Author Topic: Трасета и обръщателни колела  (Read 139545 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #440 on: 19.12.2020, 22:42:45 »
Дали това е мястото от снимката днес?
Зад трамвайния стълб се виждат нещо като пилони или комини, каквито няма към ТУ. А и тези дечица какво ще търсят при батковците-студенти? А по бул. Кл. Охридски няма толкова много камиони. Според мен е на Комунистически манифест.

Online Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #441 on: 20.12.2020, 08:56:16 »
Принципно, напълно възможно е да е на Климент Охридски. Комин имаше, по мой спомен, до една изоставена сграда срещу раковата, зад мс ГМ. В днешно време май е бутната заради нова сграда.
Децата е възможно даа са от 55то, което е отсреща на булеварда. Защо са пресичали от към ТУ не знам, но може евентуално да са ги учели на пътна безопасност, или да се връщат от училищната екскурзия с трамвая.
И 3то за камионите е възможно да са строителна техника за студентски или Малинова долина.
« Last Edit: 21.12.2020, 09:46:40 by Pesho1991 »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #442 on: 21.12.2020, 07:34:55 »
Изоставената сграда над метростанцията е доста по-нататък, а и няма комин. Училището е 55, а не 51, но това са дечица от ОДЗ, а не от училище. Както и да е, щом казваш - може и там да е....

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2074
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #443 on: 23.12.2020, 22:54:39 »
Няколко кадри с пострадали трамвайни трасета след бомбардировките от 1944 г. от компилацията на "Българският 20 век".
« Last Edit: 23.12.2020, 22:56:13 by Balkanton »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3543
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #444 on: 14.02.2021, 14:24:23 »
Статия за трасето на трамвай 6 в Лозенец от април 1985.

Online New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1496
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #445 on: 22.07.2021, 11:25:58 »
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing


Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1615
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #447 on: 18.03.2022, 00:40:55 »
Обръщалото беше на мястото на детската площадка с цветната ограда до този строеж, по-към Ломско шосе. До скоро имаше остатъци от релси там.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3543
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #448 on: 18.03.2022, 00:41:46 »
Можеш да се поразходиш и по Царевец и Силянов за да снимаш каквото е останало от линията, защото тази година би трябвало да изчезне и тя. Иначе кръгът на Бели Дунав беше и под мястото, предвидено за църква, до преди половин година още си личеше двойния кръг.
« Last Edit: 18.03.2022, 00:47:04 by Metan »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #449 on: 18.03.2022, 08:12:51 »
Това ще е втората църква на бивше трамвайно обръщало след Ситняково.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7230
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #450 on: 03.04.2022, 23:34:19 »
Вчера се замислих дали не се бъркам по отношение на кръга в Илиянци. По спомени от 90-те във вътрешния кръг се влизаше посредством три стрелки (може и да се бъркам), първата от които водеше към "насрещното" на коловоза, излизащ от базата на РВП а третата беше към самия вътрешен кръг? Спомня ли си някой такова нещо?
« Last Edit: 03.04.2022, 23:55:25 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5048
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #451 on: 04.04.2022, 01:02:11 »
До преди известно време стрелките бяха 2 входящи и 2 изходящи. По ред първата беше за вътрешния, втората за външния, и правата посока към входа на Трансремонтстрой. Съответно 2те изходящи събираха вътрешния и външния кръг с правата посока от изхода на Трансремонтстрой. Преди няколко години махнаха входящата, разделяща пътя за външния кръг и Трансремонтстрой, защото трамваите често дерейлираха на нея, и сега са 1 входяща за вътрешен/външен, и двете изходящи. При последния ремонт със смяна на външния кръг, махнаха и ККМ от изхода на Трансремонтстрой до изходящата стрелка. А беше удобно за някои маневри.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1615
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #452 on: 04.04.2022, 10:40:46 »
Да, виждал съм още като малък, че можеше трамвай да подминава колелото и след това да дава малко назаден през изходящата стрелка към Трансремонтстрой, колкото да освободи стрелката, и така там почива докато бъде задминаван от други трамваи, напускащи колелото. Това сигурно се е налагало често, когато навремето там въртяха 11, 12 и 17 и двата кръга са били заети, а и трети трамвай трябва да почива. Един вид се получаваше същия ефект като от глухия коловоз на Орландовци.
« Last Edit: 04.04.2022, 22:27:27 by qwerty95 »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #453 on: 04.04.2022, 18:50:02 »
Вчера се замислих дали не се бъркам по отношение на кръга в Илиянци. По спомени от 90-те във вътрешния кръг се влизаше посредством три стрелки (може и да се бъркам), първата от които водеше към "насрещното" на коловоза, излизащ от базата на РВП а третата беше към самия вътрешен кръг? Спомня ли си някой такова нещо?
The tram switch is still manual by Lyubomir Naydenov, on Flickr

Снимал съм целия кръг след ремонта 2020 г. Може да видиш какво е настоящото положение. Мишо много точно е описал хронологията на промените по колелото.
« Last Edit: 04.04.2022, 18:57:45 by UMSofia »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9493
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #454 on: 04.04.2022, 22:02:32 »
Даже имаше наказан ватман, че е направил маневра и не е видял , че липсва ККМ и 815 беше останал без напрежение.

Offline C6K

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 158
  • 4190 <3
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #455 on: 01.05.2022, 17:00:45 »
На сателитните снимки от 1954 се вижда строителството на моста на Скобелев при гара Сердика, както и обращалото на тролейбусна линия Т (1949 - 1958).
Сателитна снимка: http://roads-bg.eu/v2/index.html#map=17/23.311/42.697/010001000010000001000000011111
Топ трам: 22
Топ тролей: 6
Топ авто: 83

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5645
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #456 on: 01.05.2022, 20:14:07 »
На сателитните снимки от 1954

 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink:
Свобода за Украйна !

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1615
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #457 on: 02.05.2022, 00:44:46 »
Интересно, на тази снимка има трамвай, който завива на Възраждане, като на този завой не знам някога да е имало редовна линия. Едва ли е само късмет, че е хванат трамвай завиващ извънредно, още повече, че по-дългата кола от състава е дясната, което може би значи, че това е теглещата мотриса, другото е ремарке. Значи завива в необичайна посока. На дази схема на пл. Възраждане коловозите са изгледжали по съвсем друг начин и може би е имало коловоз и в тая посока. Нека някой, който е по-наясно да коментира.

Online New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1496
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #458 on: 06.05.2022, 17:16:36 »
Български визуален архив, 1975 г.



Западен парк?

Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline C6K

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 158
  • 4190 <3
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #459 on: 06.05.2022, 22:07:24 »
Да, това е колелото на Западен парк.
« Last Edit: 06.05.2022, 22:12:46 by difian »
Топ трам: 22
Топ тролей: 6
Топ авто: 83