Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tonyyyy

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
Интересно, защото някога някъде си може да има авария която евентуално би могла да спре движението по цялата линия(интересно защо) да прекъснем изградена връзка м-у над 300 000 души.
А вход към депото от към Обеля е задължително да се направи, за това ако се налага не е проблем да се спре временно движението там. Просто както сега ако влака е за депо на Сливница го съобщават и хората за Обеля слизат и изчакват следващият. В обратната посока ще е същото било сега на Обеля или в бъдеще на новата станция.
А пък вица че не може да се направи график на машинистите направо ме уби, ами да отидат в 5 клас и децата ще им го направят.
И при тази гениална схема 2-ри диаметър има две връзки с ж.п. а 1-ви нито една. Дори до Централна ж.п. и авто гара не само за Надежда Люлин ще пътува през Надежда защото ще избегне прехвърлянето. Въднъж заради загубата на време и втори път защото почти всеки тръгнал на път е с някакъв багаж. И поради каква причина трябва насила да накарат хората да се прехвърлят и да задръстват още повече трансферните станции вместо да се търси максимално балансилане на натоварванията по цялото трасе поне до колкото е възможно.
Същият е случая с липсата на директна връзка на станция Банишора с трамвая вместо там трансфера за Илиенци ще става на и без това много по-натоварената ц.гара.

2
В посока Банкя май планират отсечка на МД1... в перспектива :D

Не само отклонение на трасето направо по Царица Йоана с още една станция някъде преди Добринова Скала.

3
За Банкя е абсолютно излишно.Банкя си има влак и ако спира 100 метра по към центъра то си има и релси. Променят се малко  маршрутите на рейсовете към кварталите и освен 43 и 42 минава от там с новата станция планирана на Обеля ще е идеално. Спокойно колите по 43 и 42 могат да са на половина. Разумно би било и да не е до Централна гара а да продължава да речем до някъде в срущуположна посока след София. Ще има връзки на Подуене и т.н. ще се ползва и от Обеля и Люлин.
Не мислите ли че е разумно да се оползотворят трасетата над реките Сливница, Перловска... Естествено не може да се минава само над тях но това ще е наистина скоростно трасе и доста по-евтино от подземно метро. Нямам в предвид трамвай разбира се.

А идеално и не скъпо трасе за скоростен трамвай е това на 11 като може да се изгради ново трасе само в участъка в който сега не е обособено към Илиенци и зелена вълна на кръстовищата. Там метро е направо излишно за по-малко от 5% от парите се получава на поне 80% същият ефект. В другия край също е обособено може да се пипне само на автогара Овча купел и остава само К.Величков. Там трудно ще се обособи трасето, за това може да се помисли да е в двата края като по Бели Дунав като е едновременно и бус лента. Така ефекта ще е и за автобусите по булеварда.

4
Разбира се за Илиенци, на Триъгълника не е близо пък и може да се помисли и за трамвай от гарата към Скопие.

5
Правилно ли съм разбрал че няма да има директна връзка през подлез м-у станция Опълченска и трамвайната спирка. Ако е така просто думи нямам. А драмата с магазините и общината го бях описвал някъде назад в темата, не знаех че още продължава тя още от времето на Мафиански.


6
Това са ПИ и за разлика от повечето предлагани не са на граница на регулация. Освен това отстъпка при сделка от 10% нямаше и при бума на имотите, та сега ли по-реално е 1/3. Точно този човек ми издейства такава за апартамент миналата година, а офертата беше дори над средната за района. А както знаем и почти всички сделки се изповядват под реалната стойност. Освен това в ЗДС е предвидено равностойното парично обезщетение да се определя в съответствие с предназначението на имотите преди влизането в сила на подробния устройствен план, въз основа на пазарните цени на имоти с подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания. В зависимост от това кой ще вземе парите са вариантите на прилагане на тази алинея. Както и в избора на няколко специално сключени сделки които ще бъдат избрани за подобни на имотите за изчисляване на пазарната стойност за правилните хора. Все пак предполагам, че не всички имоти са на такива то при тази средна цена те са получили и доста по-висока оценка. Точно за това бабата която току що гледах по телевизията за имота си по магистрала Струма е получила оценка 100 лв./дка.  Няма да се изненадам ако близък до нейният  имот, но вече купен от правилния човек да е оценен десетки пъти повече като подобен на друга сделка. Е това точно ощетява бюджета.

