Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 201153 times)

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 853
  • пендел
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1080 on: 01.02.2022, 12:35:53 »
Имам питане относно релсовата инфраструктура на мостове. Гледах няколко клипа, където камерата е монтирана челно на локомотива и ми направи впечатление, че на всеки мост, в самия коловоз има друг "чифт релси". Това някакво укрепване ли е? Какво е приложението?

Снимка съм прикачил долу.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10066
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1081 on: 01.02.2022, 13:00:53 »
Приложението им е ако по някаква причина подвижният състав дерайлира да го задържат на пътя, за да не се катурне от моста.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1082 on: 21.02.2022, 19:16:23 »
Вече е започнала част от модернизацията на участъка Волуяк - Драгоман в района на гара Петърч. Източник: Лазар Ангелов



Източник: Община Костинброд

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1519
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1083 on: 17.03.2022, 14:51:19 »
Продължава строителството на четири нови надлеза по жп линията Пловдив-Бургас.

https://news.bg/bulgaria/prodalzhava-stroitelstvoto-na-chetiri-novi-nadlezi-po-zhp-liniyata-plovdiv-burgas.html

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1519
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1084 on: 05.05.2022, 22:10:31 »
Отпускат 304 млн. лева за жп линията от Волуяк до Драгоман за фаза 1.

https://news.bg/bulgaria/otpuskat-304-mln-leva-za-zhp-liniyata-ot-voluyak-do-dragoman-za-faza-1.html

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1977
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1085 on: 26.05.2022, 09:18:52 »
Днес ще майсторят нещо в участъка Зимница - Ямбол (където ще има трансбордиране с автобус), защото вместо БВ 8650 имаме БВ 8690 Варна - Зимница, а БВ 8601 е с маршрут София - Ямбол.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1086 on: 01.06.2022, 21:03:11 »
https://app.eop.bg/today/188709
Ще ремонтират Дъбово - Гурково за 100 км/ч.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1977
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1087 on: 01.06.2022, 22:39:09 »
https://app.eop.bg/today/188709
Ще ремонтират Дъбово - Гурково за 100 км/ч.
То хубаво, ама няма ли по-приоритетни и спешни за ремонт отсечки :? :rolleyes: Цялото това междугарие и в момента си е безнаставов релсов път, а според файл Timetable_BDZ_2021_2022_v1.0.pdf, който бях свалил някъде от форума, Дъбово - Николаево и в момента си е за 100 км/ч, а тази отсечка представлява 3/4 от цялото междугарие. В същото време, от клипове в youtube снимано от локомотивната кабина (още през 2015 година) виждам, че тунелът в междугарие Гавраилово - Шивачево(или Чумерна, не знам на тази статусът какъв й е в момента - дали е гара, има 1 стрелка откъм Сливен, която не е била монтирана на видеото от 2017) е на 25 км/ч. Не знам колко години преди това е активирано това намаление. Участък Чумерна - Орешак е на 60, с НРП, а следващият след него до Гавраилово (макар и БРП) - на 65. Да не говорим за Макоцево - Чеканчево -> също НРП, на 75 км/ч.
едит: моите детинщини с носталгията по НРП, съчетано с по-ниски скорости и характерното тъдъм-тъдъм, имам усещането, че се въртят и в нечия глава от ръководството на НКЖИ, или поне така изглежда отстрани, конкретно в този случай. :rolleyes:
В добавка -> Сопот - Карлово, макар и стара БРП-изработка, също остана така (то поне е на 80 км/ч), на фона на изцяло подновено трасе още от тунел "Козница".
Разбира се, ако Дъбово - Гурково попада "под ударите" на "температурното намаление" през лятото, тогава съм съгласен да се направи. В противен случай, това са едни 24 милиона от нашите данъци, излети директно в канала.

едит2: Може много да се добавя, но, от стратегическа гледна точка, доколкото знам от коментарите във форума, по трета главна линия в участъка Карнобат - Комунари има също толкова товарачки, колкото и по подбалканската част. Само че там имаме дългата права по първото междугарие до Лозарево, която след сп. Невестино е НРП и по двата пътя, а цялото е на 80 км/ч. Там е и по-дълго - 17 и нещо километра, та ползата щеше да бъде по-голяма. Можеше да се направи дори за 120-130.

едит3: Добре, че се случи инцидентът от пролетта на миналата година, та понаправиха малко от Твърдица - Шивачево, макар и в авариен, закърпващ режим на работа. Ако ще е така, нека БДЖ да "инсценират" по едно дерейлиране на сп. Чеканчево, във въпросния тунел, на гара Сахране... барем това насочи системата да заработи в по-правилна посока. :crazy:
« Last Edit: 02.06.2022, 15:49:56 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2001
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1088 on: 28.06.2022, 02:04:39 »
Кога се очаква да приключи епохалният ремонт на участъка София - Елин Пелин? Извинявам се, ако е обсъждано преди, но не успях да намеря информация никъде по темите.
Любим модел автобуси: MAN Lion's City G CNG
Любим модел тролейбуси: Škoda 26Tr Solaris 
Любим модел трамваи: ČKD Tatra T6B5
Любима линия от столичния градски транспорт: трамвайна линия 20

