Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - New_Passenger

Pages: [1] 2 3 ... 130
1
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: Today at 10:18:54 »
Не знам дали е качвано преди. ГТ в София през 2005 г. Освен софийските возила са показани и някои спирки, табели, че и билетче от онова време. Има и малко от метрото.

i

2
Благодаря ти. Като атракция ли се предлага? Има ли връзка с форумната инициатиатива за возене с ретро возила?

3
Снощи около 18 ч. по Царица Йоанна мина някакъв празнично украсен автобус. Украсата наподобяваше тази от рекламата на Кока-Кола. Нямах възможност да се доближа до автобуса за да го разгледам, но отдалеч ми приличаше на Икарус.

4
Основата е от 1993 г. В края на 90те Картография лека полека отстъпва на Дейтамап.
Интересен опит за интерактивна карта. Според моите спомени, БГ мапс се появяват 2001-2002 г.

5
Интересна дигитализация на атласа от 1993 г., направена в БАН

https://www.astro.bas.bg/~petrov/sofia/index1.html

7
ИЕЦ, Баучер си имат паркинги, пък Сливница толкова години чака.

8
Забавно / Re: Забавно
« on: 03.11.2025, 16:14:16 »
НДД има два филиала. Единият е на Стамболийски, другият до БСП. Аз уча в този на Стамболийски, той е доста по-голям, другият се ползва по-малко.

Мерси. Да, сетих се. По-скоро на Стамболийски е основната сграда. Във въпросната сграда до БСП май беше и седалището на Бодра смяна. Мисля, че там има зала където могат да репетират. Иначе, лично аз имам спомени от основната сграда, като тинейджър често ходих там. Викахме му НДК :P

9
Забавно / Re: Забавно
« on: 02.11.2025, 11:17:48 »
Защо "Национален дворец на децата"? Детското НДК е на Ал. Стамболийски и К. Величков.

10
Мерси. Предлагам да се направи и раздел за идентичността на спирките.

11
сега навързах защо в темата за сайта на Емперър питаш за визията на спирконавесите. 100% поликарбонатът е от такъв навес. И до днес слагат от вариации на същите, само дето този син поликарбонат не се ползва вече.

Не точно. Дизайнът на спирките е нещо което също заслужава да бъде увековечено на сайта trinmo. В клипа "Може би" дори не съм сигурен че е спирка, а не просто параван.

Днес съм на малко по-друга вълна, но пак Сигнал - група, записала редица албуми през 80-те и 90-те, които напълно заслужено са класика на БГ рока. Като например, албума "Каскадьори" от 1981 г. с това велико парче

i=eYz8vQKniLFTLMxF


12
Нали първо щяха да им правят няколко улици за да има пътища за рейсовете? Дотогава ще пътуват с 8хх от Парадайса.

13
Нещо ми се струва че обикновените хора в този клип са снимани на фона на една от сините автобусни спирки на Софиянски, от 90те.

i=yabAyugzoOL_kfQA

14
Има ли раздел за спирките? Или по-скоро галерия която да проследява визията на спирките през години?

15
Мисля че съм виждал панелки с подобни светло сини балкони в Надежда 1 или 2. По-светло боядисани балкони е нещо характерно за късните панелки от 80-те години.

16
Контрера, ВМРО: За да няма криза с боклука, Столична община трябва официално да поеме 40-50% от сметосъбирането

https://www.bta.bg/bg/news/bulgaria/oficial-messages/983173-kontrera-vmro-za-da-nyama-kriza-s-bokluka-stolichna-obshtina-tryabva-ofitsial

17
Quote
Най-големият жилищен комплекс в България, който е по-голям от много градове в страната

Жилищният комплекс "Люлин“ е разположен в северозападната част на София и е включен в едноименния административен район "Люлин“ на Столичната община.

Комплексът е наименуван на съществуващата планина Люлин и е най-големият жилищен комплекс в България.

По официални данни от 2023 г., населението му е 118 765 души.

На запад Люлин граничи с Околовръстния път и квартал Филиповци, на север – с квартал Обеля, а на североизток – с кв. "Модерно предградие“ отвъд бул. "Европа“. Южната част на комплекса е близо до Западен парк – един от големите градски паркове в София.

През средата на 60-те години на ХХ век ИПП "Софпроект“ получава задание да проектира голям жилищен район за около 120 000 души в северозападната част на София. Тогавашният квартал Модерно предградие е застроен с амортизирани сгради и почти без инфраструктура. Първоначално комплексът се нарича ж.к. Модерно предградие.

Проектът е разработен от колектив на "Софпроект“ с ръководители арх. Неделчо Паскалев и арх. Кирил Бочков и завършен през 1969 г. Планът предвижда комплексът да се състои от 11 микрорайона, организирани около две перпендикулярни главни улици – днешните булеварди "Царица Йоанна“ и "Панчо Владигеров“ – и централна зона с административен и културен обществен център. В микрорайоните се предвиждат многоетажни паркинги, магазини, училища, детски градини и спортни съоръжения. Планът включва и реконструкция на булевардите "Баба Парашкева“ и "Вълчо Иванов“ (днес бул. "Европа“ и бул. "Сливница“) с кръстовища на две нива за бързо придвижване.

Строителството започва през 1973 г. и първоначално обхваща микрорайон 3, а по-късно се навлиза във втори и първи микрорайон. Следват строежите на микрорайони 6, 4, 5 и 7. Настаняването в готовите жилища започва около 1975 г., а първите автобусни линии свързват комплекса с пл. Сточна гара. Около 1976 г. комплексът получава името "Люлин“. През 1978 г. се открива първата тролейбусна линия до квартала, а през 1980 г. се преномерират автобусните линии. До средата на 80-те години са завършени останалите микрорайони (8–10), като част от тях остава незавършена откъм бул. "Европа“. Първоначално предвидените спортни съоръжения, главният обществен център и многоетажните паркинги не са реализирани.

Линията на метрото, свързваща Люлин с центъра на София, е пусната частично през 1998 г., а през 2009 и 2012 г. тя е разширена и свързана с втори метродиаметър.

Комплексът е разделен на 10 микрорайона:

Микрорайони 1–5 – между Околовръстния път и бул. "Панчо Владигеров“.

Микрорайони 6–7 – южно от булевардите "Царица Йоанна“ и източно от "Панчо Владигеров“.

Микрорайони 8–10 – между бул. "Европа“ и бул. "Царица Йоанна“.

Основното жилищно строителство е едропанелно и се извършва по серии Бс-2-69 и Бс-69-Сф. В някои части са построени ЕПК-сгради и "кипърски“ общежития (Люлин 1, 5, 6 и 7). Новото строителство е съсредоточено около метростанциите и центъра на комплекса, докато в североизточните части на Люлин 9 и 10 има еднофамилни къщи и нови кооперации.

До 1980 г. блоковете в първите седем микрорайона се номерират по система, включваща две двуцифрени числа с тире, като броят на числата показва броя на входовете. През 1980 г. тази система е заменена с единна номерация за целия комплекс, която е в сила до днес. Според нея първата цифра на трицифреното число обозначава микрорайона – например бл. 332 е в Люлин-3, бл. 629 – в Люлин-6. Микрорайони 1 и 10 използват номера 0хх и 1хх. Някои нови сгради не получават номера.



https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Nai-golemiyat-zhilishten-kompleks-v-Bulgariya-koito-e-po-golyam-ot-mnogo-gradove-v-stranata-2712545


18
]За никой номер вече не можеш да си сигурен откъде е настоящият му собственик. По регистрационния номер може да се разбере единствено къде е извършена първата регистрация в България.

Имах предвид, че пак е нещо, докато при електромобилите никаква информация.

19
Сигурно не са предполагали че ще трябва. Решението за прекъсване на движението сякаш дойде изневиделица. Никой не е съобщавал предварително. Разибрам, ако бяха намерили по-добро решение, да речем, пътуваш от Люлин, слизаш на Владигеров и се прекачваш на съседния коловоз за Обеля/Надежда и влакът идва веднага или до 1 мин. А дано, ама надали. Сигурно ще се чака 5-6 мин.

Схемата на Батман е страхотна. Обаче, не мисля че ще кръстят станция на бул.Климент Охридски при положение че вече има СУ. По-скоро ще е Симеоново или Лифт Симеоново. И защо на сегашните схеми трансферните станции са обозначени като една? Все пак Сердика 1 и 2, НДК 1 и 2, както и СУ и Орлов мост са различни станции с различни посоки, различни маршрути. Това че ги обединява възможността за прекачване, не ги прави една станция.

20
Разни / Re: Парковете
« on: 17.09.2025, 16:15:11 »
Архивът на "Култура" отдавна е качен на сайта на вестника. Няма как обаче, да споделя въпросната статия като точен линк, защото линкът е към целия брой който е в pdf . Повечето стари статии все още не са преведени в електронен формат.

Pages: [1] 2 3 ... 130