Author Topic: История на софийския трамвай  (Read 340599 times)


Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1381 on: 07.11.2024, 22:59:32 »
Къде ли е снимано това? Имам чувството, че това е последната спирка пред старата Централна Гара (падаща се в дясно от снимката).

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6940
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1382 on: 07.11.2024, 23:35:51 »
Къде ли е снимано това? Имам чувството, че това е последната спирка пред старата Централна Гара (падаща се в дясно от снимката).

Точно там е, сградата която се вижда е Транспортна болница, но преди да и надстроят четвърти етаж.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3757
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1383 on: 11.11.2024, 11:01:50 »
"MAN-AEG" с инв. №76 по линия №3, заснет през 1941г. Вижда се още един трамвай с неизвестен инв. № и два автобуса на Вермахта.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3757
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1384 on: 20.11.2024, 19:45:09 »
Трамвайна композиция "ДТО" по линия №12  на пл. Света Неделя в края на 60-те или началото на 70-те години на XXв.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3193
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1385 on: 21.11.2024, 16:54:35 »
Трамвайна композиция "ДТО" по линия №12  на пл. Света Неделя в края на 60-те или началото на 70-те години на XXв.
Като гледам автопарка и уличните лампи, снимката е най - късно от средата на 60 - те.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3757
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1386 on: 04.12.2024, 21:16:10 »
"Космонавт" с инв. №921 по линия №1, на заден фон "ДТО" с инв. №38 заснети през август 1964г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1057
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1387 on: 05.12.2024, 01:10:27 »
Малко странична тема и не знам колко е подходящо, но гледайки снимката няма как да не направя това питане/коментар. Как може от тези пантографи, които са на космонавта и изглеждат доста прилично да се стигне до кривите пантографи на софиите буквално няколко години по-късно и накрая 80те пак да се върнем на подобни пантографи на този? Не можеше ли всички трамваи на ЗТС да са с тези пантографи? И още един въпрос,те могат ли да минат под моста на Изида? И имат ли разлика този пантограф и този монтиран на Т6М-700 и всички трамваи със сменян пантограф от прехода насам?

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3757
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1388 on: 05.12.2024, 07:39:11 »
  ЗТС София "разработва" еднораменният асиметричен  пантограф между 1971 г. и 1976г., като в отчетите за дейността на завода за тези години може да се прочете: "И тази година не бе разработена задачата от 1971г. за създаване на съвременен еднораменен асиметричен пантограф".След 1977г. дори спира споменаването на този въпрос: поради конструирането на новото групово карданно задвижване всичко останало изостава и се неглижира. А пантографите, които са въведени с Комсомолец и Космонавт са изоставени в първите години експлоатация заради недоверието на сервизните работници в депата и симпатиите им към лирите, защото "така били свикнали".
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6026
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1389 on: 05.12.2024, 09:11:16 »
Всъщност пантографът на София, София - 70, София - 100 и Българиите е от 1941ва - от първото еднопосочно ДТО с автоматични плъзгащи се врати. В последствие такива са чак на Републиките, но на някои от тях са сменени с лира. Комсомолците са с лири всичките, Космонавтите - отново с пантограф, но и на част от тях им ги сменят с лира. Софиите - всички в Клокотница още при доставката им сменят пантографа с лира - и до 86та под моста при Хладилния завод трамвай с пантограф не е минал. Не знам защо. Даже и "новият" 709 мисля че беше, беше с лира известно време. Една от Софиите точно в Клокотница е имала еднораменен, асиметричен пантограф, май унгарски, но веднага са го строшили. Вече от 701 нататък са с "правия" пантограф. 503 на панаира беше с асиметричен пантограф, но вече като тръгна известно време по петицата, си беше с обикновен. И 4027 го показаха с асиметричен, може и да е същият, който е бил на 503 на панаира, но сетне си беше с обикновен. Един асиметричен пантограф струва над 10 хиляди евро...
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11359
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1390 on: 05.12.2024, 10:28:18 »
На 4027 беше от Т4Д.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5697
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1391 on: 05.12.2024, 19:25:36 »
Един асиметричен пантограф струва над 10 хиляди евро...
В Монтана правят по 7000 лева и издържат на далеч по-сериозни натоварвания.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3757
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1392 on: 06.12.2024, 11:38:41 »
I -  Трамвайна композиция "ДТО" в западен парк от страниците на сп. "Городское хозяйство Москвы" №6/1966г.

II - Трамваи пред Баня Баши  от страниците на сп. "Городское хозяйство Москвы" №6/1966г.
« Last Edit: 06.12.2024, 11:41:39 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.