Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 304
1
Още един от там, не знам къде...

2
Това същата линия ли е от "Призраци под виенското колело"?

3
Глупости, ма глупости на търкалета! Като почнат батериите масово да дават фира, тогава ще видиш ти кое е отживелица и кое не е. Защо само пишат по газетите, че продажбите на електромобили далеч не вървят така розово, както са били планирани. Просто трябва сериозен пробив в електрохимията. Понеже батериите са пълни с редки и скъпи метали, които се добиват при крайно неекологични условия в Тонго, Бонго и т.н. Също а се запали батерия, а няма гасене докато не изгори напълно. И не на последно място електробусите не са за замяна на тролеите, а на дизеловите автобуси.

4
Също, около Владая...

5
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: Today at 07:27:34 »
Сетра на жълтите павета...

6
https://m.olx.bg/d/ad/kniga-vekovnata-istoriya-na-ikarus-az-ikarus-vszzados-trtnete-CID618-ID9CTdf.html?reason=seller_listing%7Cnormal

https://m.olx.bg/d/ad/kniga-rolling-legends-the-history-of-ikarus-works-CID618-ID9CThT.html?reason=seller_listing%7Cnormal

Е не - абсолютна наглост и търгашлък бетер Славейков навремето. Едната книга е чисто нова, току-що излязла, съответно тираж има бол...По днешния курс на форинта е 70.59 лв., а тоя иска 180! Другата, английската, също я има и е доста далеч от изчерпване - излиза 45.95. Нашият я предлага за 140. Или и в двата случая три пъти по-скъпо..

Искрено се надявам обявата да не е на някой от нашите съфорумци....

7
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: Today at 03:52:28 »
Снимката е в центъра - вижте сградите. А единственият едноцифрен рейс в центъра беше деветката. Е, и четворката, преди да го спрат. Всъщност почти съм сигурен, че е деветка - това в ляво от майката с бебето е старата Зоологическа градина, преди да я съборят и преместят.

8
Всъщност пантографът на София, София - 70, София - 100 и Българиите е от 1941ва - от първото еднопосочно ДТО с автоматични плъзгащи се врати. В последствие такива са чак на Републиките, но на някои от тях са сменени с лира. Комсомолците са с лири всичките, Космонавтите - отново с пантограф, но и на част от тях им ги сменят с лира. Софиите - всички в Клокотница още при доставката им сменят пантографа с лира - и до 86та под моста при Хладилния завод трамвай с пантограф не е минал. Не знам защо. Даже и "новият" 709 мисля че беше, беше с лира известно време. Една от Софиите точно в Клокотница е имала еднораменен, асиметричен пантограф, май унгарски, но веднага са го строшили. Вече от 701 нататък са с "правия" пантограф. 503 на панаира беше с асиметричен пантограф, но вече като тръгна известно време по петицата, си беше с обикновен. И 4027 го показаха с асиметричен, може и да е същият, който е бил на 503 на панаира, но сетне си беше с обикновен. Един асиметричен пантограф струва над 10 хиляди евро...

9
И Ивекото не е много тамандан. Справка - бившите на Транстриумф във Варна - салонът им беше под всякаква критика - пластмаса като в руските метровлакове, скърцане, хартийки. По-дълбоко технически из вътре по-добре да не задълбавам, само ще спомена, че ходовата им част е зле, в Чехия се разнебитват доста бързо, а софийските улици знаете каква стока са и те...

10
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 04.12.2024, 09:11:55 »
https://www.dnes.bg/a/2-svyat/661514-avtomobilnite-kompanii-v-evropa-zatvaryat-zavodi-i-sakrashtavat-rabotni-mesta
Какво ги е прихванало всичките "световноизвестни" и "висококачествени" производители на автомобили и части....И Валео, и Бош, и Мишлен, и Фолксваген, и Даймлер - Бенц, и Форд, и кои ли още не....Явно не им излиза сметката да произвеждат по Германия и т.н. Също и китайците им разказват играта. Лошото е, че и в България затварят такива заводи за части - заплатите много са се "вдигнали", скъпо им е да плащат и отиват в Молдова, Китай и т.н.
В същото време цените на новите коли са скочили в пъти. Навремето шефът ми купуваше кола за фирмата и каза горна граница 30 хиляди. Питам го "Евро?" Да - да, евро, лева естествено! Сега за 30 хиляди лева не можеш и Дачия базов вариант да купиш. А и Мерцедес, и БМВ, и Ауди/Фолксваген продължават да бълват скъпи еднодневки, които като им мине гаранцията и айде или убийствено скъпи части и ремонти, или коша...

11
Видях много хубаво какви са пътищата/пътеките - нали ходих от нашия, Зографския, манастир пеша до Ватопед и обратно - около два часа и половина в едната посока. Наистина не е за кашкавал - поклонници. Ватопед си има отделен кораб, откъм източната страна. Иначе два дена след като пристигнах, ферибот нямаше заради незадоволителни условия в морето и се видях в чудо - не се знаеше как ще се прибера, а гонех самолети... Иначе има два пъти дневно бърз кораб, но той не спираше по пристанищата, а директно в Дафни. Знаех и за лодките, но хазяинът на квартирата, в която преспах преди да си взема разрешителното и да се кача на кораба ми каза, че цената за тях е 150 евро в едната посока....

