Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 723
1
Бяха по 60лв, да. От няколко години насам вече са по 300 лв.
Вярно, увеличена е таксата. Но пък не виждам да са платени номера от типовете аааб, ааба, абаа и бааа, а преди бяха платени като моя - 9993.

2
Ако някой е запознат нека сподели как става, предполагам, тъй като колата е паркирана на "важно" място пред сградата на областната администрация, та сигурно е на някой по-висшестоящ или де да знам.  :rolleyes:
Платените номера (с две цифри) вървят малко по-напред. Те се дават от една кофа, различна от кофата с обикновените номера.
Когато преди години избирах такъв номер, имаше само "кенефни" - 2 или 3 нули от следващата серия и си избрах единствения наличен от изтичащата - 9993. Не е чак за толкова висшестоящи услугата - беше 60 лв по мои спомени.

3
Във връзка с историята на спиркознаците в Trinmo.org

Спиркознакът "Кентавър" има две разновидности, различаващи се по цвят, материал и хронология. В описанието са споменати разновидностите, но има малки неточности в детайлите:
- ранният кентавър е изцяло бял -  и пластмасовата, и металната част. Ако на снимките гъбката изглежда по-тъмна, то е от стареенето на пластмасата.
- късният кентавър е изцяло жълт само с черни букви и цифри.

Може би трябва да се разглеждат като два различни типа спиркознаци.

4
https://www.swiss-pass.ch/swiss-pass/

Дават го 429 франка за 15 дни, но пак си е доста на сметка, още повече, че ако имаш дете до 6 години, то пътува безплатно.Но пак искат декларация, че не си постоянен жител на Швейцария/Лихтенщайн.
Ти ми даваш линк към Swiss Travel Pass.

Аз имам предвид следното: https://www.sbb.ch/de/abos-billette/abonnemente/halbtax.html
Казва се SwissPass Halbtax или червена карта. Категорично си е за местни резиденти,  не съм чувал някой турист да се задържи година. Ако се задържи като Михаел Шумахер или комшийката Тина Търнър,  престава да е турист.

5
Бъркаш стандартния SwissPass, който ти дава 50% на всичко за 1 година и струва 185 франка за първата година и 165 франка за следващите. Естествено това е предимно за местни. При тези сериозни цени 370 франка на година или 31 франка на месец е едно отиване и връщане до недалечно място. Пасът е персонализиран с име и снимка, т.е. няма начин да се преотстъпва (също като в ЦГМ). Default цените в sbb.ch ги дават със SwissPass ,  ако не въведеш такъв, цената моментално се удвоява.

 Swiss Tourist Pass има варианти с няколко безплатни дни. Има регионални пасове - примерно Bernes Oberland хваща езерата около Интерлакен, Юнгфрау и от Берн до Люцерн. Безплатните дни и отстъпките са по-малки за маршрути с добавена стойност като Kleine Scheidegg  - Jungfraujoch, но без намаление тази отсечка удря стотака.

6
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 01.02.2023, 15:50:47 »
Както се очакваше, лифтът тръгна със ски-сезона, почива само в понеделник. Тук са цените на ски картите и на лифта. За пешеходци - 15 лв в посока, 20 лв двупосочно.
На Лалетата още няма сняг. То всички от Вакарел насам ще видят кога ще тръгнат нощните ски.

7
На тези цени на влаковете (особено туристическите) могат и влакове на въздушна възглавница да пуснат. Въпросният туристически влак е панорамен от Женевското езеро през курорта Гщаад до езерата на Интерлакен, откъдето се ходи до Юнгфрауйох - най-високата гара в Европа. Разбира се, конвенционални маршрути с прекачване от Монтрьо до Интерлакен, които заобикалят основното било, има - или през Берн/Тун, или през Бриг. Въпросът е за панорамното влакче, което катери планината като теснолинейка, а покрай Тунското езеро върви до Интерлакен по нормалнорелсовата линия Берн-Интерлакен.
За най-престижната им туристическа линия "Глетчер експрес" Цермат - Санкт Мориц - Тирано няма нужда от такива талиги, тъй като е изцяло теснорелсова.

Както вече споменах, тези чудеса си имат цена, мнооого висока цена. За сравнение билет по отсечката Меминген (Германия) - Цюрих (Швейцария) - 200 км, закупен от DB, струва 19 евро. От Цюрих с крайградска железница на около 20 км - 21 евро/франка.

8
Чат пат заводът спира, чат пат правят прототип по няколко години, после сипят закани, че ще си потърсят чужди купувачи. Май с министър Събев са имали проблеми според този източник, та след неговото напускане пак са в позиция "чат" до следващия "пат".

9
За малки инциденти без пострадали така и трябва да бъде, и така е в относително нормалните места, само че нали у нас сме по-католици от папата и трябва да се пишат триста вида бумаги за всякакви безсмислици и да се чака с часове ей така профилактично...
Абсолютно съм съгласен, че така трябва да бъде. Но нашите пишман-застрахователи, които само знаят да искат удвояване на премиите и да не плащат обезщетения, даже на двустранните констативни протоколи се ослушват.

10
Само да няма проблеми с напускане на местопроизшествието. Трябвало е да изчака, още повече, че не е негова вината.

11
Ще му трябва повече от лицева реконструкция.
Направо си е тотална щета. Очевидно има нарушение на геометрията и ремонтът надали ще струва по-малко отколкото застрахователната база минус частите от оцелялата част.
Един Господ знае накъде е летял. Освен знак No1 има и доста сериозна дупка.

