Author Topic: Скоростен трамвай под пл. Александър I (бивш Батенберг)  (Read 52466 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11148
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Проект за леко метро готвят в общинската фирма "Метрополитен". Нарича се леко, защото в голямата си част се движи над земята, обясни шефът на метрото Стоян Братоев. Влакчетата ще влизат под земята само в центъра. Трасето ще покрива третия метродеаметър на железницата. Мотрисите ще тръгват от кв. Княжево и ще се движат до Руски паметник на открито или в тунел от плексиглас, както е в посока "Младост". При паметника ще влизат под земята и ще излизат пак отгоре след бул. "Дондуков".
« Last Edit: 08.09.2009, 12:10:34 by LG_ »
НЕ на хейтърството!

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13498
    • View Profile
Quote from: Repcho
Проект за леко метро готвят в общинската фирма "Метрополитен". Нарича се леко, защото в голямата си част се движи над земята, обясни шефът на метрото Стоян Братоев. Влакчетата ще влизат под земята само в центъра. Трасето ще покрива третия метродеаметър на железницата. Мотрисите ще тръгват от кв. Княжево и ще се движат до Руски паметник на открито или в тунел от плексиглас, както е в посока "Младост". При паметника ще влизат под земята и ще излизат пак отгоре след бул. "Дондуков".
Това е добра идея, но пак има доста кръстовища, които трябва се преодолеят подземно или надземно

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Quote from: Repcho
Проект за леко метро готвят в общинската фирма "Метрополитен". Нарича се леко, защото в голямата си част се движи над земята, обясни шефът на метрото Стоян Братоев. Влакчетата ще влизат под земята само в центъра. Трасето ще покрива третия метродеаметър на железницата. Мотрисите ще тръгват от кв. Княжево и ще се движат до Руски паметник на открито или в тунел от плексиглас, както е в посока "Младост". При паметника ще влизат под земята и ще излизат пак отгоре след бул. "Дондуков".
Желанието за за поредно харчене на пари за проекти (почти неосъществими) май се вижда тук. Тук просто се доразвива идеята за тунел от Дондуков до Македония. Действително това е най-късият път североизток-югозапад, но да проектираш трети тунел под двата метродиаметъра, дори под сгради, едва ли е най-разумното нещо. Такъв тунел трябва да е на достатъчна дълбочина (20-30 м) и едва ли някой би се наел да пресметне колко ще струва, а и как технически ще се изгради.
Ненапразно винаги през годините идейните проекти за трети диаметър никога не са били под Македония-Дондуков.

Quote from: maniak
.........има различни нива  подземна инфраструктура - канали, кабелни шахти и т.н, което (приложено към 3 диаметър, който ще бъде най-дълбок!) означава, че нивото на релсите ще е на - 50м под земята
Да има подземна инфраструктура, но чак пък 50 м!!!!!!!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15957
    • View Profile
    • Email
Quote from: greg
Ненапразно винаги през годините идейните проекти за трети диаметър никога не са били под Македония-Дондуков.
То и няма много смисъл да е оттам. Първоначалният замисъл на МД3 е с много по-хубав маршрут: Руски паметник-НДК-СУ-Пам.Левски. Иначе метромрежата става асиметрична, и то набутана в по-некомуникационната част на центъра - северозападната. В южната ще е една единствена МС - НДК.
Не виждам какъв е проблемът до Руски паметник или Пирогов да го изпълнят надземно, после подземно до НДК-СУ-гара Подуене и оттам - пак надземно?

Май напоследък, колкото по-бавно върви метрото и поръчките за нови трамваи, толкова повече се бълват всякакви проекти - леко метро Надежда-Костинброд, Ес-бан по жп линиите, трамвай по южния ринг... Ако всичко можеше да се осъществи - добре, но в случая като че ли имаме липса на перспектива за МГТ в София.

А иначе югозападът има нужда не само от метролиния (лека или тежка) до Княжево, а и до Овча купел.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Дано идеите за този трети метродиаметър да не се осъществят, а строителството му да пропадне. Звучи абсурдно това, което е предложено.
Аз като гледам обаче, то и втори диаметър няма да има, какво са тръгнали за трети да мислят. И то с подобни цени. Трябват им няколко милиарда евро за всичко, не 200 млн.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote from: ivan krastev
Прекратиха търга за изпълнител на втори метродиаметър

Избран е вариант за трасе на леката железница

.....

