Няма значение кой го е написал, важното е, чче Метрополитен реагираха и Фандъкова получава копия от цялата кореспонденция.
Следващата ни стъпка ще бъде да отговорим на Метрополитен с копия до Фандъкова и Диков, в който отговор ще поискаме някакъв вид официални гаранции от всички институции - Общината, Диков и Метрополитен, че перспективната програма, описана от Братоев ще бъде спазена, както и ще поискаме проекта да се изнесе на обществено обсъждане, за да се реши дали обществеността иска увеличаване на подземния дял от първноначалните етапи на строителство, защото ако ОП Транспорт позволи, може да се разбие на три последователни лота, които да се реализират в един финансов период. По същия начин, по който сега се изпълнява МД-2:
Централен лот:
Подуяне - НДК - Пирогов
Дължина на участъка: 4,75 км Изпълнява се с къртица.
Станциите се изпълняват в укрепени котловани.
Втори лот:
Пирогов - автогара Овча купел
Дължина на участъка: 3,44 км Изпълнява се по открит метод.
Станциите се изпълняват в укрепени котловани.
Трети лот:
Подуяне - Варждебна
Дължина на участъка: 4,23 км Изпълнява се по открит метод.
Станциите се изпълняват в укрепени котловани.
По-наттъшните разширения вече ще стават директно под формата на класическо метр, но важното е чче така, в рамките на 4 години ще е възможно да се реализитра цяялата линия като класическо метро
Дори и на първо време да изградят Централния и Втори лот, цената ще бъде поччти същата, каквто е цената на Мд-2, тъй като дължините на лотовете са почти идентични.
Което ще рече, че ако речем 2015 започва строителството на Централния участък, 2016 да започне втори ще са готови 2018 - класическо метро от Овча купел до Подуяне.
2017 да започне Трети лот, 2020 ще е готов. само 2 години след пускането на класичеко метро по трети метродиаметър. Това е напълно обозрима схема. Единственото, което не можем ние тук да преценим е доколко е икономически възможна, предвид, че вече София изплаща заемите за вече построените и влезли в експлоатация отсечки.