Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - skin

Pages: [1] 2 3 ... 63
1
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 30.05.2024, 15:56:40 »
Quote
От 2025 г.: Безплатен градски транспорт за ученици и пенсионери във Варна

Варна става първият град в България, в който всички ученици, студенти, пенсионери и хора с увеждания ще пътуват безплатно в градския транспорт. Предложението на групата на ГЕРБ получи подкрепата на 31 общински съветници на днешното заседание на местния парламент. Нито един съветник не беше „против“, а 11 души гласуваха с „въздържал се“. Предвижда се безплатното пътуване за тези групи от хора да влезе в сила от 1 януари 2025 г.

С пълно единодушие съветниците одобриха предложението на кмета за намаляване на цените на абонаментните карти до съседните села и курортни комплекси. Пътуващите до петте села в общината – Тополи, Константиново, Казашко, Звездица и Каменар, както и до к.к. „Златни пясъци“, Аладжа манастир и местността Корабостроител /Крушките/ вече ще плащат по 40 лева месечно. Картата за 90 дни ще струва 110 лева, за 180 дни – 215 лева, а за 1 година – 420 лева.

Досега цените на картите варираха между 48 и 120 лева в зависимост от отдалечеността на населеното място. Пътуването с абонаментна карта излизаше доста по-скъпо от това с предплатена и за миналата година по някои дестинации, сред които и к.к. „Златни пясъци“, няма продаден нито един превозен документ за многократно пътуване.

Общината ще продължи да плаща на Агенция „Пътна инфраструктура“ за поддръжката на пътищата без винетки край Варна, решиха още съветниците. Седем участъка от републиканската пътна мрежа край града остават освободени от винетни такси, но общинската администрация превежда ежегодно средства на държавната агенция. Поддръжката на платната за движение на седемте варненски участъка струва близо 435 хил. лв. за една календарна година.

Moreto.net

2
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 22.05.2024, 00:12:38 »
С тоя автомобилен трафик, ако ще и на 5 да са, безнадеждно е...

3
Предполагам, предполагам. Допреди няколко години там си беше огромна стоянка за таксита. Може още да е така. Най-много харесвах червените таксита Жигули.

4
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 20.05.2024, 16:17:48 »
Моите пророчески умения не виждат тролей на Галата, Златни, Тополи и прочее!  :D

5
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 20.05.2024, 14:53:21 »
Не е изключена и вероятността тролеите впоследствие да бъдат премахнати и заменени с електробуси, но да не забравяме, че е Варна, не Европа.

Иначе не е лошо да има съчленени тролеи, тъй като солотата са тесни и като са пълни(често) е доста некомфортно.

6
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 19.05.2024, 07:12:20 »
Quote
Община Варна кандидатства с проектна идея за 10 милиона лева за закупуване на електрически автобуси

През 2024 г. Община Варна кандидатства с проектна идея за разработване на план за градска мобилност, както и закупуване на електробуси. Исканото финансиране е в размер на около 10 млн. лв. и може да бъде осигурено по приоритет 1 „Интегрирано градско развитие“ на Програма „Развитие на регионите“. Това съобщи по време на събитието „Капитал Градове“ заместник-кметът с ресор транспорт Христо Рафаилов. По негови данни, финансовата рамка на градския транспорт е 21 млн. лв. от продажба на превозни документи и 23 млн. лв. държавно делегирани средства.

По думите на Рафаилов постигането на устойчива градска мобилност (УГМ) е в основата на устойчиво развитите градове, към които се стремим. От друга страна, УГМ е тясно свързана с тенденциите в градското планиране. Йерархичната структура на УГМ включва пешеходен, велосипеден и градски транспорт във всичките им форми, таксита, автомобили за кратковременно ползване и лични МПС.

Пешеходният трафик се явява фундамент на УГМ и е от приоритетна важност за Община Варна. Затова ръководството акцентира върху градската инфраструктура, за която са заложени 104 млн. лв. в бюджета за 2024 г., а проекти за още 36 млн. лв. са предвидени от държавния бюджет.


Друг елемент от устойчивата мобилност е велотранспортът, за който във Варна няма добре развита инфраструктура, допълни Рафаилов. По думите му съществуващата веломрежа е изградена без предварителни проучвания на нуждите на велосипедистите. Затова ръководството е в активен диалог с велоклубовете. Целта е да се изгради правилната инфраструктура на правилното място, каза още той и допълни, че в бюджета на общината за велоалеи за тази година са предвидени 2 млн. лв.

