Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 334300 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
    • View Profile
... им пиши от същия мейл на webportal@sofiatraffic.bg с номера на картата и ги помоли да я свържат. ...

Благодаря ,ще им пиша, а картата е от новите.

П.П. Направих точно така и свършиха тази работа в рамките на час и нещо! Благодаря още веднъж !
« Last Edit: 19.05.2022, 14:22:54 by stankos »


Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
    • View Profile
    • Email
Срещу кризата: Държавата да плати наполовина картите за градски транспорт

"Видяла жабата ... "

Принципно съм за. Ама да видим как ще обединят усилията и как ще контролират счетоводството на десетки, ако не и стотици, превозвачи, извършващи услуги тип "Градски транспорт".
За да се случи това, което в момента се случва в Германия, трябва да има прозрачност, отчетност и държавно контролирана структура и стандарт за ГТ. Това го няма. И без анализ на ползи и вреди, без анализ на налични ресурси и без да питаме превозвачи, тръгваме да пипаме цени.

Е, Ганьо, тая работа тъй не става!
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Публикувана е за обсъждане новата тарифа за таксуване, която трябва да влезе в сила от 1-ви септември. И а преходни периоди - до 1-ви януари 2023 и 1-ви март 2023 г. Перфораторите отпадат на 1-ви март 2023 г.
https://www.sofia.bg/en/public-consultations
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10066
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Лошо, отпадат талоните за 10 пътувания. Доста хора ще влязат в сивия сектор.
Децата също са ощетени с тези 25 лв на месец. Сега има карти за една линия, които са достатъчни за ходене на тренировки/училище/уроци. Не съм сигурен че е добра идея цялото това нещо.
Също така се надявам да се реши проблемът със закупуване на електронен билет с банкова карта за възрастен и дете едновременно.
« Last Edit: 17.06.2022, 23:40:03 by RADOCVET »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4253
    • View Profile
    • Email
Отделно следва да се премахне безплатното пътуване на милиционери, дансаджии, общински служители, кпнопиджии и цялата тая сган.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1823
    • View Profile
Лошо, отпадат талоните за 10 пътувания. Доста хора ще влязат в сивия сектор.
Децата също са ощетени с тези 25 лв на месец. Сега има карти за една линия, които са достатъчни за ходене на тренировки/училище/уроци. Не съм сигурен че е добра идея цялото това нещо.
Също така се надявам да се реши проблемът със закупуване на електронен билет с банкова карта за възрастен и дете едновременно.

За учениците е същото - пак 20 лв за всички линии. Или 200 лв годишна карта (40 лв по-малко от сега).
Поне в таблицата, която гледам.
За студенти също 20 лв, сега е 21,50.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10066
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Вече няма опцията една линия. Моето дете ползва именно такава карта за 7 лв, която му е достатъчна три пъти седмично да пътува за по 3 спирки. 20 лв излиза доста, предвид че нищо в услугата не се подобрило.
Също така не ми се струва честно и логично децата до 7 клас да плащат наравно със студентите.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14446
    • View Profile
    • Email
Доста тъпо решение с извинение, да натоварват точно родителите, а те би трябвало да имат най-много преференции и опции защото са с най-много разходи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 528
    • View Profile
Също така се надявам да се реши проблемът със закупуване на електронен билет с банкова карта за възрастен и дете едновременно.
Може да се реши много просто- цъкаш картата за себе си, след това натискаш бутон на валидатора и готово- вече и спътникът ти (може и да е дете, и да е възрастен) има билет.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3880
    • View Profile
    • Email
Публикувана е за обсъждане новата тарифа за таксуване, която трябва да влезе в сила от 1-ви септември. И а преходни периоди - до 1-ви януари 2023 и 1-ви март 2023 г. Перфораторите отпадат на 1-ви март 2023 г.
https://www.sofia.bg/en/public-consultations

Вносители: Зафир Зарков, Прошко Прошков, Карлос Контрера, Борис Бонев

Лошо, отпадат талоните за 10 пътувания. Доста хора ще влязат в сивия сектор.

