Poll

Коя метростанция Ви харесва най-много ?

СУ Климент Охридски
78 (39.4%)
Стадион Васил Левски
23 (11.6%)
Жолио Кюри
10 (5.1%)
Г.М.Димитров
11 (5.6%)
Мусагеница
18 (9.1%)
Младост 1
41 (20.7%)
Младост 3
11 (5.6%)
Цариградско шосе
6 (3%)

Total Members Voted: 198

Author Topic: Метростанции в участъка Св.Кл.Охридски-Цариградско шосе  (Read 206239 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1057
    • View Profile
Не с тях пуснаха моста. Явно са били предвидени за трамвайните релси.
Е нали дядо ви Марин това твърдеше едно време, че този мост е част от големия проект за нормално междурелсие сред трамваите и ако се смята, че в Младост 3 в полето са били положени релсите изцяло, то тук на този мост са били сложени само основи, в този случай тези планки.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11359
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това е известн факт, който е коментиран във форума, далеч преди кой да е дядо да се пръкне тук.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Ами, очевидно проектът е предвиждал трамваят да мине точно по този мост. Ако разглеждаме трасето по бул.Климент Охридски, едва ли някой е планирал разклонението към Младост да мине по Ляпчев. Помня много добре интервюто на Софиянски, когато Мост Въртопо беше съвсем нов, но тогава някакси не го свързвах нито с трамвая, нито с метрото. Самият факт че се появиха нови инфраструктурни обекти като Мост Въртопо и бул.Пиротски, беше голяма радост за онези години.
« Last Edit: 18.11.2024, 12:06:47 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18030
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ами, очевидно проектът е предвиждал трамваят да мине точно по този мост. Ако разглеждаме трасето по бул.Климент Охридски, едва ли някой е планирал разклонението към Младост да мине по Ляпчев. ...
По Ляпчев е планирано отделно трамвайно трасе, което да се събира с това идващо от Въртопо при настоящите Филип Аврамов и Бъднина:

« Last Edit: 21.11.2024, 16:38:42 by difian »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Благодаря, Дифиане.

Трасето по Ляпчев за сефте го виждам. Не е било начертано на нито една от перспективните схеми. Може старият проект да е бил по Ляпчев, а по-късно да са предложили Мост Въртопо. Някакси се препокриват двете трасета.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 194
    • View Profile
По Ляпчев е планирано отделно трамвайно трасе, което да се събира с това идващо от Въртопо при настоящите Филип Аврамов и Бъднина:
A това трасе по Ляпчев само до обръщалото в Дървеница ли е трябвало да свършва? И тогава имало ли го е проекта за трамвай до Симеоновски лифт

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
По Ляпчев е планирано отделно трамвайно трасе, което да се събира с това идващо от Въртопо при настоящите Филип Аврамов и Бъднина:
A това трасе по Ляпчев само до обръщалото в Дървеница ли е трябвало да свършва? И тогава имало ли го е проекта за трамвай до Симеоновски лифт

Трасето по Ляпчев може дс свършва на обръщалото в Дървеница само ако идва от Младост. Другия вариант е да има и трасе до Студентския през УНСС, което го имаше в ОУПа.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 194
    • View Profile
Трасето по Ляпчев може дс свършва на обръщалото в Дървеница само ако идва от Младост. Другия вариант е да има и трасе до Студентския през УНСС, което го имаше в ОУПа.
По схемата качена от Difian трасето от Ляпчев продължава покрай днешния Макдоналдс и върви по Филип Аврамов. В този формат то би трябвало да отиде примерно до идеята за обръщало в Младост 4 или в планувания Младост 6 срещу днешния Бизнес парк (ако спазваме логиката на номера на блоковете, които там са 600+). Това е логиката да питам дали още тогава са планували проект за продължение на трасето до Околовръстното.

И нещо още - идеята за 1435мм трасе по Сахаров, което днес е част от метродиаметър 1 следваше ли да елиминира трамвая до Дървеница, защото то се влива в него около ГМ Димитров(бивш Наср)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18030
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Според прикачения план, трасето по Охридски е трябвало да си се запази. И до ден днешен, по регулация то достига до Околовръстното по новото трасе на Кл. Охридски. Тъй като вече е невъзможно да пресече Околовръстното, ще достига само до него при т. нар. Интермодален хъб с автогара и планирана нова крайна станция на лифта.

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 194
    • View Profile
Според прикачения план, трасето по Охридски е трябвало да си се запази. И до ден днешен, по регулация то достига до Околовръстното по новото трасе на Кл. Охридски. Тъй като вече е невъзможно да пресече Околовръстното, ще достига само до него при т. нар. Интермодален хъб с автогара и планирана нова крайна станция на лифта.
На теория не е ли възможно да пресече Околовръстното под нивото на кръстовището до Икеа? Не знам дали отдолу минават някакви комуникации

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18030
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Естакадата на Климент Охридски - нов е безумна, но е било най-изгодно на ГБС да я проектира и построи такава. Сега се чудим, как да минат пешеходци оттам... Има електропроводи, има водопровод Ф1300, има колектори и дерета, има частни имоти, дето се канят да ги застроят плътно...

18 000!
« Last Edit: 21.11.2024, 16:38:54 by difian »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Трамвай ? Що не пуснат файтони до Икеа и транспортния хъб? Хем екологично хем евтино.

Дървеница от години чака нов трамвай. За ТУ, ХТМУ метрото е достъпно, МС Мусагеница, докато за ЛТУ, както и за ВИП общежитията в началото на ул. 8 декември и трите високи общежития на бившата последна спирка на трамвая, вече се отдалечават от метрото.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing