Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 [2] 3 4 ... 749
21
Разни / Re: Спомени...
« on: 15.02.2024, 22:09:37 »
Говорих за стъклена бутилка Кока кола 1 литър с винтова капачка, която беше в оборот не повече от 5-6 години. Иначе без капачка изкараха доста години за всякакви газирани напитки.

 Малките от 0.2 л с надпис на кирилица Кока кола изчезнаха през 90-те, новите от 0.25 л имат друг дизайн.

22
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 15.02.2024, 21:59:44 »
По времето на моето чистаческо битие през 1985 в Дружба нямаше начин да пропуснеш някой люк и да мине номерът. Естествено, кабината на водача е Terra Incognita

23
Добре си дошъл. Няма как да няма неточности  - метрото е най-затворената транспортна система в София.

24
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 15.02.2024, 21:48:17 »
В плановете влиза връзка от ССТ през Владимир Вазов  ( до Home-max) към Ботевградско шосе до сегашното начало. Нататък накъде и кога - един Господ знае.

25
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 15.02.2024, 20:36:19 »
Те си го казват и са прави  - докато има 7 полегнали полицаи  по Източна тангента,  автобус оттам - през крив макарон.

26
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 15.02.2024, 20:18:01 »
А не се ли мисли за оправяне на Източната тангента в по-източно направление без преминаването през индианския квартал,
Махалата е плътно до оградата на летищния район.  Няма накъде.

27
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 15.02.2024, 18:22:39 »
Легналите полицаи са съществена причина,  още повече,  че габаритите им и отстоянието помежду им не отговарят на наредбата. Това, разбира се,  не касае удължаване на А79 примерно до Терминал 2.
Що се касае до Източна тангента, тя трябва да бъде реконструирана с прегради на тротоарите и пешеходни светофари с бутон на разумни отстояния. И без полегнали полицаи.  Поначало комбинация полегнал полицай + пешеходен светофар е доста глупава,  но не съм убеден, че сегашната кметска управа ще се справи с подобни недомислици.
 След такава реконструкция и завършването на Линия 3 може да се мисли за довозване до метрото 

28
Днес видях СВ 6105 АЕ, което значи че скоро сме на нова серия в София, но коя ли ще е? ХХ?
ВЕ, коя друга?

29
Абе хайде стига мокри сънища! Оставете Трамкар да си правят кошчета! Има достатъчно развити държави,  които не произвеждат трамваи. С казуса Инекон се сложи кръст на всякакви напъни за кооперирани производства.  Сътрудничество може да се търси, ако Трамкар има какво да предложи. Иначе все едно да търси сътрудничество с НАСА за производство на совалки.

Песа, Шкода и Кончар са далеч от доброто качество, какво остава за нас? Производството на трамваи от години не е прост кош с електромотори. Ние изпуснахме влака с електронизацията още през 80-те даже в сравнение с чехите. Какво можем да предложим на Сименс или Бомбардие,  което не го предлагат в Румъния или Турция?

30
Разни / Re: Спомени...
« on: 12.02.2024, 13:16:37 »
Много хора биха дали мило и драго да пият от стъклени бутилки. Преди няколко години Кока-Кола пуснаха големи стъклени бутилки, та българския Инстаграм се понапълни със снимки на тези бутилки и възторжени коментари.
Не само за пиене, а и за амбалаж за сиропи, ракия и мляко от село. Разбира се, става дума за бутилките от 1 л с винтови капачки. А старите стъклени бутилки-литровки от соца, отваряеми с отварачка, се използваха в селските лимонададжийници.

31
Айде стига оффтопик!

32
Разни / Re: Ново строителство
« on: 09.02.2024, 23:01:19 »
При включване в нов строеж се калкулират общите части в целия вход. При продажба в завършен вид в нотариалния акт пише квадратурата само на апартамента. Разбира се, цената на кв.м. е друга. Иначе и на панелките,  и на новите се включват терасите. Не се включват в Гърция. Разликата във вътрешните размери идва от значително по-дебелите стени  - те се отчитат 100% за външни стени и 50% - за гранични стени към съседи.
Колкото до шпакловката и замазката - доста предприемачи предлагат довършване до ключ - срещу доплащане,  разбира се. Но си нямаш представа, колко пари отидоха за привеждане на панелката на родителите ми в състояние  "шпакловка и замазка ".

33
Разни / Re: Ново строителство
« on: 09.02.2024, 12:47:22 »
Видео репортаж за блока на „Захари Стоянов“.
Това с "вписването в архитектурната среда" на панелки направо ме накара да падна от стола. Един от бисерите на форума.   :laugh: А пътят е точно обратният  - с подходящо саниране панелната архитектурна среда да заприлича на нещо.

За затъмнението откъм шумния булевард в северна посока също е нелепо. Напротив,  те ще се кефят, че ще се избавят от шума. Всъщност проблемът е на бъдещите новодомци от ниските етажи на новия блок,  които ще са затъмнени от панелката, но "кьорав карти не играе ". Плюс прозорците,  които гледат към съседното перпендикулярно тяло, също "безценно ".