12
Още един от колегите, в Несебър.
..

13
https://youtu.be/qdnjwXYNSBs?si=RhE8pyzMl9wIfUzE
Видео от тази година на единствените два чифта дневно влакове между Солун и Серес, сутрин и следобед, нататък към Драма и Александруполис няма абсолютно нищо. Мотрисата много бръмчи, като гледам прозорците, двигателите и са в салона, като в кенефни машинни отделения. И линията цялата е обрасла в трева....

14
Пак от оная група, вагоните още бяха с крилата отстрани.

15
Имах покана за откриването, но не мога сега, по това най-неудачно за пътуване време на годината, да летя 12 часа в посока и да дам четирицифрена сума само за билет. Ще го видя напролет, здраве и живот. А този 45 - да бърз е и удобен уж, но с много скапано разписание. На половин час в пик, на цял извън пик. На всичкото отгоре не си спазва разписанието и все закъснява заради задръстванията, също все е претъпкан и въпреки това не пускат повече рейсове. И са единични. Точно преди 6 години, като ходих на Света Гора, висях на гарата един час и кусур, докато дойде и на абсолютна магия хванах автобуса за Уранополи. На връщане пак така - като се затакова в задръстванията, с триста зора се добрах до голямата автогара Македония и за малко щях да изпусна последния автобус за Демирхисяр в 7.15, та щях да се чудя как да се свържа с баща ми вместо там да ме чака в Серес. Сега и този автобус е спрян, последният за Демирхисяр е в шест. По-добре вместо 45, през автогара Халкидики да прекарат този за летището 78, който е доста по-редовен и е съчленен. И не мога да разбера защо автобусите за селата Ставрос, на устието на Струма, Неа Врасна, Паралия Врасна и Аспровалта, всичките до едно бетер Катунци, могат да тръгват от голямата автогара, а тези за Уранополи трябва непременно да са от тази в края на града. То и корабът за манастирите е крайно несигурен и зависи от капризите на времето - един ден го има, един ден не. И ако още един ден го нямаше, трябваше да пиша молба до игумена на манастира да ме откарат с камиончето до сухопътната граница, иначе щях да си изпусна самолета за Лондон, респективно и този за Канада. На въпроса ми защо не уредят по - предвидим транспорт за манастирите, отговорът беше, че това не е място за туризъм, а място за поклонение. Каква е връзката не знам.... Отделно на отиване ивконският автобус за Солун и Атина като че ли нарочно се влачеше на българска територия, спираше къде ли не и все се движеше по Е79, не по магистралата.

Тия дни е имало яки бури с големи поразии по Халкидики, че и със загинали....

Иначе и гърците са абсолютни серсеми на пътя, и то големи, въпреки много по-жестоките глоби от българските и задължителните ефективни големи присъди при катастрофи със загинали и ранени. По пътя към Уранополи имаше поне 5-6 тежки произшествия, с намачкани до неузнаваемост коли, а един полицай, докато заобикаляхме една от тези, каза на шофьора "попсе, попсе...".

16
Други градове / Re: Други градове
« on: 03.12.2024, 03:38:39 »
В Стамболийски навремето ДАП нямаше, но имаше автогара, точно до гарата. С Чавдарки 11Г5 за Йоаким Груево и за автогарата в Цалапица. Също и съчленени Чавдари за Куртово Конаре и Кричим. И, разбира се, обикалящият по цял ден празен 11Г5 с изнасящите се врати вътре в града. Но ДАП-ът беше в Кричим. От Цалапица за Пловдив много начесто вървеше пловдивски Икарус.

17
Трамваи / Re: Т8М-300(България 1300)
« on: 03.12.2024, 03:19:35 »
Първата България 1300  - 301 се различаваше от другите по бутафорната гредичка на тавана между кабината и средата на първата врата, отварящите се по-малки джамци вляво отпред и отзад на площадката, по-тясната горна част на задния джам, също имаше още една лампа отзад на площадката, обърната напречно. Била е изцяло жълта, включително престилките и вратите, сетне е боядисана като останалите.

18
Именно, точно родителите са виновни, защото не само толерират, но и защитават подобно поведение, и всеки си защитава келемето дори когато няма спор, че то е виновно. "Ако не биеш, теб ще те бият, такъв е живота, или си вълк, или си агне." Като бях още в България едно 7-годишно, първи клас, каза на учителката: "Кво ше те слушам, ма, тате каза, че си к***а!" Веднъж ходех по Славейков, едно петгодишно с майка мутреса и баща мутра, вика: "Мама ви да е*а!" И майка му и баща му, вместо да го напердашат, само му се хилят и възхищават. Аз като малък, а кажех това пред баща ми (въпреки че той го правеше непрекъснато), а боят ми беше в кърпа вързан.
Сега под 14 години не носят наказателна отговорност - това значи ако някое докопа отнякъде патлак и убие с него човек - нищо няма да му се случи, най-много собктвеникът на патлака да го опандизят затова, че го е оставил без надзор. А плътно до падането на Виденов, не че го харесвам, дори и седем-осем годишни престъпници си ги пращаха в ТВУ.

19
Да. Карданните вече поне имаха Чавдарска шофьорска седалка за ватмана...

20
Икарус 180 на деветката, на Златни пясъци, от Bus Memories.

Pages: [1] 2 3 ... 304