Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: 1 [2] 3 4 ... 384
21

Нов протест на транспорта в София, блокаж на автобуси, тролеи и трамваи на 14 май

Той ще мине под надслов "Достоен труд – достойно заплащане!"


"На 14 май, сряда, от 4:00 ч. пред входовете на гаражите и депата на Столичния градски транспорт в София ще се проведе протест под надслов „Достоен труд – достойно заплащане! Без транспорт няма икономика!“. Той е в знак на недоволство от продължаващото бездействие на отговорните институции и ще блокира излизането на превозните средства по всички автобусни, тролейбусни и трамвайни линии на градския транспорт.

Протестът е организиран от синдикалните организации на Федерация на транспортните синдикати (ФТС) към КНСБ и Федерация на транспортните работници към КТ „Подкрепа“ във връзка с продължаващото хронично недофинансиране на сектор „Транспорт“, липсата на адекватна политика по доходите и продължаващия отказ на отговорните институции да се ангажират с реални решения.

ФТС продължава до настоява за спешно отпускане на допълнителен финансов ресурс от държавния бюджет в размер на 40,7 млн. лв., включващ:

    29 млн. лв. за Столичен градски транспорт;
    6,5 млн. лв. за градски транспорт – Варна;
    0,7 млн. лв. за градски транспорт – Русе;
    4,5 млн. лв. за Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

Заедно с работниците от дружествата от градския транспорт на София от работните си места символично на този етап в протеста ще се включат и работници от „Градски транспорт“ – Варна, „Общински транспорт“ – Русе и Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

Протестът ще се проведе на следните локации в столицата:  Бул. „Никола Мушанов“ 149, непосредствено преди входа за Трамвайно депо „Красна поляна“; Бул. „Цар Борис III“ 126А, непосредствено преди входа за Поделение „Трамкар“;  Ул. „Подполковник Калитин“ 30, непосредствено преди входа за Трамвайно депо „Банишора“; Научно-производствена зона Искър, ул. „5003“ № 5, непосредствено преди входа за Трамвайно депо „Искър“; Ул. „Подполковник Калитин“ № 28, непосредствено преди входа за Тролейбусен гараж „Надежда“;  Ул. „Амстердам“ № 7, непосредствено преди входа за Тролейбусен гараж "Искър";  Ул. „Бесарабия“ № 26, непосредствено преди входа за Тролейбусен гараж „Левски“; Ул. „Житница“, непосредствено преди входа за автобусен гараж „Земляне“;  Ул. „Проф. Цветан Лазаров“, непосредствено преди входа за Автобусен гараж „Дружба“; Ул. „Резбарска“, №11 1225 София, непосредствено преди входа за Автобусен гараж "Малашевци"; Ул. „Жак Дюкло“, №57 1225 София, непосредствено преди входа за Автобусен гараж "Малашевци"

Секторът на публичния транспорт изпитва сериозен недостиг на кадри и нарастващ натиск върху персонала, докато обемът на работа и обществените очаквания се увеличават. В тази ситуация адекватното заплащане и създаването на европейски условия на труд са не просто справедливо искане, а необходимост. Настояваме за незабавна среща между национално представените синдикални организации и отговорните институции в лицето на Министерство на финансите, Министерски съвет и Столична община за намиране на устойчиво решение в полза на хората, които ежедневно осигуряват мобилността в държавата, казват от синдикатите."

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/678624-nov-protest-na-transporta-v-sofiya-blokazh-na-avtobusi-trolei-i-tramvai-na-14-may

22
Дори ако кадърността на скиорите е константа, увеличаването на количеството им води до увеличаване и на рисковите ситуации, съответно и на инцидентите. Затова капацитетът на съоръженията, на пистите и на легловата база са взаимно свързани.
Тук разбира се няма регулации или са фиктивни, затова се допуска безразборно увеличаване на леглата, което съответно поражда необходимост от увеличаване на капацитета на лифтовете, но това не е свързано с увеличение на капацитета на пистите, където обаче нещата се случват доста по-трудно (и така трябва). Или иначе казано, процесът трябва да се ограничи още на ниво леглова база.

