Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 279553 times)

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4123
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #780 on: 13.03.2024, 15:51:34 »
Тоя знак не означава натоварване на ос, ами забрана за ПС, чиито товар може да замърсява околните води.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16231
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #781 on: 13.03.2024, 23:35:06 »
Тоя знак не означава натоварване на ос, ами забрана за ПС, чиито товар може да замърсява околните води.
Ами това значи - йок камиони и автобуси на Маказа.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #782 on: 14.03.2024, 01:05:58 »
На Илинден винаги е можело да минават камиони!
А на Маказа без околовръстен път на Кърждали тотално ще задръсти града!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3636
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #783 on: 19.03.2024, 09:50:22 »
През Илинден/Ексохи няма ограничение за товарен трафик, както и през Кулата/Промахон и Ново село/Орменион. Забрана за преминаване над 3,5 тона има на Златоград/Термес, Маказа/Нимфеа и Славеево/Кипринос. Бъдещият пункт Рудозем/Ксанти е предвиден за движение и на тежкотоварни превозни средства, само че инфраструктурата от Асеновград до Рудозем и от Димарио до Ксанти не е предвидена за такъв трафик (особено интензивен, какъвто се очаква) и най-вероятно след откриването на пункта за движение (което май няма да се случи и тази година) ще минават само леки автомобили. През Златоград/Термес първоначално минаваха и автобуси, но скоро след това забраниха преминаването им. В последния участък от пътя между разклона за Кидарис и пункта има забрана за движение за ППС по-тежки от 2 т. и по-широки от 1,80 м.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16231
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #784 on: 19.03.2024, 12:07:12 »
1. само че инфраструктурата от Асеновград до Рудозем
2. от Димарио до Ксанти не е предвидена за такъв трафик (особено интензивен, какъвто се очаква) и най-вероятно след откриването на пункта за движение (което май няма да се случи и тази година) ще минават само леки автомобили.
1. Асеновград-Смолян през Соколовци и сега посреща основния товарен трафик за Западните Родопи. От Смолян до Рудозем пред Средногорци си е съвсем читав пътят, надявам се, че свлачището вече е поправено. Нататък не съм ходил до ГКПП, но на Гугъл карти си излиза съвсем читав планински път.
2. По проект гръцката отсечка трябва да се изпълни 7.5/10.5 метра с проектна скорост 60 км/ч. Източник. Кога това ще се случи и дали изцяло, нямам представа. Не намирам в youtube цялостна презентация. Там наличните пътища са толкова зле, че или ще го пуснат изцяло в проектния формат, или ще се проточи пускането.

Не мога да си представя автобус да минава от Термес до границата, освен някой с размерите на Карсан. Пътят е ужасно тесен и колите се изчакват в последния участък, а и в сокаците от махалите на Термес.
« Last Edit: 19.03.2024, 12:16:08 by blagun »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3636
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #785 on: 19.03.2024, 18:15:16 »
1. Асеновград-Смолян през Соколовци и сега посреща основния товарен трафик за Западните Родопи. От Смолян до Рудозем пред Средногорци си е съвсем читав пътят, надявам се, че свлачището вече е поправено. Нататък не съм ходил до ГКПП, но на Гугъл карти си излиза съвсем читав планински път.
Посреща основния локален товарен трафик. Настилката е в добро състояние, но пътят е тесен и няма много места за изпреварване. Има нужда от поне още една лента като минимум. Асеновград няма околовръстен път, дори още от Пловдив като тръгнеш няма нормален път откъдето да минеш за Асеновград (околовръстното на Пловдив все още е доста тясно и натоварено и не е изградено от югоизточната част). Трябва да се построи околовръстен път на Чепеларе. Трябва да се довърши околовръстното на Смолян и трафикът да се изведе извън града. Трябва да се оправи срутището при разклона за Тикале (вече шеста година не се прави нищо по него, преминава се в една лента и се изчаква със светофар). Трябва да се направи и околовръстен път на Рудозем и да се изведе трафика извън града. Оттам до прохода Елидже пътят е прекрасен. Между Асеновград и минералната вода на Бачково заради тунелите не може да се движи нищо по-високо от 4 метра.

2. По проект гръцката отсечка трябва да се изпълни 7.5/10.5 метра с проектна скорост 60 км/ч.
Единственото ново нещо от гръцка страна е пътят между Елидже и Демерджик (Димарио). Цитираните отгоре параметри важат за него. В този участък от коронката насам почти не се строи. Голяма част от пътя е изграден (включително май и всичките тунели и повечето виадукти). Има и няколко активни свлачища по склоновете, които пречат на работата, но и “работливите“ гърци не са се забързали да правят нещо. Този район и без това от тяхна гледна точка трябва да е изолиран (особено откъм нас) поради идеологически и стратегически причини. След Димарио към Скеча (Ксанти) пътят е пълна трагедия - тесен габарит, остри завои, лоша настилка. Преди Шахин (Ехинос) се съединява и пътят от Златоград/Термес и до Скеча (Ксанти) вървят по общо трасе. Дори и да пуснат пътя от гръцка страна съм почти сигурен, че ще има забрана за тежкотоварен трафик (надали ще е до 2 тона като през Термес, по-скоро ще е до 3,5 тона като през Нимфея). Първоначално и Маказа/Нимфея беше планиран за всякакъв трафик, но от гръцка страна след прилично забавяне още с откриването на пункта забраниха товарния трафик заради влизането в Гюмюрджина (Комотини). След като изкараха трафика от града и свързаха пътя с магистрала Игнатия си измислиха друг претекст за кантар.

