Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - skin

Pages: [1] 2 3 ... 61
1
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 30.05.2023, 20:42:44 »
Маршрутни промени за 3-4 юни

02.06:
Заради ВиК проект: Променят маршрута на автобусна линия 13 във Варна

06.06:
Местят спирката на Автогара Варна, посока квартали

Поредната гениалност на общината. То като цяло се губи целият смисъл от тая спирка. Уж за автогарата, а ще е след нея, при това на неудобно място. За капак целият пътникопоток от автогарата и мола ще се измести и не ми се мисли колко ще са инцидентите на вече спрения до бензиностанцията светофар. Да, не става дума за цифра от порядъка на 100 човека, но е достатъчно. Решение би било светофарът да бъде препрограмиран като пешеходен, защото мен лично си ме е страх да пресичам там, особено с идващите от центъра коли. Още при реализирането на "проекта" не трябваше да се прави отбивка от магистрала Левски към автогарата, тъй като директно излиза на спирката и създава немалки предпоставки за ПТП, включително затруднява маневрирането на автобусите за самата спирка, а когато има и паркирана на спирката кола става мазало, но общината не се интересува от закона за движение по пътищата... Не пречи и Родина да си остане, защото няма да са първите близки спирки, плюс е спирка обслужваща блокове, не просто нива. На хората не им е приятно да вървят 200 метра повече, особено ако са с багаж. В Европа на много места някои спирки са на разстояние около 100-150 метра една от друга, защото обслужват голям магазин, гара и прочее, а в случая дори са 200, което си е нормално разстояние между спирки. И все пак спирката на автогарата няма място там, където планират да бъде...

2
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 29.05.2023, 19:40:55 »
Просто бакшишът във Варна и София е по-голям.  :rolleyes:

6
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 11.05.2023, 00:11:04 »
В тоя район са баровци и могат да си позволят лични шофьори, таксита и прочее.  :laugh:

7
Само че снимките от Варна на бутани от пътници автобуси са много, включително на 345 с уж някви технологии(ABS, ASR, ESP)...

8
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 27.04.2023, 23:07:24 »
Всъщност не заменят даден модел, да, по-скоро изместват Икарусите и Чавдарите от курортните линии(ако приемем, че вторите са автобуси). За мен винаги ще си останат голяма част от сърцето и душата. В салона по-конкретно не ми харесва подът, защото с тези лайсни и разни стъпала ми е по-сложен за чистене, докато 405Н си е като излят и няма никакви пречки.

И малко новини:

Автобуси до 01:00 през туристическия сезон

9
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 10.04.2023, 11:41:45 »
И поради това всичко трябва да бъде като у "софията" ли? Изключително ненавиждам столицата, основно защото цялото внимание в страната ни е насочено именно там.

Относно текста, това обръщач дори не трябва да присъства. В цяла Европа се изписва последната спирка, но не пише и "последна спирка/обръщач/обръщател/обръщало/колелото/кръгчето". Нито и в София. Само тука стана проблем, защото видиш ли няколко коча от близкото село Пловдив се оплакали на община Варна, че веднъж в живота си дошли в града и били объркали дестинацията "Почивка" с истинска такава на шофьора/автобуса. Интересно как е възможно посредата на маршрут с пълен с пътници автобус, но само майните си знаят.  :help:


Относно 345, автобусите са правени за Източна Европа, което предразполага евтиното, предвид що за индивиди живеят в района. Най-малкото Мерцедес тогава имаха и заводи в Турция(не съм сигурен дали още е така), което също предразполага и по-евтина работна ръка. Иронията е, че сега заводите в Германия са пълни именно със същата по-евтина работна ръка(или по-скоро следващото поколение), но от недостиг на персонал.

Факт е, че автобусите са правени като лего - двигател от 405Н, но пък високо купе, неудобно за качване/слизане на нещо различно от хора в здравословно състояние. Предвид клипове и снимки, които съм виждал за Турция, не се учудвам(не искам и да ходя, че да се уверя). Ако двигателите са греели, би следвало да е било същото и с 405Н, тъй като са едно съм едно. Да не забравяме и, че температурите в нашите райони са по-различни спрямо Германия. Най-малкото автобусите в Германия имат от два до четири прозореца(с или без климатик). В редки случаи са били такива в Мюнхен с прозорец на всяко стъкло. Впоследствие дали турците го измислят, дали немците, но на 345 задните капаци са заменени с оребрени такива(говорим модели след 97-ма, каквито варненските нямат, с изключение на дошлия през 2000 г. 8354). На варненските решението бе да бъде отрязан триъгълник от капака, в долния десен ъгъл, но само някои бройки(значи зависи и от задкормилното устройство), които след няколко години пък опитаха да закърпят. Конструктивен проблем ли е, експлоатационен ли или просто "булгарише механик скилс"? :neznam:

А че руснаците ги били бракували след десетата година. То какво ли оцелява в Русия, освен Урал, Камаз и прочее(и те в редки случаи)? В Германия също бракуват автобуси на десетата година, че и по-рано(за пример, манове и цитарота около 2000 г., че и цитаро Ц1 фейслифт 2010 г. и безславно продадено 2020 г.)

