Author Topic: Скоростен трамвай под пл. Александър I (бивш Батенберг)  (Read 47466 times)

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
..., а какво би станало, ако се направи метро под "Ботевградско шосе". Влаковете ще са почти празни през цялото време на деня.


 :clap: :clap: :clap:
Ама много си е прав човека, и аз това говоря от кога вече...
Затова ако има изобщо МД3, той трябва да върви под 'Вл. Вазов', а не под 'Ботевградско' - би обслужвало много повече територии, респ. население.

Така или иначе един ден по всички големи булеварди от сорта на Вл. Вазов и Ботевградско шосе ще има метро, маршрутът в центъра е много важен. Затова трябва да се гледа на първо място да има нормални връзки с другите линии. Затова минаването на трите линии под пл. Света Неделя, която наистина е най-централното място в София, ми се вижда най-логично. Освен това цената на този проек би била около 300 млн. евро (скоростен трамвай, подземен от Гара Подуене до Пирогов), вместо 850 млн. евро (пълно метро).

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
... Затова трябва да се гледа на първо място да има нормални връзки с другите линии.

Затова дай да зарежем половината център без метро и да съберем всичките линии в една точка...

В математиката има една много готина дисциплина - Комбинаторика.
В нея се изчисляват пермутации, вариации и комбинации. Фундаменталното правило е че когато намалиш броя на участващите елементи, броят комбинации пада с геометрична пропорция.
Сам си направи сметките, като елиминираш станциите по периферията на Центъра и ги изтрескаш всичките в Св Неделя какво ще се случи.
Даже няма да коментирам колко сериозно безмсиелно е да се копае под Св, Неделя и под самия център на София за линия, цепеща през средата на нищото, за да осъестви връзка, която няма да е с нищо полезна и само ще затормози станциите от МД-1 и МД-2, които не са предвидени за подобен вид трансфер от величините, които им приравняваш...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
... Затова трябва да се гледа на първо място да има нормални връзки с другите линии.

Затова дай да зарежем половината център без метро и да съберем всичките линии в една точка...

В математиката има една много готина дисциплина - Комбинаторика.
В нея се изчисляват пермутации, вариации и комбинации. Фундаменталното правило е че когато намалиш броя на участващите елементи, броят комбинации пада с геометрична пропорция.
Сам си направи сметките, като елиминираш станциите по периферията на Центъра и ги изтрескаш всичките в Св Неделя какво ще се случи.
Даже няма да коментирам колко сериозно безмсиелно е да се копае под Св, Неделя и под самия център на София за линия, цепеща през средата на нищото, за да осъестви връзка, която няма да е с нищо полезна и само ще затормози станциите от МД-1 и МД-2, които не са предвидени за подобен вид трансфер от величините, които им приравняваш...

Не е средата на нищото, виж колко много станции един подобен диаметър би имал в центъра. Поне 6-7 са.
« Last Edit: 08.09.2009, 11:25:58 by zlatin »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Точно средата на нищото е - Македония няма нужда от метростанция - Опълченска и Сердика са на 2 минути пеша; Сердика 1 и 2 не са предвидени за натоварване от величините, които ще се образуват, ако това се направи; станциите на Операта и на Левски са прекалено близко една до друга и ако това нещо някой ден мине в класическо метро едната ще трябва да изчезне, а това не е най-рентабилното решение!

Подобно решение изолира Центъра - лишава метросистемата от РАВНОМЕРНО разпределение на пътникопотока, да не говорим, че цифрите, които цитираш не знам как си ги изчислил, предвид, че към датат на построяване вече ще имаме аргеологическо ниво, две метростанции и завършена консервация на реликвите от римския период и построяването на котлован за обслужване на градеж на метростанция  Е ИЗКЛЮЧЕН!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15384
    • View Profile
    • Email
Много интересно, как ще се съберат 3 нива на Ларгото? Освен това е много съмнително, дали комбинирана МС Сердика-Св.Неделя ще поеме прекачващият се трафик на 3 от 3 метродиаметъра. То и при 3 възлови станции тъпкането ще е голямо, какво остава за една единствена.
Едва ли има място по света, където всички метродиаметри да се пресичат в 1 точка. В Мюнхен доста от U- и S- диаметрите са през Мариенплац, но все пак има трасета северно и южно от централната пешеходна зона.
Освен това Ларгото не е в средата, а в северния край на пешеходните зони в центъра, докато Мариенплац е безспорният и единствен пъп на Мюнхен.

