Аз също не претендирам че съм разбрал какво точно иска изпълнителя, но от многото недомлъвки в темата на "Строителство градът", мисля, че намерих "къде е заровено кучето".
Ето какво казва Даниела Пенева, управител на "Виа план", фирмата заедно с "ЕТ Илия Бурда" е проектант на лот 4 на магистрала "Тракия":
" Напоследък се забелязва още една тенденция - промяна на проектите в последния момент. Засега, слава Богу, това е само идея. Снижава се нивелетата, като по този начин се намаляват насипите. Но в това има голяма опасност за техническата инфраструктура. Не бива да се правят промени в проектите в последния момент."
Вярно, че става дума за друг проект и лот, ама...
Ако идеята е тази, браво на министъра, че я е отхвърлил
Всички помните, че когато Трейс спечелиха с тогава най-ниската цена, всички конкуренти казаха, че основния разход по Лот 2 са многото насипи заради мочурливия терен.
Сега ако се приеме идеята за по-ниски насипи, това разбира се ще намали доста разходите на Трейс, сигурно ще ускори и строежа. Въпроса е на каква бъдеща цена - например потъване на участъците заради лошо отводняване