Author Topic: История на Икарус в България  (Read 128295 times)

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2060
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #600 on: 24.01.2023, 21:56:04 »
 :fan: Поздравления за таблицата! Изисквала е много внимание и усилие! :)
Забелязах, че на румънската модификация на 260 - 260.05 си писал, че след 1974 г. от същата модификация е внасяна след това и през 1991 и 1993 г. Мисля, че доставките на Икарус 260 за Румъния (Букурещ) от началото на 90-те са следствие на хаоса около разпускането на СИВ и разпадането на СССР и доколкото помня, въпросните немалко бройки жълти Икаруси са от поредната съветска модификация 260.50, поръчани и предназначени за СССР (или неговите наследници), но недоставени там, заради неплатежоспособност или нещо такова и съответно купени от Букурещ. Мисля, че по същото време и по същата логика се появяват в България известно количество от същия модел жълти Икаруси 260.50 (ако не се лъжа бяха на "Плама" - Плевен, а после се озоваха в Благоевград, или пък е имало и на двете места нововнесени), а също и съчленените 280.64 - жълти с летящи врати слонова кост в Бургас и Стара Загора. Не съм сигурен дали едновременно с това не са попаднали у нас и жълтите 280.33 в Бургас и във Варна (имам предвид отделна доставка от известните 15-ина бройки 280.33 за София от 1985 г.).

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4432
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #601 on: 25.01.2023, 12:54:40 »
Да, жълтите 260.50 в Благоевград са бившите на Плама. Дори си личеше отстрани къде са били на Плама стикерите. Били са три броя, от които два отиват сетне в Благоевград, а третият - в Сливен(Динамо или ЗММ), сега е възстановен знаете къде. След отварянето на унгарско-австрийската граница за свободно преминаване унгарското правителство забранява за известно време износа за СССР, така всякакви жълти съветски 260 и 280 са продадени къде ли не - в Унгария, Румъния, у нас....От лятото на 87а за СССР се произвеждат паралелно двата варианта - 280.33 и 280.64 - с летящите врати, като има и с жълти врати, и слонова кост. И в Пловдив имаше от последните. Доколкото знам, всички жълти 280 след 88-а са купени с валута от предприятия - в Пловдив от КЦМ, в Кърджали от ОЦЗ, в Бургас от Нефтохим (те си вземат и бая междуградски оранжево-бели съветски 256) и Океански Риболов, в Стара Загора от Агробиохим. 4те тролея във Враца са купени от Химко. Всички варненски жълти са дарение от Сочи, имали са и 85та, и 88а година производство, познават се по лайсната.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2060
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #602 on: 25.01.2023, 20:21:43 »
280.64 - с летящите врати, като има и с жълти врати, и слонова кост.
Тези с жълтите врати са 280.48 и нямат фарове за мъгла в броните за разлика от 280.64. Може би освен вратите и фаровете има и други разлики между двата подтипа, но не знам какви са. Вероятно минимални.

Offline david

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 86
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #603 on: 25.01.2023, 20:38:47 »
Другите разлики са в двигателите и седалките.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4477
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #604 on: 26.01.2023, 01:20:28 »
Да, жълтите 260.50 в Благоевград са бившите на Плама. Дори си личеше отстрани къде са били на Плама стикерите. Били са три броя, от които два отиват сетне в Благоевград, а третият - в Сливен(Динамо или ЗММ)
Официално 21 броя 260.50 са внесени у нас. Към 2009 г. със сигурност имаше 9 в Плевен, 5 в Благоевград и този на Динамо Сливен.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #605 on: 26.01.2023, 05:47:20 »
Другите разлики са в двигателите и седалките.
Освен това, при 280.48, осветлението в салона е със сулфидни крушки, а при 280.64 е луминисцентно. В България  не е имало 280.48, доколкото ми е известно.

Offline david

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 86
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #606 on: 28.01.2023, 23:52:12 »
Представям ви и таблица за прототипите на марката.
Както ще видите, автобус с модел "252" е идвал и на панаира в Пловдив. Някой, ако си го спомня, ще се радвам да разкаже нещо за него.
В таблицата съм включил и модификации на модели, които не са влезли в серийно производство и имат интересни разлики спрямо братята си по модел.
 
В предишния пост съм качил и обновена версия на таблицата за градските модели. В нея съм оправил информацията за 260.05, както има и промени по записките за доста от модификациите, най - вече унгарските и тези за СССР.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE