Author Topic: Aвтомобили  (Read 378361 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3923
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2740 on: 24.05.2021, 04:34:18 »
Много роднини и колеги на родителите ми успяха да "намажат" и да си купят от "новия" Москвич 2141. И всичките до един такива се разбиха и станаха на нищо изключително бързо. А Русия и сега си е пред разпад, въпрос на време е да се случи ако не се промени из основи.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2741 on: 24.05.2021, 16:00:19 »
Кадетът гние, но всичко останало му е доста здраво и като цяло трудно се чупи. Аскона също не беше лоша кола, но просто и на двата модела им мина времето. Проблемът с ръждата е решен след 1997 година (говоря за генерацията на полицейските Астри (G)). Съвременните опели, обаче, са далеч не толкова сполучливи, колкото предшествениците им.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2850
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2742 on: 24.05.2021, 20:44:18 »
Хаха, днес е излязла статия, посветена на Москвич 2141, казаното в която се припокрива едно към едно с казаното от мен. Но това са си факти. Точно преди Москвич да остане в историята, преди двайсетина години някой беше вкарал известно количество бройки от фейслифта Святогор и ги беше пуснал като таксита. Е изкараха една две години, след което изчезнаха безкрайно, даже сме ги коментирали преди време пак.
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/45872-15-fakta-za-balgarskiya-moskvich-aleko?fbclid=IwAR2ohNBXetBIwtuZQEdu9cpz7PDnQgd006RjJcJ1bx8LrAh8Iwx_aKJaBrw&i=14#article-gallery

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2743 on: 25.05.2021, 15:00:04 »
Различните цветове Москвич 2140. На вас кой ви е любимия? На мен всички. Колата винаги ме е кефила яко без значение от цвета. Металиците навярно не са внасяни у нас. Не помня да съм виждал такъв.

Ладога



Карелия



Офелия



Лиана



Пицунда



Сенеж



Таврия



Форель



Манго



Магма



Матадор



Гоби



Камыш



Лотос



Гранат



Вишневий



Алигатор



Крон



Кипарис



Коррида



Кентавр



Рубин



Садко



Страдивари



Терракот



Флора



Цитрон



Арктика



Онега



Валаам



Золотое Руно



Пихта





Босфор



Снежная королева



Мимоза




На такъв москвич съм се возил. Добра кола е. Вози по меко от Жигули 2101 и двигателя е по тих. Този на който се возих беше червен най-вероятно гранат и беше със синя кожена облицовка и син кожен салон. А вие с какъв имате опит?
« Last Edit: 25.05.2021, 20:35:19 by ikarus2102 »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1432
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2744 on: 25.05.2021, 18:27:14 »
Имахме 2140д нов от Мототехника. Жълт, но по-тъмен от тия по снимките. 75 к.с. на изкачване беше змей. Продадохме го като му се счупи кормилото на 13-14 години. Отзад е с листови ресори и можеше да го товариш много. С нашия бензин редовно му разглобявахме и чистехме бензиновата помпа и карбуратора, сменихме му и резервоара, че целия стана на решето. Бойна машина, учи те да си механик.
Живей и не пречи на другите да живеят!

Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2745 on: 25.05.2021, 19:27:05 »
Аз имам 2140 1979г. чист, недефорсиран и си върви перфектно за годините - без проблем си поддържа 120 на магистралата, цвета е слонова кост с червен салон, без проблем мина пререгистрация в КАТ и мен лично много си ме радва. Само като проблем е намирането на части по есктериора-тасове, паркинг светлини и т.н. Но като цяло си е готина ретро кола. Иначе ето как изглежда за сега, като скоро го чака пребоядисване:

