Author Topic: Скоростен трамвай под пл. Александър I (бивш Батенберг)  (Read 50120 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
Quote from: zlatin
Друго интерено нещо е, че линии 1 и 3 се събират към края на Ботевградско шосе и продължават до кремиковци. Не знам дали е необходим такъв мощен танспортен ресурс до там
Абе изобщо не е необходим, но това е конюктурно - нали ББ и Диков се забавляват с Кремиковци и как ще го правят Балкански Франкфурт

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: zlatin
С измененията на ОУП варината за класическо метро по 3та линия отпада, таме  сковостен трамвай, който обаче се движи по стария си маршрут.
Друго интерено нещо е, че линии 1 и 3 се събират към края на Ботевградско шосе и продължават до кремиковци. Не знам дали е необходим такъв мощен танспортен ресурс до там, 2 линии е май прекалено, а нито една - под България или под Шипченски проход
В интервюто на Братоев в темата за изграждане на метрото или в тази за М2 беше, той изрично каза, че М3 ще се гради като леко метро, но задължително ще има възможност да се преправи на класическо метро, когато пътникопотокът е достатъчен.В ОУП къде е казано, че ще е леко метро, а и трасето дадено там сега през ден се променя

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Предлагам ви да видите и да обсъдим целесъобразността на новото трасе (зелено) на скоростния трамвай, предложено с новия план.

Ето линк към него:
http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=oup/OUP_GOTOV_10000/

Както се вижда то се различава от показаното в сайта на Метрополитен:
http://www.metropolitan.bg/images/Map_3_diametra-Model.png

Предвидено е след Руски паметник трасето да продължи по бул. Македония и ул. Алабин до пресичането и с ул. Княз Александър Първи, след това по нея до градската галерия, от там косо през Градската градина като има станция при пресичането на бул.Руски, продължава до ул. Московска и след това по бул. Янко Сакъзов, като следващата станция е чак на пресечката с бул. Евлоги Георгиев и нататък към Подуяне, където е следващата метростанция.

Нека да обсъдим :

- Целсъобразно ли е да се измени трасето в този вид.
- Какво се губи от стария проект
- Ако новият проект е по-целесъобразен, не е ли необходимо тогава планиране на още станции - например в района на пл. Руски паметник или пл. Македония; в района на паметника на В.Левски; също така при тези обстоятелства следва да се помисли за връзка с другите метродиаметри в центъра - за сега не се предлага такава връзка
- целесъобразност на местоположението на предлаганите станции.

« Last Edit: 17.12.2008, 17:06:57 by krzya »

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Защо ми се струва, че това се обсъжда в темите "Метродиаметър 3" и "Метродиаметри"? Не мисля, че има нужда от отделна тема.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Дам.

От друга страна е удивително, че колкото и ъпдейтван да става ОУП, определено станция Въртопа няма да просъществува в него  :D

Всъщност връзката на МД2 с МД1 на юг по този план май е нещо ново (за разлика от МД3).
Това Герман ли е, през което минава?

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Като гледам начертано трасето на този скоростен трамвай и отчитайки факта, че е необходима поне още една станция в отсечката между пл. Македония и Съдебна палата, изграждането на МД3 в този му вид като маршрут ИЗЦЯЛО ПОДЗЕМНО, би отворило вратите за създаване на напълно реално приложими идеи за четвърти, преминаващ през центъра, метродиаметър, който да обслужва лишените чрез този план точки "НДК 3" и "Попа". Съгласни ли сте? Също така отваря опцията за изграждане на допълнителна станция по трасето на МД1 между пл. Батенберг и ул. Раковска, чрез която да се осъществи връзка между МД1 и МД3

P.S. Маркираната връзка между МД1 и МД2, за мен е тотално абсурдна и никому ненужна, с оглед къде по-нуждаещите се райони в тази част на София от метро, които биха могли да се покрият чрез такава, но различна като маршрут връзка! Кой има нужда от метро из планината и поляните сред вилните зони, след като многократно по-големия по население и реално съществуващ и в момента Студентки град е лишен практически от такова (защото ситуирането на станции някъде в периферията на един квартал, като някои от тях дори неопират в границите му - визирам "Въртопо", за мен не са станции, обслужващи квартала)!?