На страница 27 обаче вносителите са написали друго, че не са "доста" хора, а само 10%  :neznam:

Там същите пишат, че "карта за еднократно пътуване" при 5% от пътниците се ползвала за прекачване, как става тази работа като тя важи само за едно превозно средство не ни обясняват обаче  :neznam:

Като цяло е много интересно четиво този доклад, пълен със странни работи  :rolleyes: Предложението за билети от 30 и 60 минути е направено "след внимателен анализ"...но къде е този анализ? Как се прави така предложение за пътуване по време в едно изречение без да се спомене и думичка за това каква е средната продължителност на едно пътуване в София си е загатка.
« Last Edit: 18.06.2022, 12:15:12 by fafan »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3880
    • View Profile
    • Email
Quote
Билетчето за градския в София остава 1,60 лв.




Hови възможности за тарифна политика при пътуване с обществения транспорт на територията на Столична община се предлагат в проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт.

Документът е обявен за едномесечно обществено обсъждане. Основните мотиви в документа за въвеждане на промените са: справедлив начин за таксуване в зависимост от необходимостта и честотата на ползване на услугите на градския транспорт; разширяване на мрежата на продажби и начини на зареждане на превозни документи и създаване на възможности за оптимизация, реорганизация и ускорение на градския транспорт в зависимост от натовареността на превозните средства, съобщиха от СОС.

Проектът предвижда запазване на сегашните и въвеждането на нови видове превозни документи. Въвеждат се билет 30 плюс и билет 60 плюс, които са с право на неограничен брой прекачвания в рамките на времето. Стойността на билета се запазва на 1,60лв, като се дава се възможност на пътниците да пътуват за време и да сменят превозните средства само с един превозен документ в рамките на 30 минути. Ако през първите 30 минути пътникът се прекачи безплатно на друго превозно средство, той ще завърши пътуването си, независимо от неговата продължителност. Билетът 60 плюс е с цена от 2,20 лева и също дава възможност за неопределен брой прекачвания в рамките на един час. При тази опция пътникът също може да довърши маршрута си с последното превозно средство, на което се е прекачил, независимо от времетраенето на пътуването до края на маршрута.

Създава се младежка карта до 26 години, 24-часова карта, както и 72 часова и седмична карта от понеделник до неделя, както и възможности за използването на буферните паркинги от пътниците в наземния транспорт.

24 -часовата карта, с включен нощен транспорт, е с предложена цена от 6 лева, а тази за 72-часа е 15 лева. Седмичната карта е с цена от 20 лева. За учениците и студентите, наред с месечната карта от 20 лева, се въвежда и годишна карта за всички линии с цена от 200 лева. Отстъпката за тях от цената на редовната тарифа е 60 на сто. Младите хора до 26 години ще могат да използват Младежка карта на цена от 25 лева на месец за всички линии или 250 лева за цялата година. Годишната абонаментна персонализирана карта, която е един от най-търсените продукти на ЦГМ, остава на цена от 365 лева, и ще може да се плаща на три вноски. Билетът за нередовен пътник, който се продава от контрольорите, е с цена от 40 лева, а при невалидиран документ санкцията е 3 лева.

Промените в наредбата са предложени от Комитет за наблюдение на внедрената автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в обществения градски транспорт на територията на СО. Вносителите, които са представители на всички политически групи в СОС, са приели, че транспортният сектор в световен мащаб се намира в период на съществени промени, свързани с използването на нови технологии, продукти и услуги, които допринасят за промяна в нагласите и изискванията на клиентите. Развитието на системите позволява да се отразят различните нужди на потребителите. Промяната е пряко свързана и с приетия Плана за устойчива градска мобилност (2019-2035 г.), които предлага различни мерки за стимулиране на устойчивата градска мобилност, които да гарантират по-добро качество на живот. Вносителите отчитат, че въпреки множеството подобрения в обществения градски транспорт на СО през последните няколко години, той често се възприема като недобра алтернатива на личния автомобил. В резултат на проведена анкета сред жители на София се показва, че новите превозни средства са на второ място (след прилаганата тарифа), които биха подтикнали обичайно придвижващите се с автомобил да използват градски транспорт. Тези резултати дават основание да бъдат предприети мерки, свързани с промяна на действащия модел на тарифиране, която да доведе до повишаване на потенциала за използване на обществения градски транспорт в СО от страна на жителите и гостите на града, пише още в мотивите на вносителите.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/sofia/2022/06/23/biletcheto-za-gradskiia-v-sofiia-ostava-1-60-lv.534530

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7008
    • View Profile
Билети 30 и 60 минути са добро решение за другите големи градове в България, но за София е нужен билет 90 минути - има градски линии като 83 и 111 с курс над 60 минути в посока, има и сериозни задръствания. Принципно не е лошо да има и билет 120 минути за дълги пътувания от крайните квартали.  :rolleyes:

Online wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1418
  • 9060
    • View Profile
То си пише, ама кой да чете...

