Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - david

Pages: [1] 2 3 ... 25
1
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: Yesterday at 20:37:38 »
1114 се подвизава с два инвертарни номера: класическия бял на стъклото както и черен; не мога да преценя дали черния е залепен или боядисан
снимка от ФБ
Класическите са черните, пръскани с боя през шаблон, а не белите... белите са заради рекламите. Старият шрифт бепе по - малък, но и този стои добре, по - хубаво е от гнусните лепенки, които навлязоха толкова масово последните години.

2
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 17.02.2025, 20:07:04 »
Вие правите ли някаква разлика между съпротивления, реостатна спирачка и рекуперация? Разположението на съпротивленията няма нищо общо с възможността за рекуперация.

3
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 14.02.2025, 11:30:34 »
9010 и 9070 също горяха, пък не бяха мераклийски. Дали някой автобус е мераклийски или не, няма нищо общо, не знам защо все изпитвате удоволствие да обвинявате титулярите на машините за каквото и да е.
2169 в последно време въобще не беше гледан и не беше нищо особено, а най - обикновен и скучен автобус, така че не мисля, че е някаква загуба, освен имуществена.

4
Били са и с луминисцентно осветление, което поне за мен е голяма разлика в цялостното усещане за един фен.
За спирчната система да попитам, каква е била разликата? Да не би да са били с дискови спирачки или е някаква друга разликата?

5
Докато транспортът е на толкова ниско ниво, никой доброволно няма да си остави автомобила. Такива мерки са индиректно налагане върху хората и отнемане на техния избор, което е характерно за преди 89та. Ако нещо е по - добро, то ще бъде предпочетено от хората. Лично аз избягвам да използвам автомобил, когато има прекалено големи задръствания или ще консумирам алкохол, но във всеки друг случай колата е по - добра.
Транспортът ни е на големи интервали, мръсен, с миризма на клошари, с неудобни връзки, обслужван от студени превозни средства, като всичко това е награда за мръзненето на неосветените спирки, на които няма навеси и те вали като куче, това е самата истината.

6
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 15.01.2025, 13:25:20 »
Имаме нужда от книга, а не от опит за такава... ние ли сме най - зле, та освен книгата за Чавдар, книгите на Димитър Деянов за БДЖ и тези на Братоев за метрото, нямаме никаква друга литература за МГТ? Германците, унгарците и руснаците изкарват постоянно книги на тези теми, които са на изключително високо ниво и се купуват и от чужденци, какъвто съм аз за тях и още стотици като мен. Имаме много богата транспортна история и е важно да бъде записана и събрана в книги, защото хората, които са съвременници на отминалите събития си заминават лека по - лека и накрая ще играем развален телефон и до 50 години, много неща ще бъдат неверни и изкривени.

7
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 15.01.2025, 12:34:32 »
416 и 4027 са изключително ценни, защо така да се отпишат с лека ръка? 4027 е най - модерната визия, която е излязла от завода и би било супер да се възстанови, а 416 е още по - ценен. Ако можете, борете се да бъдат запазени.
Отделно по повод наблищавата 125та годишнина на трамваите в София, се надявам да излезе книга подобна на тази с Чавдар, която да описва всички произведени трамваи и тролейбуси в Трамкар, основните им ремонти и модернизации, с приложени снимки. Според мен има как да се напише такава книга, единствено се чудя дали някой в СЕ или общината би бил толкова предприемчив да осигури финансиране за такова нещо.

8
Няма никакъв проблем електрооборудването да е на тавана и долу да останаъ само тяговите двигатели и задвижващите елементи. При Т3 в Либерец е точно така, като над нископодовото пространство, покривът е вдлъбнат надолу и там е вместено управлението. Има снимки из Трансфото, там можете да видите.