В алпийските държави където се занимават отдавна с каране на ски и проектиране на ски курорти се почва точно в обратния ред - първо смятат колко място имат на пистата, после проектират лифтовете за съответния брой хора и накрая хотелите, и гледат да има много място на пистата, в Зьолден например обещават по 400 квадратни метра място за всеки скиор: https://bispingen.snowworld.com/piste/soelden.html

23
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 07.05.2025, 12:41:49 »
Дедото съвсем превъртя  :fan:  :eek:

Путин обвини България и Румъния за войната в Украйна

https://www.dnes.bg/a/2-svyat/678523-putin-obvini-balgariya-i-rumaniya-za-voynata-v-ukrayna

24
Не е вярно, че не позволява. Просто няма капацитет това да се извърши в срок с голям обем. А и като цяло по-добрият дългосрочен и устойчив подход е да се търси нов подвижен състав, който има живот още 30-40 години, отколкото да се модернизират 30-40 годишни вагони.

Зависи. Сигурно голям обем от работата е свършена от румънски фирми, значи пряк ефект върху икономиката, и точно за тази цел беше създаден ПВУ след пандемията.

25
Там до колкото знам е свърталище на тумби с кросови мотори и АТВ-та, също хора с нула уважение към планината.
Е то в категорията "нулево отношение към планината" трябва да са много повече онези дето се качват с колите и оставят тонове боклук след себе си.
И като човек с кросов мотор (макар че не съм от ходещите на Мургаш) малко да се засегна от обобщаващото изказване - има доста хора в тези среди които обичаме планината и отиваме с моторите именно заради удоволствието от мястото. С мотор в планината е доста равнозначно на тумбите с маунтинбайкове, DH и всевъзможни такива

Тумбите с маунтинбайковете със сигурност не са направили това или това, а някой моторизиран. Който прави такива неща не може да претендира че уважава планината.

26
За фестивала LUNAR правят центъра на София пешеходен


"Столична община ще направи промени в организацията за движение в центъра на София по време на четвъртото издание на Фестивала на светлините LUNAR, за да осигури възможност за свободно пешеходно придвижване между локациите, съобщават от пресцентъра на общината.

Мащабното културно събитие ще се състои в рамките на четири вечери - от 8 до 11 май (включително), между 21:00 часа и полунощ.

За тази година LUNAR ще има 14 локации в централната част на София, а за да могат жителите и гостите на града да имат лесен достъп до цялата фестивална програма, Столична община ще обособи пешеходни зони по основния маршрут на събитието.

От 20:30 часа до полунощ, между 8 и 11 май, само за пешеходци ще бъдат отворени следните улици:

    бул. "Цар Освободител" между бул. "Васил Левски" и пл. "Независимост";
    ул. "Цар Иван Шишман" в участъка между пл. "Народно събрание" и ул. "Аксаков";
    ул. "Дякон Игнатий̆" в участъка между ул. "Аксаков" и ул. "Граф Игнатиев";
    ул. "Стефан Караджа" между ул. "Георги С. Раковски" и ул. "Княз Александър I";
    ул. "Княз Александър I" в участъка между бул. "Цар Освободител" и ул. "Ген. Гурко";
    ул. "Аксаков" в участъка между ул. "Георги Бенковски" и ул. "Дякон Игнатий̆";
    ул. "Леге"
    ул. "Георги Бенковски" в участъка между ул. "Аксаков" и бул. "Цар Освободител";
    ул. "Оборище" между бул. "Васил Левски" и ул. "11-ти август";
    ул. "15-ти ноември";
    ул. "11-ти август" между ул. "Московска" и пл. "Свети Александър Невски"; - ул. "Солунска" в участъка между ул. "Ангел Кънчев" и ул. "Граф Игнатиев";
    ул. "Московска" в участъка между ул. "11-ти август" и ул. "Дунав".


За удобство на посетителите на фестивала четирите линии на метрото ще работят с удължено работно време на метрото до 01:00 ч.

