Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 910270 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4200 on: 27.03.2021, 22:34:12 »
Това, което Иво си го мисли, през ноември е възможно само около Сандански и Петрич, и то далеч не винаги.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6615
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4201 on: 28.03.2021, 18:17:38 »
Това ми прилича на ранна версия от началото на 50-те г. на шаси Шкода.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1833
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4202 on: 28.03.2021, 20:14:43 »
Интересно също, че и този е с петцифрен регистрационен номер, както и друг пловдивски.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3022
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4203 on: 29.03.2021, 22:31:14 »
Това ми прилича на ранна версия от началото на 50-те г. на шаси Шкода.
Най - вероятно снимката е  от началото на 50 - те години, някъде тогава  се появяват тези петцифрени регистрационни номера. Отговрих и в темата за регистрационните номера, където може подробно да разгледаме въпроса.
« Last Edit: 31.03.2021, 12:46:23 by Magirus deutz »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4204 on: 31.03.2021, 16:13:51 »
От Bus Memories. Автобусът все още е без номера, значи е чисто нов. За съжаление много бързо ставаха на нищо, особено в по-големите градове.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1833
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4205 on: 31.03.2021, 21:23:29 »
« Last Edit: 01.04.2021, 13:51:56 by Balkanton »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4206 on: 05.04.2021, 15:05:13 »
От Bus Memories. Този като гледам шарката, е от първите произведени, с Бай Тошо на борда.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1740
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4207 on: 05.04.2021, 15:12:10 »
Направо е първият като му гледам разцветката и крайщата на лайсните.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4208 on: 12.04.2021, 17:42:01 »
Пак от там, преди да свършат немските блокове с лампи и съответно да почнат да слагат от Вартбург.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3819
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4209 on: 12.04.2021, 20:21:26 »
Тези приличат на сетрови, сефте виждам. А наследниците не са 'от Вартбург'. Физически са по-големи, правени са си за М3/Г5/М4.

Списък на подвижния състав в София
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4210 on: 12.04.2021, 21:12:29 »
Точно сетрови са, доставили са в складовете на завода някаква бройка такива, която в един момент скоро е свършила. Същото се отнася и за предните мигачи, между другото, а вероятно и други части. Наследниците се различават от вартбурговите по доста по-дебелата гумена подложка между тенекията и конзолата, върху която се монтират крушките. Пластмасовите разсейватели са същите като на първите партиди Вартбург 353 от 67а година, на следващите Вартбурзи са по-различни - по-тънки са и на лампата за задна скорост има вложка бяло в червено. Едно от местата, където се произвеждаха чавдарските беше завода за авточасти до гарата в Сандански. Веднъж калеко ми си потроши левия стоп на Вартбурга (точно от първите партиди, 69та година) и сложиха гепен от Чавдарка....частите  тогава бяха много дефицитни, а без разсейвател можеха да го глобят, и без това тогава му върнаха книжката след шест месеца на трупчета, понеже беше карал пил.....Друг рейс пък с идентични стопове от Вартбург беше Fleischer, произвеждаха много малко бройки в Гера, бившата ГДР, с двигател Ифа. Стоповете на трамваите София-100 и България пък бяха от Москвич 2140.
« Last Edit: 12.04.2021, 21:14:09 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 413
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4211 on: 14.04.2021, 00:08:29 »


Чавдари 11Г5, Уънсан, КНДР.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3022
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4212 on: 19.04.2021, 22:19:25 »
Чавдар м81 сниман някъде из Старозагорски окръг, 70 -те години:

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4213 on: 20.04.2021, 09:39:42 »
"Чавдар" М65 пред ЦУМ, заснет през 1965г. от съветски туристи. На заден план се вижда и Skoda 706 RTO, а от ляво два Фиата 1800/2100/2300 Familiare и Berlina.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1833
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4214 on: 22.04.2021, 17:33:39 »
Още два кадъра с Чавдари в Северна Корея от времето около подготовката на Младежкия фестивал от лятото на 1989 г. - 11Г5, 11М3 и един хибриден - с тясна врата като 11М3 и някаква допълнителна със същата ширина, но май отваряща се ръчно след задната ос, в същото време е боядисан като 11Г5. Седалките не се вижда какви са - градски или междуградски. Във филма иначе има и немалко Икаруси, както и японски модели автобуси.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4215 on: 22.04.2021, 17:40:13 »
Това на червения отзад не е врата - турили са някакъв полупрозрачен кол или не знам какво точно до задната част на рейса. Седалките са си междуградски. Имаше много 11М3 в червено (както и 11М4), виж оригинално сини 11Г5 със стандартните две врати не съм срещал. Японските автобуси с десен волан са втора употреба, вероятно подарък от "врага".
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline atzah

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 75
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4216 on: 02.05.2021, 18:56:07 »
Чавдар (може би М65)?

Първо мартенска манифестация 1960.
Гр. Девня. Дядо ми е зад волана. Той му викаше на този автобус Шкодата.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4217 on: 02.05.2021, 20:40:27 »
Чавдар е, все още с дървеното скеле. И такъв Чавдар трябваше да има:
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 768
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4218 on: 03.05.2021, 09:27:29 »
Икарус е

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4219 on: 04.05.2021, 16:37:36 »
Тази я има в книгата, но не е цветна. 12М с каросерия Атлас, плюс два от прототипите на 5С, на панаира 78а година.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.