Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 722
1
Супер! Страхотен подбор на статии!

2
Периодът на жълтите включва 2 подпериода.

Първият подпериод е 86-90, когато вносът на нови соцавтомобили съвсем изтъня, а западни - нови или стари - не можеше да се внасят. Практически беше невъзможна и продажбата на автомобили втора ръка. Легално продажбата трябваше да е на наложена от държавата (с пъти под пазарната) цена. Затова колите се "продаваха" с пълномощно за управление.

През втория подпериод - 90-92 рестрикциите отпаднаха. Вносът от вече бившия соцлагер почти стигна нулата, но "новият внос" на западни бандури процъфтя. Даже влязоха трабанти, купени за жълти пфениги от новообединените германци (също като автобуси Икарус, трамваи Татра и камиони Ифа). Все пак вносът от запад нямаше как да е много силен: левът през 1986 беше 1:3.5, през 1992 - 1:25 /$, т.е. покупателната способност стигаше за вехти Аскони,  Кадети, Голфове 1. Ауди 80 си беше лукс.

3
Любопитно по какъв маршрут са пътували автобусите между Трявна и Дъбово? До Кръстец и Радунци и през лятото трудно може да мине автобус, между тях - хич.

4
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 27.01.2023, 02:24:26 »
Комшията от 5 етаж зарежда електромобила си през балкона.
Ако няма гараж, няма друга опция. А ако паркоместото под балкона е заето?

5
Корекции в обръщалата според маршрутите по години:
- колело МанЛи-запад (Борово). Не съм сигурен, че ТМ1 е вървял дотам през 1979-1980. При работите около НДК, ако ТМ1 не е можел да стигне до Иван Вазов (строежа на новото кръстовище България/Витоша), няма да е можел и до новото колело на Борово.
- колело Гео Милев: ТМ20 - от 1987 до 1988 (в маршрутите са нанесени датите - 09.09.1987 - 07.09.1988 - явно и двата пъти за светлия празник 9-ти септември).
- колело Журналист: да се добави ТМ14 - от 2000 до 2001
- колело Люлин-5 и маршрут на ТМ8: дали е имало период на съвместна експлоатация на ТМ8 и 21? Имало е. Оттеглям забележката.
- колело Обеля 2: може да се приеме, че ТМ1 се движи дотам до 2010 г. (преди това има прекъсвания заради строежа на МД-2)
- изоставено колело Овча купел: дотам вървеше ТМ4 и 11 от 1970 до 1985. Преди 1970 там изобщо не е имало релси. ТМ3 и ТМ10 никога не са вървели дотам.
- изоставено колело Подуяне: ТМ10 от 1936 до 194? е вървяла от Подуяне до Витиня. Вероятно е била с пендел и едноколовозно трасе.

6
а най ми е интересно как серията СА **** СВ започва през април 2011-та, а СА **** ТХ чак през лятото на 2013-та. Явно всяка серия от СВ до ТХ на кода СА е вървяла по 3 месеца, иначе не виждам как ще мине толкова време щом към момента се изчерпват за около месец софийските серии.
От СВ до ТХ са 17 серии за 27 месеца, как изкара една серия за 3 месеца? Една серия е била средно за 1.5 месеца, не за 3.

7
Точно ежедневното преминаване през температурата на замръзване е най-голямото изпитание за инфраструктура, подложена на външно въздействие. Климатичните особености на са причина за лоши пътища. Има си технологии и решения за всяка една ситуация.
Немците и австрийците изобщо не жалят химията, затова температурата на замръзване слиза далеч под 0.
Иначе - да: има си асфалтово-бетонни смеси за всякакви температури и натоварвания. Фактът, че лотът Карнобат-Бургас, строен от турци, ще надживее другите лотове от Чирпан до Карнобат, показва, че има как.

Остава да видим колко ще изкарат сръбските отсечки Пирот - Цариброд/Димитровград плюс още една по другата магистрала към Македония, строени от Trace.

8
Много е спорно доколко има смисъл от подобно начинание. Основната част от трафика по това направление е регионален и ще остане встрани от новата линия, а транзитният трафик е слаб.
То по тази причина е спорен целият проект от Радомир до македонската граница плюс връзката с Куманово.
Мисля, че тук се търси най-вече подобряване на товарния транзитен трафик по направление север-юг. Шорткътът Разменна-Батановци е тотално заеб@н, а там също би се спестявало време.

P.S. Дискусията стана подходяща за тема "Жп инфраструктура"

9
Не ми се вижда реалистична линия от Волуяк до Горна баня. Тя трябва да пресича Западната дъга, АМ Европа, АМ Струма-Люлин и СОП. Отделно, че вече там почти не остана поле и скоростните показатели надали ще са високи.
Но трасето Волуяк - Храбърско - Батановци има ресурс да се преработи като скоростно двупътно, а и минава в доста ненаселени райони. Радомир - Перник - Владая - София остава за регионалния пътнически транспорт. Като нищо бързите влакове по 5/6 линия ще пътуват по-малко време през Волуяк поради високите скорости и малкото гари.

Колкото до името на метростанцията - след като Мизия е в югозападната част, а Тракия - в североизточната, по същата логика тази станция трябва да е Добруджа.  А Македония ще е в Слатина примерно :) 

10
Първата половина на 1997 не е като другите години. През зимата беше най-голямата криза след управлението на Виденов. Доларът скочи в небесата, през зимата нямаше горива (даже софийските автобуси спряха за известно време). Горивата станаха на цени, несъразмерни с доходите, а БДЖ не промени цените или поне не с много. Затова и големият интерес към пътуванията с влак.

А иначе по соца регулярно дълги влакове бяха международните до Москва, а през лятото - от Берлин,  Прага и Будапеща до Варна и Бургас, също и от София до Варна и Бургас.

11
Господин Калчев!
3,4 и  20 въртяха заедно на паметника Левски. Стрелката лежеше в кръговото до преди няколко години.
Когато 3 и 10 бяха до Подуене ,4 въртеше на паметника Левски.
Стрелката си е стрелка. Но почти съм сигурен, че 3 и 4 не описваха кръг около паметника, а обикаляха по Кракра. Трирелсието пред Словашкото посолство си стои все още, а изходяща стрелка на една релса в кръга беше откъм Музикалния театър.

12
Точно с тази гаранция са събрали повече точки от тракторите Беларус.

13
ТМ 4 и 10 винаги са били в комплект до съкращаването им до Подуяне. Нататък явно е било невъзможно 3 редовни линии - 3, 4 и 10 да делят едно обръщало, при това - без втори коловоз.
През 80-те на Ситняково въртяха за натаманяване на разписаниено при закъснение.

14
Разни / Re: Архитектурна тема
« on: 21.01.2023, 00:49:15 »
Никой никакво детско НДК не е строил. Беше помпозен партиен дом на Димитровски район. С парите,  вложени там, спокойно можеше да се разкара Татарли и ромите да заживеят в панелки както в Люлин и другаде.
 След като Семинарията се възстанови в Двореца на пионерите,  той беше преместен на въпросното място. Доколко успешно са пренесени извънкласните форми и как се е отразила промяната на адреса му, нямам представа.

15
За Гео Милев си нямам представа как е било за съжаление. Дано някой от по старите ватмани знае.
Два концентрични кръга, никакви трирелсия. Тесните въртяха по часовниковата стрелка,  нормалните - срещу. Така началната спирка за едните беше в близост до крайната на другите.
Малко преди това беше минал основен ремонт на трасето по Шипченски проход като теснорелсово и само година след това целият ремонт и сложното колело станаха излишни.

16
В Красна поляна имаше улица Шкумба. На по-новите карти обаче, изобщо липсва. Нещо нормално за ж.к., построен в квартал с къщи.




https://drive.google.com/drive/folders/1dqjDNPzpdaavrYIm5xi3bamImIQAnlPe
Тя изчезва още при строежа на панелките. На картата от 1988 я няма. Нещо нормално за ж.к., построен върху квартал с къщи.

17
Малка корекция за обръщало Гео Милев. От 1987 до 1988 то беше двукръгово - за тесните 4 и 10 и нормалната 20. Докога е останал теснорелсовият контур - трябва от сателитни снимки да се гледа, ако има такива.
Обръщало на пам. Левски имаше само за ТМ20. 3 и (10) 4 вървяха по Дондуков  - Кракра - Сакъзов - Левски.
Старото колело на ТМ3 Подуяне се ползваше от (4) и 10 през 1988-89.  На картата трябва да се премахне червената линия, продължаваща към Ботевградско. Нататък трамвай е имало за малко през 40-те.

Като цяло строежът на нормалнорелсово трасе от гара Искър до Младежки театър (плюс междинните колела) стана със забележителен темп, макар че съвпадна с най-смутните години.

18
Подписан бе договорът за доставка на нови 15 тролейбуса от Чехия
20.01.2023 г. РусеИнфо

Договор за доставката на 15 нови тролейбуса на чешкия производител  „СОР Либхави“ ООД бе подписан днес.

На работна среща със заместник-посланика на Чешката република у нас Петър Вавра, търговския представител на фирмата за България Емил Кимак и техническия директор Инджрих Худи кметът Пенчо Милков изрази задоволството си от финализиране на обществената поръчка за новите возила.

„Днес правим една стъпка към дългосрочната ни цел да подобрим градския транспорт в Русе. С всяко допълнително превозно средство транспортната задача ще може да се изпълнява по-добре, а новите тролейбуси ще позволят и спестяването на средства“, сподели кметът.

Техническият директор изрази благодарността си, че на компанията се дава възможност да работи за развитието на транспортната свързаност в Русе. Той подчерта, че през последните години фирмата увеличава производството на електрически превозни средства и в момента подготвя създаването на такива, задвижвани от водород.

Новите тролейбуси ще бъдат част от автопарка на „Общински транспорт – Русе“ ЕАД и се очаква доставката им да започне това лято. Те ще се движат изцяло с електроенергия и гарантират нулеви вредни емисии. Отоплението и климатизацията им също са изцяло електрически захранени.

Тролейбусите SOR TNS 12 са с капацитет от 86 пътници – 33-ма седящи и 53-ма правостоящи. Тези превозни средства са от ново поколение, като е даден приоритет на осигуряването на достъпна среда за пътници с намалена подвижност и за майки с колички. Тролейбусите са нископодови, като на средната врата има платформа за колички, а в случай на нужда – цялата машина може да се наклони надясно.

Гаранционният срок на всеки от новите тролейбуси е 10 години (120 месеца).

Доставката на 15-те возила е в изпълнение на проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт- електробуси и тролейбуси за Община Русе“. Той е финансиран от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове и Кохезионния фонд.

19
Какво толкова сте се завайкали, че нямало нископодови по Беловодски път? То преди удължаването до Златните мостове A63 беше от дъжд на вятър, така че хората от Беловодски път намазаха от това удължение. Ако трябва специална линия за тях, трябва да е или някоя с минибусове по България до Института по хигиена, или А107 да се раздели в горната част на 106/107, като 106 върти на старото обръщало на А63.

20
Според мен по-слабо натоварени линии като 75 и 384 ще бъдат сред първите жертви преминали на тези автобуси  :crazy:
Защо жертви? По-добре с минибуси,  отколкото с големи автобуси, но безобразно разредени разписания. Примерно 75 е по-добър вариант от предлаганата 17.

Pages: [1] 2 3 ... 722