Наред с това, с по-голяма честота ще бъдат линиите на трамваи 20 и 22, тролейбуси 1 и 9, както и автобуси 22тм, 94 и 204.

Нощните линии, тръгващи от пл. "Александър I", ще са на всеки кръгъл час и ще имат допълнителен курс в 00:30 ч."



https://news.bg/culture/za-festivala-lunar-pravyat-tsentara-na-sofiya-peshehoden.html

27
Quote
Там до колкото знам е свърталище на тумби с кросови мотори и АТВ-та, също хора с нула уважение към планината.

Да, тях имам предвид. Нищо общо с планински туризъм.

Ами те със или без лифт пак ще са си там. За да се махнат трябва да се обяви защитена местност и да се пратят горски стражари и полиция, с момента Мургаш не попада в никаква защитена територия или резерват.

Нещо което този общински съветник дето го е предложил този лифт не е помислил - Мургаш е едно от най-ветровитите места в България, този лифт едва ли ще работи много често.

28
Архаично, ама работи безотказно.

29
Дано Мургаш се спаси от джентрификацията чрез лифт. Не са ни нужни тумби хора с нула уважение към планината.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Там до колкото знам е свърталище на тумби с кросови мотори и АТВ-та, също хора с нула уважение към планината.

30
20 употребявани биха били капка в морето, няма да заменят всички спрени в последно време.
Но все пак 20 срещу 10 си е двойно бройката. И щом някоя умна глава е решила че 10 автобуса вършат работа, то 20 ще са още по-добре. И без друго имаме нужда от автобуси

Ясно, ама не употребявани. Виж двуетажните как изпокапаха и колко пари се потрошиха по тях. При нашето ниво на поддръжка няма да издържат дълго тези втора ръка.

31
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 03.05.2025, 16:45:10 »
Кадри от снощи от ликвидирането на руско хвърчило над Черно море с ракета от морски дрон. Пилотите са спасени от цивилен кораб и руските пропагандни канали се чудят защо украинците не са стреляли по него, за тях това си е съвсем в реда на нещата.


32
Сигурно ще ги пуснат по линиите за Банкя. Иначе с някакво разместване 10 броя могат да заменят 262-ките и 79 да мине на къси, но едва ли това ще стане.

Близо 300 000 лева за бройка - за тази цена могат да се вземат 2 употребявани градски 12-метрови Солариса евро 6 дизел.
И така, вместо тия 10 туристически, за същата цена може да се вземат 20 употребявани хубави автобуса, които да могат да вършат работа на почти всички линии и да се усети все пак подобрение от такава покупка.

20 употребявани биха били капка в морето, няма да заменят всички спрени в последно време. И от предишните Интуро-та не всички се движат, може би преди да се докарват поредните би трябвало поддръжката да се засили за да не седят просто и да чакат части.

Относно това за къде ги гласят, да не би да се планира най-накрая излетните линии да се подсилят адекватно? Банкя е неподходящо място за тях, в този дух могат да ги пуснат направо и по 111.  :laugh:

33
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 02.05.2025, 14:33:03 »
@fafan ти имаш да черпиш - след като вашите обявиха АзГ за терористи!
https://dnes.dir.bg/svyat/nemskoto-vatreshno-razuznavane-obyavi-alternativa-za-germaniya-za-ekstremistka-organizatsiya

Ще черпя като ги разтурят, има още дълга битка да се води с тях.

Ясно е че с F-16 е действала руската агентура у нас, сигурно половината във ВВС се отчитат по два пъти на ден в Кремъл. Но както винаги некадърна работа, нивото на руските спец операции пада от ден на ден.

34
10 и 15 пристигат на МС Витоша с по 40-50 човека. Не ми се мисли каква лудница е в средата на маршрута. На картата сега са 10 коли по ТМ10.

Обаче пускане на нормални по вместимост трамваи явно не е в списъка с мерки?

35
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 02.05.2025, 14:02:49 »
Това проверена информация от достоверен източник ли е, че да се цитира тук? Бих повярвал на Локхийд Мартин повече, отколкото на някакъв "политолог" в жълт сайт.