Ако ватманът не е подал мигач, може да има някаква споделена вина.

12
Супер! Страхотен подбор на статии!

13
Периодът на жълтите включва 2 подпериода.

Първият подпериод е 86-90, когато вносът на нови соцавтомобили съвсем изтъня, а западни - нови или стари - не можеше да се внасят. Практически беше невъзможна и продажбата на автомобили втора ръка. Легално продажбата трябваше да е на наложена от държавата (с пъти под пазарната) цена. Затова колите се "продаваха" с пълномощно за управление.

През втория подпериод - 90-92 рестрикциите отпаднаха. Вносът от вече бившия соцлагер почти стигна нулата, но "новият внос" на западни бандури процъфтя. Даже влязоха трабанти, купени за жълти пфениги от новообединените германци (също като автобуси Икарус, трамваи Татра и камиони Ифа). Все пак вносът от запад нямаше как да е много силен: левът през 1986 беше 1:3.5, през 1992 - 1:25 /$, т.е. покупателната способност стигаше за вехти Аскони,  Кадети, Голфове 1. Ауди 80 си беше лукс.

14
Любопитно по какъв маршрут са пътували автобусите между Трявна и Дъбово? До Кръстец и Радунци и през лятото трудно може да мине автобус, между тях - хич.

15
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 27.01.2023, 02:24:26 »
Комшията от 5 етаж зарежда електромобила си през балкона.
Ако няма гараж, няма друга опция. А ако паркоместото под балкона е заето?

16
Корекции в обръщалата според маршрутите по години:
- колело МанЛи-запад (Борово). Не съм сигурен, че ТМ1 е вървял дотам през 1979-1980. При работите около НДК, ако ТМ1 не е можел да стигне до Иван Вазов (строежа на новото кръстовище България/Витоша), няма да е можел и до новото колело на Борово.
- колело Гео Милев: ТМ20 - от 1987 до 1988 (в маршрутите са нанесени датите - 09.09.1987 - 07.09.1988 - явно и двата пъти за светлия празник 9-ти септември).
- колело Журналист: да се добави ТМ14 - от 2000 до 2001
- колело Люлин-5 и маршрут на ТМ8: дали е имало период на съвместна експлоатация на ТМ8 и 21? Имало е. Оттеглям забележката.
- колело Обеля 2: може да се приеме, че ТМ1 се движи дотам до 2010 г. (преди това има прекъсвания заради строежа на МД-2)
- изоставено колело Овча купел: дотам вървеше ТМ4 и 11 от 1970 до 1985. Преди 1970 там изобщо не е имало релси. ТМ3 и ТМ10 никога не са вървели дотам.
- изоставено колело Подуяне: ТМ10 от 1936 до 194? е вървяла от Подуяне до Витиня. Вероятно е била с пендел и едноколовозно трасе.

17
а най ми е интересно как серията СА **** СВ започва през април 2011-та, а СА **** ТХ чак през лятото на 2013-та. Явно всяка серия от СВ до ТХ на кода СА е вървяла по 3 месеца, иначе не виждам как ще мине толкова време щом към момента се изчерпват за около месец софийските серии.
От СВ до ТХ са 17 серии за 27 месеца, как изкара една серия за 3 месеца? Една серия е била средно за 1.5 месеца, не за 3.

18
Точно ежедневното преминаване през температурата на замръзване е най-голямото изпитание за инфраструктура, подложена на външно въздействие. Климатичните особености на са причина за лоши пътища. Има си технологии и решения за всяка една ситуация.
Немците и австрийците изобщо не жалят химията, затова температурата на замръзване слиза далеч под 0.
Иначе - да: има си асфалтово-бетонни смеси за всякакви температури и натоварвания. Фактът, че лотът Карнобат-Бургас, строен от турци, ще надживее другите лотове от Чирпан до Карнобат, показва, че има как.

Остава да видим колко ще изкарат сръбските отсечки Пирот - Цариброд/Димитровград плюс още една по другата магистрала към Македония, строени от Trace.

19
Много е спорно доколко има смисъл от подобно начинание. Основната част от трафика по това направление е регионален и ще остане встрани от новата линия, а транзитният трафик е слаб.
То по тази причина е спорен целият проект от Радомир до македонската граница плюс връзката с Куманово.
Мисля, че тук се търси най-вече подобряване на товарния транзитен трафик по направление север-юг. Шорткътът Разменна-Батановци е тотално заеб@н, а там също би се спестявало време.

P.S. Дискусията стана подходяща за тема "Жп инфраструктура"

20
Не ми се вижда реалистична линия от Волуяк до Горна баня. Тя трябва да пресича Западната дъга, АМ Европа, АМ Струма-Люлин и СОП. Отделно, че вече там почти не остана поле и скоростните показатели надали ще са високи.
Но трасето Волуяк - Храбърско - Батановци има ресурс да се преработи като скоростно двупътно, а и минава в доста ненаселени райони. Радомир - Перник - Владая - София остава за регионалния пътнически транспорт. Като нищо бързите влакове по 5/6 линия ще пътуват по-малко време през Волуяк поради високите скорости и малкото гари.

Колкото до името на метростанцията - след като Мизия е в югозападната част, а Тракия - в североизточната, по същата логика тази станция трябва да е Добруджа.  А Македония ще е в Слатина примерно :) 

Pages: [1] 2 3 ... 723