусна линия 31 А, поради затваряне за движение на ул. "30 -та".
Във връзка с изграждането на уличен водопровод и битова канализация по ул. „30-та“ „Явор“АД ще организира безплатен транспорт за пътуващите по следния маршрут (по спирки):

Маршрут – Черноморец - Вилна зона – Гробище Виница – Център Виница – Гробище Виница – Вилна зона – Черноморец –  Летовище – Ботаническа градина – Миньор – Ботаническа градина – Летовище – Черноморец

Часове на отпътуване от началната спирка: 6:30, 7:30, 8:30, 9:30, 10:30, 13:30, 14:30, 16:30, 17:30, 18:30, 19:30, 20:30

Микробусът ще започне да пътува по посочения маршрут от 07.04.2021 г. до приключване на ремонтните дейности.
Източник

32
За триене

33

 синьо - ВВ (Вътрешни войски) след 1985.
Интересното е, че номерата на вътрешни войски са четирицифрени и с изключение на сините символи и малко по - малкото разстояние между двете "В" - та, външно напълно дублират номерата от варненската серия ВВ:

Източник



Само петцифрените черни с диагонална лентичка от 50-те остават засега загадка. От мен една хипотеза - това да са МПС, собственост на кооперативи - ТКЗС, ТПК и др.
Може и да си на прав път. Събрах известните ми петцифрени черни номера с червен диагонал (и тези без, които са с код за населено място).
Интересното е, че единият пловдивски номер започва с 11, а другият с 19, дали е имало над  8000 МПС в Плодвски окръг, регистрирани към ТКЗС, ТПК и др.?
Иначе, ето и още един петцифрен номер, заснет през 1949г.:

Източник

34
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 05.04.2021, 08:51:15 »
Да хвърля и аз моите 5 стотинки по темата. Ясно е, че в момента не може да бъде съставен правителство без участието на ГЕРБ или БСП, но нито ИТН, нито ДБ  са толкова глупави да  рискуват и да  влязат в подобна колиция, и най - вероятно ще се върви  към  нови избори  в близките няколко месеца. При такъв вариант Слави ще натисне максимално, с концерти из цялата  страна и няма да има никакви пречки  на следващите избори ИТН да бъде първа сила, ДБ също ще съберат по - голяма подкрепа и ще станат трета политическа сила(ако не и втора). Пред другите две големи партии, пък стоят сериозни вътрешни проблеми -   ГЕРБ са в началото на залеза си и тепърва предстоят вътрешни междуособици между тях, а БСП са с такъв катастрофален резултат, че на - вероятно в скоро време ще започне разцепление на партията.

35
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 04.04.2021, 09:55:57 »
Буханката ли имате предвид под катафалка

Аз имам предвид УАЗ-452.
Който е жаргонно наричан от руснаците "буханка".  :)

36
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 01.04.2021, 23:09:32 »
Снимки от пътешествието на италианец, който е посетил страната ни през 1968г. Кадрите са от София и Варна, като по моя преценка прикачвам само по-ценните снимки. Източник: http://www.fulminiesaette.it/modules/news/article.php?storyid=4962
На третата снимка се вижда задницата на един от съчленените тролейбуси МАН.

37
Дали тези петцифрените са имали някакъв особен статут (примерно държавни коли) или просто едновременно се изчерпват номерата до 9999 в няколко области? От друга страна се сещам, че една от Сканиите Вабис си е Сф 5000, а пак е от около 1950 г.

Между другото и на двете снимки номерата имат диагонална лента в горния ляв ъгъл...
Намерих и един петцифрен варненски номер, заснет във филм от 1949г.:


Със сигурност нито една от областите не е имала повече от 9999 регистрирани автомобила. За първи път тази граница е премината в София, около 1960г., в Пловдив през 1967, във Варна през декември 1968г., а в останалите области това става още по - късно. Според мен около 1945-6г. е имало някаква пълна прергистрация на всички автомобили и след нея, незнайно защо получават 5-цифрени номера(изглежда, обаче както даваш и пример със Сф 5000, в София не са издвани 5-цифрени номера). Другото интересно е, че ако забелязваш, изглежда е имало някакво деление на национално ниво - бургаският номер започва с 11, варненският с 15, старозагорският със 17. Въобще, хубаво е да се намерят още снимки на номера от този период, за да успеем да разнищим мистерията.

По какво съдиш, че са били валидни до 1958-59?
По - назад в темата си качил тази снимка на Шкода 706 RTO, модел, който се произвежда от 1958г.,  табелата на регистрационния номер изглежда малко странно и не знаем дали е съвсем истинска. Освен това през 1959г. България  разделена на 28 окръга, така че предполагам тогава  (отново) е имало  пълна пререгистрация и 5-цифрените номера са изчезнали. Естествено всичко е в сферата на предположенията и ще е хубаво ако се намерят информация и снимки за регистрационните номера през 50 - те години.

38
Икарус 180 в ДАП - Стара Загора:

Източник

39
Това ми прилича на ранна версия от началото на 50-те г. на шаси Шкода.
Най - вероятно снимката е  от началото на 50 - те години, някъде тогава  се появяват тези петцифрени регистрационни номера. Отговрих и в темата за регистрационните номера, където може подробно да разгледаме въпроса.

40
Някой от благоевградска област може ли да ми каже серията Е хххх МК приблизително кога е минала
Е **** МК вървеше от края на септември 2017 -  до края на март 2018г.

Петцифрен номер има и този пловдивски автобус
Очевидно от края на 40 - те започват да се издават петцифрени регистрационни номера, които остават валидни до 1958-9г.:
Бургас, 1946г.:

Стара Загора, 1949г.:

Pages: 1 [2] 3 4 ... 154