Не мога да си представя автобус да минава от Термес до границата, освен някой с размерите на Карсан. Пътят е ужасно тесен и колите се изчакват в последния участък, а и в сокаците от махалите на Термес.
Ти не можеш, но аз съм се разминавал с нормален туристически автобус на спускането малко след границата в посока един от многото Термеси (автобусът катереше към България). Тогава пътят беше чисто нов, канавките бяха по-широки и чисти (а не като сега всичко да е обрасло и пълно с камъни).
« Last Edit: 19.03.2024, 18:52:07 by Metan »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16231
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #786 on: 20.03.2024, 09:36:57 »
Ние в България държим много на обходите на всички селища по главните пътища. За разлика от всичките ни комшии - Румъния, Гърция, държавите от бивша Югославия и т.н. В Гърция през доста села се минава тегаво,  даже в туристическите острови Крит и Корфу автобусите се изчакват при влизане в селата.
В Асеновград не е зле положението - от север булевардът е с 2 платна. Бачково, Наречен + баните, Хвойна, а и Чепеларе (без едно място) се минават лесно,  в Смолян товарните минават само в източната част на Устово. А и този маршрут не се очаква да стане европейска артерия като Кулата или Капитан Петко войвода.
Не ме изненадва " старанието" на гърците. Браво на управата на Златоград, която с много усилия издейства първия пробив на родопската граница. От двете и страни живеят мюсюлмани  - към Ксанти и Смолян - помаци, към Комотини и Кърджали - турци, а това ги прави нервни. В Гюмюрджина е имало бунтове и срещу българската власт, която е изкарала там само 6 години.
« Last Edit: 20.03.2024, 09:44:39 by blagun »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17554
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #787 on: 20.03.2024, 09:44:17 »
Съгласно Закона за пътищата, от Републиканските пътища, само трети клас могат да минават през територията на населени места, освен по изключение… И много правилно, интензивният транзитен трафик няма място по уличните мрежи на населените места!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16231
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #788 on: 20.03.2024, 09:48:19 »
Много обичам закони, в които пише, че нещо е забранено и после - цели глави с изключение. Също като извънредния труд, който в КТ е забранен, но има доста членове, а също наредби, които го регламентират като часове и заплащане.

Изключенията са толкова много, че просто са по default все още - Костинброд, Гинци,  населените места в Искърския пролом, Горубляне, от Русе до Кърджали са безброй селата. Няма нито един главен път, който да не минава през населени места, както и старопланински проход. Не може да се отрече направеното в тази посока - и преди, и след 1989. Когато за пръв път имахме кола през 1967, обходи нямаше на Търново, Габрово, Плевен, Стара Загора, Пловдив, Разград, Варна, Бургас и т.н. Всъщност спомням си само два обхода - СОП и "международното шосе" на Русе. По СОП ми беше първото "посещение" на София. През 1968 пътувахме от Копривщица към Искърското дефиле и смятахме да разгледаме София. Но по същото време имаше Световен фестивал на младежта и не ни допуснаха до града, така че по неволя направихме обход.

Вероятно става дума за бъдещо проектиране. Но и без закон, ако се проектира път през населено място, протестите ще са безброй, даже временна организация се приема на нож.
« Last Edit: 20.03.2024, 12:40:01 by blagun »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17554
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #789 on: 20.03.2024, 10:10:40 »
Има много изключения - Костинброд, Гинци,  населените места в Искърския пролом, Горубляне, от Русе до Кърджали са безброй селата. Няма нито един главен път, който да не минава през населени места, както и старопланински проход. Вероятно става дума за бъдещо проектиране.
Всъщност се поправям, най-ясно е казано в ЗУТ, в Закона за пътищата е косвено, Наредбата за проектиране на комуникационно-транспортни системи в населени места препраща към ЗУТ.

Та, чл. 76 от ЗУТ:

Quote
Чл. 76. (1) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 47 от 2012 г.) Проектирането и изграждането на автомагистрали, скоростни пътища и пътища първи и втори клас от републиканската пътна мрежа през територията на населените места се допуска по изключение, когато едновременно са налице следните условия:
1. много тежки теренни и други специфични условия;
2. доказана технико-икономическа целесъобразност;
3. съвместимост с устройствените планове на населеното място;
4. положително решение по оценката за въздействието върху околната среда.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Когато пътищата от републиканската пътна мрежа се проектират и изграждат през територията на населените места, те се оразмеряват като елементи на първостепенната улична мрежа при съблюдаване на изискванията за опазване на селищната среда от вредни въздействия.

Законодателството не дели нещата на заварено и бъдещо проектиране. Могат да се дадат десетки примери за започнати по време на Соц-а обходи (например Тополовград), като в последните години има примери за завършени - Берковица, на II-44 преди Габрово... Но разбира се работите се вършат несериозно и половинчато, няма план, какво има да се направи да се изпълнят изискванията на закона, няма срокове и всичко е куче-влачи...