Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - jonckheere

Pages: [1] 2 3 ... 46
1
Пловдив / Re: DAC Чавдар
« on: 26.12.2023, 03:18:33 »
Един шофьор ми каза, че Пловдивските DAC Чавдари на възраст са стари колкото 14Tr и ЗИУтата, но са стоели няколко години на плац в Ботевград, та и затова са били по-изгнили. Вярно ли е това, някой знае ли нещо за това ?

2
Тролейбуси / Re: ЗиУ - 9
« on: 23.12.2023, 00:40:07 »
Инвазия на ЗиУ във форума, за ужас на всички "фенове"  :D   : инв. №2540 преминава опасно близо до Орлов мост 8) Автор: Иван Григоров.
Кое е опасното че просто не вдявам ?

Ами всъщност докараха и канадски... само че така и не тръгнаха.
Та дори ги накълцаха. Обаче най-лошото е, че платиха парѝ за транспортирането, изгориха нафта или каквото е там гориво, с други думи казано инвестираха парѝ и изгубиха време, и после всичко това отиде на кино, с две думи пълна загуба. Щом като нямаше да тръгнат поне да не ги бяха товарили на фери ботовете.

3
А при движение от диференциал или лагери и много по-малко от самия мотор. При Икаруса в покой се чува помощната група - динамо, помощен мотор и компресор. При 26Тр този шум го няма защото вместо динамо се използва статичен преобразувател, а компресорът е винтов и работи само когато налягането на въздуха в резервоара падне. Освен това е безшумен и трудно може да се долови звук от работата му.
Тука ще имам малко нужда от изяснения, защото много не ми е ясно и не съм запознат с тези детайли.

При Икаруса в покой се чува помощната група - динамо, помощен мотор и компресор.
За какво служи помощния двигател ? Има ли на всички тролейбуси ?

При Икаруса в покой се чува помощната група - динамо
А пък динамото за какво служи ? И кои тролейбуси имат динамо ? Да не би да по-старите като Ikarusите, ЗИУ, DAC Чавдар, Škoda 9Tr и 14Tr ?

При 26Тр този шум го няма защото вместо динамо се използва статичен преобразувател
А пък статичния преобразувател и той ли служи за същото нещо като динамото ? Но все пак предполагам, че работи по друг начин. Това да не би да го имат по-новите тролейбуси с асинхронен електродвигател като например Škoda 26Tr и 27Tr, също както и новите Чешки SORове които дойдоха в Русе и Сливен ?

4
Хубави тролейчета бяха Neoplanите, комфортни ама Neoplanските производители нямат опит в сферата на тролейбусите, направили са сáмо Базелските и после Лозанските дето се запалиха тогава и това е. Швейцарците имат много повече опит в тази сфера, вижте от Берните и Боверитата досега колко тролейбуси направиха и колко много партиди, и Бургаските сини Волва и Пловдивските Saurerи и какво ли не още, ето и в цяла Швейцария и по Германия тролейбусите са много Hessове, Hessовете успяват да се налагат и пробиват и затова Швейцарските тролейбуси са по-сполучливи, докато зелените Базелски Neoplanи са прототипни и произведени в единичен тираж.

5
два соло Бовера които според шофьори бяха от 1961г.
Ако добре помня солотата бяха 1956.

APG-тата (Боверите) коя година са произведени? Доколкото знам Берните са в периода 1965-1967. APG-тата би трябвало да са някоя друга година по-нови.
Съчленените бовери бяха от края на 60-те
Съчленените да, бяха 1960-те години. Онези с правите предни стъкла бяха от 1961, а червените Берни и зелените FBW с по-заоблените предни стъкла бяха по към края на 1960-те.

6
От тролеите Чавдар В 14- 30 последно се е движил 502 някъде до 1992. Другите  са изведени от експлоатация по- рано заради множеството технически недостатъци.
И аз тогава виждах 502 в движение, и сáмо 502 виждах в движение, 503 киснеше в депото, дали случайно не е бил донор за 502 ? А пък 501 никога не съм го виждал, дали не са го нарязали много по-рано, дори в началото на 1980-те ? Но вярно че не бяха качествени тези тролейбуси, дори 502 не се движеше през цялото време, през някои дни се движеше, ама си имаше месеци прези които не беше никак ативен, и си имаше дни през които го ремонтираха.

Тези тролейбуси дали не са били дори по-некачествени и от автобусите като тях, защото автобусите си се движеха редовно както ЗИУтата и Škodите, докато тролейбусите през по-голямата част от времето лежаха, и накрая се движеше сáмо 502.

7
Или с други думи казано, Neoplanите все едно DAC Чавдарите на Русе или пък западните DAC Чавдари. И двете са много хубави за пътниците, приятни за возене, комфортни, ама калпави, ненадеждни, и неприятни за поддръжка.

8
Хайде едно честито и от мене, една доста хубава придобивка, с нов дизайн и от ново поколение, със здраве да се возите.

9
Тролейбуси / Re: Škoda 14Tr
« on: 19.09.2020, 21:51:17 »
Ех какво нещо бяха когато бяха новички.

