Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 565986 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8961
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3120 on: 27.11.2024, 17:38:18 »
Принципно е уместно новите локомотиви да се пускат приоритетно на влаковете с по-дълги участъци с максимална скорост над 100 km/h, 3625 не е от тях.  :rolleyes:

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5697
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3121 on: 27.11.2024, 18:13:16 »
Ако можеше, щеше така да се направи. 3625/3620 е единственият по-представителен влак, на който могат да се движат такива локомотиви.
Алтернативата е пътническият влак Бургас - Зимница с един вагон.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3728
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3122 on: 29.11.2024, 22:55:26 »
Ееее, веднъж видях на този влак стария състав на Слънчевия бряг - четири вагона със Смарттрон.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 189
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3123 on: 30.11.2024, 13:57:53 »
Нещо хубаво от новия график е ускоряването на бв 3621  :)

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 189
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3124 on: 30.11.2024, 14:18:37 »
https://transport.ec.europa.eu/document/download/e4c5f6a0-9a4b-41ce-bb81-f3bb542ac8a7_en?filename=rail_passengers_summary_table.pdf

Прилагането във вътрешно съобщение на правото на обезщетение при голямо закъснение или осигуряването на алтернативен транспорт/нощувка в хотел при изпусната последна връзка за деня се отлага за декември 2029-та.

предистория: Правата на пътниците за железопътен ттранспорт гласувани 2007-ма с цел да влязат в сила 2009-та бяха отложени с 15 години за вътрешно съобщение. Декември 2024-та трябваше да влязат в сила, защото нямахме право на повече отлагания, но 2021-ва се прие нова директива, която отменя старата(но е почти същата) и новата също може да бъде отлагана с още 5 години след изтичане на отлагането на старата.

Извод: БДЖ може да продължи да оставя пътниците по затънтени гари цяла нощ да дишат свеж въздух и ежедневно да предлага услуга закъснение от над 2часа без това да има никакви последствия!

ЧЕСТИТО!!!
« Last Edit: 30.11.2024, 14:20:18 by Spas237 »

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5697
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3125 on: 30.11.2024, 15:44:45 »
Нещо хубаво от новия график е ускоряването на бв 3621  :)
Изобщо не е хубаво. Това е просто "министерският" 3683, направен целогодишен, а досегашният 3621 отпада изобщо. Тръгва един час по-рано и не спира на половината досегашни спирки. Ще се движи с половин час по-бързо, но ще тръгва в по-неудобен час.
Според мен ще се радва на много скромен интерес и спечелените пътници ще са по-малко от изгубените.