Приетият от експертния съвет трети вариант предвижда
трасето от бул. "Цар Борис III" да продължи по бул. "Тотлебен" и бул. "Македония". Непосредствено преди кръстовището на бул. "Македония" с бул. "Хр. Ботев", където има спирка, то потъва подземно. В рамповия участък по бул. "Македония", където трасето излиза надземно, се предлага конструктивно да бъде заложена възможност за продължаване на трасето подземно към бул. "Тотлебен". От бул. "Христо Ботев" линията преминава тунелно под ул. "Алабин" до пресечката с бул. "Витоша". Под това кръстовище е следващата спирка, като трасето преминава над тунела на втория метродиаметър. След кръстовището на ул. "Алабин" и бул. "Витоша" то продължава подземно под ул. "Алабин" и ул. "Гурко" до кръстовището с ул. "Княз А. Батенберг".
След кръстовището на ул. "Гурко" и ул. "Княз А. Батенберг" трасето продължава в северна посока и подземно под парка достига до площад "Ал. Батенберг", където до кръстовището на бул. "Цар Освободител" и ул. "Дякон Игнатий" в източната част на площад "Александър Батенберг" е ситуирана следващата спирка. В тази зона трасето преминава над тунелите на първия метродиаметър, като се предлага източно от ул. "Дякон Игнатий", под бул. "Цар Освободител" да се изгради и междинна станция на първи метродиаметър.След пресичането на площад "Александър Батенберг" тунелите продължават под парковата зона до ул. "Московска" и под нея достигат до бул. "Васил Левски". Непосредствено преди този булевард е ситуирана следващата подземна станция. Подземният участък свършва под бул. "Янко Сакъзов", където след рамповия участък е първата надземна спирка, разположена в средата на пътното платно на булеварда. След това трасето продължава открито по бул. "Мадрид" и бул. "Ботевградско шосе".
Вариантът предлага две възможности за тунелния участък - от бул. "Македония" към площад "Александър Батенберг" до паметника на Васил Левски и втори вариант от бул. "Пенчо Славейков" до бул. "Ботевградско шосе".
Дължината на трасето по този вариант е 16.4 км, от които подземни само 2.4 км. Броят на станциите е 22, в това число подземни 4. При подземно трасе до бул. "Ботевградско шосе" броят на подземните станции става 6 при дължина на подземното трасе 4.1 км, а на откритите участъци - 12.3.
Едно от предимствата на този вариант по думите на инж. Стоян Бротоев е, че той позволява по-добро етапно изпълнение и експлоатация. Например източно от централна градска част има изграден релсов път с нормално междурелсие, който е в добро техническо състояние. След изграждане на подземното трасе от бул. "Янко Сакъзов" до бул. "Македония" двата участъка образуват общо трасе и могат да се експлоатират независимо от трасето Княжево - бул. "Македония" - ул. "Алабин". На площад "Македония" ще бъде осигурена пряка връзка на двете линии.
....

http://www.stroitelstvo.info/show.php?storyid=468066
И как ще стане това?????
« Last Edit: 10.03.2008, 13:54:24 by maniak »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: maniak
И как ще стане това?????

Общо взето никак. Просто на местата ще има станции без връзки към МД1 и МД2
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
И аз се надявам този проект да се провали , защото е абсурден ! Ако го одобрят , то въпросното леко метро ще има връзка само с МД1 и там , на Раковска трябва да се изгради междинна станция !
Аз немога да разбера защо все избират "икономични" вариянти ? От статията се разбира , че този въпросен 3-ти вариянт , които са избрали , е наи-кратък - ОК , но тои почти дублира трасето на МД1 и МД2 ! По този начин НДК , Попа , СУ остават без връзка с МД3 , което е абсурдно !
Най-добре ще е , ако МД3 си бъде класическо метро , което само в центъра да е подземно , а в краините квартали наземно или на мостови конструкции , както се изгражда след Интерпред 1

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Да, ама им се свиди... не бойте се. Ще се помотват, после ще зарежат трети диаметър, за да се занимават с втори и като го пуснат втори, ще се усетят и ще почнат класическо метро по трети

Offline boygeorge

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Boleroto е много правл Сега не виждат третия защото втория им е в мъгла Преди да направят ремонта на Централна гара обещаха да направят метростанция под гаровия площадрно не стана И сега така си говорятл