10
Ето в какъв вид може да се поддържа една машина на 32 години, която е и в ежедневна експлоатация. При нас дори новият подвижен състав изглежда по-амортизиран. Да не говорим, че от основни ремонт за десетки хиляди излизат в къде-къде по-трагичен вид.
Пък ние вече сме свикнали Ikarus 280 да са зле, та дори и във facebook Българи са направили групи “Аз мразя автобуси Ikarus”, “Не на Ikarusите” и прочие, но ето на, ако отидеш в Унгария и видиш Ikarus няма дори да го познаеш, значи проблема не е самия  Ikarus, а поддръжката, също както и лошите пътища. В България какъвто и автобус да вземем все става на шкембе чорба, дори и Mercedes, MAN, Setra, Volvo, Scania и други такива най-престижни марки. И в Пловдив като се движеха Ikarusи имаше общински и частни Ikarusи. За частните и някои хора викаха дори, че това е един много хубав германски автобус, макар че пак си беше Ikarus 280 защото изглеждаха толкова по-добре от общинските, че не можеше да ги познаеш. И във филма “Дунав мост” един шофьор на BMW каза, че Германеца си лъска колата и я ухажва, докато Българина я мърли. Та това сме ние Българите, мърлим, затова каквито и автобуси да вземем все са скапани ако повече години сме ги карали в България, а ако скоро идва от друга държава изглеждат добре. А ако да кажем в следващите дни пристигне един Ikarus от Унгария няма да го познаеме.

11
Според мен обаче ще бъде подходящо на тролейбусите камиони да им махнем наименованието “бус” защото “бус” означава превозващ пътници, докато тези които нарекохме “тролейбус камион” въобще не превозват пътници, а товари. Може би тролеймион, или тролейтоварник, тролейвоз, тролейкарго, тролейтовар, товарен тролей, товаротролей но без “бус”.

12
тролеите Шкода с шаси SOR като че ли возеха по-меко от нашите. Качих се и на автобус SOR и на автобус Соларис и там Сор-ът по-добре вози.
И в Стара Загора има автобуси SOR и излезнаха добри, хубаво возят, не са лоши, макар че харесваме повече дизайна на Solarisа ама не сáмо дизайна определя возията.

13
Перник / Re: DAC Чавдар
« on: 23.12.2018, 21:10:49 »
Няма го, не се вижда, аз поне не мога да го вѝдя.

14
Други градове / Re: Плевен
« on: 12.11.2018, 06:23:17 »
Обаче за разлика от Софийските, Бургаските, Варненски и така нататък в кюшето отзад нямат “тоалетната” или както там го наричате.

15
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 05.09.2018, 03:07:25 »
Брони са имали, но са свалени тук в България.
И аз се посъмнявах да са били произведени без броня, не ми е известно въобще да са се произвеждали тролейбуси без брони. Но ми е интересно защо ли са ги махкали и със каква цел. И в Пловдив 500 се движеше без предна броня.

16
Други градове / Re: Плевен
« on: 20.07.2018, 02:18:26 »
Странно ми е защо се произвеждат още със старата визия.
Може и да е скъпа новата визия, а предишната визия да я дават на по-изгодна цена, което ти дава възможност да се возиш на нещо ново за по-изгодна цена.

17
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 03.07.2018, 01:04:06 »
Обаче 2203 е малко по-иначе от 2218, да не би да са малко по-различни модели, или пък единия от двата да е малко по-нов модел ? И също така 2203 напомня на Škoda Sanos.

18
Тролейбуси / Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« on: 09.04.2018, 00:36:44 »
И на гърба отзад под задното стъкло също имаше такова място за табела, и ми беше много интересен този начин на поставяне на място за табела. Май единственно на този вид тролеи DAC им беше поставено така. Но все пак този начин на поставяне има някаква логика, мястото за табелка е поставено на височината на очите на хората стъпили отвънка, което им дава възможност да гледат линията по която се движи тролея, без да си вдигат главата нагоре, но пък и ако въобще от градския транспорт слагат табелки със правилния номер на линия. Аз единственно на DAC съм виждал така да е поставено мястото на табелка, и на никакъв друг модел автобус или тролейбус.

19
Други градове / Re: Сливен
« on: 11.03.2018, 01:15:39 »
Недостатъкът им е, че след втора врата подът е висок
Нали трябва да се намери място за мотора, по този начин мотора е сложен под издигнатия под и е спасена площ, по този начин се осигурява повече място за пътници, това е предимството. За разлика от Tedomите например, тролейбусите Škoda 26Tr Solaris които пристигнаха в България, Mercedes Conecto LF например и други автобуси, на които подът им е изцяло нисък, но пък за сметка на което в кюшето отзад има изгубена площ за пътниците, намаляващо вместимостта. Та недостатъка е предимство по отношение на вместимостта.

20
Късите Чавдар В13-20 се произвеждат между 80-та и 84-та първо за Гърция и след това за нас, в провинцията имаше купища от тях - по-старите бяха жълти
В Смолян например имаше жълт Чавдар Б13-20, ама не мога да кажа със сигурност дали е бил сáмо един или са били няколко ама явно това дето казваш че са по-стари се отнася и за него това. Но беше много отдавна, от 1980-те до началото на 1990-те.


проблемът е, че изкарваха много малко години заради калпавите румънски шасита. От 85-та се произвеждат само съчленени. А и едните, и другите повсеместно пътуваха и по селски линии с много хубавите пътища. Точно заради брака с румънските боклучави ходови части се подписва договора с Щаер.
Румънското все е калпаво и нищо не става от него, сложиш ли нещо Румънско не може да издържи много. Ей вижте например и DAC Чавдарите и те Румънска концепция и бяха калпави, много от тях ги бракуваха сáмо 10 години след производството, като и много Чавдари Б13-20 и Б14-20 не изкараха дори и 10 години. Така че на Румънското не можеш много да му разчиташ да ти бъде добро и надеждно.


Новият Вартбург например, с двигател Фолкваген, е предвиден с изцяло нов дизаин, просто поради липса на време бива адаптирана старата каросерия като "преходен" модел.
По-добре че не пуснаха новия дизайн защото завода Wartburg щеше да има много зáгуби, тък като новия Wartburg с двигател Volkswagen съществуваше много кратко време, едвам две години.

Pages: [1] 2 3 ... 46