Няма смисъл да се прави недодялан трети МД, даже срещу мъгляви обещания за 4-ти. Просто след 3-те МД транспортната система на София трябва да е балансирана, а евентуални добавки и кръгова линия да подобряват нещата. Каква полза да спестим малко от МД3, а да трябва да се строи МД4?

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Точно средата на нищото е - Македония няма нужда от метростанция - Опълченска и Сердика са на 2 минути пеша; Сердика 1 и 2 не са предвидени за натоварване от величините, които ще се образуват, ако това се направи; станциите на Операта и на Левски са прекалено близко една до друга и ако това нещо някой ден мине в класическо метро едната ще трябва да изчезне, а това не е най-рентабилното решение!

Подобно решение изолира Центъра - лишава метросистемата от РАВНОМЕРНО разпределение на пътникопотока, да не говорим, че цифрите, които цитираш не знам как си ги изчислил, предвид, че към датат на построяване вече ще имаме аргеологическо ниво, две метростанции и завършена консервация на реликвите от римския период и построяването на котлован за обслужване на градеж на метростанция  Е ИЗКЛЮЧЕН!

Ще се строи както строят станциите в Петербург - изцяло подземно. Тя ще е на дълбочина може би 30тина метра. Освен това не виждам как подобно решение изолира центъра, при условие, че тази линия отива точно в центъра, минавайки под един от най-централните булеварди. Не е проблем, яе станциите са на често, нали говорим за трамвай. В Париж станциите на метрото са на 400 м. и това го прави едно от най-удобните в света. А там живеят с 10 000 000 повече жители, откокото в София и нуждата от бърз превоз е несравнимо по-голяма.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Много интересно, как ще се съберат 3 нива на Ларгото? Освен това е много съмнително, дали комбинирана МС Сердика-Св.Неделя ще поеме прекачващият се трафик на 3 от 3 метродиаметъра. То и при 3 възлови станции тъпкането ще е голямо, какво остава за една единствена.
Едва ли има място по света, където всички метродиаметри да се пресичат в 1 точка. В Мюнхен доста от U- и S- диаметрите са през Мариенплац, но все пак има трасета северно и южно от централната пешеходна зона.
Освен това Ларгото не е в средата, а в северния край на пешеходните зони в центъра, докато Мариенплац е безспорният и единствен пъп на Мюнхен.

Няма смисъл да се прави недодялан трети МД, даже срещу мъгляви обещания за 4-ти. Просто след 3-те МД транспортната система на София трябва да е балансирана, а евентуални добавки и кръгова линия да подобряват нещата. Каква полза да спестим малко от МД3, а да трябва да се строи МД4?

1. София има нужда от много линии, както и всеки друг град. Това, че няма пари, не е извинение.
2. В Будапеща до скоро всички линии се пресичаха в една точка и то впродължение на десетилетия.
По технически въпроси становище не виждам смисъл да се взема, поне от моя страна.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
С тая разлика, че в Петербург имаме почва, освободена от динамиката на нашата, тъй като в голяма дълбочина още се намира пермафрост...
А на 30 метра дълбочина в раайона на Сердика вече е изключено да се контролира течението на подпочвената вода от минералния извор, който ти въобще не взимаш предвид.

Quote
1. София има нужда от много линии, както и всеки друг град. Това, че няма пари, не е извинение.
2. В Будапеща до скоро всички линии се пресичаха в една точка и то впродължение на десетилетия.
По технически въпроси становище не виждам смисъл да се взема, поне от моя страна.

Въпросът със събирането на всички станции е на 70% технически и на 100% общественовреден - това няма да подобри транспорта в града, а ще го влоши. Центъра на София не е само Ларгото - офисите, магазините и обществените зони са разпределени равномерно из ядрото, така че и метрото тряябва да се разпредели равномерно, а не да се смести в една единствена дестинация...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15384
    • View Profile
    • Email
2. В Будапеща до скоро всички линии се пресичаха в една точка и то впродължение на десетилетия.
Тъкмо Будапеща е образец за небалансирана метросистема. Първите 3 метродиаметъра бяха почти изцяло в Пеща с изключение само на 3 МС оттатък Дунава.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
2. В Будапеща до скоро всички линии се пресичаха в една точка и то впродължение на десетилетия.
Тъкмо Будапеща е образец за небалансирана метросистема. Първите 3 метродиаметъра бяха почти изцяло в Пеща с изключение само на 3 МС оттатък Дунава.

