Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - ivan krastev

Pages: [1]
1
Quote
Метрото до летището ще е подземно, на естакада и на терен

Тръжната процедура за строителство предстои през ноември - декември

Държавата и възложителят
Проектът на метрото от Метростанция 13 до летище София е разработен от фирма "Рикат" с управител инж. Антон Янев. Проектирането започва през 2006 г. През 2007 г. са представени 5 варианта за трасето от "Младост" до аерогарата, по избрания вариант е подготвен технически проект. Той е разделен на два етапа - от "Младост" до бул. "Цариградско шосе" и от бул. "Цариградско шосе" до летището, разделен на два лота.
Първият етап е включен в програма "Транспорт" за този програмен период и от средата на 2009 г. се изпълнява от обединение "Метро Младост", в което влизат двете дъщерни дружества на "Трейс груп холд" АД - Пи Ес Ай АД, Стара Загора, и "Трейс-София" ЕАД, София, и компаниите от "Евро алианс" - "Адвал" АД и "Стройинжект" АД, както и три подизпълнителя. В участъка има 2 метростанции, дължината му е 2.140 км, включва се паркинг под "Цариградско шосе" за 1270 автомобила и се очаква да бъде завършен в периода май - август 2012 г. Подземният паркинг е най-големият за София и е с входове и изходи и в посока София, и в посока Пловдив. Апликационната форма за него е одобрена, което гарантира европейското финансиране.
Според "Метрополитен" ЕАД за втория етап "Бул. "Цариградско шосе" - жк "Дружба" - летище" предстоят отчуждителни процедури. Трасето там е с дължина 5 км с 4 метростанции. Предвижданият срок на строителство е 3.5-4 години.
Етап ІІ е съставен е от две части и следва да бъде завършен през 2015 г.
Първата е от бул. "Цариградско шосе" до бул. "Искърско шосе". Дължината й е 2.870 км и са предвидени 2 подземни метростанции.
Втората е от бул. "Искърско шосе" до летище София. Дължината й е 2.090 км и включва естакада и 2 надземни метростанции.
Според изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев тръжните процедури ще се подготвят паралелно с апликационната форма. Общата индикативна стойност на обекта според програма "Транспорт" е 130 млн. евро. До октомври ще е готова черновата на апликационната форма. Инж. Братоев е на мнение, че тя ще бъде завършена до края на годината. За да бъде внесена в Европейската комисия, трябва да има осигурено финансиране. За обявяване на тръжни процедури също е необходимо да е ясно финансирането.
"За трасето до летището ще бъдат обявени две тръжни процедури - чисто технологично двете части са различни", смята инж. Братоев.
Първата позиция е от бул. "Цариградско шосе до "Дружба" и свършва малко след "Искърско шосе" и жп прелеза на ул. "Неделчо Бончев". Дотам ще е подземната част с дължина 2.8 км, метростанциите в тази част са подземни.
Втората част, за която ще бъде обявен отделен търг, е от ул. "Неделчо Бончев" до летището и трасето е на естакада и на терен. Входът към летището е на 10 м от входа на терминал 2, а метростанцията е долепена до подземния паркинг от изток.

