Васко, изгледай това видео и ще си отговориш на въпросите за качеството 
Това, което разбрах от видеото е следното:

Мостовото строителство в България по времето на социализма е следвало тогавашните стандарти, които са се смятали за най-добрите. Това са били най-актуалните научно-технически постижения в областта.
В днешно време вече се знае, че някои от тези норми имат недостатъци, но това е нормално, тъй като техническият прогрес продължава.
Никъде не чух да се твърди, че по времето на социализма са се нарушавали тогавашните стандарти. Даже няколко пъти се изтъкна, че тези мостове са направени като са се спазвали най-добрите технологии за времето си и част от тях са уникални.

В последните години е имало лоша или никаква поддръжка на повечето мостове в България.
Тази информация съвпада с това, което аз си мисля.
Ако някой каже, че по времето на социалзима са се строяли некачествени мостове, това е все едно да каже, че през средновековието е имало лоша медицина, тъй като хората са умирали от туберколоза.

Не е коректно да се сравняват различните исторически периоди от гледна точка на научно-техническия прогрес. Днес вече знаем, че част от технологиите, използвани в миналото, имат недостатъци, но тогава не са го знаели и са си мислели, че това, което се прави е най-доброто. Както и в бъдеще ще се открие, че има и по-добро от днешните технологии.
Това, което аз си мисля е, че по времето на социализма, тогавашните технологии са се спазвали стриктно, тъй като водеща е била идеята. А днес може да има и много по-добри технологии, но строителите не ги спазват стриктно, тъй като водещото е печалбата.
Като извод от видеото, аз бих предположил, че старата греда се е повредила поради две причини с различна тежест:
- недостатъци в строителстовото (за които тогавашните проектанти не са знаели) - 20-30%
- липсваща или минимална поддръжка - 70-80%.