7
А на мен ми е по-чудно как по това трасе са отишли 22 млн. за 400 дка. за отчуждаване. Да се обзаложим че на пръсти се броят случайните след реалните собственици получили това тлъсто обезщетение. Околомръсното 2, да ни е честита борбата с корупцията и комфликта на интереси:fan:
Горе-долу, цената е пазарна, да не кажа и под нея - средно по 55лв/м2

Не ми се влиза в спор но си далеч от истината, според мой познат който е в този бизнес още от 90-те далаверата е не по-малко 5 млн. а най-вероятно доста повече.

8
А на мен ми е по-чудно как по това трасе са отишли 22 млн. за 400 дка. за отчуждаване. Да се обзаложим че на пръсти се броят случайните след реалните собственици получили това тлъсто обезщетение. Околомръсното 2, да ни е честита борбата с корупцията и комфликта на интереси.

9
Определено Надежда е по-голяма от Красно село и промяната на 2-ри през нея е много добро решение. Към Илиенци вече е напълно безсмислено, просто трябва да се пооправи и да се даде зелена светлина на 2-3 и то незначителни кръстовища на трамвая трасето е 2/3 обособено. Друг е въпроса че в другата посока трябваше да бъде продължен.
Метрото не е въздуховоз по никое време защото пътувам с него през целия ден естествено има си часове пик, но едва ли някъде и който и да е вид транспорт няма.
Да в Младост 4 има офиси но чак пък там да работи толкова голяма част от населението на София и метрото да е една ли не излишно защото не ходи до там е меко казано пресилено.

10
Е точно това казвам и аз  "основен ремонт" и "подмениха" само че го симулирана над 2 месеца, а сега иди докажи че не са. Нещо бъркате и времето мисля че вече Бойко Разбойко отдавна беше сменил Мафиански.

Намерих и нещо по въпроса 2007 и 2008 на 2 етапа е било точно за по около 2 месеца. Дали вече не са знаели къде ще почнат строежа на метрото след има няма 2г. Май въпроса е риторичен. :D


Ремонтират втора част от бул. "Ломско шосе" в София
През 2008 г. Общината предвижда реконструкцията на бул. "Пенчо Славейков" и ул. "Житница"

Дни преди приключване на ремонта на участък от бул. "Ломско шосе" в обхвата от спирка "Триъгълника" до ул. "Христо Силянов" Столична община обяви тръжна процедура по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител на основен ремонт на втора част от булеварда. Ще се ремонтира пътно платно и релсов път от ул. "Христо Силянов" до криви на ул. "Бели Дунав". Това показва електронното издание на Агенцията за обществени поръчки. Предвижда се изпълнението на обекта да стане до 1 ноември. Средствата за финансиране на строително-монтажните работи са планирани в бюджета на Столична община, като техният размер е приблизително колкото за първия участък - 1.5 млн. лева, каза зам.-кметът на София, чийто ресор е "Транспорт" инж. Велизар Стоилов.
Проектът е на общинското предприятие "София проект" и предвижда основен ремонт на пътното платно, на релсовия път и контактно-кабелната мрежа. Всички участъци от трамвайните релси, които са в много тежко състояние, трябва да бъдат подменени с нови. Трамвайните панели да се стабилизират и ремонтират. На пътните платна ще се подновява повърхностният асфалтов слой.
От участниците в тръжната процедура общината като възложител изисква да внесат гаранция в размер на 10 хил. лева, гаранция за изпълнение - 5% от стойността на договора. Важно е участникът да е бил изпълнител на обекти в областта на пътното строителство на стойност не по-малко от 1 млн. лева за последните 3 години (2004, 2005 и 2006 г.). В документацията си кандидатите трябва да приложат  финансов резултат за последните три години, валидна застраховка "професионална отговорност", списък с изпълнени подобни обекти през последните пет години, заедно със стойността на строителните работи. Участниците трябва да имат необходимото техническо оборудване, да притежават опит в извършване на подобен вид строително-монтажни работи при интензивно движение, в градски условия. Когато кандидатът за главен изпълнител предвижда участие и на подизпълнители на обекта, всеки от тях трябва да представи не по-малко от 3 препоръки за добро строителство.
Документи могат да бъдат получени до 27 септември. В същия ден предложенията трябва да се предадат на възложителя. Отварянето им ще стане на 28 септември.
Ремонтът на първата част от бул. "Ломско шосе" от спирка "Триъгълника" до ул. "Христо Силянов" бе извършен в продължение на месец и половина и приключи на 15 септември. Участъкът е с дължина 2800 мет­ра. Извършен е монтаж на нови 770 м трамвайни панели, укрепени са активните панели по цялата дължина на трасето, бетонира се и се възстанови горното покритие от плътен асфалтобетон. Частично се замениха и най-износените участъци на трамвайните релси. Напълно обновени са релсите на кръстовището на бул. "Ломско шосе" с ул. "Христо Силянов". Главен изпълнител на пътните работи бе "Пътностроителна техника". Релсовия път реконструира "Столичен електротранспорт" ЕАД. Отговорна за контрола по строителство е "Софияинвест".
 