Проектът
Нашият проект обхваща трасето от Метростанция 13, която функционира от 2 години, до аерогарата, разказва инж. Антов Янев, управител на фирма "Рикат", автор на проекта.
Първият етап до бул. "Цариградско шосе" е в процес на изграждане.
Вторият етап е 5 км с 4 МС. Две са подземни в жк "Дружба" - 20 и 21, една е на естакада - 22, и една при аерогарата на терен - 23. Преди летището е 22 - на естаката. Вторият етап е разделен е на два лота заради разликата в технологиите на изпълнение на обекта, а и за по-интензивното му строителство.
Като тръгне от бул. "Цариградско шосе", трасето слиза по ската, който разделя жк "Дружба" от пътя за Пловдив. Първата метростанция - 20, се намира в зелената зона между ул. "Кап. Димитър Списаревски" и бул. " Проф. Цветан Лазаров". Трасето минава под ул. "Кръстьо Пастухов" през "Дружба" 1,  покрай езерата и излиза на бул. "Искърско шосе", където е следващата метростанция - 21. На кръстовището метрото ще прави връзка с трамвай 20 и с жп линията от Пловдив.
След ул. "Поручик Неделчо Бончев", успоредна на "Искърско шосе", трасето излиза на повърхността и преминава на естакада като тази на бул. "Драган Цанков" в зоната на КАТ - покрита. Тя е покрита не само заради шума, но най-вече заради зимните снеговалежи, които биха затруднили движението на мотрисите, а и водят до забавяне и нарушаване на графика на подземната железница.
При ул. "Подполковник Васил Златарев" в района на Гара Искър е ситуирана метростанция 22, която е проектирана на мостовата конструкция. След като премине ул. "Подполковник Васил Златарев", метрото слиза на ниво терен и така върви до летището, към източната част на аерогарата. Там прави директна връзка на вестибюлите на метростанцията със залата за пътниците на летището чрез ескалатори и асансьори. В този район няма застрояване, нито се пресичат комуникации, а и това е най-евтиният вариант - наземен, с метрото не прекъсваме транспортни връзки от изток на запад, не създаваме проблем за автомобилното движение, а и в тази зона сме близо до река Искър, припомня инж. Антон Янев
Паркът на летището стои неизползван. Ние преминаваме с една полоса от 8 м през него. Когато правихме проекта, това трасе беше одобрено от Столичния общински съвет, нямаше и идея за парк на летището. Редно е било проектантите на парка да се съобразят с трасето на метрото, уточни инж. Янев.


Промени в оперативна програма "Транспорт" дават възможност вторият етап от трасето на метрото "Младост" - летище София да бъде финансирано с европейски средства. На семинар на оперативната програми в началото на септември стана ясно, че част от средствата за българско-румънския проект "Батин - Белене" (138 млн. евро), който ще остане за следващия програмен период, и част от финансирането на софийския интермодален терминал (52 млн. евро) ще бъдат пренасочени към други проекти, сред които и метрото до летището.






http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=1158192

2
Ето, че вече Чехите представиха вариантите за трасе на МД3.
Кой от предложените варианти най-много Ви допада? Мисля, че е хубаво да има една анкета, за да видим точно кой ще е най-предпочитаният вариант!


вариант 1


вариант 2


вариант 3


вариант 4.а


вариант 4.б

3
Изтрити теми / Цитиране на сайт
« on: 31.07.2009, 21:51:27 »
От другия Форум:
Източник: мнение на batman08 ЦЪК!

В другият форум под batman08 съм регистриран аз и ако съм изкал да споделя тази информация тук щях да го направя, така че ако може да остане само линка, но не и написаното от мен там! Не искам това което съм предоставял на други форуми като информация или каквото и да е било да се поставя тук!

4
Малко въздушни снимки от Дубай :)








5
Реших да направя анкетата, защото ми е интересно кой актиор най-добре се е превъплатил в ролята на злодей от филмите за Батман.

6
По света / Метро в Турция
« on: 28.12.2008, 19:05:42 »
Аз утре заминавам за Истанбул , ще направя снимки на тяхното метро и ще ги споделя с вас !

7
Реших да направя тази анкета , за да разберме коя е най-хубавата ни станция на метрото ?