11
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 03.04.2023, 16:58:50 »
Може би защото безплатното е свършило!  :laugh:

12
В такива ситуации обикновено техникът минава няколко дни преди началото на промяната и обновява базата информация. Ама това говорим за Европа, не България, още повече пък за това подобие на град.

За Варна конкретно не съм убеден, че има такава професия. :help:

13
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 31.03.2023, 12:46:06 »
83 автобусни спирки във Варна вече с Wi-Fi

Ако това е истина и всъщност има интернет около спирките, да предположим ли колко време ще работи, по подобие на същия в автобусите отпреди десетилетие?  :rolleyes:

14
Варна / Re: Mercedes-Benz O345/G
« on: 20.03.2023, 03:36:11 »
Но аз имам надежди за 8354, защото той е в най- добро състояние, а и цветята го различават.

Колко автобуси има запазени през годините за музейни във Варна?

15
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 08.03.2023, 09:35:46 »
Кой кого отвлича си е лично негово извращение, аз не правя така!  :D

Не че нещо, ама отвън поначало не виждам голям смисъл от кранове, тъй като се предполага, че при инцидент хората трябва отвътре да излязат(да, трябва и отвън да има за евентуални помагащи, макар традицията да е да се чупят стъклата). Европейски стандарти, да, където обаче не се случват такива тъпотии, а ако се, ако не служителите на реда, то самите хора(като общество) се намесват на момента, макар да не са им родители.

Въпросът ми е къде отива безопасността, когато лапетиите въртят крановете по спирките(а може и кръстовищата), при което хем вратата може да се отвори по време на движение, хем при спирането на автобуса(движение от около 5 км/ч) спирачките се задействат и хората могат да изпадат?

Всеки е правил бели като малък, тези са решили тази "игра" да играят. Решението обаче е да има последствия, а не само вирнат пръст от полицията(защото мама и тате няма да го порицаят, а силово ще защитават златото си, че то не е способно на такива неща, много е добричко).

Иронията е, че преди година и половина номерът ми го направиха големи "мъже", на моята възраст, а не деца, защото не им се чакаше 20 секунди на светофара. След слизане отидоха на същата спирка, на която щях да спра след броени секунди и стояха. Демостративно го направиха, явно се мислят за интересни, затова и аз демостративно разглобих вътрешните кранове още на място, пред хората.

16
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 06.03.2023, 12:05:52 »
А причината за това знаеш ли я изобщо? Заради "възпитанието" на децата в Република България.  ;)

Кат каза безопасност, сякаш всеки ден автобуси се обръщат, горят и прочее...

17
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 22.02.2023, 03:36:47 »
Натъкнах се на поредната фантастика, като цитат копирам свързаната с градски транспорт част:

Quote
От общината обясняват, че през периода 2021-2027 г. ще продължи подмяната на подвижния състав за масовия обществен градски транспорт с емисионна категория ЕВРО 6 или по-висока, както и разширение и модернизиране на обособената инфраструктура на обществения транспорт и увеличаване на превозния капацитет.

За справяне с тази задача се планира доставка на 40 броя 18-метрови автобуси – тип съчленен (включително, електрически превозни средства), на 20 броя 9-метрови електрически автобуси за обслужване на поддържащи линии от транспортната схема, на 60 броя 12-метрови електрически  автобуси и на 30 броя 12-метрови тролейбуси с автономно задвижване на батерии.

Предвидено е също надграждане и осъвременяване на автоматизираната билетна система, на системата за координирано управление на светлинно регулирани кръстовища и доизграждане и осъвременяване на информационни табла на спирките на масовия градски обществен транспорт. Допълнително за облекчаване на транспорта в града е предвиден и проект за „Развитие на услуги за споделени велосипеди“ и електрически индивидуални превозни средства, с които да се разшири системата на обществените превози.

Във Варна наблягат на изграждане на леко метро

18
Варна / Re: Подвижен състав
« on: 08.02.2023, 21:47:16 »
Да, забрави ли вече.  :D

Не, но нали пускаха две дълги коли, които ходиха и до Боровец, та затова.  :rolleyes:

19
Варна / Re: Подвижен състав
« on: 07.02.2023, 17:40:27 »
Значи 17а е само Почивка-Галата?

20
Варна / Re: Подвижен състав
« on: 07.02.2023, 14:15:36 »
8672 - 17а

О, не! Как така?! Невъзможно е дълъг Соларис да направи обратен завой в Боровец!  :laugh:

Pages: [1] 2 3 ... 61