Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 185347 times)

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #20 on: 26.05.2010, 08:41:14 »
и да минава по красива естакада над околовръстното
Почти сигурно няма да минава над околовръстното. Според проекта за околовръстната магистрала, който се обсъждаше преди 2-3 год., ще е обратното. Околовръстното да минава над Цар Борис III.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #21 on: 26.05.2010, 16:28:34 »
Почти сигурно няма да минава над околовръстното. Според проекта за околовръстната магистрала, който се обсъждаше преди 2-3 год., ще е обратното. Околовръстното да минава над Цар Борис III.
Най-логично е. Околовръстното се спуска от Бъкстон към Цар Борис, представете си, че трябва изкуствено да го гмурнат още по-надълбоко.

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #22 on: 27.05.2010, 23:37:21 »
В другия форум Локум се похвали, че е внесъл 4 протестни писма срещу така предлагания вариант за леко метро за МД3. :fan:

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #23 on: 28.05.2010, 14:33:53 »
Писмото е едно, адресирано до Фандъкова, с копия до всички компетентни институции по въпроса с метрото.
Скоро ще му преформя текста и в отворено писмо, което ще се прати до БТА и оттам - до всички медии в България и текстовете и на двете писма ще се публикуват в www.spasimetroto.org/

Това, което ни остава сега е да чакаме реакцията на Общината, Гиньо Ганев и Министерството на транспорта, както и на самия Диков, до когото също бе пуснато копие. Ако не последва реакция, ще последва отворено писмо до медиите, което ще визира именно този проблем вече в по-настоятелен тон и с пледиране за обществен дебат, който да внесе яснота по въпроса.

Акцията тепърва започва...
« Last Edit: 28.05.2010, 14:53:44 by boleroto »

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #24 on: 30.05.2010, 22:23:22 »
Мислех си, че за да променим нещата в полза на класическо подземно метро ще ни трябва приемливо решение най-вече от финансова гледна точка.
Да се раздели на три участъка МД3. Средният да е от гара Подуене до бул Овча Купел , другите два са ясни. Да се направи първоначално само средния. Депото решихме, че има вариант да е около гара Подуене. В участъка от руски до Овча купел да мине под пътното платно, а не на мястото на трамвая. Трамваите 5 и 22 да си останат както са си на тоя етап. Пък дано като разкопаята тия павета по Борис най-накрая ги махнат и тях.
Този вариант ми се струва приемлив като пари, и като брой пътници.
« Last Edit: 30.05.2010, 22:29:24 by gnushev »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1295
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #25 on: 31.05.2010, 00:14:37 »
Тъмън ще се направи и новият булевард Иван Иванов над Владайската река от бул.Сливница като частот пробива Пенчо Славейков и после по коритото до Княжево, а имаше и проект от Люлин до Житница да се направи пробив до АМ Люлин. Тъмън ще има алтернатива на Борис.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #26 on: 31.05.2010, 00:33:24 »
Мислех си, че за да променим нещата в полза на класическо подземно метро ще ни трябва приемливо решение най-вече от финансова гледна точка.
Да се раздели на три участъка МД3. Средният да е от гара Подуене до бул Овча Купел , другите два са ясни. Да се направи първоначално само средния. Депото решихме, че има вариант да е около гара Подуене. В участъка от руски до Овча купел да мине под пътното платно, а не на мястото на трамвая. Трамваите 5 и 22 да си останат както са си на тоя етап. Пък дано като разкопаята тия павета по Борис най-накрая ги махнат и тях.
Този вариант ми се струва приемлив като пари, и като брой пътници.

Тази ни идея ще бъде включена като предложение в отвореното писмо, но първо искам да формулираме въпросника...

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #27 on: 01.06.2010, 12:12:44 »
Изглежда, че има развитие по въпроса с яснотата около МД3:




Еваля на JloKyM за свършената работа - информационната мъгла се поразсея, а и обясненията в писмото като цяло ми допадат.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Проектирането на МД3
« Reply #28 on: 01.06.2010, 12:27:04 »
Всъщност основни заслуги има boleroto и едва след това аз :) :)

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #29 on: 01.06.2010, 12:53:24 »
Всъщност основни заслуги има boleroto и едва след това аз :) :)
В такъв случай, поздравления и за boleroto.