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1406
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2746 on: 25.05.2021, 22:44:53 »
Веднъж точно с един такъв, бял, щяхме да ходим за прасе от Айтос до Съдиево. Тръгвам да карам, 1-ва, 2-ра, 3-та, 4-та, върви. Викам си, дали има 5-та, малко ме съмнява нали, но гледам, има някаква предавка там, пробвах съвсеееем внимателно, ама не влиза, крррр-крррр-крррр-крррр, викам си, тия само са сложили задна там където на другите коли е 5-та и така се и оказа. Обаче бая вървеше. Като вдигна 110 нещо много яко започна да тресе откъм двигателя, все едно беше яко извън баланс в двигателното, наложи се да намаля. За малко да изтърва разкона на Съдиево. Но Москвичът се справи блестящо, докарахме прасето и всичко беше наред.  :D

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2747 on: 26.05.2021, 00:13:40 »
Имахме 2140д нов от Мототехника. Жълт, но по-тъмен от тия по снимките. 75 к.с. на изкачване беше змей. Продадохме го като му се счупи кормилото на 13-14 години. Отзад е с листови ресори и можеше да го товариш много. С нашия бензин редовно му разглобявахме и чистехме бензиновата помпа и карбуратора, сменихме му и резервоара, че целия стана на решето. Бойна машина, учи те да си механик.

Това са всички цветове на колата. Вашият трябва да е бил някой от тези - Цитрон, Крон или Мимоза ако е бил жълт.

Аз имам 2140 1979г. чист, недефорсиран и си върви перфектно за годините - без проблем си поддържа 120 на магистралата, цвета е слонова кост с червен салон, без проблем мина пререгистрация в КАТ и мен лично много си ме радва. Само като проблем е намирането на части по есктериора-тасове, паркинг светлини и т.н. Но като цяло си е готина ретро кола. Иначе ето как изглежда за сега, като скоро го чака пребоядисване:

Поздравления! Цветът прилича на Лотос.


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3923
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2748 on: 26.05.2021, 00:38:05 »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2749 on: 26.05.2021, 00:49:14 »
От SL в България са внесени не повече от 300 бройки, тъй като е било мнооого трудно да се сдобиеш с такъв. Един приятел е събирал пари и е отишъл до Русия с ясната идея да се сдобие с такъв, като му обяснили че е по-лесно да си вземе Волга, и той и така е направил. Досега съм виждал два такива, но от тях вече няма и следа. Иначе разликата между обикновения и този са пластмасовите брони, лайсни, стопове, надписи и салона.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1432
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2750 on: 26.05.2021, 07:01:59 »

Това са всички цветове на колата. Вашият трябва да е бил някой от тези - Цитрон, Крон или Мимоза ако е бил жълт.
...

На Мимоза най-прилича, то и мониторите лъжат малко.

Наскоро гледах по Viasat Explorer едно предаване Bangers & Cash, основно продават на търгове класически коли във Великобритания, продадоха един такъв, имало е експортна версия за запада, отначало са я били кръстили Mosky, но после са сe върнали на Moskvich. Дори има екземпляри с десен волан.
Живей и не пречи на другите да живеят!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15097
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2751 on: 26.05.2021, 10:00:43 »
Някога бях виждал абсолютно същия като нашия Москвич 412И - с десен волан. Просто самият факт, че се е дотътрил до България, е учудващ.
"Московецът" на родителите ми вървя като пушка през първите си 4-5 години - 20-тина хиляди км (една година стоя вътре в гаража си, тъй като площадката пред гаража беше разкопана. А и покрай безбройните бензинови кризи и галопиращата по онова време - 1974-78 цена на бензина не се навъртаха повече от 4-5000 км годишно). По това време късаше жигулите по баирите от Русе до Бяла. Но беше адски тромав. Изпреварването на всеки ТИР се изправяше на нокти. Нека отбележа, че колата беше руска сглобка, в Ловеч се сглобяваха само 408-ци (ловешките минаваха за по-калпави от руските).
После започнаха проблемите. Най-напред имаше резонанс между 90-100 км/ч. След като минеше "звуковата бариера", се оправяше. Така и не оправиха този дефект. Гарнитурите се топяха като найлонови и се смесваше бензин с масло. Луфтът на волана растеше и в един хубав ден на завоите към паметника "1300 години България" над Шумен ни остави. Когато родителите ми идваха от Русе за София, за да вземат багажа ми от студентската квартира, Москвичът стигна до втория тунел на Витиня и оттам - на репатрак до сервиз Москвич на Ботевградско. Когато ходихме на море до Поморие, също се запознахме с местния сервиз. Изобщо не можеше да изкара 300 км без дефект.
А през 1974 все още можеха да изберат да купят Жигули 2101, но тогава жигулите бяха нова и недоказала се марка. Колкото и да е абсурдно, редът излизаше по-бързо за Жигули, отколкото за Москвич. Даже цената им за първите две години беше 5500 лв, след това стана 6100.
« Last Edit: 26.05.2021, 10:07:40 by blagun »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5159
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Aвтомобили
« Reply #2752 on: 26.05.2021, 13:03:23 »
Щом толкова са ви интересни Москвичите, ето четете за последния 2141:

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/45872-15-fakta-za-balgarskiya-moskvich-aleko?fbclid=IwAR1jkA1hUkOT-xa9mkW_uA0Mz2EGg3UpE-cu7oCP5tMFSxS10OnXSrVzRPE&i=14#article-gallery
„На света няма по-голяма ненавист от ненавистта на невежия към знанието.” Галилео Галилей.
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2753 on: 26.05.2021, 14:36:28 »

Щом толкова са ви интересни Москвичите, ето четете за последния 2141:

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/45872-15-fakta-za-balgarskiya-moskvich-aleko?fbclid=IwAR1jkA1hUkOT-xa9mkW_uA0Mz2EGg3UpE-cu7oCP5tMFSxS10OnXSrVzRPE&i=14#article-gallery

Вече коментирахме 2141.

Някой виждал ли е такъв москвич?



Последните произведени 412 са с предница, задница и вентилационна решетка като на 2140. В Стара Загора имаше един такъв изоставен. Много му се чудих. Мислех, че собственика му го е тунинговал да прилича на 2140.


Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2754 on: 26.05.2021, 16:31:59 »
Това са т.нар"междинки"-преходните бройки между два модела.Има три периода на произвеждане с цел смяна на поточната линия към по-нов модел
  -Прехода между 412 и 408 - https://www.facebook.com/groups/1649502735328418/permalink/2924184814526864/
  -Пдобните на показания от колегата ikarus2102-произвеждат се между 1975-1976г. при прехода между 412 и 2140 и са в три основни конфигурации
1.предница и задница от 2140,врати и салон от 412
2.предница и салон от 2140,задница от 412
3.задница и салон от 2140 и предница от 412(ето един такъв- https://www.facebook.com/groups/1649502735328418/permalink/2922721518006527/ )
  -През 1980 при преминаването към по-новата версия на 2140-там е голяма обърквация-има варианти с черна лента отзад и плочка с кубатурата на мотора,но примерно с новата решетка или с новите брони и без лайсните на праговете и т.н. А през 1982-1983 премахват и ветроупорното триъгълно прозорче отпред.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3923
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2755 on: 26.05.2021, 17:36:22 »
На чичо ви Благо Москвича е правил абсолютно същите простотии, като този на Баш Майстора....Вероятно всичките са били такива, може и заради тях да в направен филма...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2756 on: 26.05.2021, 17:44:17 »
Това са т.нар"междинки"-преходните бройки между два модела.Има три периода на произвеждане с цел смяна на поточната линия към по-нов модел
  -Прехода между 412 и 408 - https://www.facebook.com/groups/1649502735328418/permalink/2924184814526864/
  -Пдобните на показания от колегата ikarus2102-произвеждат се между 1975-1976г. при прехода между 412 и 2140 и са в три основни конфигурации
1.предница и задница от 2140,врати и салон от 412
2.предница и салон от 2140,задница от 412
3.задница и салон от 2140 и предница от 412(ето един такъв- https://www.facebook.com/groups/1649502735328418/permalink/2922721518006527/ )
  -През 1980 при преминаването към по-новата версия на 2140-там е голяма обърквация-има варианти с черна лента отзад и плочка с кубатурата на мотора,но примерно с новата решетка или с новите брони и без лайсните на праговете и т.н. А през 1982-1983 премахват и ветроупорното триъгълно прозорче отпред.

Москвич 408 и 412 са един и същ автомобил. Разликата е в мотора. 408 е с мотор 50 коня, а 412 с 75. Първоначално е било само 408, но по късно през 1967 се появява и  412. Въпросното е фейслифт.

Москвич 2140 е с мотора на 412, но знаете ли, че има и модел 2138 - напълно идентичен с мотор 408. В Стара Загора има един такъв. Разбрах след като забелявах отзад, че пише Москвич 1360. На 2140 е 1500. Оригиналният цвят е най-вероятно мимоза, но му личи, че е пребоядисван и може да е бил крон или цитрон. Май той е от преходните версии - отпред е със старият тип решетка, а отзад без черна лента и най-вероятно е произведен през 1980 или 1981.  Има прозорче за охлаждане. На видно място е на главният булдевард в центъра на града. Ето го и него:

https://www.google.com/maps/@42.4236932,25.623554,3a,64.3y,148.59h,72.67t/data=!3m7!1e1!3m5!1stACwREy2pM473-AeSVk07g!2e0!5s20191001T000000!7i16384!8i8192

Снимките са от 2019, но още си е там паркиран около тези места.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3923
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2757 on: 26.05.2021, 17:53:45 »
2138, с двигател 1360 кубика е спрян от производство през 1982ра. Той е без черно между стоповете, за разлика от тези с 1500 кубика, които са с такова. След тази година остава само 1500 кубиковия, вече няма черно между стоповете, няма я плочката, на която пише 1360 или 1500, няма ги и малките ветрозащитни джамчета на предните врати.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2758 on: 26.05.2021, 19:06:55 »
Тия таралясници имаха някаква натрапчива миризма вътре в купето, а звука от скоростите е незабравим.
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2759 on: 26.05.2021, 19:11:38 »
Москвич 408 и 412 са един и същ автомобил.
Както би се изразил Карадайъ-Да,да ,ама да бе да-нищо подобно 408 и 412 са модели (както 403,407,2140 и т.н.).Двигателите са два-1500 и 1360.

2138 ...Той е без черно между стоповете, за разлика от тези с 1500 кубика, които са с такова.
И 2138,и 2140 имат черно отзад.

И понеже виждам,че навсякъде се бъркат моделите бих искал да изведа следното:
408 - от 1964 до 1970г. /два или четири кръгли фара и вертикални стопове/
408И - от 1970 до 1975г. /два правоъгълни фара, хоризонтални стопове и триъгълни мигачи отзад/
412 - от 1967 до 1975г. / от 1967 до 1970г. е със вертикални стопове и четири или два кръгли фара, след това до 1975г. е със два правоъгълни фара и триъгълни мигачи отзад и хоризонтални стопове/
2140 - от 1976 до около 1982г. -  новото купе 1500 двг. След 1978г.  у нас в Ловеч са сглобявани само дефорсаци
2140Д - прословутия дефорсак - от 1978 до 1988г. дефорсиран двигател 1500 поради новия бензин.
2138 - от 1976 до 1982г. - новото купе със стария 1360 двг. Поради свръх производството на двг. 1360 се вгражда чак до 1982г.

И сега изводите:
Например няма "дванайсетак" от 1983г. Има 2140Д с двигател 1500. "Дванайсетак" ще е примерно ако е от 1974 да речем.
"Осмак" през 1974г. също няма. Имало е до 1970г. През 74г. е бил 408И, макар и да е тегаво за изговор
Правилното обозначение на моделите има голямо значение например при обявите. Не е едно и също дали се продава калник за дванайсетак или 2140
И накрая - има дванайсетки в купе на 408, но като цяло това са първите "дванайски" - двг 1500 в купе с четири или два кръгли фара и вертикални стопове. Реално у нас са останали много малко на брой и са доста ценни. Произвеждани от 1967 до 1970г.

Та така за моделите,названията и т.н.