Като трети елемент от устойчивата мобилност Рафаилов посочи градския транспорт. Според него въпреки значителната инвестиция в реализирането на проекта за интегриран градски транспорт, подобренията през последните години са незначителни и тя не е довела до качествена услуга за гражданите. Амбиция на ръководството е тази услуга да се подобри, а това минава през подобряване на управлението на градския транспорт, както и на системата за продажба на превозни документи.

Когато трите елемента бъдат осъществени, можем да говорим за постигане на устойчива мобилност, заключи той. По думите му крайната цел на ръководството на Община Варна е еволюиране от мобилност към достъпност, оптимизация на времето за придвижване между две точки на града, като това трябва да премине през сложния процес по изработване на изцяло нова транспортна схема.

Източник

7
Изтрити теми / Re: Škoda 26Tr Solaris (300-329)
« on: 19.05.2024, 06:57:21 »
Явно и поддръжка няма на тия табели.


8
Варна / Re: Škoda 26Tr Solaris (300-329)
« on: 19.05.2024, 06:57:21 »
Явно и поддръжка няма на тия табели.


9
Да няма събор на фенклуба на Лада?  :laugh:

10
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 31.03.2024, 16:25:20 »
Quote
Нови разписания на няколко автобусни линии във Варна от 1 април

Няколко автобусни линии на градския транспорт във Варна ще бъдат с променено разписание, съобщават от "Градски транспорт" - Варна

Считано от 1 април (понеделник) за подобряване транспортната свързаност и обслужването на пътниците по линия 39 се въвежда ново разписание в делничните дни с интервал от 30 минути.

Ще бъдат обслужвани курсове до ЗПЗ (ОПСО) в 07:10, 07:40 и 16:40 от сп. „Почивка“, а в обратна посока в 07:55, 08:25, 17:25 до сп. „Почивка“.

Считано от 1 април се променят следобедните часове на обслужване на линия 29 от жп гарата в 17:50, от Аладжа манастир в 18:40 часа.

Линия 55 от жп гара в 18:40, от Крушките в 19:20 часа.

Във връзка с пролетната ученическа ваканция от 1 до 5 април няма да се обслужват следните курсове:

№ 14 А - 06:35, 12:20;

№ 23 - 11:15 от жп гара и 12:15 от Каменар;

№ 36 - 06:50 от Звездица и 14:30 от жп гара;

№ 37 - 06:25 от Константиново

Източник

11
Варна / Re: Ченсфилд
« on: 29.02.2024, 18:23:49 »
Една кондукторка ми каза, че двигателят пламнал. Това не е причина за брак, но предвид, че е Ивеко, няма да отиде надалеко!  :D

12
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 29.02.2024, 18:02:29 »
Quote
Предстоят две увеличения: Колко ще вземат шофьорите от Градски транспорт-Варна

Две увеличения на заплатите в "Градски транспорт"-Варна - през март и септември, ще бъдат направени през тази година. Това заяви в морската столица лидерът на КНСБ Пламен Димитров след среща с ръководството на "Градски транспорт", съобщи БНР. Договорено е споразумение, според което е осигурено увеличение на заплатите във фирмата от утре, 1 март, както и от началото на месец септември.

Ще бъдат назначени 17 шофьори, с което до известна степен ще се облекчи натоварването на водачите и ще се намали пропускането на курсове.

4 400 000 лева са предвидени за увеличение на заплатите в "Градски транспорт".

От 1 март всички водачи ще получават твърда сума от 370 лева върху основната си заплата, а 230 лева повече ще бъде заплатата за всички останали работещи в дружеството.

Второто увеличение от 1 септември предвижда увеличение от 10 процента върху вече увеличените заплати, за всички работещи в "Градски транспорт". Така от 1 септември, след второто увеличение, шофьорите ще вземат 2 050 лева, допълни Димитров.