P.S.S. Имам въпрос - постът "Главен архитект на София" има ли срок на продължителност или един човек може да седи в този стол примерно десетилетие и да осакатява града с предложения и решения толкова много време?
« Last Edit: 17.12.2008, 18:24:13 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Защо ми се струва, че това се обсъжда в темите "Метродиаметър 3" и "Метродиаметри"? Не мисля, че има нужда от отделна тема.

Не няма нищо общо. Говорим за предложение на Архитектура и градоустройство на нов градоустройствен план, което е публикувано преди ден-два, а в посочените от Вас теми се обсъжда една предварителна идея, публикувана доста по-рано (преди около 2-3 месеца)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13264
    • View Profile
Защо ми се струва, че това се обсъжда в темите "Метродиаметър 3" и "Метродиаметри"? Не мисля, че има нужда от отделна тема.

Не няма нищо общо. Говорим за предложение на Архитектура и градоустройство на нов градоустройствен план, което е публикувано преди ден-два, а в посочените от Вас теми се обсъжда една предварителна идея, публикувана доста по-рано (преди около 2-3 месеца)
Баш същото си е.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Напротив, говорим за едно и също :
Така предложения градоустройствен план е като резултат от онази схема (намираща се на същия сайт), която трябва да бъде гласувана ( и одобрена)от СО и именно за това гласуване е изготвен този ГУП.
Така че говорим за едно и също : за абсурдните идеи на  Диков да обезобрази града с т.н. "скоростен трамвай" - полуметротрамвай.  :angry:
Връзката с МД1 на Батенберг е абсурдна, тъй като се рекламира като възлова, а тя не е.
И не само тя е абсурдна... Наземно трасе, заемащо нужно платно по булеварда - решение на транспортния проблем?!? ХА-ХА!
Единственото, което ми харесва в този план е новото разширение на МД 2 (втората панделка), но и по нея може да се помисли малко.
За мен идеята е недообмислена, сурова като предложение и ми е чудно след като обявиха, че ще се съревновава с още няколко варианта, къде е сравнението?
Предрешава се нейното приемане!
Явно лобирането в нейна полза е голямо.
« Last Edit: 17.12.2008, 17:58:14 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
Просто се чудя с кой недостатък да започна:
- неудачни връзки с МД1/2 : пешеходене плюс струпване на една единствена станция, която на всичкото отгоре е без ескалатори. По-точно, това не е никакво метро - във всяка нормална метросистема с един билет можеш да я кръстосваш по всички диаметри
- тотална липса на станции в центъра: театър София-Батенберг-Руски паметник. Все едно, че София не е столица, а т.нар."скоростен трамвай" осигурява бърза връзка на градовете Подуене и Княжево. Значи тук губим и предимството на трамавя пред метрото - по-гъстото разположение на спирките.

Остава да разчитаме до започване на това начинание Диков да не е на поста си и да се върнат към балансирания първоначален вариант на МД3 през СУ и НДК. Все пак, каквото и решение да се вземе сега, то ще има тежестта на решението за метротрасето до Младост от 80-те.
« Last Edit: 17.12.2008, 18:32:32 by blagun »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Проектът ми се вижда изключителен.   :fan: :fan: :fan:
Само една забележка, станцията между Руски паметник и Театър София е излишна. Линията без нея ще бъде перфектна.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Какъв би бил смисъла от трасе, което транзитно ще минава през центъра, но няма да спира там (в случай че се махне станцията на "Батенберг")!?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Какъв би бил смисъла от трасе, което транзитно ще минава през центъра, но няма да спира там (в случай че се махне станцията на "Батенберг")!?

