Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Kingpin

Pages: [1] 2 3 ... 51
1
Това просто е несериозно.

2
още нови си дойдоха с един вагон проблеми и недомислици, в следствие на както некадърно проектиране, така и в един момент да почне тормозилника със скъпите и износващите се, нарочно, оригинални резервни части.

Може ли някаква обосновка на това твърдение?
Кое в проектирането на МАНовете е некадърно и недомислено и какви са тия толкова много проблеми, дето имат още от нови?

3
По-точно явно доста губи антифриз. Споко, землянските майстори ще открият теча и ще го увият с изолирбанд   :P

4
Автобуси / Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« on: 25.06.2024, 08:40:50 »
Хора, какви ги говорите и вие...
Един такъв МАН от 2017 г. струва не по-малко от 250 000 лева.
Каквито и неизправности да има едно БМЦ, то сумарно няма как да струват 250к лева или повече. Няма как да им е рентабилно да бракуват някое БМЦ, вместо да го ремонтират, и на негово място да купят МАН за такива пари. И то за не повече от 2 години напред.
Случаите със СИББУС, Еридантранс и ТЕЯ Травел бяха съвсем други. Автобусите, с които "закърпваха положението", бяха стари и на достатъчно ниска цена, че да има смисъл от тях. Единствено в случая с Тея Травел въпросните автобуси не покриваха изискванията, ама там имаше ли нещо легално въобще...

5
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 24.05.2024, 10:53:01 »
Е да де, и аз същото казвам.

А за БМЦ-тата на Тея травел - след края на концесиите стояха една година в гаража и след това ги пратиха в Несебър и Слънчев бряг - взеха ги Ди Ес Бус. Там наистина не са излизали на линия, всички са спрени от движение есента на 2017 г. Дори до колкото знам някои трудно са стигнали на самоход до там. Не е ясно защо изобщо са ги пратили там. Номерата на част от тях наистина бяха прехвърлени на други БМЦ-та на Ди Ес Бус (бивши автобуси на Никан Лайн Пловдив). Пак неясно защо.

Изобщо въпросната фирма Тея Травел беше обвита в мистерии още от самото начало. Като тръгнаха БМЦ-тата 80ХХ по 73, дълго време изобщо не беше ясно коя е фирмата, която оперира по линията. По 72 малко по-късно  се появиха нови БМЦ-та с номера на МТК, които по-късно се преномерираха в номера 80ХХ и впоследствие се разбра, че 72 и 73 са на Тея Травел, които работят като подизпълнител на Карат-С, въпреки че същите нямаха право на подизпълнители :laugh: Концесията се оказа незаконна и така и си я изкараха до самия край.

6
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 21.05.2024, 21:17:50 »
Линия 73 (със стария маршрут) беше много лоша линия. Еридантранс също изпочупиха сума ти автобуси по време на тяхната концесия (2002 - 2008). Мисля, че нямаха изобщо автобус, който да е изкарал от началото на концесията до края. А бяха реномирани автобуси Ден Оудстен, макар и да не бяха нови. Та не е само до качеството на БМЦ-тата. Все пак тези по 72 изкараха цялата концесия до 2016-та, а част от тях работеха и след това в Несебър (или някъде другаде по морето). Не знам дали още са в движение.

7
Quote from: ozzy
А някои хора хвалеха Белград, че са се обзавели наскоро със 700 такива изчадия :devil:

В Белград са 170 броя - 70 соло, 100 съчленени.

8
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 17.05.2024, 23:19:10 »
Все пак бяха на 16 години, когато ги докараха. Не може да се очаква да са кой знае какво. А пък и не покриваха изискванията за концесията, но това е друг въпрос. Но явно с БМЦ-тата по 73 е било доста зле положението, щом им се наложи да ги купят и то за да закърпят положението за има-няма една година.

9
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 17.05.2024, 16:42:22 »
Това беше най-хубавият автобус на Тея Травел. И нищо чудно той да е единственият оцелял до ден днешен :laugh:

10
Този 1% са някакви по-скоро пожелателни данни, а не официални такива.

11
Относно преустройството на Стамболийски - не можах да разбера - коя точно част на Стамболийски я планират за пешеходна?
И недоумявам за какво се занимават с тези трамвайни истории, вместо да ги заместят с електробуси. Без скъпи и времеемки ремонти на трамвайни трасета. И още един куп ползи от замяната.

12
Това с плащането грам не е "демократично", развито и устойчиво... Като можеш да си платиш, можеш всякак да нарушаваш правила и закони...
Кое му е недемократичното на плащането? Аз говоря за нещо, ситуирано в закона, а не за някакви рушвети и тарикатлъци.
А задръстванията в големия град няма как да изчезнат. Не и в реалния свят. Може единствено да се редуцират, но не и да изчезнат. Задръствания има във всеки голям град по света и никъде не е кардинално решен този проблем.
Това е положението в големия град. На който не му понасят задръствания, да живее на село. Който не му понася селото, ще търпи други несгоди в града. Пълно щастие няма.