Quote
Ако през първите 30 минути пътникът се прекачи безплатно на друго превозно средство, той ще завърши пътуването си, независимо от неговата продължителност. Билетът 60 плюс е с цена от 2,20 лева и също дава възможност за неопределен брой прекачвания в рамките на един час. При тази опция пътникът също може да довърши маршрута си с последното превозно средство, на което се е прекачил, независимо от времетраенето на пътуването до края на маршрута.

Силно ме съмнява, ако на някой са му нужни 120 минути да пътува докъдето и да е в града, да не си вземе просто кола.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7008
    • View Profile
Поне 90 минути билет е нужен - има няколко дълги градски линии както и задръствания. В градове в Европа със сравнимо с това на София или дори по-малко население има билети 75 или 90 минути.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3880
    • View Profile
    • Email

Силно ме съмнява, ако на някой са му нужни 120 минути да пътува докъдето и да е в града, да не си вземе просто кола.

Ако искаш да отидеш до някъде, да си свършиш работата и да се върнеш 90 или 120 минути са си необходими. Предвид на това, че отиване и връщане не се забраняват от новата наредба ще има хора, които ще искат да ползват дългия билет именно за това. В други европейски градове точно такива обиколки с билетите за единични пътувания са изрично изключени в условията.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15390
    • View Profile
    • Email
Същественото различие от повечето повременни системи е това, че при нашата система времето тече от регистрацията при входа в първото возило до регистрацията при входа в последното. Примерно от СУ до с. Плана при познаване разписанието на А70 може да ползваш билет от 30 минути, които ще са достатъчни за метрото и за качването на А70. Колкото и време да се возиш на А70, времето не тече за теб. Докато в обратната посока и билет от 60 минути не е достатъчен. Т.е. печелят прекачванията от късо към дълго возене. Аргументът за тази асиметрия беше, че дългото возене може да е обусловено от причини не по вина на пътника като задръствания.

Offline Dani_98

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 167
    • View Profile
Градският транспорт има един единствен проблем Фандъкова. Пълна глупост е премахването на картата само за метро, както и метро плюс една наземна линия и талоните с 10 пътувания

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Прикачвам таблица с обобщени данни за 2021 г. за продадените превозни документи. Целта е да си правите заключения на базата на данни, а не на базата на лично преживяване. Към момента аз няма да изкажа мнение (имам такова). Ще изчакам да коментирате на базата на предоставената информация.
Таблицата е в 2 части - отляво е разширена таблица, която съзържа всички опции с дял над 1 %. Отдясно е обобщена таблица за по-лесно възприятие.
Забележете коментарът под таблицата - че Метрополитен продава 30 % от всички превозни документи през неговата система. Достъп до нея никой няма. Няма данни дали и какви шмекерии се правят през нея. Метрополитен предоставя на СО и ЦГМ единствено справка в табличка на листче за тези приходи. Контрол в реално време няма.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
    • View Profile
    • Email
Ще си помечтая малко:
В Берлин (а май и в цяла Германия), студентските карти за ОТ се издават при плащането на семестриална такса и важат за продължителността на семестъра, като таксата се събира като допълнителна такса към семетриалната. Има избор - дали да се взема карта или не. Няма месец за месец.
Знам - ще ми скочите, че бг студентите са бедни и не могат да извадят наведнъж едни 120 лева за семестриална карта (1 семестър е 6 месеца), но ще ви напомня, че след като могат 6 поредни месеца да плащат по 20 лева, могат и наведнъж да платят 120 за 6. Не пречи да се възпита малко бюджетиране у дечурлята.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт