Author Topic: Казанлък  (Read 68323 times)

Online Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 515
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #300 on: 21.12.2020, 22:52:48 »
От списанието Stadtverkehr, което е споделено в общата тролейбусна тема за неголемите градове, можем да видим две снимки: една на 9Tr с номер 314 и на ДАК с номер 321, както и една само на ДАК-а с номер 321.

В статията пише, че има пет Шкоди и 15 ДАК-а, като не се посочват номерата им, но не е ясно и тази информация доколко е достоверна, тъй като например пише, че откриването е станало през 1987 г., а тук се уточни, че е през 1986 г.
« Last Edit: 21.12.2020, 22:56:02 by Dimitar Dragnev »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1207
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #301 on: 22.12.2020, 17:45:19 »
 ^ Всичко е нормално, разминаване няма, има само изпускане на някое и друго пояснение...
 На първо време е датирането - а то може да е от полагането на първата копка, през даден стадии, до някакъв завършек.
Тук още от лятото на 1985г започват с реконструирането на някои от улиците - това е разширяването на основните, превърнати в булеварди, улици - :arrow: (първият материал) съответно сега ''23 Пехотен шипченски полк'' и ''княз А. Батенберг''... мостът на Енинска (Стара) река ... до тунелът под ж.п линията към Завод ''Кремона'', което е станало през 1987 г.
И само за сравнение - което е отделно, но ако в Плевен и Варна са нямали тогава тази готова инфраструктура по първите си маршрути... хронологията би била друга! Впрочем това е негласно изказано в един от материалите по повод неофициалното откриване...
Официалното е в последния ден на май 1986 или година по- късно от подготовката. Тогава местният в-к ''Искра'' :arrow: (вторият материал) излиза с репортаж, от него също може да ни стане ясно и друго: ''Първият град, в който се внедряват, новите тролейбуси ДАК - Чавдар''
За линиите писахме – отразено в :arrow: третия: "При откриването на двете линии през 1987 г....'' тоест откриването е минало... а в споменавания период са пуснати още две линии, след разширяването на юг и построяването на другия ТИС.
 Тук можем да допълним със снимката на ДАК-а (321) – където ясно се вижда маршрута. Това е завършеният вид, разказан ни във въпросното списание, и в което са пропуснали някои от поясненията поради телеграфният вид на поднесената информация... но явно и в този материал е станало така!
Но следващото разширяване вече така и не се осъществява - тоест второто в западна посока – до ''Кремона'', което е трябвало да стане след пускането на тунела под линията.

Още пояснения - в някои от материалите се говори за зимата на 1985, като се има предвид, за астрономическия сезон обхваща 1985-86г. Както и за самото изграждане на линията – 45 дни, ВКМ, което е видимото.

 
« Last Edit: 22.12.2020, 17:53:21 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 906
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #302 on: 10.01.2021, 20:22:26 »
С червено съм отбелязал обръщалото. То е влизане към ул. ''А. Стамболийски'', после по ''Цар Освободител'' и обратно. Една снимка за всеки случай от тази пресечка, въпреки че през СВюто може да се види. Интересно е също в самия край на въпросното обръщало -вляво има бензиностанция, а на отсрещния стълб дори рамото е запазено.
 Това е първата линия от кв ''Изток'' дотук - датата е 30 март 1986г, било е неделен ден, който неслучайно е избран символично. През следващите два месеца текат пробите, линията е нямала номер, освен че някои от тролейте са се движат с табела ''XII'' споменахме за нея – било е в навечерието на Конгреса на партията. Така се движат до официалното откриване, което е станало в последния ден на май същата година или седмица след откриването в Сливен.
 Същевременно за тези два месеца полагат още стълбове и мрежа, която отива до "Арсенал''. Така ''първата'' линия е с №10. Маршрутът и в пиковите часове преминава през въпросното обръщало. ТИС -ът е до циганската махала, а точно отсреща е Енергото с далекопровода за средно напрежение, той минаващ над тях.
 По -късно правят и вторият ТИС, разширяват мрежата още към кв. ''Запад'', местят тази мрежа, тогава пускат другите две линии ... и толкова. Наред е Ст. Загора после Ямбол, междувременно в Сливен продължават да разширяват... идва 1989 г когато приемат мораториум, а за Бургас средствата са изчерпани... остава за след 90 -та... тогава се правят отчаяни опита за продължение.   
 Но добре е че все пак са оставили тези стълбове и още тук -там по нещо, от което макар и късно можем да съдим какво е било!     

Червеното кръгче по Ал. Стамболийски и Цар Освободител така и не знам за какво се е ползвало - може би временно докато дооправят ТИС-а в западното, но официално тролеите си обръщаха на обръщалото на Абаята.