13
За електрическите автомобили достатъчно е коментирано къде ли не и изводът е, че стават екологични, но след определени километри.
Като прочетох друго твое мнение разбрах, че не си наясно с демократичните принципи.
Всичко е въпрос на правила и контрол по спазването им.
Свободата е висша ценност, но тя върви редом с отговорности, правила и задължения.
Накратко - няма да забраняваш на хората да имат по 2, 3 или повече коли. И да ходят където искат с колите. Но понеже многото коли създават изброените от теб проблеми, собственикът ще трябва да плаща повече и така сам ще избере дали си струват разходите.
В никоя работеща демокрация не ти забраняват да имаш повече от една кола, повече от един апартамент и прочие. Такива щуротии са характерни само за тоталитарни държави, както и при нас преди промените. А такива забрани единствено водят до най-различни врътки с цел заобикаляне на тези правила, но няма за какво да задълбавам в тази тема.

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 07.05.2024, 09:13:03 »
Дебатът относно преустройството на ситуацията с паркирането около НДК е много показателен. Вижда се, че демокрацията е неработеща система или поне такава, която не може да направи сериозни обществени промени към по-добро.

Истински полезните неща се постигат със стриктни правила, регулации, забрани, контрол и т.н. Но управляващите няма как да въведат такива мерки, защото това ще им коства да не ги изберат следващия път или дори още сега да ги свалят от власт.

Генерално хубавите неща могат да се постигат само от тоталитарна власт.

Забрави да добавиш и "съсипаха я тая държава"    :laugh:

15
Между другото, крайните защитници на концесионерите, отваряли ли сте наскоро jobs.bg? Смятате ли, че щом държавата/общината не може да си осигури шофьорите, някоя частна фирма(освен ако не е някоя пералня) ще може да осигури тази работна ръка?

Ами в МТК няма недостиг на шофьори. И то при положение, че возят на по-ниска цена на километър пробег от автото. За протокола, аз не съм защитник на концесионерите, още повече краен. И още повече на такива мутрафонски фирми като МТК. Но очевидно поне си вършат работата добре.

16
Нещо много пропагандно ми се вижда това раздуване по медиите и всички глупости, които се изприказваха. От сорта на това, че е много трудно и рисково да паркираш косо назад. Просто е някакъв висш пилотаж. На мен единственото, което не ми харесва, е велоалеята, която са свалили на булеварда. Това напълно излишно стеснява булеварда. На тротоара си беше ок.

17
Първо на първо, данъците изобщо не са ниски. И като ги вдигнеш, ако
ще двойно, какво ще стане? Не забравяйте, че кола не се ползва само в града, напротив, даже често повечето пробег се прави извън града. Това е масовият случай. За какво махане на коли говорите тогава? И няма нищо лошо всеки да си има кола, ние сме свободни хора и нека си консумираме свободата както искаме. Единственият начин да се намали градският трафик са платените зони за паркиране и бърз и удобен транспорт. Така хората сами ще си променят навиците. Същото важи и за Пловдив.

18
Това са пълни абсурди. Значи да почнем да стесняваме булевардите, за да слезнат хората от колите?
Не се учудвам на подобни изказвания, защото не за първи път тук някои хора бленуват за това как всички ще зарежем колите и ще се натъпчем в трамвая. Това обаче няма как да се случи в реалния живот, дори и всички да го искахме. Автомобилът Е необходимост за много хора и няма нищо ненормално в това. От друга страна, колкото по-добър става градският, толкова и повече хора ще го предпочитат. Но и в момента същият далеч не страда от липса на пътници.

19
Идеи / Re: A 75
« on: 29.04.2024, 23:26:05 »
Наскоро се возих на 75. Беше час пик, бяха пуснали Хигерче, а вътре беше тъпканица.
Явно има някакъв потенциал тази линия и ако е на по-нормални интервали, би се ползвала повече. Маршрутът определено трябва да се пипне. Линията прави връзка с центъра - Орлов мост, но почти същата работа върши А9. Може би ще е по-полезно, примерно, от Орлов мост да продължава през Гурко, Патриарха и да върти на Руски паметник. Така един куп връзки ще прави и с метро и с ТМ5, трамваите по Ботев, Графа, с НДК. С цената на малко повече висене в задръствания.

20
Лобитата на таксиджиите
Е как хем лобират за таксиджиите, хем въвеждат нощен транспорт, което е директно в техен ущърб...

Quote
Иначе има ли частна фирма с капацитет да поеме напълно всички автобусни линии в София? (СА е вторият най-голям транспортен оператор в страната след БДЖ...) Каква е тази работа на парче? Ако няколко второстепенни линии останат в ръцете на МТК, какво решение е това - устойчиво ли е? Какво правим за подобряване като цяло на услугата в София? Като едно управление не се справя със задачите си, то се сменя, правят се реформи...

Не става въпрос една фирма да узурпира всичкия транспорт. За 20-30% от линиите, както беше преди. Монопол изобщо не трябва да има. Иначе Карат-С беше фирма с доста сериозен капацитет. На конкурсите за концесиите преди се явяваха и други големи фирми като Биомет и Етап Адрес.

Pages: [1] 2 3 ... 51