Локхийд Мартин няма да ти дадат официална информация дори да е истина.

36
Не ми се мисли кога ще има скоростни линии до съседните столици Истанбул, Букурещ, Атина или Белград. Ако питаш нас европейците сигуно ще кажат сложно е след 30 години поне, ако питаш китайците сигурно ще кажат днеска почваме, догодина пускаме движението, след няколко месеца първите билети в продажба :)

Все пак китайците стават все повече, а ние намаляваме, та има причини защо това при нас не се получава. Между другото и Китай няма скоростни връзки със съседите си и не виждам скоро да има планове за такива.

37
Разни / Re: Космонавтика
« on: 02.05.2025, 11:28:44 »
Оглеждайте се към небето тези дни и чакайте 500 килограма съветски космически боклук да ви падне на главата:  :fan:



Съветски космически кораб ще падне скоро на Земята
Той обикаля около планетата ни в продължение на 53 години


"Необичаен обект ще навлезе отново в земната атмосфера. Топлоустойчивият съветски космически апарат „Космос 482“ стартира на 31 март 1972 г., насочен към Венера. След успешно изстрелване до временна орбита около Земята проблем с таймера прекъсва преждевременно изгарянето на двигателя.

Така космическият кораб не успя да напусне орбитата на нашата планета. Той обикаля около Земята в продължение на 53 години и ще навлезе отново в атмосферата около 8 до 11 май 2025 г., пише Earthsky.

С наближаването на датата и продължаването на наблюдението на височината на орбитата му ще може да се определи по-точна дата на повторното навлизане.


Датата на повторното влизане може да бъде по-рано или по-късно в зависимост от активността на Слънцето.
Къде ще влезе отново?

Изключително трудно е да се определи над коя зона ще се случи неконтролираното влизане в атмосферата. Но сегашната орбита показва, че то ще бъде някъде между 52 градуса северна ширина и 52 градуса южна ширина. Нашата планета обаче е покрита предимно с океани. А това означава, че вероятността повторното навлизане да е над вода е голяма.

Има ли някакъв риск?

Съществува малък риск при повторното навлизане на космическия кораб. Въпреки че вероятността то да се случи над суша или населено място е малка, неудобната подробност с „Космос 482“ е, че това беше сонда, подобна на спускаемите апарати на мисията „Венера“.



Това означава, че те са били конструирани така, че да издържат на ускорението, високото налягане и екстремната топлина на Венера. Така че по-голямата част от спускаемия апарат, дори и да не е непокътната, все пак може да достигне повърхността на нашата планета.

Модулът за кацане с тегло 495 кг. А според експерта по спътниците Марко Лангбрук скоростта на удара може да е около 242 км в час след забавянето от атмосферното съпротивление.
Ще бъде ли видим съветският космически кораб по време на влизането в атмосферата?

В редкия случай, когато навлизането в атмосферата се случи над вашия район, обектът би трябвало да прилича на много ярък и бавен метеор, като вероятно ще има фрагменти.

В крайна сметка: Старият съветски космически апарат, който обикаля около Земята от 53 години, ще навлезе отново в нашата атмосфера между 8 и 11 май 2025 г."

https://btvnovinite.bg/svetut/savetski-kosmicheski-korab-shte-padne-skoro-na-zemjata-skoro.html

38
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 01.05.2025, 18:33:39 »
Първите жертвени агнета вече са си подали оставките, както и подозирах. Дълги кариери при Тръмп явно не са възможни:

https://www.dnevnik.bg/burzi-novini/2025/05/01/4776738_burzi_novini_1_mai/#4777360

39
Поръчката за 18-те 1435-милиметрови е стартирана повторно между другото.

Нищо изненадващо, всички поръчки буксуват. При така поставени и подготвени поръчки такива са и съответните резултати.

40
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 01.05.2025, 12:40:48 »
Много лош момент са избрали тези от Въzzраждане да ни обвързват с долара, та той се срина  :crazy:  :rolleyes:

Pages: 1 [2] 3 4 ... 384