9
в-к "Строителсто и града"

Въвеждат строителна забрана по трасе на метрото в София


Гергана ДИМИТРОВА

Брой: 16 / 2007-04-23

Столичният общински съвет одобри на 19 април проекта за подробен устройствен план - план за регулация и застрояване за участък от метрото към „Бизнес парк София“. Това е участък на метрото от бул. „Андрей Ляпчев“ по бул. „Александър Малинов“ и се отнася за разширение на първи метродиаметър. Обект на плана са и метростанции 14 и 15 по бул. „Алексанъдър Малинов“ (от о.т. 13 включваща кръстовището с бул. „Андрей Ляпчев“ о.т. 18 до о.т. 76). С одобрението на този проект ще внесем и заповед за въвеждане на строителна забрана за трасето, каза пред журналисти столичния зам.-кмет Велизар Стоилов, с ресор „Транспорт“. По думите му по този начин ще осуетим намеренията на някои фирми за недвижими имоти да изкупуват терени, в близост с трасетата на инфраструктурни обекти - какъвто е метрото или различни булеварди, защото това повишава цената на имотите. Въведена е забрана и за строителство и на трасето на метрото от  „Младост“ до летище София, уточни Стоилов. Този участък е с дължина 7.2 км, съдържа шест метростанции. Начало на строителството се предвижда през 2008 г. Част от трасето ще се изгражда подземно, а част по открития способ.
Втори обект на проекта за подробен устройствен план е изменение на регулацията на урегулиран поземлен имот (УПИ) I - „жилищно строителство и магазин“, кв. 35 в „Младост I“, както и изменение на регулацията на УПИ I „за комплексно жилищно строителство и комплексно обществено обслужване“, кв. 12, „Младост 3“. Проектът е съобразен и с плановете и схемите на техническата инфраструктура.
Подробният устройствен план се одобрява с решение на общинския съвет по доклад на кмета на общината в едномесечен срок след приемането на проекта от експертен съвет, съгласно чл.129, ал.1 от Закона за устройство на територията. Решението се изпраща за обнародване в Държавен вестник.
Участъкът от бул. „Андрей Ляпчев“ към „Бизнес парк София“ включва и станции 16. С проект за разширение на метрото до бизнес парка общината не е кандидатствала за финансиране по програма „Транспорт“ на Европейския съюз. Кандидатства се за два участъка трасето от  „Младост I“ - „Дружба“ - летище София и участъка надлез „Надежда“ - Централна жп гара - НДК - бул. „Черни връх“.

10
По света / Метро в Западна Европа
« on: 10.04.2007, 11:07:25 »
Утре в Мадрид ще се открият 2 нови метростанции по линия 1 . На 30.03 беше открита първата станция - Chamartín , която прави връзка с 10 линия . Станцията е подземна , с 2 перона .
Утре ще се открият последните 2 станции от участъка - Bambú и Pinar de Chamartín , като последната станция ще е възел за прекачване с 4 линия ( и линия 4 в момента се разширява с 3 станции , така че първоначално ще е само станцията на линия 1 ) . И двете станции ще са подземни , с 2 перона , оборудвани с ескалатори

Ето и станция Bambú в строеж :

11
Ето и проекти за новата четвърта линия на Киевското метро - Подольско-Выгуровская линия . Линията се очаква да бъде пусната през 2011 с 6 станции - 2 от тях подземни , една дълбока и една плитка станция , както и 4 ескадни станции !


станция "Глыбочицкая" - тя прави връзка с 3-та линия на метрото и е дълбока станция , пилонна , оборудвана с 6 ескалатора .


станция "Подольская" - прави връзка със 2-ра линия , станцията ще е ескадна и ще е оборудвана с 9 ескалатора - 3 на входа и 6 в прехода .


станция "Судостроительная" - ескадна станция , с 3 ескалатора .


станция "Труханов остров" - ескадна станция , с 3 ескалатора .

Следващата станция "Затока Десенка" също е проектирана ескадна , но тя ще бъде открита малко по-късно , защото районът в които ще се намира още не е застроен и след застрояването му тя ще бъде пусната .


станция "Радужная" - станцията е плитко заложена , сводеста , с 2 подземни вестибюла , оборудвана с асанциори за трудно подвижни хора .

12
Предлагам в тази тема да се обсъждат метрополините по света ! Които има някакви впечетления и снимки , нека да ги сподели !

Pages: [1]