Има си причини за това. Подбно е положението и с левия бряг на Темза. Но не е случайно.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
http://images.intolondon.com/images/intolondon/transport-maps/london-underground-tube-map.gif

Не виждам подобен дисбаланс, предвид, че в рамките на Лондон National Rail играе ролята на S-Bahn...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
http://images.intolondon.com/images/intolondon/transport-maps/london-underground-tube-map.gif

Не виждам подобен дисбаланс, предвид, че в рамките на Лондон National Rail играе ролята на S-Bahn...

Странно, че не го виждаш. Дори на картата е очеваден.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Quote
Не виждам подобен дисбаланс, предвид, че в рамките на Лондон National Rail играе ролята на S-Bahn...

А гъстотата и обема на застроените площи северно и южно от Темза нямат нищо общо една с друга и южната част на Лондон е напълно траанспортно задоволена от системата на метрото + National Rail системата от гари и спирки...
« Last Edit: 08.09.2009, 14:30:53 by boleroto »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Quote
Не виждам подобен дисбаланс, предвид, че в рамките на Лондон National Rail играе ролята на S-Bahn...

А гъстотата и обема на застроените площи северно и южно от Темза нямат нищо общо една с друга и южната част на Лондон е напълно траанспортно задоволена от системата на метрото + National Rail системата от гари и спирки...

Точно така е, затова по-нагоре казах, че разпределението на линиите в Лондон и Будапеща по този начин не е случайно...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Да, но случая със София не е такъв - София няма разделителна линия през средата си като Лондон и Будапеща...
Пътникопотока не се определя от същите фактори, както там, въобще приликите между Лондон, Будапеща и София се изчерпват до там, че и трите имат метро...
Не оже да се теглят подобни паралели...
« Last Edit: 08.09.2009, 17:43:09 by boleroto »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Да, но случая със София не е такъв - София няма разделителна линия през средата си като Лондон и Будапеща...
Пътникопотока не се определя от същите фактори, както там, въобще приликите между Лондон, Будапеща и София се изчерпват до там, че и трите имат метро...
Не оже да се теглят подобни паралели...

Аз не съм правил подобен по отношение на подобно разделяне, а казвам, че центърът е много малък и няма проблем първите 3 линии да се пресичат на едно място.
« Last Edit: 08.09.2009, 22:45:37 by zlatin »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Тук грешиш!
Центърът на София тепърва набъбва.
До преди 1960та за Център се е смятала само околността на ЦУМ и хотел Балкан.
В близките няколко години, все по-набиращото сила формиращо се Софийски сити ще набъбне много отатък пределите на условните граници на центъра, които са Опълченска, Сливница, Васил Левски и Партиарха, затова е изключено и откровено глупаво да се свива трансферният триъгълник!!!
А камо ли да се преформатира в точка - това ще е огромен минус за транспортната обстановка в града!

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • View Profile
Въпреки, че за балансиран градски транспорт в София,
варианта за пресичане на метродиаметрите в три станции и според мен е по-добър, ако живеех в Княжево щях да искам М3 да ме вози до ЦУМ!
Иначе, в Будапеща определено си има причини метрото да е основно в Пеща! Само за пример ще дам, че най-близката спирката до Дунав е на близо 40 метра под земята, а при сегашното строителство на М4, който също ще минава и в Буда, постоянно имат проблеми с подпочвени води и ммножество минерални извори. Последното, което четох за района на "Гелерт" е отново свързано с аварии при строителството от наводяваня и бликаща топла водица... :(

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Ако имаше МД-3 до ЦУМ и на станцията беше Адът под небето, защото цяла София се прекачва през нея щеше да се молиш за повече трансферни станции...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16506
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А от Княжево не ти ли се ходи и до НДК, и до СУ, и до Обеля например, директно!? Не може да има пълно удобство, та от възможните варианти за формат на прекачванията- на една станция или на три, второто е по-удачно. Има си я връзката между диаметрите, пътникопотокът е по-балансиран, покрит е по-голям район. Иначе всичко се ограничава да пустото Ларго.

Не знам за тази тема, но смятам, че обсъждаме и се самоубеждаваме в качествата на нещо ялово, още от раждането си без признаци за живот. Вярно, МД-3 го лансират така преките отговорници за случващото се в града, но не смятам, че трябва да се примиряваме, а наистина трябва да съдействаме да се вземат мерки. По никакъв начин София няма нужда и полза от една подобна реализация!