Author Topic: Трасета и обръщателни колела  (Read 139546 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10343
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #480 on: 26.01.2023, 14:19:05 »
...
- колело Люлин-5 и маршрут на ТМ8: дали е имало период на съвместна експлоатация на ТМ8 и 21?
- изоставено колело Овча купел: дотам вървеше ТМ4 от 1970 до 1985. Преди 1970 там изобщо не е имало релси. ТМ3 и ТМ10 никога не са вървели дотам.
- изоставено колело Подуяне: ТМ10 от 1936 до 194? е вървяла от Подуяне до Витиня. Вероятно е била с пендел и едноколовозно трасе.

8 и 21 се движеха едновременно до Люлин от 1989 до 1993, когато закриха 8. Впоследствие 21 стана 8. Но това гледам че е написано
Освен 4 и 11 беше до това старо колело. Описанието е объркано и е за Подуене.
До Витиня е било едноколовозно. Затова дотам винаги се е движела единична мотриса (малката тройка). Ето снимка от другия форум.

Едит: Ето една скица за нормалнорелсовото обръщало на гара Подуяне.


- синьо - изградено 1989
- червено - изградено 1990.
« Last Edit: 26.01.2023, 14:53:06 by RADOCVET »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #481 on: 26.01.2023, 14:49:21 »
Относно строежа на НДК, един приятел ми беше разправял навремето, че е имало временно обръщало на площад Баба Неделя, но никъде другаде не съм чувал или чел за такова нещо, въпреки, че има логика след като трамваи не са могли да сигат нито до Иван Вазов, нито до МанЛи, нито до Хемус.
За разлика от Вазов, до Хемус винаги имаше трамвай. Дори когато бе невъзможно /около 1980/ имаше трамвай от Лозенец към Хладилника /обръщалото бе обратно/.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 378
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #482 on: 26.01.2023, 15:38:45 »
Корекции в обръщалата според маршрутите по години:
-......
- колело Люлин-5 и маршрут на ТМ8: дали е имало период на съвместна експлоатация на ТМ8 и 21?
- .....

Имаше такъв период със сигурност. Единственото, което бегло си спомням, че тогава ТМ8 Люлин-Орландовци работеше само работни дни.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #483 on: 29.01.2023, 19:57:58 »
Би трябвало да се добави и временното обръщало пред ЦУМ по време на ремонта на Витошка през 80-те години. Прилагам съвсем грубо изображение, от снимките и написаното тук заключавам, че би трябвало да е изглеждало така.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #484 on: 29.01.2023, 21:03:03 »
Би трябвало да се добави и временното обръщало пред ЦУМ по време на ремонта на Витошка през 80-те години. Прилагам съвсем грубо изображение, от снимките и написаното тук заключавам, че би трябвало да е изглеждало така.

Това не е ли твърде тясно за обръщало? Сигурен ли си че е било там?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10343
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #485 on: 29.01.2023, 21:35:12 »
Точно там е било. Стълб, който е бил на колелото още стои.
« Last Edit: 29.01.2023, 22:18:14 by RADOCVET »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2095
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #486 on: 29.01.2023, 22:44:09 »
Точно там е било. Стълб, който е бил на колелото още стои.
Заснет от автомобилите и пешеходците на Гугъл. Но и на мен ми стана интересно как изобщо са поместили колелото. Само бялата, двуетажна постройка е от по-ново време, или греша? Ако всички останали сгради са съществували, то мотрисите са минавали на метър от калканите им.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #487 on: 29.01.2023, 23:05:20 »
https://transphoto.org/photo/1444317/?gid=4380&lang=bg

Това, мисля, е единствената снимка на ниво терен, която знаем.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 699
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #488 on: 29.01.2023, 23:29:48 »
Има и още една на която се виждат част от кривите.

https://transphoto.org/photo/1446045/?gid=4380

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #489 on: 01.02.2023, 13:30:32 »
Точно там е било. Стълб, който е бил на колелото още стои.
Заснет от автомобилите и пешеходците на Гугъл. Но и на мен ми стана интересно как изобщо са поместили колелото. Само бялата, двуетажна постройка е от по-ново време, или греша? Ако всички останали сгради са съществували, то мотрисите са минавали на метър от калканите им.

Мария Луиза 9 (PWC) и Мария Луиза 11 не са съществували, те са строени през 90-те, и бялата барака (хотел?) също, така пасва колело, но отстоянията до калканите са били нищожни.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16716
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #490 on: 01.02.2023, 13:43:44 »
Бизнес центърът е след 2000 г., а не през 90-те… ;)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9493
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #491 on: 01.02.2023, 15:10:06 »
Точно там е било. Стълб, който е бил на колелото още стои.
А релсите на тротоара до някакъв ремонт през 1998-ма .

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9493
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #492 on: 01.02.2023, 15:12:38 »
https://transphoto.org/photo/1444317/?gid=4380&lang=bg

Това, мисля, е единствената снимка на ниво терен, която знаем.
671 е детския трамвай. Вероятно е нощна кола на 7 линия.