Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 755
1
А как процедират в държавите с развит транспорт при спиране на тока?

Между другото в държавата-еталон в жп транспорта Швейцария след инцидент в  дълбокия тунел Готард с месеци е компрометирано движението по основния коридор север-юг.

2
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 26.05.2024, 11:55:34 »
Както и да е, до Копитото има път и една електробусна линия може да се разкрие още утре и да вози пътници. Само няма кой в общината да се сети да я пусне.

Никаква полза няма от какъвто и да е транспорт до Копитото освен за оборота на суперскъпото кафе там. Пътищата в двете посоки след Златните мостове не са общински (на горското са) и са непроходими даже за Карсани. Така че, за хубаво или за лошо, учебна ски база на Ветровала или на споминалия се Конярник няма да има. Офелиите и Звездица са твърде малки. Зелените апокалиптични фантасмагории за гора от хотели на Витоша явно няма да се случат, след като даже единствената удобна за Ветровала станция-хотел - "Витоша" на военните тъне в разруха. А и "Щастливеца" в зона Алеко. Всъщност идеята да има добър и екологичен транспорт до Витоша отменя необходимостта (и рентабилността) да се строят хотели там.

Иначе е много нелеп аргументът Княжевският лифт да няма високи стълбове. Как при Симеоновския може (а и при десетки лифтове из Алпите), пък при Княжевския не може. В Капрун са си решили проблема далеч по-мъдро, отколкото в Банско - необходимата втора кабинка са я направили НАД първата. Хем не се просича гората, хем се удвоява капацитетът. Не е въпрос за гледката, а за това, че даже се пести от просека, а и над населени райони може да върви. Дали трябва да е с едно въже, както беше или в две - това е друг въпрос, макар и реторичен: едновъженият избор през 60-е не е бил добро решение, но не трябва непременно да се повтаря.

3
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 25.05.2024, 22:58:12 »
Княжевският лифт по сегашния му маршрут надали ще върши добра работа. Би трябвало да се направи чисто нов (не от Витоша ски) до поляната на Момина скала. Евентуално с по-удобна долна станция.

4
Крайно време е изключването на блокировката да стане престъпление, а не административно нарушение. Фактически това е умишлено деяние (а не невнимание или непредпазливост), от което може да произтече нараняване на пътника.

5
https://stolica.bg/ot-mrejata/avtobus-zatisna-s-vrati-i-vlachi-za-sekundi-momiche-v-sofiya?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2IX4J0cdMbiCqYUHQ0HiuIuLienpFl_wlvWgEnSj6_ZJEj2H6Trwp-9mI_aem_AdbrRSpyTsB2t_T2OzWZBxwD4vDOVr2pNOwDY2l8iCP4_GAGvqJ0ikfwEXOsvuYS6BwRKhshqzi0V2yQqzsIz75_    3108 на 23.05.2024. Изглежда като изключена блокировка. Крайно време е подобна дейност да се приравнява към умишлен опит за нараняване.

6
Разни / Re: Спомени...
« on: 24.05.2024, 17:41:15 »
Училището изостава от реалностите. Наблягането на краснописа е реликт от времена на писарушки, молби, писани на ръка и пр. Доста по-полезно е да се изучава БДС- подредба на клавиатурата,  съобразена с особеностите на българския език, за разлика от фонетичната подредба.

Изучаването на суха граматични теории вместо наблягане на практически упражнения по правопис също не способства за добрата грамотност.

7
Очаква се тм 12 да е до Връбница (ново 20) с инекони от другата седмица.
То по-добре Песите да тръгнат по 12, а Инеконите  - по 6. Тъкмо няма да се трошат до Обеля.
Иначе решението изглежда нелогично и вероятно ще ке разреди ТМ6.

8
Разни / Re: Спомени...
« on: 22.05.2024, 10:27:39 »
Пропагандни лозунги във ВНВВУ - Долна Митрополия от 60-те и 80-те години.
ВВС бяха известни като род войски с най-добро хранене, включително за обикновените бойци.