Така и след 2 години изринаха всичко.

11
Че от какво се изненадвате то има ли нещо от което да не са се нагушили. Спомням си че няма и 2 години преди да започнат да разкопават Ломско за метро му направиха "основен ремонт" и "подмениха" целия релсов път. Ама нали предстояха избори и трябваше мая.....а сега иди докажи какво са подменили и ремонтирали. Над 2 месеца беше затворено почти изцяло, цирк.


12
Никога не съм казвал гарата, а само Ларгото и Лъвов мост. Само че към 5-те минути пеша до Ларгото трябва да се сложат и 7-8 че и повече в час пик по Ботев през кьошетата и особено Македония. Където се концентрират близо 90% от теснорелсовите линии на целият град, защо? Направо гениално, след старта на метрото ще се стига по-бавно от преди с поне 5 до 10 мин. и повече в час пик защото по Витошка няма какво да пречи на трамвая, а до Лъвов мост забавянето ще е много повече.
И пак питам къде е логиката в харченето на толкова много пари за ново трасе и ускоряване по България, а да се пътува повече от преди. Разбирам като в Надежда да се закриваха линии и да се прави икономия, но тук дори трасето им се удължава. Просто някой е решил че трябва да е така пък дали ще задръсти още повече движението, дали ще прекара релси на метър под прозорците или ще създаде ежедневно неудобство за няколко хиляди души е без значение. Важното е че "великият разум" го е решил и така ще бъде.

13
А който ми говори врели некипели, че трамваите не пречат на Витошка да бъде пешеходна зона, явно не е сядал нито веднъж в някое от заведенията по булеварда преди да спрат трамваите...

И защото пречел на някого да седи в заведение на Витошка :rofl: да накараме всички ползващи 1 и 7 т.е. хиляди да се прекачват от трамвай на метро за 1,2 спирки и да удължим времето им за пътуване. Да се събере цялото трамвайно движение по една улица, да се похарчат безсмислено куп пари и да се задръсти още повече движението. В допълнение ще похарчат толкова пари за ускоряване на движението по България, а същото това време че и повече ще отиде в прекачвания или обиколки след това.:fan:
Пълна глупост, това е почти толкова малоумно като идеята да спрат метро движението м-у Обеля и Люлин като пуснат 2-ри диаметър. Ако и това е вярно направо ще счупи тъпомера.

14
Обсъждането там мина и беше основно представяне на вариантите, които ги има на сайта на НАГ (sofia-agk). После имаше въпроси, крясъци и подвиквания, но имаше поне 200 човека. В Хиподрума бяха 10, а в Подуяне - 20. Браво на жителите на Овча Купел!

Мерси, знам че беше преди няколко дни но беше странно, че нямаше отзиви.

15
Някой има ли информация за обсъждането в Овча купел, поне аз такава никъде не открих.