Изглежда, вие сте хората, които отговорните лица асоциират с "гражданска интернет инициатива". И добре, че сте вие, за да разберем какво и защо се случва.  :fan:

Идеята за скопено решение тип подземно трамвайче без връзка с МД1 и МД2 вместо метро ми се видя доста неприятна и неизгодна. Радвам се, че е отпаднала, а предложението първо да се изкопае тунел в най-важния участък (пресичането на центъра) съответно през НДК и СУ ми се струва най-разумно. Една от най-големите благини на метро-мрежата е възможността човек да се прехвърля лесно от линия на линия с един билет.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #30 on: 01.06.2010, 12:54:12 »
Голяяямо Браво !!!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #31 on: 01.06.2010, 13:42:07 »
Няма значение кой го е написал, важното е, чче Метрополитен реагираха и Фандъкова получава копия от цялата кореспонденция.

Следващата ни стъпка ще бъде да отговорим на Метрополитен с копия до Фандъкова и  Диков, в който отговор ще поискаме някакъв вид официални гаранции от всички институции - Общината, Диков и Метрополитен, че перспективната програма, описана от Братоев ще бъде спазена, както и ще поискаме проекта да се изнесе на обществено обсъждане, за да се реши дали обществеността иска увеличаване на подземния дял от първноначалните етапи на строителство, защото ако ОП Транспорт позволи, може да се разбие на три последователни лота, които да се реализират в един финансов период. По същия начин, по който сега се изпълнява МД-2:

Централен лот:
Подуяне - НДК - Пирогов
Дължина на участъка: 4,75 км Изпълнява се с къртица.
Станциите се изпълняват в укрепени котловани.

Втори лот:
Пирогов - автогара Овча купел
Дължина на участъка: 3,44 км Изпълнява се по открит метод.
Станциите се изпълняват в укрепени котловани.

Трети лот:
Подуяне - Варждебна
Дължина на участъка:
4,23 км Изпълнява се по открит метод.
Станциите се изпълняват в укрепени котловани.

По-наттъшните разширения вече ще стават директно под формата на класическо метр, но важното е чче така, в рамките на 4 години ще е възможно да се реализитра цяялата линия като класическо метро

Дори и на първо време да изградят Централния и Втори лот, цената ще бъде поччти същата, каквто е цената на Мд-2, тъй като дължините на лотовете са почти идентични.
Което ще рече, че ако речем 2015 започва строителството на Централния участък, 2016 да започне втори ще са готови 2018 - класическо метро от Овча купел до Подуяне.
2017 да започне Трети лот, 2020 ще е готов. само 2 години след пускането на класичеко метро по трети метродиаметър. Това е напълно обозрима схема. Единственото, което не можем ние тук да преценим е доколко е икономически възможна, предвид, че вече София изплаща заемите за вече построените и влезли в експлоатация отсечки.
« Last Edit: 01.06.2010, 16:03:33 by boleroto »

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #32 on: 01.06.2010, 13:57:50 »
в писмото на което се радвате съвсем слабо е засегнато откъде ще минава мд3, а това е супер важен въпрос. Мисля, че трябва да натякнете нуждата от станции на су и на ндк (а и на попа).

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #33 on: 01.06.2010, 15:11:54 »
в писмото на което се радвате съвсем слабо е засегнато откъде ще минава мд3, а това е супер важен въпрос. Мисля, че трябва да натякнете нуждата от станции на су и на ндк (а и на попа).
Но е казано основното - Руски паметник - НДК - СУ - Паметника Левски.
От това става ясно, че ще бъде по малкия ринг. Оценявам приноса на Болерото и Локум, подкрепям разбиването на Лотове, но нещо липсва Пирогов-НДК.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #34 on: 01.06.2010, 16:24:58 »
Днес се разцъках по Google Earth и колкото и да се пънех... е не можах да изкарам 21 километра по официално обявената маршуртна проекция на МД-3.
Тогава реших да проверя колко ще е дълга, ако следва маршрутът с отклонението в Овча купел и стига до детелината на Околовръстното и Челопешкото шосе и заспа - 20,72 км.
След това преброих станциите по проекта, който пуснах и те са... 28...

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #35 on: 01.06.2010, 16:54:53 »
Огромно браво и от мен на Локум и boleroto!!!
Върнахте ни надеждата за истински трети метродиаметър!  :fan:

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #36 on: 01.06.2010, 23:22:19 »
Браво на всички!!! Това е началото на пробива, началото на истинското гражданско общество!

devin

  • Guest
Re: Проектирането на МД3
« Reply #37 on: 02.06.2010, 12:59:08 »
Следя от сравнително доста време, както и този, така и форума skyscrapercity.com. Интерсувам се живо от проблрмът с диаметър 3 и съм на мнрнир, че тази линия ще е доста натоварена и жизнено се нуждае от подземна метро-линия.
Изчетох, както и мненията в двата форума, така и писмата, които някои потребители са писали до Общината и министерството на транспорта. Писмата към г-жа Кметът са доста убедителни и разбира се поздравления за хората, които са писали там. По мои наблюдения най-голям принос за "светлината в тунела" относно линията на метрото от Овча Купел до Левски имат точно потребителите на тези два форума.
Искренни поздравления за Jlokum, boletoto / which_honor, batman08 и потребителя със сложния ник (s_o_k.....). Писмата им са доста добри и поне аз вярвам, че ще имат успех. Тези проблеми ме късаят и лично. Като живущ в Овча купел знам, че след време една подземна линия на метрото ще е от значителна необходимост. За сега е поносимо, но това няма да изтрае още дълго.

Успех !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #38 on: 21.07.2010, 01:21:15 »
Един голям материал от "София днес", цитиран и в Skyscrapercity от г-н Кръстев:
Quote
" © news.SofiaDnes.com Източник: news.SofiaDnes.com, Публикувано на 19.07.2010. -
10:18
За да не разводняваме дискусиите, го разделям по части за трите метродиаметри:
Светлина в тунела на метрото : извадка - Метродиаметър 3

До броени дни ще се разбере и кой ще проектира трасето за т.нар. леко метро от третия метролъч от кв. "Княжево" до кв. "Левски". Победител в конкурса вероятно ще е чешката фирма "Метропроект Прага", която предложи най-ниска цена - 3.336 млн. лева. Другите класирани участници са: испанското обединение "Метро консултант Иберинса - Евротранспроект МКИЕ" с оферта от 4.318 млн. лв., английската "Мотт МакДоналд" - с 4.513 млн. лв., и италианското обединение "Протекно", което е готово да направи проекта за 4.32 млн. лева. Евентуалното изграждане на линията обаче остава за далечното бъдеще, след като пари няма, а и не е ясно откъде могат да дойдат. Но отлагането няма да е толкова фатално, ако общината наистина изпълни плановете си и още преди края на 2012-а успее да пусне в експлоатация втория метродиаметър. Очакванията са тогава с подземната железница да пътуват най-малко по 350 хил. души на ден и трафикът в централната част на града да намалее значително."

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #39 on: 31.07.2010, 15:51:56 »
в писмото на което се радвате съвсем слабо е засегнато откъде ще минава мд3, а това е супер важен въпрос. Мисля, че трябва да натякнете нуждата от станции на су и на ндк (а и на попа).
Но е казано основното - Руски паметник - НДК - СУ - Паметника Левски.
От това става ясно, че ще бъде по малкия ринг. Оценявам приноса на Болерото и Локум, подкрепям разбиването на Лотове, но нещо липсва Пирогов-НДК.

Нещо по-различно ще видите на сайта на Софпроект:

http://maps.sofproect.com/oup/default.aspx

там е показано, че с решение на Министерския съвет № 960/16.12.2009 г. е приет ОУП на София и може да се разгледа, включително и метротрасетата.