За толкова сериозен проект, толкова сериозен коментар.  ;)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7231
    • View Profile
Все пак след като е трамвай беше редно да му направят спирките през 500-600 м. а не през 2 км. Простаци!
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
    • View Profile
Проектът ми се вижда изключителен.   :fan: :fan: :fan:
Само една забележка, станцията между Руски паметник и Театър София е излишна. Линията без нея ще бъде перфектна.
Мда, забележителен тунел би бил. Всъщност дали някой от тук четящите и пишещите вярва, че се прави такъв проект. Едва ли има пари точно за такъв проект. Това безспорно е само една идея, за която няма средства. 

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
О, не бъди толкова сигурен.
Точно в това е черешката на тортата :
За класически метродиаметър вече не могат да получат пари от ЕС и затова измислят, че ще бъде нещо друго, само и само да получат парички.
Въобще не ги интересува "пътникопоток", "нужди на столичани" и т.н.
Важното е "паричките да минат през нас, защото няма кой да чака - може и да не сме на власт."  :annoyed:
... И проектът си е много сериозен - депутати вече ги изкритикуваха, че още не е минал през СО и затова не могат да го включат за "разглеждане" в парламента (т.е. не е минал всички процедури, за да бъде внесен)
Така че : съвсем сериозно си бързат.
« Last Edit: 18.12.2008, 18:16:09 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
За класически метродиаметър вече не могат да получат пари от ЕС.

Това не е така, ако проектът отговаря на условията, могат да кандидатстват и евентуално да бъдат одобрени. Всичко е въпрос на добра подготовка. В класическия си варинат линия 3 обслужва доста голям пътникопоток, вкл. и гара, намалява замърсяването и трафика, а освен това би могла да се продължи до Перник, където би обслужвала още 100 000 жители.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
    • View Profile
 
За класически метродиаметър вече не могат да получат пари от ЕС.

Нима е така? Защо?
Тунел за "скоростен трамвай" под центъра едва ли ще излезе по-евтино.
Не съм запознат от какви фондове се отпускат средства за метро и дали има диференциация на пари за метро и пари за трамвай. Но съм сигурен, че Брюксел няма да допусне да бъде излъган. 
Иначе ако е така, много хитро са го измислили: Ново трасе на "скоростния трамвай"......., а доколкото знаем нямаме никакъв скоростен трамвай.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7087
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email

За класически метродиаметър вече не могат да получат пари от ЕС.

Нима е така? Защо?
Тунел за "скоростен трамвай" под центъра едва ли ще излезе по-евтино.
Не съм запознат от какви фондове се отпускат средства за метро и дали има диференциация на пари за метро и пари за трамвай. Но съм сигурен, че Брюксел няма да допусне да бъде излъган. 
Иначе ако е така, много хитро са го измислили: Ново трасе на "скоростния трамвай"......., а доколкото знаем нямаме никакъв скоростен трамвай.

Така де, то това е идеята - да ни дадат пари, та да имаме  :D

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Тоя сторостен трамвай в този си проекто вид е страшна глупост! Те спирките само му на по-голямо разстояние отколкото на метрото! Абсур страшен! Трябва малко да се сгъстят! Ако не да се остави 5цата което е не възможно, така че отпада. Пример между Околовръстнто и Княжево(колелото на 5-цата) няма спирка, трябва поне една да има. Там Има страшенен пътнокопоток на спирка Шипка и Охрид (стари имена) ще е мн неприятно всички трябва да сез мъкнат или до Околовръстното или до Княжвео където и без това си има бая търпана сутрин, вечер, събота и неделя. Нали е трамвай трябва да са му на по-често спирките. Също няма спирка между Пирогов и Батемберг къде е пл.Македония къде са другите неща. Тъпотия ужасна! Който го е мислил така или не е от София(и не е стъпвал пеш из града) или даже от България?!?!?