Източник

13
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 29.12.2023, 01:05:17 »
Quote
Важно съобщение от “Градски транспорт” – Варна

На 29-ти и 30-ти декември(петък и събота) от 09:00 до 17:00 часа ще бъде преустановено обслужването на спирки „Бл. 221“, „Бл. 212“ , „Армейска“, „ТИС Север“ и „КАТ“ от автобусни линии 14 и 41 в посока „Почивка“ и „ЖП гара“.

След спирка „Кайсиева градина“ автобусите ще завиват наляво по бул. „Цар Освободител“.

Маршрутните промени се въвеждат поради ремонтните дейности в „Кайсиева градина“.

Източник

14
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 23.12.2023, 16:39:55 »
Quote
Важно съобщение от “Градски транспорт” – Варна

На 23.12.2023 г. (събота) и на 27.12.2023 (сряда) от 08:00 до 17:00 часа ще бъде преустановено обслужването на спирки „Бл. 221“, „Бл. 212“ , „Армейска“, „ТИС Север“ и „КАТ“ от автобусни линии 14 и 41 в посока „Почивка“ и „ЖП гара“.

След спирка „Кайсиева градина“ автобусите ще завиват наляво по бул. „Цар Освободител“.

Маршрутните промени се въвеждат поради ремонтните дейности в „Кайсиева градина“.

Източник

15
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 21.12.2023, 01:25:47 »
Quote
Валят сигнали за управлението на градския транспорт на Варна

Ще подходим генерално и ще въведем изцяло нов начин на управление на процесите в градския транспорт и предприятията, които са свързани с него, защото не сме доволни от начина, по който се работи, приходите, условията за шофьорите и качеството на услугата за гражданите.

Това заяви кметът на Община Варна Благомир Коцев по време на срещите, които проведе през няколко дни с представители на синдикатите – първо с КТ „Подкрепа", а след това и с КНСБ. Кметът посочи, че макар и предприятието „Градски транспорт" да е под юрисдикцията на Общинския съвет, той лично се запознава с проблемите още от първите дни от мандата си, съобщават от пресцентъра на общината.

Кметът информира, че при него непрекъснато пристигат сигнали за съмнения за разхищения, приятелски назначения, неоправдано увеличен щат, неефективни звена и същевременно – остър недостиг на шофьори, влошени условия на труд и системни проблеми с приходите и плащането на задължения от страна на „Градски транспорт" ЕАД.

По време на срещите Коцев научил от първо лице за натрупаните с години проблеми в предприятието. Според цитирани от срещите и сигналите данни, в недостиг са 80 водачи на автобуси за градския транспорт, а догодина предстои над 40 шофьори да навършват пенсионна възраст. Оставането им на работа е под въпрос заради тежките условия на труд, казаха още синдикалистите.

Същевременно професионалисти в трудоспособна възраст не проявяват интерес към работата заради ниските заплати в сектора на фона на шестдневна работна седмица, много извънреден труд и проблеми с полагащите се почивки.

Съгласно разчетите, с които кметът е запознат, за да се осигурят графици на движението на автобусите, които да отговарят на очакванията на гражданите за качествена транспортна услуга, на Варна ще са й нужни около 400 шофьори, като данните не бяха оспорени при срещите му със синдикатите.

През изтеклите седмици общината успя да осигури навреме възнагражденията на работниците за месеците ноември и декември, както и да възстанови доставките на гориво за автобусите, които кметът намери спрени при встъпването си в мандата, тъй като се установи, че от месец юни горивото за градския транспорт не е било плащано, припомнят от пресцентъра.

Източник

16
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 20.12.2023, 20:46:27 »
Quote
Децата до 14 години ще пътуват безплатно в градския транспорт

Правителството прие промени в нормативни актове, свързани с безплатното пътуване на децата и намаления в автобусния транспорт, които влизат в сила от 1 февруари 2024 г.

От 7 на 14 години се увеличава възрастта на децата, които пътуват безплатно с градския транспорт.

Запазва се правото на безплатно пътуване в междуселищния автомобилен транспорт до 7-годишна възраст. Децата от 7 до 14 навършени години ще пътуват с 50% намаление. Досега възрастовата граница за това намаление беше от 7 до 10 навършени години.

На 50% се увеличава задължителното намаление от редовната цена на картите за пенсионери и учащи, за градския транспорт и междуселищните автобусни линии, което е осигурено от държавния бюджет. Досега намаленията бяха между 20 и 30% в зависимост от категорията и вида на пътуване.

Добавена е нова група правоимащи граждани – лица с увреждания с намалена работоспособност над 70,99%, които ще пътуват с минимално намаление от 25%. По данни от Министерството на здравеопазването към 2022 г. има над 760 000 души в тази категория, които биха могли да се възползват от мярката.

Предвидено е воденето и на електронен регистър на издадените абонаментни карти на отделните групи правоимащи. Към момента регистърът се води единствено на хартиен носител, което създава затруднения. Облекчава се процедурата по издаването на картите като необходимата информация ще може бъде получавана и по служебен път.

За осигуряване на транспортно обслужване на повече райони в страната и преодоляване на социалната изолация на населението, се увеличава броят на общините в планинските и гранични райони с населени места, които подлежат на субсидиране за автобусни превози. Вече ще се субсидират три вместо две дневни транспортни връзки, между селищата в слабонаселените планински и гранични райони.

Създава се Методика за начина на определяне и отчитане на компенсациите и субсидиите от държавния бюджет за превоз на пътници с автомобилен транспорт.

Целта на промените е да се гарантира финансовата стабилност на обществения транспорт в общините и предприемането на реформи за превръщането му в основен и достъпен метод за придвижване.

Източник

17
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 20.12.2023, 20:36:08 »
Не че нещо, но м****та му на уважението на пътниците. Аз лично се държа добре към културните, а на останалите просто не обръщам внимание. Да, помага в ежедневието, когато пътниците проявяват уважение, но не е чак такава болка за умиране, ако липсва. По-важно е един шофьор да има хубава заплата и поверената му машина да се поддържа. Две важни неща, които в България обикновено много куцат(най-вече второто).

18
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 17.12.2023, 14:16:20 »
Quote
Градският транспорт във Варна е изправен пред сериозна криза


Градският транспорт във Варна е изправен пред сериозна криза поради липса на шофьори. Заради недостига на кадри дори се заговори, че някои от линиите може да бъдат спрени.

Ангел Неделчев е шофьор на автобус с огромен опит. От години е в градския транспорт във Варна, а професията е избрал по ред причини.

"По традиция баща ми е бил автобусен шофьор. Още от дете съм се привлякъл към тази работа. Това е и причина да съм у дома всяка вечер, за разлика от повечето шофьорски професии", обясни той пред NOVA.

Водачът обаче споделя, че работата не е лесна и се изискват доста качества. "С една дума - професионализъм. Търпение, толерантност, независимо какво се случва на пътя и, че редица фактори, като напрежението от пътници. Човек трябва да успее да се владее", смята Неделчев.

Въпреки това Ангел вижда и плюсовете.

"Добро осигуряване имаме. Държавна е фирмата - всичко на 100 % са осигуровките. Има плюсове. Дойдоха много добри 60 чисто нови автобуса. Страхотни са, превъзходни. Всички колеги, които ги карат могат да ви го кажат.", споделя той.

И докато новите автобуси стават все повече, то шофьорите като Ангел намаляват.

"80 шофьора липсват в момента. 43-ма след Нова година ще се пенсионират и има вероятност линиите да не се покриват. Много е сериозен проблемът с недостига на шофьори в градски транспорт", посочи Павлина Николова - председател на синдикалната организация на КНСБ към Градски транспорт.

Според някои от пътниците автобусите се движат по график. Общо взето съм доволен, защото идват навреме рейсовете, не се бавят. На 15 минути има нормален градски транспорт. Не е проблем", казва Дечо Дечев.

Други пък казват, че по някои от линиите има сериозни закъснения.

"Не идват навреме автобусите, понякога се чака много. Може би има липса на шофьори, може би недобре направен график", предположи Мария Симеонова.

А мнението на синдикатите е, че именно ниските възнаграждения са причината за липсата на кадри.

"Няма как да се компенсира без да дойдат нови хора. Водачите са пенсионери и напускат. Не желаят да се върнат повече. Единственото е да се увеличат възнагражденията на работниците, за да има нови млади хора и да вървят автобусите", смята Николова.

За това от синдикалната организация настояват за увеличение на заплатите. В противен случай, заради липсата на шофьори е възможно някои от линиите в града да бъдат закрити.

"Основната заплата на водачите е 1500 лв., но е недостатъчна за този труд. Ние се борим в момента за поне 400 лв. и основната да стане 1900 лв., за да дойдат млади хора", допълва тя.

Но към момента младите ги няма.

"Млад човек няма как да има клас, за да може да има тази добавка към заплатата, която я прави добра. Доста скочи цената за тази категория. Не всеки може да ги посрещне една от причините. Понатегнаха се и нещата както си му е реда, за да бъде човек автобусен шофьор. Другото, както споменах е напрегнато и не става за всеки. Естеството на работа е с ранно ставане, късно прибиране", отбеляза Ангел.

А тежестта от липсата на кадри все повече натоварва графика на шофьорите. "Отразява се, определено се отразява. Малко по-натоварено става. Правим по-нагъсто курсове понякога. Има отражение, неминуемо има отражение с надежда, че ще стане по към добро, както за всичко. Надяваме се", завършва Неделчев.

Източник

19
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 11.12.2023, 16:54:06 »
Quote
Варна е пред криза в градския транспорт след Нова година

Сериозен е проблемът с недостига на шофьори в градския транспорт във Варна. Има опасност след Нова година да се затрудни обслужването на линиите, тъй като сега не достигат 80 шофьори, а след Нова година се пенсионират още 43-ма, които не са пожелали да останат на работа. Това съобщи Павлина Николова - председател на синдикалната структура на КНСБ в дружеството.

Тя информира, че заплатите трябва да се повишат поне с 300 лева, за да има интерес към работата.

КНСБ в морската столица участва в националния протест на работещите в градския транспорт, който настоява за още 37 милиона към държавния бюджет за следващата година, за да се увеличат заплатите с поне 20 процента. "С писмо поискахме разрешение за протеста, който предстои. Получихме положителен отговор да поставим табели по автобусите, но г-н Николай Антонов, изпълнителен директор на "Градски транспорт" във Варна, размисли и днес ми каза да изчакаме. Протестът на КНСБ е в подкрепа на работещите хора! Ако тези средства не бъдат осигурени, няма да останат работници, които да обслужват градския транспорт у нас", посочи Николова.

Сред проблемите в сектора са липсата на кадри, липсата на ритмичност на графиците и невъзможността за ползване на отпуски и почивки. Това води до натрупване на много извънреден труд, както и умора у водачите.

Причината за пропуснатите курсове на автобуси от градския транспорт във Варна - проблем, за който неколкократно сме получавали сигнали от слушатели - е недостигът на шофьори. Те са изморени, разболяват се, вземат си болнични... А нови не идват, каза още Павлина Николова. Шофьорите от градския транспорт във Варна почиват само един ден, а на следващия са пак на работа, а това е изключително тежко за тях, допълни тя.

Основната заплата на водач от градския транспорт във Варна е 1 495 лева, а ваучерите са 200 лева. Очакваме да се вдигне възнаграждението на водачите поне с 300 лева, за да станат те 1 800-1900 лева, и да дойдат нови, млади хора, подчерта Николова.

Това са пари от държавния бюджет за следващата година, ние не протестираме срещу общината, подчерта Николова.

Източник

20
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 02.12.2023, 13:21:06 »
Quote
Недостиг на шофьори мъчи „Градски транспорт“ във Варна, нужни са 70

Недостиг на шофьори продължава да има в „Градски транспорт“ във Варна. В момента в общинския превозвач са заети 345 водачи, но са нужни още 70, за да се обезпечат всички нужди. Това каза за Moreto.net директорът на дружеството Николай Антонов.

Около 20 от шофьорите в момента са жени, но работните условия за тях и за мъжете са еднакви. Основната заплата е 1500 лева. Последното увеличение е от началото на септември със 130 лева. Има добър социален пакет, които включва допълнителни възнаграждения покрай Коледа и Великден, 10 лева храноден на ден, ваучери за храна, клас прослужено време и т.н.

От известно време дружеството предлага и безплатен курс за категории „D”. След завършване на обучението курсистите имат възможност да започнат работа с договор за не по – малко от 3 години. Малцина обаче се възползват от тази възможност към момента, коментира още Антонов.

Шефът на общинското дружество остави без коментар въпрос дали на този етап може да се мисли за сгъстяване на автобусните курсове по отделните линии в града.

Източник

Pages: [1] 2 3 ... 63