9
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 18.05.2024, 15:40:01 »
"Не мога да си представя, че за отиването в историята на Симеоновския лифт няма виновни. Конкретни имена - кой го е продал? Кой е следил за изпълнението на следприватизационния договор, кой е позволил да не се прекрати сделката?", посочва шефът на СОС.

Той уверява, че ще се постарае скоро обществеността да научи тези имена, с които ще сезира и компетентните органи."

Хубаво, виновни са, че през 2007 са продали лифтовете. Ами какво щеше да се случи, ако не ги бяха продали? Очевидно, че Княжевският,  Драгалевските, Романски и другите около Алеко нямаше да минат с козметични ремонти - боя и части от български селски работилнички. Симеоновският също е на годинки, като се има предвид, че през последните 10 години работеше от дъжд на вятър - през междинните сезони никога не е работил, даже през няколко зими Цеко не го пусна изобщо. И така - общината трябва да се бръкне за нови лифтове. Но пари откъде? Автобусът струва жълти стотинки, колите влизат безплатно, кой тогава? В ски курортите от скиорите се събират достатъчно такси, за да се изграждат нови лифотве и да се поддържат добре. Цеко си правеше подобни сметки, но тук опираме до това, че ски район Витоша не е подходящ за интензивни ски - малък е, граничи с резервати, вододайни зони и лавиноопасни участъци.
Лифтовете са скъпи съоръжения и не могат да работят на големи подаяния. Просто моделът с евтин наземен транспорт е силно сбъркан независимо кой е операторът на лифта.

10
15 години ТМ23 трупа загуби. До продължението до Младост той има и ще има един файтон пътници (тук не броя тези, които го ползват като помагач на ТМ20). С натрупаните загуби можеше да се ремонтира трасето по Стамболийски.

11
При двупосочен Нансен тъкмо посоката НДК - Аптека ще олекне сериозно. Особено след Пилоните са безсмислени 2 активни ленти освен в близост до кръстовището на Аптека.

12
Предлагам ви порция тресене по „Гемето“.
Климент Охридски е по-зле. И друг път съм писал - харесва ми така Гемето - с този пресечен терен понамаляха  нощните ти колеги без шумозаглушители. То нямаше заспиване на отворени прозорци.
Защо не закачиш видеото в моторджийски групи, та да се откажат да ни шумят по нощите?

Може би основен ремонт ще има, когато направят трамвайно трасе по средата.

13
42 не е излетна линия, не знам защо и Х43 трябва да е заслужил този статус. Още повече че делението на излетни и градски линии официално беше премахнато...
Прав си. Преместени в правилната тема.

14
Проектът е минал задължителното съгласуване през малка транспортна комисия, в която членуват именно СДВР с всичките й поделения (КАТ, Пожарна и т.н.), експлоатационните дружества. Това не е частен инвестиционен проект, за който инвеститора да обикаля през Софийска вода, ЧЕЗ-МЕЗ и сие… Проектът се гледа по законосъобразност в компетенцията на всеки един от участващи експерти-представители на институции и организации.
Ако беше така, нямаше АМ Струма през Кресна да се лашка 20 години за ОВОСИ-МОВОСИ. Малката транспортна комисия е консултативен орган, там са присъствали катаджия, пожарникар и т.н., но това не е равносилно на съгласуване. А и не съм сигурен, че сега е изпълнен точно до последната линия проектът от 2018 г.
Разбира се, това не значи, че като не е минала съгласувателна процедура, трябва тутакси да се заличи всичко. Пак давам пример с АМ Струма - участъкът Перник-Долна Диканя не е съгласуван от 20 години, но ни съществува, макар и с понижена категория. Вероятно ще се даде срок за съгласуване. Вероятно ще има и някои промени. Да се надяваме, че към тях ще се подходи разумно, а не политически-площадно. Изненадан съм, че някои ППДБ и най-вече еСеС-талибани включиха л@йномтетите срещу свой - Трайчо Трайков. Някои просто са забравили за режима на приемане-предаване.