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4432
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1089 on: 28.06.2022, 09:16:06 »
Не се очаква.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7008
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1090 on: 28.06.2022, 09:19:26 »
Когато му дойде времето.  :)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5709
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1091 on: 28.06.2022, 10:45:10 »
Сега май подготвят нова процедура, след като развалиха договора с предния изпълнител. При една смяна на правителството, не се знае на къде ще тръгнат нещата.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1092 on: 29.06.2022, 11:36:48 »
Разсъждавам и проучвам за линията от Левски към Троян и нейното евентуално развитие. Линията според мен може да е много значима за развитието на Предбалкана и за превоз на голямо количество товари. Линията е с наклони до 15 промила, което е много близо до оперативно съвместимото за ЕС от 12,5 промила. За да бъде развита тази линия, е необходимо линията да се свърже с базов тунел от Троян до Христо Даново (9-10 км). Също така - нова линия от Левски до Русе с оперативно съвместими наклони. Самото съществуващо трасе от Троян до Левски пък трябва да се възстанови и електрифицира, може би и да се усили долното строене. Според мен, това ще даде отлични транспортни връзки на Горнотракийската равнина и Задбалканските котловини с европейските пазари, а ще бъде важна от стратегическа гледна точка за НАТО. Тунелната връзка през Стара планина е приблизително на равно разстояние между Искърското дефиле и Тулово.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7008
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1093 on: 29.06.2022, 11:50:56 »
Електрификацията на участъка между Левски и Троян не изглежда необходима - надали ще има достатъчно голям брой влакове на ден.  :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4432
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1094 on: 29.06.2022, 12:06:28 »
Идейни проекти за връзка Троян - Христо даново има от много години... няма обаче необходимия интерес и лоби, както например за автомобилния тунел под Шипка.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3880
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1095 on: 29.06.2022, 14:54:19 »
, а ще бъде важна от стратегическа гледна точка за НАТО.

Това едва ли. Колкото тунелът при Кошарица е бил стратегически изоставен от СССР, толкова и НАТО ще се занимава да прокопава тунел от военно-стратегически съображения при Троян.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1096 on: 29.06.2022, 16:29:02 »
Казвам го от гледна точка на бърз достъп до заводите в задбалканските котловини. Иначе стратегически за НАТО е Карнобат - Синдел, който би трябвало да се направи по Оперативната програма + национално съфинансиране.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15390
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1097 on: 29.06.2022, 17:03:57 »
Също така - нова линия от Левски до Русе с оперативно съвместими наклони.
Т.е. Левски-Бяла. Не е лесно, там само името е Дунавска равнина, иначе си е твърде хълмиста. Надали ще се случи скоро. АМ Хемус, както и втора главна жп линия, ползват долината на р. Росица до вливането ѝ в Янтра - единственото що-годе равно място в района. По-добре 4-та линия да се модернизира поне от Русе до Горна Оряховица, че трасето не се е променяло от повече от век. Някога имаше байпас между 2. и 4. линия за избягване на ГО: Поликраище-Янтра, не знам има ли го още, на БГ-мапса не излиза.
Русе-Каспичан също чака на пангара, после да не се сърдим, че украинските товари отиват в Констанца, не във Варна.
« Last Edit: 29.06.2022, 17:13:06 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1098 on: 29.06.2022, 17:12:47 »
Проблемът на сегашното трасе от Горна Оряховица до Русе са големите наклони - 2 пъти над максимално допустимите за оперативна съвместимост и острите криви и слабото земно легло. Това няма как да се реши по съществуващото трасе и ще е необходимо изцяло ново от Левски до Русе. Дори и в самия край на трасето - между Русе и Долапите има голям наклон (2 пъти над оперативната съвместимост), тоест новото трасе евентуално трябва да е изцяло по нова следа още от надлеза на линията под бул. България в Русе до град Левски. Линията в момента от Русе до Горна Оряховица може да остане, но тя би имала значение само и единствено за пътнически превози, дори и да бъде ускорена до прилични скорости.
Накратко - твоето предложение за ново трасе само от Левски до Бяла няма да даде директна достъпност на товарите от Централна и Западна България към Русе.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15390
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1099 on: 29.06.2022, 17:20:08 »
Да, определено няма да се реши по съществуващото трасе, както и Русе-Каспичан. Линията Русе-ГО е част от международния коридор север-юг и Бяла-ГО не може да бъде пренебрегвана в името на коридора Букурещ-София-Атина (и Левски, разбира се). Тегавите финтифлюшки през Синдел и Карнобат не са трайно решение.
Казвам образно Бяла, не казвам, че от Левски ще се цели сегашната гара Бяла и голямата дъга за качване на беленския баир (някога това беше единственото място от София до Москва/Берлин, преодолимо с 2 локомотива на тогавашните дълги международни влакове). В един момент гара Бяла може да се окаже на друго място както гара Попово, Костенец и други случаи.
« Last Edit: 29.06.2022, 17:23:45 by blagun »