16
София има огромна нужда от пешеходна зона, но първо трамвая по Витошка не и пречи, така беше преди и никой не съм чул да се оплаква.
Но по-важното е че не Витошка трябва да е такава, защото по нея няма какво да се види, няма нито една историческа или културна забележителност. Само перачници на пари наричани бутици, а предвиждат на улицата да има и заведания пълни с комплексирани ново столичани, пълен цирк никой нормален човек не би избрал за разходка подобно място.
За всеки нормално мислещ човек е ясно че такава трябва да е зоната от Ларгото до университета. Там и около нея са разположени по-голямата част от точно тези забележителности а скоро ще има и нови плюс връзката с няколко площада, градинки и парка.
Но вместо да търси варианти и да влага средства точно в това да отклони трафика от жълтите павета, общината гради тъпи безсмислени обикалящи трамвайни трасета които освен това ще увеличат задръстванията. Да, наистина за нобелова награда е факта, че след пускане на метро хората ползващи 1 и 7 ще стигат по-бавно до Ларгото и Лъвов мост отколкото преди това. Било с неудобството от прекачването (плюс още едно билетче) или обиколка на София през задръстения Ботев. Направо по-обмислено и в интерес на хората решение не ми хрумва. Плюс това от Света неделя до НДК остава толкова дълго за централна част на милионен град разстояние без никакъв транспорт.

17
На въпрос 1: Да, временно ще е така.
На въпрос 2: След като се изгради станцията под жп линията разстоянието между нея и Сливница ще стане служебно, което ще спре постоянното преминаване на влаковете и ще позволи бързото строителство и на този заход, защото най-образно казано южната част от сградата на депото ще обслужва 1-ви диаметър, а северната част - втори, тоест - нужна е връзка от депото към Обеля, която сега я няма.

Е ако това стане ще е най най най-малоумното нещо на света. Да прекъснеш директната връзка между Надежда, Обеля - Люлин, Илинден с общо население над 300 000 души при условие, че е изградена само наистина пълен идиот може да го направи. То сега пътуващите от Обеля за Люлин и од К.Величков и обратно са толкова много но с пускане на 2-ри през Надежда ще са поне 3-4 пъти повече.     

18
На и/или над земно решение за част от трасето са само вариант за по-евтино и въобще не са задължителени, но са възможени за разлика от другите трасета. Но и подземният вариант с възможността за строителство по открит способ на по-голямата част от участъка е по-изгоден икономически от другите варианти, въпреки по-голямата си дължина. Няма да отидат много дървента, в общи линии трасето може да е под сега съществуващи алеи и тревни площи. Не виждам как няколко месечно спиране на движението ще “разбие перспективите за развитие на нормално релсовия трамвай“. Друг е въпроса какви въобще са те. Освен продължение до Младост 3 и в другата посока евентуално до бъдещата метро станция на 3-ти, където и да е тя, друго в обозримо бъдеще не виждам.
И Румънското и гарата са сред 20-те най-важни комуникационни точки на София. Няколкото минути в повече се компенсират от допълнителните предоставени възможности за транспортни връзки. Пътнико потока генериран от това трасе ще е много пъти по-голям от алтернативните, при които той е пренебрежимо малък.


19
Имали информация до къде точно ще е новото трасе, май и заема са договорили вече.

20
Ами точно че няма такъв транспорт, а да добавим и връзката на Х.Димитър и Левски с тях, не просто замества тролея. А72 и 75 много обикалят и покриват частично маршрута. Освен това обединява обслужването на Х.Димитър от вар.1 и връзката с гара Подуене от вар.2. Времето в повече предполагам, наистина ще е 5м. Но това важи и за Дружба през Младост, Обеля през Люлин, и предлаганата обиколка през автогара Овча купел за ж.к-то. Но пък допълнителния пътникопоток от станцията при Румънското никак няма да е малък, плюс че мола ще е близо до тази на гарата.
А за кривата, горе долу такива смени на посоките при вар.1 са 2, а при вар.2 цели 5, не виждам никакъв проблем да се реализира в парка.
А за реализация на посочения от теб диаметър трудно може да се мисли щом 3-ти ще ходи до България, много ще се припокриват. Споменаха нещо за отклонение на 3-ти в това направление до Слатина.

Pages: [1] 2 3 ... 5