15
По-старото поколение още им е вкоренено това мислене, че първите букви на номера имат някакво значение, че щели да ги спират полицията, че някой съсед ще им вандализира колата защото са спрели на неговото място и имат номера от друга област и т.н. :neznam:
Абе балканските нрави не са за пренебрегване. Във фейсбуук групата Безумията в София,  където се донася за неправилно паркирали или с изтекъл ГТП коли в София, голяма част от докладите са за несофийски коли. Паяците също обработват такива с предимство.

16
Ако проектът (или сегашната му версия, не бета версии от 2018 г.) не е съгласуван с Пътна полиция, няма какво да обсъждаме кои са хубавите и лошите му страни. Той ще бъде стопиран от съда, който мери по съотвествие с нормативната база, а не по качествата на проекта. Ако е бил съгласуван от Фандъкова през 2018, той следва да се изпълни точно по съгласуваната схема. Странно защо МВР не са подали мигновено сигнал за стопиране. Нали министърът им вече не е близък с ППДБ.

17
Разни / Re: Футбол
« on: 11.05.2024, 10:51:58 »
Нов триумф на българския футбол по пътя от масов спорт към елитарен ъндърграунд - на мач ЦСКА 1948 - Славия има 250 души, вчера на Zima, Eufobia и Wolfheart в претъпкания Mixtape 5 имаше приблизително тройно повече ценители на високото изкуство. Дет метълът се оказва по-разбираем от родния футбол.  :) :fan:
По-добре така, даже не шестица, а четворка да има, от която да се определя шампионът и участниците в евротурнирите. България не е Англия, където е нормално Шефилд или Бърнли да обърнат Ман Юнайтед или Ливърпул. У нас в последните няколко кръга падаше здрава дейност по покупко-продажба на мачове. Бат'Венци беше шампион в тази дисциплина - в момента, в който Славия си осигуреше неизпадане, всички мачове се слагаха на тезгяха. Лидерите си имаха присъдружни отбори, които лягаха на патрона си и скачаха срещу алтернативиня патрон. За Левски това бяха Спартаковците от Варна и Плевен, за ЦСКА - Тракия, Сливен, Черно море.

Също така трябва да има по-голям обмен между Първа и Втора лига - отборите от втората половина на Първа лига са сходни по умения с тези от Втора лига. Примерно - два изпадащи отбора и два - на плейофи. Втора лига да е от 12 отбора и след 22 кръга да се разделят на челна шестица и шестица за изпадащи. Това са 10 кръга или общо - 32 кръга, колкото са и в Първа лига.

18
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 11.05.2024, 10:27:01 »
Всички останали -13, 88, 120, 80, 94 и т.н.бяха с по-стари рейсове, с белите дръжки
120 преди новите Икаруси беше на чавдарки. Те едвам кретаха по баира към ТВ кула за разлика от икарусите, които поне като нови не го усещаха.
Сигурно доста компоти сме изнесли за Унгария, защото годините от 1983 до 1988 бяха години на масова икарусизация особено в София. Тя започна и при тролеите, а при автобусите беше пренебрегната (напълно основателно) новата продукция В 1420 на ботевградската работилница.

19
Изтрити теми / Re: Новини от София
« on: 10.05.2024, 10:26:01 »
Ти пък най-достоверния източник си избрал... Който за да мери с нивелир в тунела към Люлин прибра 15 000 лв. от администрацията на ГЕРБ.
Може би маркировката наистина да е некачествена, но източникът ти е хмм... не особено надежден.
Източникът е на всеки път мерудия. Не съм забелязал да е гербофилка, тя просто обича да я дават по телевизора. Нали се е самоназначила за председател на европейски комитет за пътищата!

20
Явно самият автор е объркал местоположението на снимките. Ето още една от прокопаването на Витиня. Ето източник:  https://balkanec.bg/galeria/ivko-getov-nezabravimiyat-fotoreporter-na-botevgrad-pokaza-svoya-pocherk-vav-fotografiyata-3160.html
Любопитно! Откриване на тунел с духов оркестър! Остана да са пуснали оркестъра през тунела   :laugh:

Pages: [1] 2 3 ... 755