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Пък и да го направят, като им уври акъла след 10 години ще го преформят на класическо метро...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Аз просто им се учудвам на акъла на тези хора !
Решили да не е метро . а скоростна железница , която ако има нужда да се трансформира на метро ! ОК ! Но участъкът в центъра , които е подземен според мене трябва да е със стандартите на метро - станциите да са с неоходимата височинна и ширина , както сегашните станции , за да може след време , ако се наложи , при реконструкция от скоростна железница в метро или леко метро да се използват теси станции пълноценно !
Както личи от схемата на статията ( във в. Строителство и града - аз си го взех ,за да видя по-подробно схемата) са предложени 3 варианта ! Първо много ми е интересно как така без да са се направили съответните проучвания и тн се ибира директно вариянт 3 (може би защото е по-къс , но колко е ефективен?) ?
Ето как са и другите вариянти :
1) Както си е по план МД3 - от Княжево до Пирогов наземно и преди Руски паметник се спуска подземно . Има 4 подземни станции в центара - на Петте Кьошета , НДК (прави връзка с 2МД) , Попа , СУ (1МД) и след пам. Левски излиза наземно до кв. Левски .
Това е наи-дългият вариянт , но тои ще обслужва точки от ЦГЧ , която няма да е свързана с метро - може да е скъпо , но според мене разумно решение ! Там където трасето се спуска подземно може да се заложи конструктивно занапред трасето да се продължи подземно и при нужда се трансформира в метро , като задалжително подземните спирки трябва да са със размерите на класическото метро ! Това може да се приложи и при 3-те варианта ! Аз лично подкрепям този вариант и дано тои да се осъществи !
2) Този вариант е пак с 4 подземни спирки в центъра - на пл. Маледония , пресечката Витошка/Алабин , пресечката Гурко/Раковска и СУ . Според мене недостатъка на този вариянт е , че спирката на пресечката Витошка/Алабин на няколко стотин метра от МС "Сердика" , но ако се изгради подземна връзка може и да се свържат 3-те линии ; Попа остава отдалечен от метрото (макар че на няколко стотин метра е спирката при Стадиона) Като предимство може да се посочи , че ще има спирки на Македония и Раковска !
3) Тои е описан подробно в статията , но според мене тои е безсмислен и дано наще архитекти вземат малко се замислят колко тои ще е ефективен !
Аз лично съм за вариант 1 !!!!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
До колкото е ясно от Метрополитен са избрали онзи безмислен вариянт , дето ще минава през пл. Македония , Витошка , Раковска и пам. Левски - така че Попа и НДК остават без МД3  
ЧЕСТИТО !!!!!!!!!!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15957
    • View Profile
    • Email
Quote from: ivan krastev
До колкото е ясно от Метрополитен са избрали онзи безмислен вариянт , дето ще минава през пл. Македония , Витошка , Раковска и пам. Левски - така че Попа и НДК остават без МД3  
ЧЕСТИТО !!!!!!!!!!
Още мноооого вода ще изтече по Перловец, докато се стигне до сериозни проекти...

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13498
    • View Profile
Quote from: blagun
Още мноооого вода ще изтече по Перловец, докато се стигне до сериозни проекти...
Прав си, то догодина не се знае дали ББ ще е кмет...а дотогава ще е готово само метрото до Младост 1.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Quote from: ozzy
Прав си, то догодина не се знае дали ББ ще е кмет...а дотогава ще е готово само метрото до Младост 1.
ББ може и да не е кмет , но Стоян Братоев ще е шеф на Метрополитен и буквално от него се раздат такива брилиянтни проекти !

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13498
    • View Profile
Quote from: ivan krastev
ББ може и да не е кмет , но Стоян Братоев ще е шеф на Метрополитен и буквално от него се раздат такива брилиянтни проекти !
Да, но той не осигурява финансирането, те избраха този вариант най-вече заради ниската цена за строителството му.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15957
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Да, но той не осигурява финансирането, те избраха този вариант най-вече заради ниската цена за строителството му.
Ами то още по-евтино ще излезе, ако го построят от Враждебна до Желява примерно, но друг е въпросът, дали ще има полза от това!
След като формалният център на София - районът на НДК остава с метровръзка единствено с гарата и Лозенец, просто - немам думи! Пък и къде ще става прекачването от МД3 на другите? Ако ще е да се ходи пеша и да се плаща още един билет, ще е най-голямата пародия на метро в Европа! Ако пък трите диаметъра се вързват на Сердика, ще падне едно копане, а в различните нива на Сердика ще се стича половината град.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Ще стане мармалад, но не вярвам да е избран този вариант - в ОУП си е заложено класическо метро под НДК, следователно ще си е класичско метро под НДК, дори и в тунелите на класическото метро да се движи скоростен трамвай.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Quote from: boleroto
Ще стане мармалад, но не вярвам да е избран този вариант - в ОУП си е заложено класическо метро под НДК, следователно ще си е класичско метро под НДК, дори и в тунелите на класическото метро да се движи скоростен трамвай.

С измененията на ОУП варината за класическо метро по 3та линия отпада, таме  сковостен трамвай, който обаче се движи по стария си маршрут.
Друго интерено нещо е, че линии 1 и 3 се събират към края на Ботевградско шосе и продължават до кремиковци. Не знам дали е необходим такъв мощен танспортен ресурс до там, 2 линии е май прекалено, а нито една - под България или под Шипченски проход