34
Да не си и помислям , че ще има трамвай и до Нови Искър! Нищо, че хиляди пътуват с колите си към София .
Разстоянието и инфраструктурата предполагат като най-ефективна крайградската железница. Разбира се, не по 5-6 влака дневно.

35
Разни / Re: Спомени...
« on: 07.02.2024, 13:58:56 »
На Орлов мост пред Ариана също имаше въртележки и Лунапарк.

36
Разни / Re: Ново строителство
« on: 07.02.2024, 12:31:17 »
Ами законно е всичко - само чистият североизток не може да е апартаменти, а ателиета. Тези, които са северозапад/североизток в зависимост от детайлната ориентация се ослънчават или откъм запад, или откъм изток (освен ако не е някаква неправоъгълна сграда).
В нашия вход на една площадка има апартаменти с изложение юг-югоизток (150 градуса), юг-югоизток/запад-югозапад (150-240), запад-югозапад (240), запад-югозапад/изток-североизток (240-60) и двете ателиета изток-североизток (60). Всъщност не съм съвсем сигурен, че се водят ателиета, но са много малки и с индекс А. При това те са на ниските етажи, най-близо до съседното тяло на сградата, което е перпендикулярно. Т.е. виждат изгрева на слънцето от 22 май до 22 юли.

37
Разни / Re: Ново строителство
« on: 07.02.2024, 00:14:12 »
Тоест примерно за „Люлин“ не може да има едностайни апартаменти/боксониери, които да са с лице към „Сливница“, така ли? Чисто нормативно допускат ли се ориентации североизток или северозапад? В „Люлин“ цялото градоустройство от соц време е с ориентация успоредно или перпендикулярно на „Сливница“ тоест няма чист север, а североизток. Това ще се различи ли нормативно или всичко си остава север?
Има ли апартаменти с всички стаи на североизток? Ако блокът гледа на изток/запад,  няма проблеми. Ако гледа на север/юг, на север гледат стълбищата.  Средният апартамент или апартаменти на площадката (обикновено малки) гледа само на юг. Двата странични имат стаи със южно и северно изложение.

38
За ателие няма изискване да има стая със слънчево изложение, да има складово помещение. По този начин предприемачът си пробутва апартаменти със северно изложение. Има два такива обекта на 1-ви и 2-ри етаж в нашия вход, даже номерата са с буква А.
Ателието не е несеквестируемо, както се спомена.

39
Сега, между другото, си имаме директен, нищо че е черен, път за Гърция, напук на простотиите на австрийския канцлер, който позволява да се избегнат бакиите на Кулата. Води до село Сенгельово или Ангистро, отгам до магистралата при Промахон, са 7 километра асфалт. Няма гранична полиция, няма кай да те спре, няма никой. И си се минава с обикновена кола. Просто след ВЕЦ-а се хваща вместо републиканския за хижа Извора, Голешово и Парил (там има 15 километра републикански неасвалтиран път) , черния път за Лехово (7 километра) в центъра на Лехово ляв завой и там още след три километра си в Ангистро. Те и туристите, посещаващи хижа Извора, редовно прескачат граничните пирамиди....
То черни пътища има и през Родопите, и през Беласица. Руен и Миджур също се изкачват безпроблемно, ако и Сърбия и Северна Македония да не са в ЕС и Шенген.
А от Голешово до Парил да бяха асфалтирали най-сетне пустия път, черните пътища са интересни най-вече на издирваните и на трафикантите на мигранти. Така при тапи на едното ГКПП или на Кресна ще може бързо да се прехвърля към другото - Попови ливади никак не е добра алтернатива.

Между другото, данданията на Промахона (на Кулата спират само камионите) е силно преувеличена от журналистите. Всеки знае, че в петък следобяд и в събота не се пътува в южна посока, а в неделя следобяд - в северна. От шума има известна полза - отварят се повече коридори, ускоряват се проверките, когато има зор. На ГКПП Илинден и Маказа проверката на един автомобил е далеч по-бавна. Но при всички случаи Шенген ще ускори много повече пътуването, отколкото лотът през Кресненското дефиле на АМ Струма. Реално забавянето е най-вече в град (село) Кресна и от Симитли до Благоевград.

40
Разни / Re: Ново строителство
« on: 06.02.2024, 13:56:51 »
Като гледам точно този случай е тук с този строеж който AGENT006 показва на Дертлиев, има прозорци на юг, които се затапват.
Бул. Захари Стоянов върви в посока запад-изток, леко на югоизток, но по-малко от 45 градуса отклонение от посока изток. Точният израз е "по-благоприятна посока за ослънчаване", като при разположение, междинно на две посоки, се приема по-близката географска посока.

Прозорците на юг на бл.404 гледат към бл.405, а на 405 - към задната улица, успоредна на Захари Стоянов. В случая снимката е правена сутринта и сянката на новия блок пада върху източните прозорци на бл.404, но няма изискване сянката да не пада и за минута през целия ден.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 749