Author Topic: Re: A2 Xeмyc  (Read 672 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« on: 27.09.2015, 16:22:48 »
Ти от къде знаеш колко качествена е старата греда?
Металната греда с такава дължина няма чак толкова големи температурни колебания.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3359
    • View Profile
Re: Re: A2 Xeмyc
« Reply #1 on: 27.09.2015, 16:33:17 »
Ти от къде знаеш колко качествена е старата греда?
По времето на социализма е имало строги стандарти (за всичко), които са се спазвали. ;)

А в случая става дума за инфраструктурен обект от първостепенно значение, следователно предполагам, че тези стандарти със сигурност са били спазени, дори надскочени.  ;)

Металната греда с такава дължина няма чак толкова големи температурни колебания.
Дори и да са минимални, това няма ли шанс да компроментира пътната настилка отгоре? - да създаде пукнатини, вълнообразни неравности и т.н.? 

Любопитно, защо ли не са сложили пак стоманобетонна греда?
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Re: A2 Xeмyc
« Reply #2 on: 27.09.2015, 16:58:38 »
По времето на социализма е имало строги стандарти (за всичко), които са се спазвали. ;)
Глупости. Не повече отколкото се спазват сега. Или точно колкото да се отчетат по документи за спазени, а когато никой не гледа...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10010
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Re: A2 Xeмyc
« Reply #3 on: 27.09.2015, 18:02:33 »
По времето на социализма е имало строги стандарти (за всичко), които са се спазвали. ;)

Ти присъствал ли си на сертифицирането, за да го твърдиш с такава увереност. По нататъшни размисли в тази насока - в темата за политика.

Иначе по темата: Очевидно подменената греда не е направена сполучливо. От друга страна другите греди са добре, и не е наложителна подмяната им.

Quote
Дори и да са минимални, това няма ли шанс да компроментира пътната настилка отгоре? - да създаде пукнатини, вълнообразни неравности и т.н.? 

Затова се слагат т. нар. дилатационни фуги, които компенсират линейното разширение на гредите.

Quote
Любопитно, защо ли не са сложили пак стоманобетонна греда?

Защото металната е в пъти по-лека, по-евтина и се монтира по-лесно. Освен това има почти същият коефициент на температурно разширение.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3359
    • View Profile
Re: Re: A2 Xeмyc
« Reply #4 on: 27.09.2015, 18:09:38 »
Васко, изгледай това видео и ще си отговориш на въпросите за качеството ;)
Това, което разбрах от видеото е следното:

:arrow: Мостовото строителство в България по времето на социализма е следвало тогавашните стандарти, които са се смятали за най-добрите. Това са били най-актуалните научно-технически постижения в областта.

В днешно време вече се знае, че някои от тези норми имат недостатъци, но това е нормално, тъй като техническият прогрес продължава.

Никъде не чух да се твърди, че по времето на социализма са се нарушавали тогавашните стандарти. Даже няколко пъти се изтъкна, че тези мостове са направени като са се спазвали най-добрите технологии за времето си и част от тях са уникални.

:arrow: В последните години е имало лоша или никаква поддръжка на повечето мостове в България.


Тази информация съвпада с това, което аз си мисля.

Ако някой каже, че по времето на социалзима са се строяли некачествени мостове, това е все едно да каже, че през средновековието е имало лоша медицина, тъй като хората са умирали от туберколоза. :neznam: Не е коректно да се сравняват различните исторически периоди от гледна точка на научно-техническия прогрес. Днес вече знаем, че част от технологиите, използвани в миналото, имат недостатъци, но тогава не са го знаели и са си мислели, че това, което се прави е най-доброто. Както и в бъдеще ще се открие, че има и по-добро от днешните технологии.

Това, което аз си мисля е, че по времето на социализма, тогавашните технологии са се спазвали стриктно, тъй като водеща е била идеята. А днес може да има и много по-добри технологии, но строителите не ги спазват стриктно, тъй като водещото е печалбата.




Като извод от видеото, аз бих предположил, че старата греда се е повредила поради две причини с различна тежест:
- недостатъци в строителстовото (за които тогавашните проектанти не са знаели) - 20-30%
- липсваща или минимална поддръжка - 70-80%.
« Last Edit: 27.09.2015, 21:22:11 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6336
    • View Profile
Re: Re: A2 Xeмyc
« Reply #5 on: 27.09.2015, 21:21:01 »
И Бойко Борисов твърди, че ремонтите са му качествени  :D