Общо взето, в БДЖ-ПП се редуват през година разписания с повече спирания и такива с много по-малко. Сега просто е фазата на пореден напън да се ускоряват влаковете без друга промяна в качеството на услугата, което само по себе си няма как да доведе до нещо положително - нито магистралата ще стане по-непривлекателно за хората с автомобили, нито тези които се качват на автобуси ще се сетят, че има влак, който и сега е по-бърз от автобуса.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7424
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3126 on: 30.11.2024, 21:02:26 »
Парадоксът е че БДЖ държи и ножа, държи и сиренето и въпреки това успява да се оплете като пиле в калчище.
Сега ще почнат да валят жалбите и едно по едно спиранията ще се възстановят както бяха.
Единственото нормално в такава ситуация е МТИТС да започне да създава и задава ГДВ на подизъплнителя/ите в случая засега БДЖ. Открай време там графика се чертаеше от един развълнуван диригент с картечница и всяка година имаше своеобразен батак с отделните влакове. От скоро същият се разкара, но стилът на работа върви по инерция от тогава.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13981
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3127 on: 30.11.2024, 21:32:45 »
Кой знае, може пък да искат да дадат слота на 3621 на ПИМК...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6026
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3128 on: 30.11.2024, 21:37:56 »
По отношение на БДЖ единственото решение е, Ники, да дойде някой с топки и да им вземе лиценза за превози (причини колкото искате, като почнем от мръсните кенефи, скрападжийската 32ра серия и още куп други работи) и да даде графика за обслужване от други, външни оператори. Все някои ще се навият. Не разбирате ли, че всички, работещи на територията на Бугаристан непрекъснато, независимо искат или не искат, както и ако ще да се движат само с коли, от десетилетия пряко наливат огромни мангизи в тая бездънна каца? И работещите в системата на хранилка хайлязи "наши хора" си пият по цял ден кафета, живуркат си и не им пука? Е докога ще го търпите това? Крайно време е за един голям протест - потрошок пред Вазов - 3 или пред Гурко. В Грузия вече почнаха пукотевиците....
Последното що - годе читаво разписание беше точно преди 25 години, когато Краус и чича ви Дунча отпраха голямата балтия...
« Last Edit: 30.11.2024, 21:41:40 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7424
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3129 on: 01.12.2024, 00:00:54 »
Последното читаво разписание беше около 2013 г.
Единственото решение за тебе е логично, обаче, Павле, ползата от БДЖ е изливане на държавни пари с цел подхранване така известния "обръч от фирми".
Това е и причината, единственото задание да бъде реализирани влак километри. Това се равнява на пари, които от една страна гарантират някаква социална послушност в сектора а от друга разпределяне на ресурс към правилните доставчици и подизпълнители. Това е единствената причина БДЖ ПП (а и ТП) толкова години да съществува и да е монополист. В момента тече прегрупиране на интересите и как да се удволетворят изискванията в синхрон с новите реалности като да се гарантира вълкът да е сит и агнето да е цяло.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15494
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3130 on: 01.12.2024, 08:29:03 »
Ясно е че по дългите направления, София - Варна, Бургас, Русе, Видин е хубаво да има поне по един чифт влакове които не спират почти никъде за да се привлекат директните пътници които плащат най много.

Факт също че само преди 2 години влак 3621 пътуваше 5.30 сега пътува 7 часа. Това също не е нормално.

Решението може би е просто да пуснат и двата влака. И експрес и бърз/регионален. Честно казано като знам по по малките гари какъв континент се качва, и какъв е от по големите съм склонен да подкрепя варианта със спиране само в областните градове. Особено сега с немските вагони. Другото си е за ПВ.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6026
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3131 on: 01.12.2024, 08:50:41 »
Нямат достатъчно търкала, за да го направят това, да пуснат необходимите пътнически влакове, та бързите да не спират. А по договора с държавата има изискване всяка спирка, дори и тази посред полето, където един път в месеца я се качи някой, я не, да има влак минимум три пъти на ден в посока.
По рейс и по жена не се тича!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3728
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3132 on: 01.12.2024, 23:02:51 »
Вече започнаха да пристигат договорените допълнително десет Смарттрона. Не знам какво се случва с обявената поръчка за доставка на мотрисни влакове Шкода. Има някакъв оптимизъм за БДЖ. Лично мое мнение.

Тук по Бургаско се говори, че по трета линия ще бъде пуснат допълнителен бърз влак за София през Карлово. Което означава назначаването на четвърти чифт по направлението. Ще видим какво ще се случи.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5697
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3133 on: 01.12.2024, 23:48:14 »
Смартроните са на поточна линия и нещата се случват бързо.
Шкода е малко по-бутиков производител и работи с подизпълнители за кошовете. Тепърва ще се произвеждат и ще са собственост на държавата, така че няма гаранция, че ще отидат при БДЖ.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 189
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3134 on: 02.12.2024, 17:35:08 »
Словашките железници си бяха купили същите влакове, каквито сме поръчали от Шкода и първият им дойде след 8 месеца!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6940
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3135 on: 02.12.2024, 18:29:39 »
Словашките железници са приятели все пак, а и не бавят плащания.