9
Каквито мизерни седалки имат ex DBтата, такива и в Индия не са виждали. Случвало ми се е да пътувам прав, във влак съставен само от ex DBта, защото хубавите седалки са заети, а на другите не бих и стъпил. Бях пуснал жалба със снимков материал, но разбира се, резултат нямаше и дори отговор.
Аз с 32ра проблеми нямам, пътувам си с тях за кеф постоянно. Прозорците се отварят, седалките са кожени и съотвено не събират такава мръсотия, не се задушаваш от миризмата на феродо при продължително спускане, няма го постоянното досадно жужене от калотковите ex DB,ю, не се затормозяваш с отварянето на врати, просто пътуването е несравнимо по - добро от онези боклучави вагони. Има и 2 32ри с платнени седалки, които са в добро състояние и при тях също няма проблем. 

11
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 07.01.2025, 16:23:25 »
https://maps.app.goo.gl/E7gnZg2QHcVaActg9
От тук е снимано според мен.

12
Този на снимката е бил на тестове в Куба и Коста Рика. Модификацията му като номерация е неясна, единствено знам, че не е имал 4та врата.

13
Има логика в това упражнение и то е следното: както знаем, тролеите от 2014та имат изключително кекави диференциали, съответно ел. спирачката е намалена, за да не се натоварват толкова, но така ел. спирането е изключително слабо и недостатъчно, та някои шофьори спират с пусковия педал, защото през него ел. спирачката не е намалена, съответно се спира по - добре. За тези от 21ва нямам идея какъв е случая, грам не съм се интересувал от тях. В крайна сметка, заключението е комично: слабо ел. спиране и, въпреки това, тролеи много податливи на хлъзване в мокри и дори влажни условия.

14
Аз не виждам с какво comet е виновен, или който и да било, защото виновен в тази ситуация няма. Просто е факт, че лайк в повечето случаи се дава на личностна основа, а не за оценка на самат снимка. Ако си удобен на съфорумците и им се харесваш по една или друга причина, ще трупаш лайкове лесно, като не си им удобен или симпатичен, няма да получаваш толкова лайкове, много е проста схемата.
Не мисля, че някой трябва да се вживява за нещо подобно, просто е излишно натоварване за самия човек.

15
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 26.12.2024, 18:37:14 »
Общо взето сутрин при отварянето имаше опашка около 30, 40 минути и следобед отгоре 1 час преди да затвори същата опашка. През останалото време единствено се качвахме пътници от междинната станция на Лалето, за да отидем на обяд и то невинаги.

16
София е и единсвеният град в света, в който за едно и също разстояние на метрото дават повече време, отколкото на наземния транспорт. Визирам спирката Кино Одеон - НДК. На метрото се дават 2 минути, а на тролея - 1. Абсолютна простотия.
Ако не ме лъже паметта, М3 трябваше да бъде с ускорено разписание след изтичането на пробния срок, но това така и не се случи. М3 е най - бавното и сгрешено като концепция "метро", което съм виждал.

17
Влак на ТБД също е дерайлирал днес в района на Батановци. Не знам каква е причината.

18
Романският беше двуседалков лифт. Този на Боровец си ми прилича на едноседалков лифт, така че седалките не са от Витоша. Имам спомени от преди много години, че на Пампорово имаше едноседалкови лифтове, червено и жълто бяха боядисани, ако не се лъжа, но дали са били същият тип седалки, не знам.

19
Романския лифт е произведен от Poma, както и всички котви на Витоша, плюс влековете "Заека" и "Помагалски" и този от другата страна на планината "Ветровала". За този на Боровец не знам нищо, но интересно, че няма обезопасителните прегради на седалките, върху които също си поставяш и краката.

20
Ами чудесно настаняване и посрещане няма що...в Кремиковци. Е можеше и по зле в Ботунец. Толкова ли не можеше в по нормален квартал да намерят квартири да ги настанят и близо до работата, Дружба , Слатина, Младост, Горубляне. Нищо чудно ако избягат.
За колко точно българи се предлага такава услуга? Отговорът е 0, така че това хич не е малко.

Pages: [1] 2 3 ... 25