Пътният възел при ф-ка Кремона е обичайна тема за разговор в града - Имало е ж.п. прелез, на който е станала сериозна катастрофа на 8 март 1982г. Влак е блъснал автобус, имало е 13 загинали. Затворили са прелеза и с години беше преграден, а за излизане от града се минаваше по бул. Розова Долина на юг и след надлеза над линията до ж.п. гарата или по малката улица успоредна на линията или по околовръстното. Както пише в статията от 1985г. имаше планове за подлез, които се осъществиха чак около 2000-2001г.

Останалите улици, които трябваше да се разширят имат подобна съдба, започнати са и са изоставени:
 :arrow: Направиили са мост и са загатнали разширение на сегашната ул. Л. Кабакчиев: тук. Мисля, че има нещо общо с изграждането на културния дом, на запад от гледната точка на линка. И от двете страни се затапва в тесни улици.
 :arrow:ул. Зорница я бяха разширили и изравнили, сложиха бордюри и стълбове за осветление (може би и тролейбусна ККМ) и оставиха така с години. По някое време я асфалтираха, но изглежда трагично.
 :arrow: Имаше три тролейбусни линии: 10 между източното обръщало (ДАП) и Арсенал (к-т "Фридрих Енгелс"), 11 между западното обръщало и Арсенал и 12 между източното и западното обръщало. Плановете бяха за линия 13, между обръщало на ул. Олимпиада и Арсенал, но останахме само с разширения булевард и стълбове за ККМ. Накрая линия 13 все пак започна да се обслужва от автобуси.

Снимката с бракуваните ДАК-ове наистина е от депото на ДАП, стояха там с години.
« Last Edit: 10.01.2021, 20:25:12 by bigblondewolf »
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 906
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #303 on: 10.01.2021, 20:27:14 »
Попадна ми видео от улиците на града от 1990: BG KAZANLUK BULGARIA JULY 1990 TRAILER FOR THE PMP ARCHIVE BY DAVE SPENCER. В канала си има още видео от София, Шумен и Габрово.
« Last Edit: 10.01.2021, 20:31:00 by bigblondewolf »
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 884
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #304 on: 10.01.2021, 22:11:40 »
Интересно видео, не знаех, че толкова много хората са ползвали ГТ в Казанлък и изглежда е бил и редовен.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1207
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #305 on: 11.01.2021, 16:12:17 »
 ...Да страхотно видео, при това показващо голяма част от подвижния състав.
 Буквално през 500 м е имало тролейбус - и естествено де е било съществено за екологията.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Ето каво се е случило тези дни :arrow: макар и с 22 -а годишна давност, и какво пише тогавашната преса... 
 Вестник ''Искра'' от сряда, 06. 01. 1999 г:
  – Заповед от 05. 01. 1999 г  издадена от синдика на ''Динамика'' ЕАД Иван Стойков закрива звено ''Тролейбусен транспорт'' считано от 11.01. с.г. ...

По този повод началникът на звеното споменава цифрата ''13,5 млн. лв... тогавашни пари'', която впрочем се среща още на няколко места, – ''...дадени за изграждане на цялата база''.
Тук отново се споманава за 1985г, като начало... И както вече е ясно, има се предвид началото на целия проект... и отново се откроява, че Казанлък е третият град... при ''нормално'' стечение на обстоятелствата!
« Last Edit: 11.01.2021, 16:16:56 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1207
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #306 on: 15.01.2021, 17:56:25 »
 Откриването е насрочено някъде в навечерието на старта на предизборната компания... Няма как иначе, нареждане отгоре.
Зарядните станции, са само тук, :arrow: отзад... 3 или 4 колонки (че забравих). Това е под моста ''Катекс'', Ж. П. Гара, който също предстои да бъде официално открит след ремонта.
« Last Edit: 16.01.2021, 14:33:00 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #307 on: 15.01.2021, 18:09:27 »
Тези електробуси ще се пуснат в края на месеца. Вече продават абонаментни карти за тях. Може ли номерата на всеки електробус да се напишат, че от снимките не си личи? Зарядните са 4 с възможност за зареждане на 2 електробуса на станция.
« Last Edit: 15.01.2021, 18:38:27 by pesho »
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Online bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #308 on: 15.01.2021, 20:05:00 »
Браво че са ги паркирали под моста.  :fan:

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3022
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #309 on: 15.01.2021, 20:43:18 »
Тези електробуси ще се пуснат в края на месеца.
Ето и подробно:От 1 февруари пускат в движение електробусите
Quote
От 1 февруари ще бъдат пуснати в движение новите електробуси по вътрешноградските линии в Казанлък. В продажба са вече и абонаментни карти за пътуване. Те ще важат за градските линии с номера 1, 10, 11, 12, 13 и новата автобусна линия №8.
Новата автобусна линия №8 ще преминава по маршрут Изток – ЖП гара – Кв. Христо Ботев – Запад.
Тя ще преминава през спирките: сп. „Динамика“, сп. "бл. 46", сп. "бл. 42",  сп. „EVN“ , сп. „Кармен“,  сп. „ЖП гара“, сп. „ПГЛПТ“, сп. „СБА“, сп. „М+С Хидравлик“, сп. „М+С Хидравлик УИЦ“, сп. „Арсенал“, сп. „Севт АД“,  сп. "България", сп. "Кремона", сп. "ул. Севт", сп. „Абаята“, сп. "Н. Вапцаров“, сп. „Албена“.
Разписанието на градска линия №1 се допълва с два курса - в 4,30 ч. и в 21,30 ч. от спирка Динамика.
Пробното движение на новия градски транспорт ще се извършва от 25 януари.
Цената на билета ще бъде без промяна – 0,80 лв. Казанлъчани ще имат възможност да ползват и абонаменти карти, цените на които ще се определя в съответствие с броя пътувания за месец. За всички линии тя ще бъде на цена 30 лв. а за една от линиите – 25 лв. Учениците и пенсионерите могат да ползват отстъпка съответно от 30% и 20% от стойността на картата.
Закупуването на абонаментни карти се извършва от билетния център, намиращ се на КООП пазара до входа на Общинското предприятие „Балканинвест“. Също така от два билетни центъра, които са разположени в павилиони до комплекс „Здраве“ и на спирката срещу ДСК.
Новият транспорт ще обслужда само линии в град Казанлък. Частният превозвач ще продължи да изпълнява междуселищните линии.
Припомняме, че през февруари 2020г. в Казанлък бяха изградени 23 нови спирки, на които са монтирани светлинни информационни табла,уведомяващи за движението на 7-те електробуса в реално време. За целта е изграден Център за управление със специализиран софтуер, свързан с монтираните в електробусите GPS-и.
Разписания на линии №1 и №8
« Last Edit: 15.01.2021, 20:47:29 by Magirus deutz »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4366
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #310 on: 15.01.2021, 23:05:56 »
10-метровите са с номера 7758 и 7760
8-метровите са с номера 7756, 7761, 7763, 7765
Само номерът на един от 8-метровите се губи.

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #311 on: 15.01.2021, 23:17:15 »
10-метровите са с номера 7758 и 7760
8-метровите са с номера 7756, 7761, 7763, 7765
Само номерът на един от 8-метровите се губи.
7764 е последният.

Online bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #312 on: 02.02.2021, 00:24:00 »

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3818
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #313 on: 02.02.2021, 01:28:46 »
ДКН / VIN

CT7758PH LA91KNN10LCAYS002
CT7760PH LA91KNN12LCAYS003

CT7756PH LA91JJL1XLCAYS006
CT7761PH LA91JJL14LCAYS003
CT7763PH LA91JJL16LCAYS004
CT7764PH LA91JJL18LCAYS005
CT7765PH LA91JJL12LCAYS002


« Last Edit: 02.02.2021, 01:31:06 by mitakis »

Списък на подвижния състав в София
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1207
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #314 on: 31.05.2021, 16:55:41 »
На днешната дата, само че преди 35 г официално е пуснат Тролейбусният транспорт в града. Сега вече освен част от съоръженията, който да напомнят за отминалите събития, не би трябвало да е останало нищо друго!
... Но все пак, тук - там из града все още се среща част от някогашния подвижен състав, макар вече като "паметник": ДАК Чавдар превърнат в гараж. Мястото е непосредствено покрай ж.п. линията посока Карлово в западната част на града.
А в двор на друга пристройка са използвани врати от същата марка тролейбуси.
...Освен тях, реално и досега съществуват два камиона свързани с тогавашната аварийна служба.
« Last Edit: 31.05.2021, 17:02:30 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #315 on: 04.06.2021, 01:28:37 »
Тъжна история... Добре, че Динко не се е докопал и до ''гаража''... Кметицата бе горда, когато откриваха новите линии с електробуси, предполагам също толкова горда и когато са подписали за премахване на КМ... И ако някога е било гордост един необластен град да има тролейбусен транспорт, днес са гордост всички инициативи, носещи пари... Но ето дори един ''гараж'' още напомня за онези славни дни, за разлика от бъдещето, което ще покрие във вечна забрава унищожителите на всичко наследено от тях!