Ето в какъв вид може да се поддържа една машина на 32 години, която е и в ежедневна експлоатация. При нас дори новият подвижен състав изглежда по-амортизиран. Да не говорим, че от основни ремонт за десетки хиляди излизат в къде-къде по-трагичен вид.
Пък ние вече сме свикнали Ikarus 280 да са зле, та дори и във facebook Българи са направили групи “Аз мразя автобуси Ikarus”, “Не на Ikarusите” и прочие, но ето на, ако отидеш в Унгария и видиш Ikarus няма дори да го познаеш, значи проблема не е самия Ikarus, а поддръжката, също както и лошите пътища. В България какъвто и автобус да вземем все става на шкембе чорба, дори и Mercedes, MAN, Setra, Volvo, Scania и други такива най-престижни марки. И в Пловдив като се движеха Ikarusи имаше общински и частни Ikarusи. За частните и някои хора викаха дори, че това е един много хубав германски автобус, макар че пак си беше Ikarus 280 защото изглеждаха толкова по-добре от общинските, че не можеше да ги познаеш. И във филма “Дунав мост” един шофьор на BMW каза, че Германеца си лъска колата и я ухажва, докато Българина я мърли. Та това сме ние Българите, мърлим, затова каквито и автобуси да вземем все са скапани ако повече години сме ги карали в България, а ако скоро идва от друга държава изглеждат добре. А ако да кажем в следващите дни пристигне един Ikarus от Унгария няма да го познаеме.